Bekijk originele versie : Mijn vriendin wil hoofddoek dragen??
NoreJihan
17-11-2002, 14:30
K heb een hele goeie vriendin die van plan is om hoofddoek te dragen
Ze wil het zo graaag alleen op een of andere manier lukt het haar gewoon niet.
Ze wilt em dragen alleeen soms zegt ze jaaaa ik vind em niet staaaaaan
K heb geen leuke gezichtje? Ze vind een hoofddoek niet bij haar gezicht staan.
Het klinkt misschien raaar maar toch wilt ze het heel graag
Soms draagt ze em en kijkt ze in de speigel en dan zeggen andere vriendinnen ja zonder hoofddoek ben je veel mooier omdat ze heel mooi haar heeft en dan geeft ze het op
Zelf denk ikdat het de Saitaan is die haar elke keer tegen houd ?
Wat denken jullie ervan?
BentDagilia
17-11-2002, 14:35
Ja zo zie je maar weer.. Steun en advies van vriendinnen is erg belangrijk... En op en dag zal ze zich realiseren dat ze niet naar hun moest luisteren als het ging om de islaam... wat zij doen wordt niet op prijs gesteld bIj allah ze houden haar op de een of ander manier tegen terwijl je iedere moslim moet stuenen als diegene een goeie stap in de richting van de islam wil zetten... Hopelijk heeft ze een sterke Imam en zal ze ermee doorgaan maar ja met zulke vriendinnen kom ze niet ver.. Ik hoop dat ze zelf zal inzien dat hoofdoek dragen hoort en dat het haar beslissing is of ze het wel of niet draagt...
Wens haar veel succes namens Bent Dagilia
Bent Dagilia
hardtodrive
17-11-2002, 14:36
IK weet niet of jij ook een hoofddoek draagt. Als het zo is dan kun jij haar misschien beter stimuleren. Natuurlijk is het moeilijk als de meeste van je vriendinen geen hoofddoek dragen. Over het niet passen bij haar gezicht vind ik flauwkul. Er zijn diverse kleren en maten die zij zich aan kan laten meten. Een ding is zeker de buitenwereld zal vreemd opkijken. Ze moet zelf wel achter staan anders lukt het niet.
In ieder geval succes ermee.
Groetjes,
NoreJihan
17-11-2002, 14:39
bedankt voor je reactie bent dagillia
Ja en ikz al haar de groeten doen
Wat ze oook wil is haar ouders ermee verassen ,ze gaan namelijk dit jaaar mekka en als ze weggaan wilt ze het dragen en als ze terugkomen wiltz e hun verassen op het vliegveld
Maar soms vraag ik me af is het niet de onzekerheid?
Is het niet de saytaan?
Is het de aandacht die zal veranderen en compleet moet veranderen?
Is het normaal?
Maar insha allah gaatz e het dragen :D
Ik zal haar ook steunen
NoreJihan
17-11-2002, 14:41
Origineel gepost door hardtodrive
IK weet niet of jij ook een hoofddoek draagt. Als het zo is dan kun jij haar misschien beter stimuleren. Natuurlijk is het moeilijk als de meeste van je vriendinen geen hoofddoek dragen. Over het niet passen bij haar gezicht vind ik flauwkul. Er zijn diverse kleren en maten die zij zich aan kan laten meten. Een ding is zeker de buitenwereld zal vreemd opkijken. Ze moet zelf wel achter staan anders lukt het niet.
In ieder geval succes ermee.
Groetjes,
Ja maar ze zier er heel anders met een hoofdoek?
