Bekijk originele versie : verloofd!!..maar gevoelens voor een ander!
fartoeta
26-05-2004, 15:02
:confused: dag jongens en meisjes
Ik ben sinds november 2003 verloofd.. leuk en aardig maar ik ben toch niet zeker van mijn zaak.. ik was in eerste instantie echt helemaal gek op deze jongen, maar ik ben te haastig geweest om te zeggen dat ik niet rond wil slenteren met mijn vriendje maar dat hij maar mijn hand moest komen vragen.. zo netjes is hij inderdaad geweest maar ik was er ook mee eens.,
zoals jullie weten kan je niet met iemand omgaan als je nog niet verloofd bent sterker nog pas als je getrouwt bent..
ik ben nog niet getrouwd op papieren.
ik wilde vanaf 't moment dat ik verloofd ben, wilde ik binnen een maand op papieren trouwen.
oke.. maar dat wordt nog niet geacepteerd..
't lijkt mij als je echt van iemand houdt dat je die persoon ook niet problemen met haar broer laat komen toch,
Ik heb hier veel problemen over gehad.
Maar we hebben ook veel mis communicatie gehad.
Ik kan niet normaal iets aan hem vertellen en hij zoekt al ruzie.
Ik ben 't al een tijdje zat om 't allemaal over me heen te laten komen.
ik heb mezelf zelfs tegen de muur geslagen van 't gezeik 'zo geiriteerd ben ik van hem geworden...HELP!!!!
Maar sinds een weekje liep ik in de stad en ben ik een jongen tegen gekomen in een winkeltje..
Mijn buik kreeg spontaan kriebels..
ik heb hem nog nooit gezien.
Hij sprak me aan en begon met me te praten op een vriendelijke manier.. 't is niet zo'n versierder die op zoek is naar een meid voor..sus of zo nee.
ik kreeg contact met hem en begon in tezien dat ik hem meer als mijn man in mijn leven zag dan als mijn eigen verloofde.
na veel praten , ging mijn buik op hol slaan van vlinders in mijn buik
Mijn probleem is dus nu : ik weet dat hij iets serieus wilt.
hij wilt mij beter leren kennen maar ik weet niet wat ik moet doen.
IK heb 't hem verteld dat ik verloofd ben op een persoon die heel erg op mijn ex lijkt,
dat was mijn eigen fout geweest..
Ik ben nu wel gevoelens voor een jongen, waarvan ik denk dat hij mijn man moet worden.MAAR HOE MOET IK DIT OPLOSSEN!!!!!!
Ik weet niet hoe ik dit moet doen
Moet ik nou gewoon doorzetten met een jongen waar ik geen gevoelens meer voor heb en me zelf boeten of moet ik mijn hart volgen en hem duidelijk maken dat ik niks meer voor mijn verloofde voel en met de ander doorgaan en gelukkig worden :confused: :o
LaLa_SoFiA
23-09-2004, 10:29
Als je geen gevoelens hebt voor je verloofde dan zou ik het hem vertellen. Het is moeilijk, maar het is wel de bedoeling als je trouwt dat je heel je leven bij die persoon blijft. En als je geen gevoelens voor hem hebt gaat dat wel erg moeilijk worden....
Mysticalia
23-09-2004, 10:35
Salaat istikharaah :)
mocro_sammy
23-09-2004, 11:55
Laat die jongen (met wie je verloofd bent) vallen, het ziet er niet naar uit dat je gelukkig met hem gaat worden. Ik bedoel maar, als je nu al gek van hem wordt; hoe moet het als jje 24/7 in zijn buurt verkeert.
Ik zou dus die verloofde laten vallen en die andere jongen een plaatsje in mijn leven geven.
Maar ja, je kunt eigenlijk het beste doen wat Mysticalia zegt doen. het heeft mij iig wel goed geholpen toen ik een zware keus moest maken...
ik zou trouwen met iemand van wie ik gevoelens heb en vertel tegen je verloofde dat je niks voor m voelt je hebt nog de tijd schat om het te laten stoppen
Mocro4eva
23-09-2004, 12:13
En wat als dit ook niet mister perfect blijkt te zijn? Dit is nu precies de reden waarom je eerst moet NADENKEN voordat je iets doet. :)
a_ngel1982
23-09-2004, 12:14
eerst en vooral zou ik zeggen praat eens goed met je verloofde en zie waarom hij zo doet enz probeer eerst je relatie te stabiliseren.Maar zoals je zegt ik heb geen gevoelens meer voor hem maar wel voor die andere wie zegt dat je binnen nu en een paar maanden of zo je gevoelens voor hem ook nog hetzelfde zullen zijn.Praat met je verloofde en die andere jongen zie wat ze allebei willen bereiken in de toekomst en wat jij wilt en zie dan bij wie jij het meeste past.
