Bekijk originele versie : [COLOR=darkred]Marokaanse Meisjes worden onderdrukt
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tegenwoordig word je letterlijk doodgegooid met spotjes, series en zelfs films over marokkaanse (arabische) meisjes die 'uit de kast komen', als ik dat zo kan zeggen.
Op verschillende site's zie je van die voorlichtingscampagnes over meisjes die uitgehuwelijkt worden, en die serie 'Dunya', waar ik mijn vraagtekens bij zet en niet te vergeten 'Shouf Shouf Habibie'.
Aan de ene kant wel grappig natuurlijk, maar is het niet TE eenzijdig. Krijgen mensen niet een verkeerd beeld over de marokkaanse cultuur.
Graag zou ik van mijn Marokkaanse zusters willen weten hoe zij erover denken.
Natuurlijk is iedereen welkom om te reageren.
Wasalaam ou3alaikoum wah rahmatoullaah
Ik denk dat het "ware leven" een mix is van dat alles.
Er zullen extreme gezinnen zijn maar ook "normale" gezinnen.
En boze tieners die hun vrijheid meer willen gebruiken dan hun verstand. En andersom net zo de ouders met strenge regels en weinig hart. Of zou het angst zijn van "wat zullen de mensen wel niet zeggen".
Cultures_United
25-05-2004, 09:12
hey salaam,
Het verbaast mij niet meer. Natuurlijk zijn er mensen die fictie gaan zien als waarheid. Dat is ook het risico van het film of spotjes maken. Veel mensen baseren hun beeld van de Marokkaanse cultuur op verhalen, media en uitspraken van anderen. Ik probeer zoveel mogelijk om dat tegen te spreken, maar uiteindelijk is het het de taak van de ander om zich te verdiepen in onze cultuur. Ik zie het dan als mijn taak om die ander zoveel mogelijk te begeleiden en het laten zien van de echte Marokkaanse cultuur. Er zijn ook veel mensen die weten hoe onze cultuur in elkaar zit, maar geven vooralsnog een negatief beeld. Khoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel met mn onsamenhangend geheel.
Groet,
hafida
naoual1985
25-05-2004, 13:41
Salaam
Ik zie de Marokkaanse cultuur als verrijking. Ik ben het niet met alles eens natuurlijk en gelukkig heb ik ook nog jonge ouders en geen broers... ik weet niet of dat scheelt.
Als ik mijn pa elke dag voeg zie opstaan om naar zijn werk te gaan, dat geef mij de sitimulans om mijn diploma te halen en veel verder te komen.
Verder vind ik het rot in onze cultuur dat de mensen op elkaar letten en er ontzettend veel wordt geroddeld.
babyvanbelisma
25-05-2004, 13:46
Origineel gepost door naoual1985
Salaam
Ik zie de Marokkaanse cultuur als verrijking. Ik ben het niet met alles eens natuurlijk en gelukkig heb ik ook nog jonge ouders en geen broers... ik weet niet of dat scheelt.
Als ik mijn pa elke dag voeg zie opstaan om naar zijn werk te gaan, dat geef mij de sitimulans om mijn diploma te halen en veel verder te komen.
Verder vind ik het rot in onze cultuur dat de mensen op elkaar letten en er ontzettend veel wordt geroddeld.
:goedzo:
Goed stukje!
Over onderdrukking bij marokkanen kan ik niet oordelen, maar ik denk inderdaad dat een marokkaanse dame het moeilijker kan hebben dan een marokkaanse heer (laatstgenoemde worden toch geacht wel voor zichzelf te kunnen zorgen).
minous21
25-05-2004, 13:58
Gelukkig word ik niet onderdrukt! Ik heb hele lieve jonge ouders die achter mijn keuzes staan. Nou moet ik zeggen dat mijn ouders
"modern" zijn en alles behalve traditioneel......
Dankzij mijn ouders (hun opvoeding en liefde) ben ik wie Ik ben....
AlHoceima_Leila
25-05-2004, 16:38
Een deel wordt onderdrukt maar het meerendeel gewoon Niet
maar jah de meeste scheren iedereen toch over een kam tog
Ik wordt niet onderdrukt , ik word juist gestimuleerd om niet afhankelijk te zijn maar je eigen mannetje staan !
en ik weet dat ik niet de enige ben !
missysebnia
25-05-2004, 17:50
die meiden die zeggen dat ze onderdrukt worden....wat verstaan jullie daar onder...is het meer zoiets van je mag niet uit vanavond...of je moet vroeg thuis zijn....ik weet het niet...vertel me....
want dat noem ik geen onderdrukking!!!
