Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ladies en koken...ervaring of niet?

Pagina's : [1] 2

blauwe_hemel
26-05-2004, 10:06

Salaam sisters, Wat ik me afvraag bij de ladies die al getrouwd zijn...konden jullie al koken voordat je trouwde...dus was je al een ervaren kookprinsje en kon je ook alles al klaarmaken of was het juist het tegenovergestelde...je moet dan best origineel zijn en kunnen varieren toch...als ik zou trouwen dan zou het gewoonweg een ramp zijn...dus dan kan ik best even een snelcursus koken nemen...maar hoe zit dat met jullie...kon je al koken voordat je getrouwd was of heb je stilaan geleerd (samen met je mannetje dan)...Hoe ging het dan als je bezoek kreeg en dan voor een hele bende een maaltijd moest klaarmaken...verliep dat allemaal zonder problemen of stuurde je gasten naar huis met braakneigingen :D (grapje hoor) Wel de nog niet getrouwde sisters en toekomstige bruidjes mogen gerust ook reageren...welke van de ladies die nog niet getrouwd zijn, hebben al ervaring met koken...met koken bedoel ik dan echt een hele maaltijd in elkaar steken...en hoe zit dat met de toekomstige bruidjes... zijn jullie volop aan het oefenen of maakt je dat helemaal niet uit...je ziet wel wat je er dan van bakt. Laat jullie horen :) Groetjes :zwaai: :zwaai:

Mysticalia
26-05-2004, 11:32
blauwe hemel :D Ik kan wel koken :o . Ik heb altijd mn moeder en oudere zussen geholpen in de keuken en dan doe je automatisch ook veel op. :D Ik heb veel kookboeken in huis gehaald om uit te proberen maar heb nog nie de kans gehad (=lees: ik moet de keuken voor me alleen hebben,zolang ik thuis woon bij mn ouders zie je me niet experimenteren :hihi: ) Ik maak me niet echt zorgen voor mn verdere leven. (alleen ingewikkelde dinges, da kan ik nog nie zoals couscous of pastilla). Misschien ben ik een te grote optimist ? :confused: en jij? :belgie:

tetouzient
26-05-2004, 12:20
ik ben nog niet getrouwd, maar kan wel koken. mijn moeder heeft me vroeger altijd verplicht mee te helpen in de keuken (soms met tegenzin ;) ) en het resultaat is dat ik bijna alles wel kan maken. Koken voor bezoek, zal ook geen probleem vormen, omdat ik nu ook altijd het eten maak of meehelp met het eten maken voor het bezoek.... Verder is bij mij de zondag een experimenteerdag. Als ik iets uit wil proberen doe ik het op die dag en dan lekker vroeg. Mocht het resultaat een ramp zijn, dan kan ik altijd nog even iets snels klaarmaken....(gelukkig is dat nog niet vaak voorgekomen)

Sardina
26-05-2004, 13:12
Voordat ik trouwde was ik elke zondag wel in de keuken bezig. Maar ik vind koken dan ook heel leuk, vooral nieuwe dingen uitproberen. Ik ben ook iemand die dingen snel oppikt, dus 1 keer zien, en ik kan t. Wat ik wel deed vlak voordat ik ging trouwen is ff een snelcursus nemen van alles wat het belangrijkst is, eten voor bezoek enzo, brood en de belangrijkste marokkaanse gerechten. FF alles weer ophalen en ik heb ook alles opgeschreven. Als ik het dan even niet meer wist dan spiekte ik even in mn schrift.

misstomatisch
26-05-2004, 15:29

Origineel gepost door blauwe_hemel Salaam sisters, Wat ik me afvraag bij de ladies die al getrouwd zijn...konden jullie al koken voordat je trouwde...dus was je al een ervaren kookprinsje en kon je ook alles al klaarmaken of was het juist het tegenovergestelde...je moet dan best origineel zijn en kunnen varieren toch...als ik zou trouwen dan zou het gewoonweg een ramp zijn...dus dan kan ik best even een snelcursus koken nemen...maar hoe zit dat met jullie...kon je al koken voordat je getrouwd was of heb je stilaan geleerd (samen met je mannetje dan)...Hoe ging het dan als je bezoek kreeg en dan voor een hele bende een maaltijd moest klaarmaken...verliep dat allemaal zonder problemen of stuurde je gasten naar huis met braakneigingen :D (grapje hoor) Wel de nog niet getrouwde sisters en toekomstige bruidjes mogen gerust ook reageren...welke van de ladies die nog niet getrouwd zijn, hebben al ervaring met koken...met koken bedoel ik dan echt een hele maaltijd in elkaar steken...en hoe zit dat met de toekomstige bruidjes... zijn jullie volop aan het oefenen of maakt je dat helemaal niet uit...je ziet wel wat je er dan van bakt. Laat jullie horen :) Groetjes :zwaai: :zwaai: Ik kan ook wel koken. Leerde alles door gewoon mee te kijken met me moeder en zussen. Maar geloof me zodra je getrouwd bent en je kookt een paar keer dan heb je echt het gevoel dat je een keukenwonder gaat worden. :giechel: . Je gaat het dan leuk vinden om te experimenteren. Je moet er natuurlijk wel wat voor doen om een keukenwonder te worden. Ik ben het nog niet maar dat komt hoop ik nog wel!!!!!!!! :zwaai: :zwaai:

