Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat betekent een kleine nummer 1 of 2 op een nummerplaat?

Tous3ied
08-09-2009, 12:07

Vaak zie ik auto s rijden op de snelweg die dan een kleine nummer 1 of 2 op hun nummerplaat hebben staan, en ik vroeg me eigenlijk af waar dat voor staat? Wie heeft hier een antwoord op? alvast bedankt:)

sofian84
08-09-2009, 12:09
Vaak zie ik auto s rijden op de snelweg die dan een kleine nummer 1 of 2 op hun nummerplaat hebben staan, en ik vroeg me eigenlijk af waar dat voor staat? Wie heeft hier een antwoord op? alvast bedankt:) Dat betekent dat het de tweede keer is dat voor die auto een kentekenbewijs met kentekenplaten is uitgegeven. De eerste keer is het origineel, zonder cijfer. De tweede keer komt er een kleine 1. De derde keer een kleine 2. Enzovoort. Dit voorkomt misbruik. Je kunt nu geen nieuwe kentekenplaten meer aanvragen die hetzelfde zijn als de originele. Elke kentekenplaat is anders. Bij het uitgeven van een nieuwe plaat, wordt in een centraal systeem de vorige plaat als ongeldig gemarkeerd.

Tous3ied
08-09-2009, 12:20
Dat betekent dat het de tweede keer is dat voor die auto een kentekenbewijs met kentekenplaten is uitgegeven. De eerste keer is het origineel, zonder cijfer. De tweede keer komt er een kleine 1. De derde keer een kleine 2. Enzovoort. Dit voorkomt misbruik. Je kunt nu geen nieuwe kentekenplaten meer aanvragen die hetzelfde zijn als de originele. Elke kentekenplaat is anders. Bij het uitgeven van een nieuwe plaat, wordt in een centraal systeem de vorige plaat als ongeldig gemarkeerd. ok thnx voor het antwoorden :goedzo:

sofian84
08-09-2009, 12:32
ok thnx voor het antwoorden :goedzo: geen dank hoor!!:goedzo:

Drifter
08-09-2009, 12:42

Duplicaatcode heet dat. Dat is sinds september 2008 afgeschaft, tegenwoordig hoef je geen nieuwe platen meer te laten maken. Alleen een nieuw kentekenbewijs.

skysthelimit1
08-09-2009, 14:09
Duplicaatcode heet dat. Dat is sinds september 2008 afgeschaft, tegenwoordig hoef je geen nieuwe platen meer te laten maken. Alleen een nieuw kentekenbewijs. En als je platen weg zijn?

Drifter
08-09-2009, 14:20
Geen duplicaatcode meer geldt alleen bij verlies van kentekenbewijs.