Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Promotie van Marokkaanse bedrijf in NL

M_Signore
05-09-2009, 04:14

Beste leden, We hebben een bedrijf die in Marokko zich heeft gevestigd. Er worden diverse producten verkocht. De Marokkaanse mensen in Nederland zien een folder ergens hangen bij een gebouw of dergelijke en hebben er ook behoefte aan. De klant kan het indien mogelijk gewoon afhalen in 1 van de vestigingen in Marokko. Dat was nu precies het idee. Mijn vraag luidt, kunnen wij uberhaupt wel een promotie starten zonder dat de belastingdienst er iets van af weet? Er wordt niks verdient hier. Er wordt slechts "promotie" gemaakt. Lopen wij in dat geval risico's? Indien iemand een idee heeft, suggestie of dergelijke kan het gewoon hier neer leggen. Dank voor allen!

bnitouzineman
05-09-2009, 04:17
Beste leden, We hebben een bedrijf die in Marokko zich heeft gevestigd. Er worden diverse producten verkocht. De Marokkaanse mensen in Nederland zien een folder ergens hangen bij een gebouw of dergelijke en hebben er ook behoefte aan. De klant kan het indien mogelijk gewoon afhalen in 1 van de vestigingen in Marokko. Dat was nu precies het idee. Mijn vraag luidt, kunnen wij uberhaupt wel een promotie starten zonder dat de belastingdienst er iets van af weet? Er wordt niks verdient hier. Er wordt slechts "promotie" gemaakt. Lopen wij in dat geval risico's? Indien iemand een idee heeft, suggestie of dergelijke kan het gewoon hier neer leggen. Dank voor allen! volgens mij alleen als je daadwerkelijk iets in nl importeert. de klant in nl die importeert moet belasting of invoer betalen.

M_Signore
05-09-2009, 18:51
volgens mij alleen als je daadwerkelijk iets in nl importeert. de klant in nl die importeert moet belasting of invoer betalen. Volgens mij ook. Maar bnitouzineman heb jij enige referenties? Anders moet ik zelf even contact opnemen met de belastingdienst. Kijken wat zij gaan vertellen.

Fargh
05-09-2009, 19:05
welke marokaan gaan in NL iets kopen en in MA afhalen ?

M_Signore
05-09-2009, 19:07

welke marokaan gaan in NL iets kopen en in MA afhalen ? Dat is typisch Marokkaanse domheid. Je krijgt een vraag op een vraag:jammer:

Fargh
05-09-2009, 19:27
Dat is typisch Marokkaanse domheid. Je krijgt een vraag op een vraag:jammer: Ik stel eerder de accuraatheid van jullie business plan in vraag, dan mijn domheid. Je reactie is dan ook typisch 'marokkaans'. Maar goed, er zijn geen details bekend over jullie doen en laten ...

M_Signore
05-09-2009, 20:34
Ik stel eerder de accuraatheid van jullie business plan in vraag, dan mijn domheid. Je reactie is dan ook typisch 'marokkaans'. Maar goed, er zijn geen details bekend over jullie doen en laten ... Accuraatheid `Accuraatheid` is de verhouding tussen het aantal juist geklasseerden en het totaal aantal geklasseerden bij een binaire klassificatie Je zult accuratesse bedoelen? Ik had in elk geval ook helemaal niet om "accuraatheid"gevraagd van mijn "Business Plan". Als je mijn ingeleid had over de accuratesse die je wilt stellen dan had ik daar wel ruimte voor gemaakt.

M_Signore
05-09-2009, 20:37
Volgens mij heb je alleen met de Belastingdienst te maken als je hier het product/dienst levert, reclame maken valt naar mijn weten daar niet onder. Dus gaat er echt om dat je het product hier ook daadwerkelijk verkoopt?

bnitouzineman
06-09-2009, 04:57
Dus gaat er echt om dat je het product hier ook daadwerkelijk verkoopt? als je onder jouw naam of bedrijf hier iets verkoopt moet je er wel belasting over betalen. ook is het zo als je inkomsten uit het buitenland krijgt, moet je dat ook opgeven. maar dat laatste is aan jou of je dat opgeeft. omdat het voor de belasting heel moeilijk is om te controleren of jij geld in het buitenland verdient. mits jij het geld daar houd wat je hebt verdient. anders niet. maar promotie is geen inkomsten uit werk/wonen dus geen belasting zie de site van de belasting.

Bachelorette
06-09-2009, 11:26
ligt eraan wat voor producten je wilt verkopen..zijn het geen tastbare producten, maar bv verzekeringen en/of kredieten, dan heb je te maken met de afm.:)

Naam_kwijt
06-09-2009, 11:51
Als je al in Marokko belastingen betaalt, hoef je in feite niet nog eens in Nederland belasting te betalen. Je betaalt belasting daar waar je je bedrijf vestigt. En als je hier met folders rondslingert, dan is er gewoon kans dat de fiscus dat ook ziet. Insecpteurs kijken er ook naar. Maar voor het maken van reclame betaal je geen belasting. Offtopic: Of je in jouw geval de omzetbelasting over gemaakte advertentiekosten terug kan vorderen....

wedding.planner
07-09-2009, 18:30
je bent vrij van belastingen je mag gewoon reclame maken voor een bedrijf in Marokko is geen enkel punt. En het zal goed lopen inchallah. Mensen op niveau weten wat het betekent

M_Signore
16-09-2009, 16:54
Ik ben eruit beste broeders/zusters. bnitouzineman en andere hadden gelijk. Heel erg bedankt !

GOUDSE_KAZEN
16-09-2009, 17:38
denk dat je van de gemeentelijke belastingen wel reclamebelasting dient te betalen,