Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : i need advise!! van eerlijke mensen!! die verder kunnen kijken dan hun neus lang is

Pagina's : [1] 2 3

LZN
25-05-2004, 12:53

ik ben een marokaanse meisje van 22, en ik ben nog nooit verliefd geweest! mijn getrouwde vriendinnen en zussen proberen me al eeuwig te koppelen aan elke loslopende marokaan die in amsterdam rondloopt! maar steeds zijn het van die loosers die zo een andere kijk op de wereld hebben dan mij dat daar gewoon geen beginnen aan is!! nu is het zo dat ik zo'n 2 jaar een vriendschap heb met een ex-klasgenoot van mij. een hele gezellige normale vriendschap. het is een nederlandse jongen, Hij is erg geintreseerd in de islam want zijn zus is bekeerd naar de islam toen hij 17 was, sindsdien speelt de islam een grote rol in zijn leven, en we praten er dus veel over. ik had nooit gedacht dat ie interesse in mij zou krijgen, ik draag een hijab, en ben marokaans, ik dacht dat ie wel gewoon op een Hollandse meisje zou vallen nu is het zo dat ie toch wel gevoelens voor mij heeft gekregen, EN IK OOK VOOR HEM!! en ik weet niet echt wat ik er mee aan moet. mijn vriendinnen mogen hem graag, maar nu er meer speelt dan vriendschap kunnen ze niet vergeten dat ie een hollander is. als zij al zo reageren wat mag ik dan wel niet van anderen verwachten. Ik heb gemerkt dat marokanen best snel hun oordelen klaar hebben staan over wat goed en slecht is, maar goed of slecht voor wie? voor hun? of voor de islam?? helaas denken we meer nationalistisch dan islamitisch. dat is tenminste wat ik heb waargenomen. graag wil ik jullie mening hierover, en misschien dat er iemand is die iets soortgelijks heeft meegemaakt.

mazhar
25-05-2004, 12:57
Ik denk als hij open staat om zich te bekeren (oprecht te bekeren) dan heb je niets te verliezen. Ik heb niets tegen emengde koppels, tenzij 1 van beide geen moslim is :) Allah jikemel elghair, hij is al geinteresseerd in de islam, misschien kun jij hem zo verder informeren dat hij inziet dat de islam de juiste weg is :)

appiegogogo
25-05-2004, 13:02
hmmmmm very interesting: weet je wel zeker dat jullie vriendschap wel verder gaat dan vriendschap alleen...marokkanen hebben vaak het idee dat mensen wat willen beginnen met ze terwijl het een doodnormale vriendschap is...je krijgt een zoentje op je wang en het is meteen...ejo hij wil met me...niet teveel doordenken aub....maar als je er echt zeker van bent dat ie meer wil dan moet je ook weten wat wil hij dan precies misscien vindt hij het gewoon spannend om te weten wat er onder die hijab schuilt...de viezerik...............!~!!!!!!

Ali_Z
25-05-2004, 13:37
wat hebben wij ermee te maken vraag aan je moeder en vader steun zal je hier niet vinden

Elhoub_girl
25-05-2004, 13:41

grijp je kans meid.. er is niks mooiers dan iemand moslim maken en dan het huwelijksbootje in te stappen.. als je gevoelens voor hem heb en het is wederzijds. ga ervoor ik wens jullie vele geluk toe inshallah.

LadyLo
25-05-2004, 14:02
Origineel gepost door Elhoub_girl grijp je kans meid.. er is niks mooiers dan iemand moslim maken en dan het huwelijksbootje in te stappen.. als je gevoelens voor hem heb en het is wederzijds. ga ervoor ik wens jullie vele geluk toe inshallah. Dit wou ik ook zeggen ;) Het gaat erom dat hij islamitisch is, zo lang hij dat niet is, kan het niet dat je met hem gaat, vinden ik en de koran. :D succes

nouredinne_el
25-05-2004, 14:03
het is mooi maar nu je ouders nog, veel ouders doen al moeilijk als het gaat om een berber tewijl hun arabisch zijn en andersom, laat staan een nederlander maar veel succes

zoekertje75
25-05-2004, 14:23
mooi toch, als hij oprecht wil bekeren wauw!!!! Je lijkt me een serieuze meid die precies weet wat wel en niet kan duss.....InshaAllah ziet hij het licht van de Islam

riffiagirl18
25-05-2004, 14:53
is tie nou moslim?? of heeft ie gewoon interesse??...