oem_ismael
26-05-2004, 22:16
salaam aleykoem ik hou sinds twee jaar Alhemdoelilah van koken ....het begon bij rijst enzo en nu gaat het over naar marokkaans..marmita kip en cous cous lukt me al redelijk..maar meer nog niet zo goed khair inscha Allah blijven oefenen

Selly
26-05-2004, 23:11
Ik heb het ook geleerd thuis bij mijn ouders. Doordeweeks kookte mijn moeder voor ons maar in het weekend had zij vrij en moesten wij eraan geloven. Ook als er visite was moesten wij altijd helpen terwijl zij de gasten gezelschap hield. Baalde er wel altijd van hoor. We plukken nu de vruchten daarvan. Alleen koken zal nooit mijn grootste hobby worden :)

duha
27-05-2004, 00:39
nou voor dat ik ging trouwen was ik de oudste me moeder liet me altijd mee kijken ik baalde maar achter af moet ik me moeder dankbaar zijn door haar heb ik leere koken en gelukig kan ik lekker koken en krijg veel bezoek over de vloer dus dat is ook een makie voor mij ik ben nu ook een moeder van twee meisjes ik vind het ook belangerijk voor dat ze gaaan trouwen om te lere koken

blauwe_hemel
27-05-2004, 09:50
Origineel gepost door Mysticalia blauwe hemel :D Ik kan wel koken :o . Ik heb altijd mn moeder en oudere zussen geholpen in de keuken en dan doe je automatisch ook veel op. :D Ik heb veel kookboeken in huis gehaald om uit te proberen maar heb nog nie de kans gehad (=lees: ik moet de keuken voor me alleen hebben,zolang ik thuis woon bij mn ouders zie je me niet experimenteren :hihi: ) Ik maak me niet echt zorgen voor mn verdere leven. (alleen ingewikkelde dinges, da kan ik nog nie zoals couscous of pastilla). Misschien ben ik een te grote optimist ? :confused: en jij? :belgie: Salaam sis :) Nou wees er maar trots op dat je al kunt koken..wat zal je mannetje blij met je zijn :D. Om eerlijk te zijn, kan ik zelf ook wel koken...maar zoals jij zegt de gemakkelijke dinges..dus nog geen couscous en zo, maar wil het inscha'Allah wel leren voor ik ga trouwen. En wat betreft kookboeken...was bij mij ook een tijdje dat ik steeds vanalles uitprobeerde..maar niet altijd met een gslaagd resultaat :D Maar ja, we zien wel hé...als het maar eetbaar is, zeg ik altijd :D

blauwe_hemel
27-05-2004, 09:55
Origineel gepost door tetouzient ik ben nog niet getrouwd, maar kan wel koken. mijn moeder heeft me vroeger altijd verplicht mee te helpen in de keuken (soms met tegenzin ;) ) en het resultaat is dat ik bijna alles wel kan maken. Koken voor bezoek, zal ook geen probleem vormen, omdat ik nu ook altijd het eten maak of meehelp met het eten maken voor het bezoek.... Verder is bij mij de zondag een experimenteerdag. Als ik iets uit wil proberen doe ik het op die dag en dan lekker vroeg. Mocht het resultaat een ramp zijn, dan kan ik altijd nog even iets snels klaarmaken....(gelukkig is dat nog niet vaak voorgekomen) Nou ik zelf ben ook de oudste en help mijn moeder regelmatig in de keuken...ik kijk altijd mee hoe ze vanalles klaarmaakt en dat onthou ik dan...maar zelf al een maaltijd klaargemaakt voor bv bezoek..neen dat nog niet..wil ik ze ook niet aan doen :D haha..wel het zit bij mij zo, ik ben namelijk een perfectionist en als ik iets doe dan moet het ook perfect zijn..dus dat wordt nog véél oefenen dan. En ik wil best ook wel experimenteren maar zoals Mysticalia al zei..dan moet ik de keuken helemaal voor me alleen hebben.. groetjes

