Bekijk originele versie : HELP VISTA problemen!!!!
3owischa
03-09-2009, 19:03
Salaam ou alaykoum allemaal,
Graag richt ik me tot de ICTers hier onder ons.
Ik heb sinds een aantal weken een probleem met mijn laptop.
Ik krijg vaak een melding dat er over een paar minuten de updates geinstalleerd dienen te worden. Dit doe ik dan ook, maar tijdens het installeren en erna staat er altijd weergegeven:
"De updates kunnen niet worden ingestalleerd. De wijzigingen worden nu ongedaan gemaakt".
Wat kan ik hier aan doen?
marocieboy
03-09-2009, 23:24
Kun je een screenprint plaatsen om wat voor updates het gaat?
Heb je pc al gecheckt op virussen of spyware?
3owischa
29-09-2009, 17:54
Kun je een screenprint plaatsen om wat voor updates het gaat?
Heb je pc al gecheckt op virussen of spyware?
Salaam,
Probleem is nog steeds niet opgelost..
Printscreen kan ik niet plaatsen, want ik krijg een blauw scherm te zien waarbij ie vanaf stap 1 tot 3 begint te tellen naar 100% om de updates te installeren. Als deze is voltooid staat er nog steeds: de updates konden niet worden geinstalleerd. De wijzigingen worden nu ongedaan gemaakt.
Aangezien dit al weken aan de gang is, kreeg ik net de melding: plaats de installatieschijf en installeer opnieuw een aantal onderdelen..?
Ik heb toen maar spontaan mijn laptop uitgezet en opnieuw met alweer een zelfde melding over de updates.
Virussen/spyware? Ik maak al een lange tijd gebruik van AVG?
marocieboy
29-09-2009, 19:55
Salaam,
Probleem is nog steeds niet opgelost..
Printscreen kan ik niet plaatsen, want ik krijg een blauw scherm te zien waarbij ie vanaf stap 1 tot 3 begint te tellen naar 100% om de updates te installeren. Als deze is voltooid staat er nog steeds: de updates konden niet worden geinstalleerd. De wijzigingen worden nu ongedaan gemaakt.
Aangezien dit al weken aan de gang is, kreeg ik net de melding: plaats de installatieschijf en installeer opnieuw een aantal onderdelen..?
Ik heb toen maar spontaan mijn laptop uitgezet en opnieuw met alweer een zelfde melding over de updates.
Virussen/spyware? Ik maak al een lange tijd gebruik van AVG?
AVG alleen is niet genoeg. Ik adviseer je om ook antispyware programma's te gebruiken. Je hebt de 4 programma's nodig die je ziet staan in mijn o.t.
lees ook heel goed de uitleg van mijn topic (volg de link in min o.t.)
installeer ze, update ze en scan er 1 voor 1 mee. Als er iets wordt gevonden verwijder het. herstart daarna je pc.
Heb je al een volledige scan gemaakt met avg (die scant alleen op virussen)?
Als je pc zelf vraagt om onderdelen te herinstalleren dan zou ik dat maar wel doen als ik jou was.
succes
3owischa
29-09-2009, 20:45
AVG alleen is niet genoeg. Ik adviseer je om ook antispyware programma's te gebruiken. Je hebt de 4 programma's nodig die je ziet staan in mijn o.t.
lees ook heel goed de uitleg van mijn topic (volg de link in min o.t.)
installeer ze, update ze en scan er 1 voor 1 mee. Als er iets wordt gevonden verwijder het. herstart daarna je pc.
Heb je al een volledige scan gemaakt met avg (die scant alleen op virussen)?
Als je pc zelf vraagt om onderdelen te herinstalleren dan zou ik dat maar wel doen als ik jou was.
succes
Voordat je had gereageerd heb ik zelf even gegoogled en stuitte op het volgende:
http://forums.breekpunt.nl/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=43885
Heb het volgens de 2e reactie opgelost (of tijdelijk) opgelost.
Probeer dit eens :
Start/uitvoeren : type "services.msc" Klik OK selecteer "windows update" en kies "service stoppen" .
Ga naar de windows update site , en klik op "Naar updates zoeken"
Installeer de updates die aangeboden worden ,ga terug naar "services.msc" en start de service opnieuw op .
Start de pc opnieuw op .
Op welke manier kan ik zelf updates regelmatig installeren?
marocieboy
29-09-2009, 20:53
Voordat je had gereageerd heb ik zelf even gegoogled en stuitte op het volgende:
http://forums.breekpunt.nl/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=43885
Heb het volgens de 2e reactie opgelost (of tijdelijk) opgelost.
Probeer dit eens :
Start/uitvoeren : type "services.msc" Klik OK selecteer "windows update" en kies "service stoppen" .
Ga naar de windows update site , en klik op "Naar updates zoeken"
Installeer de updates die aangeboden worden ,ga terug naar "services.msc" en start de service opnieuw op .
Start de pc opnieuw op .
Op welke manier kan ik zelf updates regelmatig installeren?
volgens mij ben je al heel goed bezig..je kunt het automatisch krijgen door het opstartype in te stellen op automatisch in "services.msc"
daarom zou het probleem opgelost kunnen worden. Maar volg daarnaast ook het advies over die antispyware programma's want vroeg of laat kun je ermee te maken krijgen.
succes
indien je geen 'beheerder' bent op de laptop, dan kan dit zich ook voordoen.
3owischa
30-09-2009, 16:36
indien je geen 'beheerder' bent op de laptop, dan kan dit zich ook voordoen.
Het gaat om mijn eigen laptop:)
@marocieboy, thanks, het is nu opgelost. Zal je advies opvolgen en het e.e.a. downloaden.
marocieboy
30-09-2009, 21:23
@marocieboy, thanks, het is nu opgelost. Zal je advies opvolgen en het e.e.a. downloaden.
graag gedaan, ben blij boor je dat het nu is opgelost :goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.