miss_morgan15
25-05-2004, 17:35
Meisje zoals vele hier zeggen ...Hij interreseert zich in de islam en ik leid af van je verhaal dat hij wel wil bekeren of hij staat er toch voor open! weet je meisje praat er eens goed over met hem en leg hem alles uit zie dan wat zen reactie is en hoe gaat antwoorden. Voor de rest zou ik het eens aan een imam vragen of zoiets wel kan..Ik veronderstel van wel zeker als hij zich bekeerdt tot ons geloof! Ze zijn meestal dan zelfs geloviger dan de islamieten zelf. Ik heb zo'n een buurman gehad en hij was een belg heette willem maar is bekeerd en dat heeft hij heel goed gedaan ook hij noemde zich mohamed en liet alles veranderen hij kende heel de koran uit zijn hoofd en was beter gelovig dan wie ook! Moehiem ik zou zeggen praten,praten en nog eens praten maar met iedereen die er wel iets te maken met heeft...met je ouders,zus die getrouwd is met hem en met je vriendinnen. Laat je zelf ni beinvloeden door mensen die je ontmoedigen,maar ga ervoor en zie dat jezlf gelukkig wordt! Ik wens je het beste en Incha'Allah komt alles goed ...als er nog iets mocht zijn of ik je nog met iets kan helpen laat maar iets weten!!! Liefs. S.

ik_oke_is
25-05-2004, 17:40
Origineel gepost door meliana het is leuk om eens positiefe reacties te krijgen!! kan iemand mij mischien helpen met wat ik aan moet met de kritieken van mijn zus en vriendin. ik heb 2 zussen waarvan 1 gewoonweg gemeen doet tegen mij, ze noemt me de **** van een hollander!!!! ze is nu netjes getrouwd, ze denkt het dan ook al helemaal voorelkaar te hebben. haar man is een drugdealer, en hij rookt, snuift en zuipt alles bij elkaar, van bidden hebben ze beide nooit gehoord! dat haar man nou niet bepaald een goeie vangst is zeg ik nooit tegen haar, ik kwets haar liever niet. maar zij zit de hele dag mijn andere zussen en mijn vriendinnen te bepraten dat ik geen contact mag hebben met die "hond" of ze noemt hem een "onbesneden varken" ze heeft nu een vriendin zover dat zij ook al begint. gelukkig heb ik mijn andere zus en mijn andere vriendinnen nog!! anders had ik het niet geweten ik weet wel dat ik me hun mening niet moet aantrekken, maar het kwetst me dat ze zo denken. het grappigste is dat voordit alles begon ze de hele tijd aan mijn kop zeurde dat ik nou eens een vriendje moest hebben!! Voor de ervaring!!!! en nu doen ze opeens heel heilig dat ik slecht ben, en dat verdomme terwijl ik volgens mij nog het enige meisje in amsterdam ben die op haar 22 nog steeds niet een kus op de mond heeft gekregen!!!! :hihi: ga ervoor NADAT hij moslim is geworden, of nee ...; LAAT hem ervoor gaan NADAT hij moslim is geworden :moe: :hihi: ja toch? of niet ??!! jah doen dus zou ik ook doen ,.... :maf:

