Bekijk originele versie : Hoe Vaak Lees Jij In De Heilige Koran??
moslimawomen
26-05-2004, 12:56
salam oealaikom warahmatahoe wabarakatahoe
ik ben heel benieuwd naar hoe vaak jullie in de koran lezen en graag zou ik wat dingetjes weten zoals:
- nemen jullie er ook genoeg tijd voor???
- Wat voor gevoelens heb je tijdens of na lezen van de heilige koran??
- leren julllie de koran ook???
wa salaam oealaikom,
sweet_nadoria
26-05-2004, 14:13
Niet eens zo vaak, een paar keer in de maand .. :(
Ik schaam me zo diep nu ik dit zeg ....
Allah ie samah ... :(
Ik probeer er wel aan te denken maar wat ik wel veel lees zijn hadiths, en doea’s…
Ik heb dan boekjes die ik dan meeneem en onderweg naar werk lees ..
Hierzo op forum probeer ik kennis te vergaren maar ja ik moet er echt meer aan doen …
Ik moet me realiseren dat Dunya zo voorbij is ….
Velen van ons realiseren dat niet …
Moge Allah ons leiden naar Triq Al Islaam en ons daar behouden
Moge Allah onze harten vullen met meer liefde voor het geloof
Moge Allah ons behoeden voor de influisteringen van de Sjaitan
Moge Allah ons met open armen ontvangen in Al Djannah Firdaus !!
Wa Yarabi verwezenlijkt onze mooie dromen en wensen en wast U ons schoon van alle zondes ...
Ameen wa Yarabi al 3alamien !!
Wa alaikoum salam wa rahamtoelah wa barektoehoe …
Liefs,
S. Nadoria
riffiagirl18
26-05-2004, 19:17
alhamdoelilah lees ik de koran bijna elke dag....
en met tafsier d'r bij...
soms lees ik gewoon de koran zonder het echt te studeren(wil dan gewoon de hassanaat verdienen ;))...
maar meestal studeer ik het....
het gevoel d'r bij is echt geweldig... het voelt heerlijk zodra ik de koran gelezen heb is mijn imaan veel sterker....
jah leren doe ik ook de kleine sourats dan hoor (om mee te bidden).....
wa salaam,
een riffia
:zwaai:
Ik probeer elke dag een klein beetje te lezen, maar jammer genoeg lukt dat niet altijd :( ..............Ik ken alllen de soera's uit mijn hoofd, die ik geleerd heb toen ik op de koranschool zat. :) Maar ik wil inscha'allah beetje bij beetje een groot deel van de koran uit mijn hoofd leren :o
salam alikom
ik lees wel elkedag soms een dagj emisschien nie maar meestal wel..
en dan ook wel koran lezen dat de fki leest dan onthoud ik t sneller zo leer ik t meestal;)
naziha_girl
27-05-2004, 20:22
salaam wa3aleikom,
ik lees de koran alleen in de ramadan. Waarom alleen dan?? die vraag kan ik zelf ook niet beantwoorden
ALS ik de koran lees, met de nadruk op als, dan voel ik me wel een stuk veiliger en mijn imaan wordt ook versterkt. Maar inchallah zal dit veranderen.
thalla
moslimawomen
28-05-2004, 12:54
a salam oealaikom
Maschallah dat jullie bijna elke dag de koran lezen, echt goed van jullie en zo hoort het ook!!!!!
nazihagirl inschallah zul je meer gaan lezen!!
MOge Allah swt. jullie belonen met het goede!!
wa salaam oealaikom,
nesrine18
31-05-2004, 21:19
salaam 3alaikoem wa rahmatoe allah wa barakathaoe....
IK ben vanaf mijn zeventiende intensief de koran gaan lezen......ik ben iemand die graag dalil wil hebben...en daar ga ik dan ook op zoek naar....en jah ik kom elke dag wel dingen tegen waarvan ik graag bewijs wil hebben en dan ga ik lezen.....ik voel me alhamdoelilah heel sterk bij...ik heb vertrouwen.....ik weet dan dat allsh swtl zo dicht bij mij is ....ik sta dan erg sterk in mijn schoenen...en elke ochtend lees ik soerat albaqarah en met nadruk op soerat alkoersie....
moge allah ons belonen voor het feit dat we op het rechte pad willen blijven...geen ontkenning...maar erkenning;)
wa salaam 3alaikoem wa rahmatoe allah wa rahmatoe allah wa barakatahaoe
ought fi dien
N.
moslimawomen
31-05-2004, 21:58
Origineel gepost door nesrine18
salaam 3alaikoem wa rahmatoe allah wa barakathaoe....
IK ben vanaf mijn zeventiende intensief de koran gaan lezen......ik ben iemand die graag dalil wil hebben...en daar ga ik dan ook op zoek naar....en jah ik kom elke dag wel dingen tegen waarvan ik graag bewijs wil hebben en dan ga ik lezen.....ik voel me alhamdoelilah heel sterk bij...ik heb vertrouwen.....ik weet dan dat allsh swtl zo dicht bij mij is ....ik sta dan erg sterk in mijn schoenen...en elke ochtend lees ik soerat albaqarah en met nadruk op soerat alkoersie....
moge allah ons belonen voor het feit dat we op het rechte pad willen blijven...geen ontkenning...maar erkenning;)
wa salaam 3alaikoem wa rahmatoe allah wa rahmatoe allah wa barakatahaoe
ought fi dien
N.
a salam oealaikom warahmatahoe wabarakatahoe
Maschallah.. Moge Allah je daarvoor belonen!
en echt goed van je dat je elke ochtend sourat albaqarah leest........
wa salaam oealaikom warahmatahoe wabarakatahoe
nesrine18
04-06-2004, 16:01
djazaaki allahe gayran ought
Thug_Sebnia
09-06-2004, 18:17
Elke dag Alhamdollilah na het fadjr gebed.
Najmatje
09-06-2004, 22:48
2/4 dagen per week!!
:boogie:~~AmAnDelOoGjE~~:boogie:
sanae_antwerpen
11-06-2004, 14:52
salaam
ik vraag me af tot waar jullie juist de koran van buiten kennen
ik ben momenteel 16 jaar oud en ik ken pas maar tot soerat al nabaa dat zijn ongeveer net 2 hizzeb; ik lees nu bijna dagelijks in de koran maar dan wel in het nederlands want ik wil ook begrijpen wat ik lees als ik de koran int arabisch lees
moehim ik hoop dat ik nog veel reacties van jullie zal krijgen inchallah
doeiiiii(k)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.