En soms laatz e het zien snappie en dan begint de vriendengroep te lachen enz en dat maakt haar denkik onzeker
Ik persoonlijk vind em wel staaan maar ja :rolleyes:
Het komt wel goed insha allah
hoi, ik vindt het heel knap van jou vriendin want, het is wel een belangrijke keus in je leven. maar je zegt dat ze hem niet mooi bij haar gezichtje vindt passen, heeft ze het dan al op verschillende manieren geprobeerd?? misschien dat ze dan iets kan vinden wat ze leuk vindt staan. ik wil ook een hoofddoek gaan dragen, en doe hem thuis al wel eens om om aan het idee te wennen en ik probeer ook verschillende manieren uit, dat is voor jezelf ook wel fijn. als je het idee hebt dat hij staat dan doe je het ook sneller. en jah steun van vriendinnen is belangrijk, de vriendinnen die het jammer vinden jah die moeten het dan maar voor zich houden. want je vriendin verandert niet van innerlijk alleen ze gaat er anders uitzien. en als ze dan anders gaan doen, dan is dat heel jammer. maar er zullen genoeg mensen trots op haar zijn. heeeel veeeeel liefs ihsane
Origineel gepost door NoreJihan
Ja maar ze zier er heel anders met een hoofdoek?
En soms laatz e het zien snappie en dan begint de vriendengroep te lachen enz en dat maakt haar denkik onzeker
Ik persoonlijk vind em wel staaan maar ja :rolleyes:
Het komt wel goed insha allah
Ik ben pas 1 week geleden begonnen met de hoofddoek te dragen, daarvoor was ik zoals je vriendin, ik wou maar was niet zeker, en iedereen zei dat ik beter was zonder, (kheb ook mooi haar :o )
maar ik wou het echt wel en dan met help van mijn vriendin die mij de goeie kanten heeft laten zien, na wat boeken gelezen te hebben ben ik hem gaan dragen ook al heb ik daardoor een goeie vriendin verloren die mijn keuze niet begrijpt!
Dus help haar, sta achter haar keuze wat ze ook kiest!
:zwaai:
NoreJihan
17-11-2002, 14:50
Zij wilt het op 1 manier
namelijk gewoon een Hijaab niet die Mode hoofdoeken die netals PINGUINS bij lopen met strakke kleding
Zij ilt gewoon een hijaab met respectvolle kleding
Heel mooi en oosters
Ze kijkt zelfs op sites naar kleding
Ze heeft een smalle gezichtje en vind zichzelf op een Irakees lijken zegt ze met hoofddoek
K moet er eerlijk weleens om lachen
Ze is een mooie meid echt waar alleen met hoofddoek is ze anders
NoreJihan
17-11-2002, 14:52
Origineel gepost door fatimab
Ik ben pas 1 week geleden begonnen met de hoofddoek te dragen, daarvoor was ik zoals je vriendin, ik wou maar was niet zeker, en iedereen zei dat ik beter was zonder, (kheb ook mooi haar :o )
maar ik wou het echt wel en dan met help van mijn vriendin die mij de goeie kanten heeft laten zien, na wat boeken gelezen te hebben ben ik hem gaan dragen ook al heb ik daardoor een goeie vriendin verloren die mijn keuze niet begrijpt!
Zal ik zeker doen
haar steunen dat doe ik ook.
Misschien heeftz e gewoon tijd nodig want mijn zussen dragen het ook een echte Hijaab end ie waren ook onzeker end ie moesten soms dagen weken maanden nadenken voordat ze het gingen dragen
BentDagilia
17-11-2002, 14:52
Nou nu moet ze een belangrijke keuze maken.. Wil ze nog steeds dat mooie meisje blijven zodner hoofdoek .. of heeft ze er Laks aan en zal ze gaan voor de hoofdoek die haar toch een beetje grappig staat...
Bent Dagilia
NoreJihan
17-11-2002, 14:54
K vind het heeel goed van je dat je het nu draaagt
Hoe voelt het eigenlijk?
Zijn er veranderingen?
Kijken de mensen die je goed kenden anders naar je op?
behandelen ze j anders?
En de buitenwereld?
Hoe zit het met het vinden van werk en school enz??
K wil daar wel antwoorden op?
En voel je je beter in je vel nu ,zelfverzekerd?