ik_oke_is
25-05-2004, 17:42
Origineel gepost door meliana het is leuk om eens positiefe reacties te krijgen!! kan iemand mij mischien helpen met wat ik aan moet met de kritieken van mijn zus en vriendin. ik heb 2 zussen waarvan 1 gewoonweg gemeen doet tegen mij, ze noemt me de **** van een hollander!!!! ze is nu netjes getrouwd, ze denkt het dan ook al helemaal voorelkaar te hebben. haar man is een drugdealer, en hij rookt, snuift en zuipt alles bij elkaar, van bidden hebben ze beide nooit gehoord! dat haar man nou niet bepaald een goeie vangst is zeg ik nooit tegen haar, ik kwets haar liever niet. maar zij zit de hele dag mijn andere zussen en mijn vriendinnen te bepraten dat ik geen contact mag hebben met die "hond" of ze noemt hem een "onbesneden varken" ze heeft nu een vriendin zover dat zij ook al begint. gelukkig heb ik mijn andere zus en mijn andere vriendinnen nog!! anders had ik het niet geweten ik weet wel dat ik me hun mening niet moet aantrekken, maar het kwetst me dat ze zo denken. het grappigste is dat voordit alles begon ze de hele tijd aan mijn kop zeurde dat ik nou eens een vriendje moest hebben!! Voor de ervaring!!!! en nu doen ze opeens heel heilig dat ik slecht ben, en dat verdomme terwijl ik volgens mij nog het enige meisje in amsterdam ben die op haar 22 nog steeds niet een kus op de mond heeft gekregen!!!! tzz hier ga je uit de bocht hoor ; neem dat maar gewoon terug , je bent HEUS niet de enigste ; jah domme gedachte maar goed voor de rest ben ik het met je eens :moe: maar dat ene moet je écht terugnemen .... vind ik .....; :maf:

svdw
25-05-2004, 17:49
Origineel gepost door meliana het is leuk om eens positiefe reacties te krijgen!! kan iemand mij mischien helpen met wat ik aan moet met de kritieken van mijn zus en vriendin. ik heb 2 zussen waarvan 1 gewoonweg gemeen doet tegen mij, ze noemt me de **** van een hollander!!!! ze is nu netjes getrouwd, ze denkt het dan ook al helemaal voorelkaar te hebben. haar man is een drugdealer, en hij rookt, snuift en zuipt alles bij elkaar, van bidden hebben ze beide nooit gehoord! dat haar man nou niet bepaald een goeie vangst is zeg ik nooit tegen haar, ik kwets haar liever niet. maar zij zit de hele dag mijn andere zussen en mijn vriendinnen te bepraten dat ik geen contact mag hebben met die "hond" of ze noemt hem een "onbesneden varken" ze heeft nu een vriendin zover dat zij ook al begint. gelukkig heb ik mijn andere zus en mijn andere vriendinnen nog!! anders had ik het niet geweten ik weet wel dat ik me hun mening niet moet aantrekken, maar het kwetst me dat ze zo denken. het grappigste is dat voordit alles begon ze de hele tijd aan mijn kop zeurde dat ik nou eens een vriendje moest hebben!! Voor de ervaring!!!! en nu doen ze opeens heel heilig dat ik slecht ben, en dat verdomme terwijl ik volgens mij nog het enige meisje in amsterdam ben die op haar 22 nog steeds niet een kus op de mond heeft gekregen!!!! meid laat je niet gek maken wat ik lees(als je eerlijk bent) ben je toppie!!!!!! Kwetsend he ik heb ook altijd problemen met mijn zus, zij heeft alles voor elkaar en ik nog niet en ze zal me d'r ook elke keer aan herinneren.. InshaAllah komt alles goed, volg je hart!!

Krik_Fit
26-05-2004, 00:03
Origineel gepost door meliana graag wil ik jullie mening hierover, en misschien dat er iemand is die iets soortgelijks heeft meegemaakt onze mening doet er niet toe.je moet kijken wat het beste voor je is..

classi_girl
26-05-2004, 00:54

Zie ik ken een jongen hier in mijn stad hij is bekeerd tot een echte moslim hij is een betere moslim dan ons eerlijk is eerlijk hij spreekt iedereen aan om te gaan bidden enz.Zie ik denk dat je gewoon je hart moet volgen als die jongen zich echt wilt bekeren waarom niet hij is ook een mens met gevoelens.Hij gaat je zeker en vast beter kunnen begrijpen door jullie vriendschap.En luister naar je eigen hart en doe geen dingen om andere mensen gelukkig te maken want dan ben jij toch maar ongelukkig.Leef voor je eigen in plaats van voor wat mensen zeggen. Kusjes xxx

Pagina's : [1] 2 3