Bekijk originele versie : ikben in de war!!!!!!!!!
ik ben een marokaanse meisje van 22,
en ik ben nog nooit verliefd geweest! mijn getrouwde vriendinnen en zussen proberen me al eeuwig te koppelen aan elke loslopende marokaan die in amsterdam rondloopt! maar steeds zijn het van die loosers die zo een andere kijk op de wereld hebben dan mij dat daar gewoon geen beginnen aan is!!
nu is het zo dat ik zo'n 2 jaar een vriendschap heb met een ex-klasgenoot van mij. een hele gezellige normale vriendschap. het is een nederlandse jongen, Hij is erg geintreseerd in de islam want zijn zus is bekeerd naar de islam toen hij 17 was, sindsdien speelt de islam een grote rol in zijn leven, en we praten er dus veel over.
ik had nooit gedacht dat ie interesse in mij zou krijgen, ik draag een hijab, en ben marokaans, ik dacht dat ie wel gewoon op een Hollandse meisje zou vallen
nu is het zo dat ie toch wel gevoelens voor mij heeft gekregen, EN IK OOK VOOR HEM!! en ik weet niet echt wat ik er mee aan moet.
mijn vriendinnen mogen hem graag, maar nu er meer speelt dan vriendschap kunnen ze niet vergeten dat ie een hollander is. als zij al zo reageren wat mag ik dan wel niet van anderen verwachten. Ik heb gemerkt dat marokanen best snel hun oordelen klaar hebben staan over wat goed en slecht is, maar goed of slecht voor wie? voor hun? of voor de islam?? helaas denken we meer nationalistisch dan islamitisch. dat is tenminste wat ik heb waargenomen.
graag wil ik jullie mening hierover, en misschien dat er iemand is die iets soortgelijks heeft meegemaakt.
Als hij bereid is zich te bekeren tot de islam dan zou ik voor hem gaan meid, maar alleen als hij zich bekeert natuurlijk
tatata_matata
25-05-2004, 16:08
weet je het zeker dat hij gaat bekeren...want woorden kunnen wel meer zeggen dan daden....dus als ik jou was...zou ik echt goed met hem praten...voordat je zo keuze maakt..hoe moeilijk het ook is...
je moet er gwoon voor gaan! Just Go With Tha Flow!:cool:
miss_morgan15
25-05-2004, 17:52
lieverdje heb al gereageerd op jou topis maar dan op die andere je weet wel je hebt die nog ergens ander ook gezet!
Lees dat maar eens hoop dat je er iets aan hebt het is een hele lange tekst!mocht er nog iets zijn wil je gerust helpen of je raad geven!
laat maar iets weten
Dikke Kus
S.
alhoceimachaima
26-05-2004, 15:35
maar jah volgend de koran is haram teminste dat zeiden ze tegen me maar allah oealem:confused:
socialedienst
26-05-2004, 16:07
volgens de koran is het haram om een nederlandse jongen tot de islam te laten bekeren?
whmmm....volgens mij mis ik iets...
als hij werkelijk serieus is...laat m dan bekeren..help m ermee en vraag t mensen die er ervaring mee hebben. Bijv de imam in de moskee..wella mensen die islam studeren...die weten hoeze een niet-moslim makkelijk kunnen benaderen en hebben eerder antwoorden op zijn vragen.
Als hij bekeerd is..dan kan je altijd met m troouwen...daar is niks mis mee, maar je blijft risico lopen dat hij na een paar jaar van zijn Islam af ziet..en dan moet je van m af....scheiden enz en dat is geen lolletje, maar t risico heb je nou eenmaal als je meteen niet geboren moslim wilt leven......
maar inshaalah ie koen Gheir..leg je situatie voor aan mensen die proffesioneel in de Islam zijn. (bij lezingen) en kijk wat er word gezegd. Probeer een aantal keer salaat el istighara te doen....misschien heeft Allah wel een teken voor je.....
ps: knoop geen relatie aan met die gast...je weet dat dat haram is....en wat ik boven heb vermeld staat een relatie niet toe....
je BROER
soussiab
26-05-2004, 21:14
he lievi
je moet natuurlijk zelf weten wat je doet
het is halal als hij echt sireus tot de islam bekeerd.
daar is niets mis mee
maar je moet wel begrijpen (en het is nou eenmaal zo)
dat je misschien problemen krijgt met je ouders want als ik naar mn eigen ouders ga kijken dan weet ik zker dat ze geen nederlandse jongen accepteren ook al heeft hij zich bekeerd.
het heeft te maken met onze cultuur want je ouders zullen bang zijn dat de mensen gaan doen (en dat doen ze zker).
maar ik weet natuurlijk niet hoe jou ouders zijn, misschien hebben ze daar juist geen problemen mee.
ik spreek uit ervaring want mn nicht is getrouwd met een nederlander en hij heeft zich tot de islam bekeerd maar haar ouders hebben het nooit geaccepteerd.
gewoon omdat hij geen marokaan was, ze heeft nu ook geen contact met haar ouders nu.
en ik zal je eerlijk zeggen zoiets heb ik er niet voor over
nou meid ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je er uit zult komen inschalah
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.