NoreJihan
17-11-2002, 14:57
Origineel gepost door Bent Dagilia
Nou nu moet ze een belangrijke keuze maken.. Wil ze nog steeds dat mooie meisje blijven zodner hoofdoek .. of heeft ze er Laks aan en zal ze gaan voor de hoofdoek die haar toch een beetje grappig staat...
Bent Dagilia
Dat is geloof ik ook 1 van de redenen dat haar bang maakt
Want de meeste die meiden die hoofddoekk willen dragen zeggen ,ja als ik getrouwd ben enz?
Maar zei integendeel
Zij zegt tegen mij ja ik bid ,ik vast ,neem geen vriendjes ,alleen hoofddoek is nodig om een goede moslimma te zijn en zelf denkt ze dat ze daardoor zekerder wordt want mensen/marokkanen benaderen je toch anders ook al ben je goed bezig en modern dan beoordelen ze je meestal qwa uiterlijk,kledingdracht enz?
hardtodrive
17-11-2002, 15:05
Vriendinnen die haar uitlachen zijn geen echte vriendinnen!!
Snap je.
Ik hoop dat ze oud en volwassenen is.
de groeten
Origineel gepost door NoreJihan
K vind het heeel goed van je dat je het nu draaagt
Hoe voelt het eigenlijk?
Zijn er veranderingen?
Kijken de mensen die je goed kenden anders naar je op?
behandelen ze j anders?
En de buitenwereld?
Hoe zit het met het vinden van werk en school enz??
K wil daar wel antwoorden op?
En voel je je beter in je vel nu ,zelfverzekerd?
Je voelt je anders, niet dat je veranderd ofzo, macha je voelt je goed heel goed,
Veranderingen ja, je gaat je wel anders kleden, niet dat ik daarvoor erge kledij aanhaad macha nu moet alles wel met lange mouwen, kprobeer zo veel mogelijk lange kledij aan te doen en zo, maar zo groot verandering is dt voor mij niet!
De mensen zijn blij voor mij, sommige zoals een van mijn vriendin of ex vriendin vond dat ik niet zo vlug moest zijn, en ze vond allerlij argumenten, omdat ze eigenlijk hem niet wil gaan dragen, en wou dat ik dat ook niet deed!
Anders in het algemeen positieven reacties!
OP school mag er geen hoofddoek gedragen worden, dus als ik het klaslokaal inga moet hij eraf, macha daar heb ik ook geen probleem, want er zijn veel meisjes die hem dragen,
En ja ik voel me veel beter in mijn vel, zelfverzekerder dan vroeger ook ja!
Dus ik raad iedereen aan om daar over na te denken!
En veel boeken lezen en zo want dat helpt veel!
wat mij aangezet heeft hem te dragen was dat ik geen antwoordt vond op de vraag :
waarom draag ik hem niet????
NoreJihan
17-11-2002, 15:07
Je voelt je anders, niet dat je veranderd ofzo, macha je voelt je goed heel goed,
Veranderingen ja, je gaat je wel anders kleden, niet dat ik daarvoor erge kledij aanhaad macha nu moet alles wel met lange mouwen, kprobeer zo veel mogelijk lange kledij aan te doen en zo, maar zo groot verandering is dt voor mij niet!
De mensen zijn blij voor mij, sommige zoals een van mijn vriendin of ex vriendin vond dat ik niet zo vlug moest zijn, en ze vond allerlij argumenten, omdat ze eigenlijk hem niet wil gaan dragen, en wou dat ik dat ook niet deed!
Anders in het algemeen positieven reacties!
OP school mag er geen hoofddoek gedragen worden, dus als ik het klaslokaal inga moet hij eraf, macha daar heb ik ook geen probleem, want er zijn veel meisjes die hem dragen,
En ja ik voel me veel beter in mijn vel, zelfverzekerder dan vroeger ook ja!
Dus ik raad iedereen aan om daar over na te denken!
En veel boeken lezen en zo want dat helpt veel!
wat mij aangezet heeft hem te dragen was dat ik geen antwoordt vond op de vraag :
waarom draag ik hem niet????
Ja je hebt zeker wel gelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.