Als ik jouw verloofde was, dan had ik je gelijk laten vallen. Een beetje met andere mannen aanpappen. Als je dit nu doet, dan zal je dat ook doen wanneer jullie getrouwd zijn.
SCHULDIG
23-09-2004, 12:41
Origineel gepost door Najib26
Als ik jouw verloofde was, dan had ik je gelijk laten vallen. Een beetje met andere mannen aanpappen. Als je dit nu doet, dan zal je dat ook doen wanneer jullie getrouwd zijn.
Wallahiela :)
cj_tetuani
23-09-2004, 12:48
Origineel gepost door Mysticalia
Salaat istikharaah :)
26. Smeekbede van de istikhaarah-gebed.
Djaabier Ibn Abdoellah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: "De Profeet was gewend ons te leren Allah's raad te vragen in alle zaken. Zoals hij gewend was ons een Soerah uit de Qor'aan te leren. Hij zei: "Als iemand van julllie een belangrijke beslissing moet nemen, laat hem twee Raka'aat [2] bidden buiten de verplichte gebed, en dan zeggen:
74. O Allah! Ik zoek leiding in Uw kennis en kracht van Uw macht. en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt over macht en ik niet , U bent alwetend en ik niet. U bent de kenner van het onwaarneembare, O Allah! Als U weet dat deze aangelegenheid gunstig is voor mijn religie en mijn (levens) onderhoud en voor mij in het Hiernamaals, (of zeg: Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens) onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg: Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan afstand nemen. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."[3].
"ÇááøåõÜãøó ÅöäøöÜí ÃóÓúÊóÎíÜÑõßó ÈöÚöÇúÜãöß¡ æóÃÓúÊóÞúÜÏöÑõßó ÈöÞõÜÏúÑóÊöÜß¡ æóÃóÓúÜÃáõÜßó ãöäú ÝóÖúÜáößó ÇáÚóÙÜíã¡ ÝóÅöäøóÜßó ÊóÞúÜÏöÑõ æóáÇ ÃóÞúÜÏöÑ¡ æóÊóÜÚúáóÜãõ æóáÇ ÃóÚúáóÜã¡ æóÃóäúÜÊó ÚóáÇøãõ ÇáÛõÜíæÈ¡ ÇááøåõÜãøó Åöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó- æóíõÓóÜãøöí ÍÇÌóÊóÜå - ÎóÜíúÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÞúÜÏõÑúåõ áí æóíóÓøöÜÑúåõ áí ËÜãøó ÈÇÑößú áí ÝíÜå¡ æóÅöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó ÔóÜÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÕúÑöÝúÜåõ æóÇÕúÑöÝúäí ÚóäúÜåõ æóÇÞúÜÏõÑú áí ÇáÎóÜíúÑó ÍóíúÜËõ ßÇäó ËõÜãøó ÃóÑúÖöÜäí ÈöÜå."
"Allaahoemma iennie astakhieroeka bi'ielmieka, wa astaqdieroeka bieqoedratieka, wa as-aloeka mien fadlieka l-'adhziem, fa-iennaka taqdieroe wa laa aqdier, wa ta'lamoe, wa laa a'lam, wa Anta allaamoe lghoeyoeb, Allaahoemma ien koenta ta'lamoe anna hadha l-amra - [zeg dan wat er moet worden besloten] - Khayroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Faqdhoerhoe lie wa yassierhoe lie thoemma baariek lie fieh, wa ien koenta ta'lamoe anna haadha l-amra sharroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Fasriefhoe 'annie wasriefnie 'anhoe waqdoer liey lkhayra h'aythoe kaana thoemma ardiennie bieh". Een ieder die de raad van de Schepper vraagt, zal er geen spijt van krijgen en degene die de raad van de gelovigen vraagt, zal zich zeker voelen over zijn beslissingen. Allah heeft in de Qor'aan gezegd: "… en raadpleeg hen bij de zaak. En wanneer je dan besloten hebt, vertrouw dan op Allah."[4]
--------------------------------------------------------------------------------
[1] Allah om raad vragen.
[2] Raka'aat is de meervoudsvorm van Rak'a. Rak'a is het neerbuigen tijdens het gebed.
[3] Al-Boekhaarie 7/162.
[4] 3:159 De Edele Qor'aan.
Bron
www.imaan.nl
cj_tetuani
23-09-2004, 12:51
Origineel gepost door fartoeta
:confused: dag jongens en meisjes
Ik ben sinds november 2003 verloofd.. leuk en aardig maar ik ben toch niet zeker van mijn zaak.. ik was in eerste instantie echt helemaal gek op deze jongen, maar ik ben te haastig geweest om te zeggen dat ik niet rond wil slenteren met mijn vriendje maar dat hij maar mijn hand moest komen vragen.. zo netjes is hij inderdaad geweest maar ik was er ook mee eens.,
zoals jullie weten kan je niet met iemand omgaan als je nog niet verloofd bent sterker nog pas als je getrouwt bent..
ik ben nog niet getrouwd op papieren.
ik wilde vanaf 't moment dat ik verloofd ben, wilde ik binnen een maand op papieren trouwen.
oke.. maar dat wordt nog niet geacepteerd..