SabroenDjamiel
25-05-2004, 20:00
Origineel gepost door missysebnia
die meiden die zeggen dat ze onderdrukt worden....wat verstaan jullie daar onder...is het meer zoiets van je mag niet uit vanavond...of je moet vroeg thuis zijn....ik weet het niet...vertel me....
want dat noem ik geen onderdrukking!!!
Jawel sommige Marokkaanse meiden zien da als onderdruking....Je weet toch, van die zeikwijven die lopen te klagen bij de Nederlanders dat ze bijna niks mogen enzo....Zeg maar van die rai-party's wijven, van die smerige snollen....Ze willen "vrij" gelaten worden in hun doen en laten en spreken al gelijk van onderdrukking als ze niet uit mogen ( trouwens welke domme Marokkaanse haalt het in haar hoofd om over uitgaan te praten)....Dit zijn ook van die wijven waar de NL'se omroep maar al te gretig een repotage over maakt, hierin komen die rai-party's snollen aan het woord om ze3ma over "onderdrukkingen" te praten binnen de Marokkaanse cultuur, ik gruwel da soort wijven, geassimileerde snollen zijn het, bah bah.....
Origineel gepost door Nawera
Jawel sommige Marokkaanse meiden zien da als onderdruking....Je weet toch, van die zeikwijven die lopen te klagen bij de Nederlanders dat ze bijna niks mogen enzo....Zeg maar van die rai-party's wijven, van die smerige snollen....Ze willen "vrij" gelaten worden in hun doen en laten en spreken al gelijk van onderdrukking als ze niet uit mogen ( trouwens welke domme Marokkaanse haalt het in haar hoofd om over uitgaan te praten)....Dit zijn ook van die wijven waar de NL'se omroep maar al te gretig een repotage over maakt, hierin komen die rai-party's snollen aan het woord om ze3ma over "onderdrukkingen" te praten binnen de Marokkaanse cultuur, ik gruwel da soort wijven, geassimileerde snollen zijn het, bah bah.....
Wilt u svp niet meer op deze toon praten over rai-party's.
Een beetje respect voor rai-liefhebbers zou bij deze zeer gepast zijn.
Er zijn genoeg respectabele dames die deze concerten bezoeken.
Op vrome bruiloft-feestjes kom ik meer "snollen" tegen :D
;)
naoual1985
25-05-2004, 20:40
Origineel gepost door Nawera
Weet je wel wat geassimileerd is...dat je elke dag boerenkool bewijze van spreke..
Dat is dus helemaal niet als je naar rai-party's gaan, en als iemand naar een rai-party wil is het haar goed recht..
Ik heb een hekel aan mensen zoals jij die andere mensen beoordelen om wa ze doen en ze gelijk uitmaken voor dingen, bah, bah.
naoual1985
25-05-2004, 20:41
Origineel gepost door grendel
;)
:D
:D
Hada raykoum :D ;)
SabroenDjamiel
25-05-2004, 20:52
Origineel gepost door grendel
;)
Hoezo mag ik nie zo praten Grendel?....Ben jij ook een fanatieke bezoeker van rai-party's ofzo?....Respectable meisjes die op rai-party's komen?....Neem me nie kwalijk maar da soort meisjes verdienen geen respect en hebben zekers gene respect voor zichzelf net zo min die jongens die da soort duivelse feesten bezoeken( alcohol, drugs, en 't "piep" gebeuren zijn daar aan de orde)....Ach ja soort zoekt soort toch nie waar?....Jazeker op bruiloftfeestjes hebben je ook meiden die zich als snollen gedragen, maar deze bevinden zich op een bruiloft waar meestal ook familie aanwezig is, dus zichzelf belachelijk maken en zich te laten betasten door mannelijke feestgangers lijkt me klein....Op rai-party's ( en andere uitgaansgelegenheden) komt alleen uitschot, laat dat even duidelijk zijn....No hard feelings, das gewoon mn mening oke.....
SabroenDjamiel
25-05-2004, 20:54
Weet je wel wat geassimileerd is...dat je elke dag boerenkool bewijze van spreke..
Dat is dus helemaal niet als je naar rai-party's gaan, en als iemand naar een rai-party wil is het haar goed recht..
Ik heb een hekel aan mensen zoals jij die andere mensen beoordelen om wa ze doen en ze gelijk uitmaken voor dingen, bah, bah.
Sorry hoor, maar ik vind jongens en meisjes die op rai-party's komen uitschot, mag ik?....Is toch gewoon mn mening?....Ik maak gebruik van mn vrijheid van meingsuiting, oke.....
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.