Bekijk originele versie : Waren psychiaters de oorzaak van de schoolmoord door Mohammed B.?
Ik ben al ietwat op de hoogte... en gezien jouw zwart/wit benadering... jij op een andere manier zeg maar.
Ok, maar je had in een eerder bericht dus een verkeerde beredenatie. Hoe verklaar je dat dan?
Er is de laatste tijd een redelijke dicsuccie gaande over of een psychische beperking een excuus kan vormen, zag voor een paar weken in wegmisbruikers zo een jongen, nadat hij aangehouden was, zegt hij dat hij schizofrenie heeft...
Tja, dan moet die jongen beter geen rijbewijs hebben als zijn beperking voor anderen een gevaar oplevert. In geval van de psychiaters, er zitten in die ik ken, maar een paar tussen die echt betrokken zijn...
Het is vaak zoveel mogelijk klanten bij zo weinig mogelijk psychiaters onderbrengen, maar o wee als er iemand ziek wordt...
Ik ben maar zelden mensen tegen gekomen die beter zijn geworden van de wereld of eiland welke men ggz noemt, Na acht jaar kan ik ze op één hand tellen...
Idd., de Verenigde Naties wil het nu ook gaan verbieden.
Je kunt wel stemmen horen, maar wie maakt de keuze om een misdaad wel of niet te begaan? Dat blijft altijd een mens.
In ons aller belang is het belangrijk dat we de misdadiger ook als mens berechten en straffen, als voorbeeld voor de rest van de samenleving.
Nu ga je min of meer een (wetenschappelijk dubieuze) ziekte (voor een deel) de schuld geven waardoor misdrijven steeds minder persoonlijk worden en de emotionele drempel om een misdaad te begaan ook lager wordt.
Prof. dr. Jim van Os, psychiater van het jaar 2008 (http://www.psy.nl/nieuws/nieuwsbericht/article/jim-van-os-toppsychiater-van-2008/), heeft recent een mooi stuk geschreven over stemmen horen en schizofrenie. Volgens hem doet psychiatrische behandeling dus meer kwaad dan goed.
In de VS, maar inmiddels ook hier, roeren de patiëntengroepen zich steeds luider, vertelt Van Os. "Want wat moet je met die diagnose? Stel dat je zoon dat van de dokter te horen krijgt. Een goede ouder zal zich verzetten, die kent het kind en zijn mogelijkheden, die weet dat er ook nog een andere identiteit is dan die van de zieke. Zo'n diagnose doet meer kwaad dan goed, het betekent een verwijzing naar de dagbehandeling en je beneemt er alle uitzicht op herstel mee. Terwijl dat wel mogelijk is, ook bij schizofrenie.
...
Cognitieve therapie, praten, dat helpt, vooral bij mensen die stemmen horen en daaraan denken te moeten gehoorzamen. Ze kunnen leren om de stemmen te negeren. Het probleem is dat de zorg daar niet op ingericht is. Wel op pillen, op medicatie, die is routinematig te verkrijgen."
http://www.observant.unimaas.nl/default.asp?page=/jrg23/obs19/art20.htm
"meer kwaad dan goed", dat principe zie je terug in vrijwel elk facet van de psychiatrie.
Zie ook: http://www.psy.nl/nieuws/nieuwsbericht/article/wetenschappelijk-gezien-slaat-schizofrenie-nergens-op/
Ik ben al ietwat op de hoogte... en gezien jouw zwart/wit benadering... jij op een andere manier zeg maar.
Geen antwoord meer Evenblij?
Idd., de Verenigde Naties wil het nu ook gaan verbieden.
Je kunt wel stemmen horen, maar wie maakt de keuze om een misdaad wel of niet te begaan? Dat blijft altijd een mens.
In ons aller belang is het belangrijk dat we de misdadiger ook als mens berechten en straffen, als voorbeeld voor de rest van de samenleving.
Nu ga je min of meer een (wetenschappelijk dubieuze) ziekte (voor een deel) de schuld geven waardoor misdrijven steeds minder persoonlijk worden en de emotionele drempel om een misdaad te begaan ook lager wordt.
Als je tussen mijn regels doorleest durf ik hardop te zeggen dat deze ggz mensen vaak veel zieker maakt, mensen die hulp zoeken worden door een persoonlijkheidsonderzoek geloodst waar ze beoordeelt en bestempeld worden ipv geholpen...
Er is ons al sinds een jaar geleerd hoe we met de nieuwe zzp scores (nieuwe awbz zorg zwaartekracht pakket) om moeten gaan. Ik kan je vertellen dat er minder geld en tijd besteed wordt aan het up2date blijven van nieuwe behandel methoden...
Triest, ik ben inmiddels zo ver dat ik de klanten door verwijs naar alternatieve behandelaars die wel willen investeren in persoonlijke betrokkenheid ipv professionele distantiatie (afstand tussen klant en behandelaar)...
Prof. dr. Jim van Os, psychiater van het jaar 2008 (http://www.psy.nl/nieuws/nieuwsbericht/article/jim-van-os-toppsychiater-van-2008/), heeft recent een mooi stuk geschreven over stemmen horen en schizofrenie. Volgens hem doet psychiatrische behandeling dus meer kwaad dan goed.
Een paar maanden terug was er een uitzending waar ze laten zien hoe ze in een oosters land met psychoses afrekenen, letterlijk aan een halsband, ketting om de nek en midden aan een paal vast...
Die psychoses zijn vaak snel over, daarnaast is het gebruik van medicatie (vnl onderdrukkers/remmers) daar bijna nihil. Niet de meest beschaafde manier zou iemand kunnen zeggen, maar dan vraag ik me af, hoe beschaafd zijn we hier...
Wij laten die mensen zichzelf slopen, stoppen ze vol pillen om met minder mensen meer productie te kunnen zetten. Één klant kreeg zoveel medicatie, dat na een simpele operatie, ze stierf omdat ze haar niet dicht konden naaien, haar vlees werd als zachte boter...
Alsof wij zo beschaafd zijn, daar moesten we het nog maar eens over hebben...
Die 'behandeling' die je omschrijft lijkt me niet bepaald de meest humane methode, maar het is wel bewezen dat behandelingen in niet westerse landen (zonder medicijnen) effectiever zijn. Wat wordt zelfs onderschreven door een groot onderzoek van de World Health Organisation in 1992.
Living in a developed country is a “strong predictor” that a person newly diagnosed with schizophrenia will never fully recover.
World Health Organization, 1992
De medicijnen maken mensen chronisch ziek en verkorten het leven met 'gemiddeld' 30 jaar (volgens psychiaters zelf, dus het zal in de praktijk nog wel een stuk erger zijn). Er zijn sterke aanwijzingen dat er sprake is van een opzettelijke chemische genocide:
http://www.reuters.com/article/healthNews/idUSTRE56C15Z20090713
Het kost de samenleving miljarden aan sociale zorg etc., terwijl die mensen met eerlijke (en humane) psychotherapie 90% kans hebben op herstel.
Dat bespaart niet alleen de kosten voor medicijnen maar tevens miljarden aan sociale zorg. En tussen die mensen zit vast wel eens een nieuwe Albert Einstein.
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.