't lijkt mij als je echt van iemand houdt dat je die persoon ook niet problemen met haar broer laat komen toch,
Ik heb hier veel problemen over gehad.
Maar we hebben ook veel mis communicatie gehad.
Ik kan niet normaal iets aan hem vertellen en hij zoekt al ruzie.
Ik ben 't al een tijdje zat om 't allemaal over me heen te laten komen.
ik heb mezelf zelfs tegen de muur geslagen van 't gezeik 'zo geiriteerd ben ik van hem geworden...HELP!!!!
Maar sinds een weekje liep ik in de stad en ben ik een jongen tegen gekomen in een winkeltje..
Mijn buik kreeg spontaan kriebels..
ik heb hem nog nooit gezien.
Hij sprak me aan en begon met me te praten op een vriendelijke manier.. 't is niet zo'n versierder die op zoek is naar een meid voor..sus of zo nee.
ik kreeg contact met hem en begon in tezien dat ik hem meer als mijn man in mijn leven zag dan als mijn eigen verloofde.
na veel praten , ging mijn buik op hol slaan van vlinders in mijn buik
Mijn probleem is dus nu : ik weet dat hij iets serieus wilt.
hij wilt mij beter leren kennen maar ik weet niet wat ik moet doen.
IK heb 't hem verteld dat ik verloofd ben op een persoon die heel erg op mijn ex lijkt,
dat was mijn eigen fout geweest..
Ik ben nu wel gevoelens voor een jongen, waarvan ik denk dat hij mijn man moet worden.MAAR HOE MOET IK DIT OPLOSSEN!!!!!!
Ik weet niet hoe ik dit moet doen
Moet ik nou gewoon doorzetten met een jongen waar ik geen gevoelens meer voor heb en me zelf boeten of moet ik mijn hart volgen en hem duidelijk maken dat ik niks meer voor mijn verloofde voel en met de ander doorgaan en gelukkig worden :confused: :o
43. Smeekbede voor wanneer u iets te moeilijk wordt.
139. O Allah, er is niets makkelijker dan hetgeen wat U vergemakkelijkt. Als het U behaagt, dan maakt U zelfs bezorgdheid makkelijk. [1].
"ÇááøåõÜãøó áÇ ÓóÜåúáó ÅöáÇø ãÇ ÌóÚóáÜÊóåõ ÓóåÜáÇð¡ æóÃóäúÊó ÊóÌúÜÚóáõ ÇáúÍóÜÒóäó ÅöÐÇ ÔöÜÆúÊó ÓóåÜúáÇð."
"Allaahoemma laa sahla iella maa dja'altahoe sahlan wa anta tadj'aloe al-h'azena iedhaa shie-ta sahlan".
--------------------------------------------------------------------------------
[1] Ibn-H'ibbaan in zijn sah'ieh' onder nr. 2427, Ibn As-Soennie 351. Al-H'aafied heeft gezegd dat deze h'adieth authentiek is en is ook authentiek gekwalificeerd door 'Abdoel-Qader Al-Arnaa-oet in takhriedj Al-Adkaar van An-Nawawi blz.106.
khadies17
23-09-2004, 13:01
daarom moet je nooit iets overhaast doen en vooral niet als je nog jong bent dames niet dat ik zeg dat dit een rede is maar nu begrijp ik waarom mijn ouders altijd zeggen als je ja zegt om te verloven dan meteen trouwen en ja hoor ze hebben helemaal gelijk.
khadies17
23-09-2004, 13:04
dus meiden als jullie weten dat jullie nog niet serieus zijn al ben je 20 of wat dan ook, doe het dan niet trouwen daar moet je serieus mee bezig zijn en als je er aan denkt dan moet je het ook goed doen.
groetjes khadies
misz_sanae
23-09-2004, 13:40
ik denk dat je daar niet aan moest beginnen dan...je moet iemand eerst kennen voor je met hem wilt trouwen...:s...ik ben ook verloofd en ik ben pas met hem verloofd naardat ik echt weet wat erin hem omgaat enzz....en hoe hij is..en hou heel van hem...dus meid...ik denk dat je een foute keuze hebt gemaakt al van te voren...
tazaghiniagirl
23-09-2004, 13:49
Origineel gepost door Najib26
precies...:lol:......als je van melkaar houd dan kijk je al zoiezo niet naar andere mannen maar isj ook haram... :o
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.