blauwe_hemel
27-05-2004, 09:58
Origineel gepost door Sardina Voordat ik trouwde was ik elke zondag wel in de keuken bezig. Maar ik vind koken dan ook heel leuk, vooral nieuwe dingen uitproberen. Ik ben ook iemand die dingen snel oppikt, dus 1 keer zien, en ik kan t. Wat ik wel deed vlak voordat ik ging trouwen is ff een snelcursus nemen van alles wat het belangrijkst is, eten voor bezoek enzo, brood en de belangrijkste marokkaanse gerechten. FF alles weer ophalen en ik heb ook alles opgeschreven. Als ik het dan even niet meer wist dan spiekte ik even in mn schrift. Ja is wel leuk om bv op een zondag van alles uit te proberen...want zo leer je ook het beste alles onthouden...ik weet namelijk van veel gerechten de ingredienten en zo, maar heb ze zelf nooit klaargemaakt...wat ik namelijk ook erg moeilijk vind, is bv het toevoegen van zout en al die kruiden...weet nooit of ik er nou genoeg of te veel heb in gedaan. En wat betreft zout...al giet je er een hele pot in..dan nog zou ik het nog niet proeven denk ik.. :D ..dus vandaar dat ik nog niet durf koken als we bezoek krijgen.

blauwe_hemel
27-05-2004, 10:05
Origineel gepost door misstomatisch Ik kan ook wel koken. Leerde alles door gewoon mee te kijken met me moeder en zussen. Maar geloof me zodra je getrouwd bent en je kookt een paar keer dan heb je echt het gevoel dat je een keukenwonder gaat worden. :giechel: . Je gaat het dan leuk vinden om te experimenteren. Je moet er natuurlijk wel wat voor doen om een keukenwonder te worden. Ik ben het nog niet maar dat komt hoop ik nog wel!!!!!!!! :zwaai: :zwaai: haha meid...wat leuk om te horen..al een hele geruststelling voor me..dus de hoop om ooit eens keukenprinses te worden..zit er nog in. Wat ik me wel eens afvraag...hebben jullie al eens iets klaargemaakt waarvan je man zie, Bah wat is dit!... maw hebben jullie iemand bijna vergiftigd..haha :D ..of misschien juist het omgekeerde, dat ze het zo lekker vonden en om het recept vroegen? Groetjes :zwaai:

blauwe_hemel
27-05-2004, 10:07
Origineel gepost door oem_ismael salaam aleykoem ik hou sinds twee jaar Alhemdoelilah van koken ....het begon bij rijst enzo en nu gaat het over naar marokkaans..marmita kip en cous cous lukt me al redelijk..maar meer nog niet zo goed khair inscha Allah blijven oefenen Mooi zo meid...je hetb gelijk...blijven oefenen dan komen we er wel inscha'Allah...vergeet me niet eens uit te nodigen hé..zal ik voor proefkonijn komen spelen :D xxx

blauwe_hemel
27-05-2004, 10:12
Origineel gepost door duha nou voor dat ik ging trouwen was ik de oudste me moeder liet me altijd mee kijken ik baalde maar achter af moet ik me moeder dankbaar zijn door haar heb ik leere koken en gelukig kan ik lekker koken en krijg veel bezoek over de vloer dus dat is ook een makie voor mij ik ben nu ook een moeder van twee meisjes ik vind het ook belangerijk voor dat ze gaaan trouwen om te lere koken Nou ja..wees inderdaad je moeder maar dankbaar...mijn moeder verplicht me nooit om iets klaar te maken...wat ik eigenlijk wel jammer vind..ik moet zelf het initiatief nemen om iets uit te proberen..maar door tijdsgebrek en zo, komt er niet veel van in huis....maar ik kijk wel altijd mee en onthou zo vanalles..maar ja, de vakantie komt eraan, dus dat wordt fun in de keuken..haha..ik ga er deze keer werk van maken..de mensen zullen nogal opkijken..haha :D groetjes

blauwe_hemel
27-05-2004, 10:17

Origineel gepost door Selly Ik heb het ook geleerd thuis bij mijn ouders. Doordeweeks kookte mijn moeder voor ons maar in het weekend had zij vrij en moesten wij eraan geloven. Ook als er visite was moesten wij altijd helpen terwijl zij de gasten gezelschap hield. Baalde er wel altijd van hoor. We plukken nu de vruchten daarvan. Alleen koken zal nooit mijn grootste hobby worden :) Is inderdaad wel balen..als je bezoek hebt..dan hoor je iedereen gezellig lachen en praten, en dan sta je daar in de keuken..maar ja, het heeft zeker zijn voordelen..dus klagen mogen we niet... En of koken mijn grootste hobby zal worden...euhm.. I don't think so..wat ik ook kan doen is trouwen met een chefkok..zou prachtig zijn...haha :D...ok back to the reality..haha groetjes ;)

Pagina's : [1] 2