Bekijk originele versie : Na ezzouzija, gelijk samenwonen of wachten tot na de bruiloft??
Ik maak in mijn omgeving mee dat er mensen gelijk na de ezzouzija bij elkaar intrekken, nog voordat ze de bruiloft hebben gehad.
Ik weet dat het islamitisch wel mag, omdat ze man en vrouw zijn, maar het is toch gek als mensen gelijk bij elkaar wonen, nog voor de bruiloft.
Wie heet hier ervaring mee of kan me er wat over vertellen?
Groeten Ilham
Sabra1976
24-05-2004, 22:09
Het gebeurt inderdaad steeds meer.
In mijn familie is het voorgekomen. Het koppeltje in kwestie woonde al 4 maanden samen. Daarna hebben ze een groot feest gegeven. Waar ze allebei nadien spijt van hebben omdat het zoveel gekost heeft.
De bruiloft is minder speciaal denk ik als je al samenwoont.
Groetjes
Sabra
Ik zou het niet doen!
Het leuke is er dan vanaf en dan hoef je van mij part geen bruiloft meer te geven
UndercoverAngel
25-05-2004, 08:37
Origineel gepost door Novell
Ik zou het niet doen!
Het leuke is er dan vanaf en dan hoef je van mij part geen bruiloft meer te geven
Inderdaad.. Het is veel leuker om eerst een mooi feest te geven en dan samen naar je huisje te gaan.. :)
.:UcA:.
Salaam,
Officieel moet je d.m.v een feestje (klein of groot) mensen op de hoogte stellen van jullie huwelijk. En ik vind het zo westers om samen te wonen enh dan pas een feestje te geven, de lol is er dan vanaf.
Ik vind het zo jammer dat mensen al die tradities achterwege laten, over een paar jaar word er zeker een receptie gegeven met blokjes kaas en een wijntje??!!! Echt triest
Ben het helemaal met jullie eens, vind het echt op z'n nederlands (westers) eerst een lange tijd samenwonen en dan nog eens de bruiloft. Zou me doodschamen daar te zitten als een "maagdelijke" bruid terwijl je dat al lang niet meer bent, nee vind het een lachtertje. En de maagdelijke witte bruidsjurk hoef je dan ook niet meer aan.
Origineel gepost door nacira
Salaam,
Officieel moet je d.m.v een feestje (klein of groot) mensen op de hoogte stellen van jullie huwelijk. En ik vind het zo westers om samen te wonen enh dan pas een feestje te geven, de lol is er dan vanaf.
Ik vind het zo jammer dat mensen al die tradities achterwege laten, over een paar jaar word er zeker een receptie gegeven met blokjes kaas en een wijntje??!!! Echt triest
helemaal gelijk heb je .
het is ook hachoema voor je familie en het leuke is er vanaf.
ik vind persoonlijk dat het geen feest meer verdiend!!!!!!!!!!!!
Juffrouw
28-05-2004, 20:13
Hoi dames,
Ik ben het met jullie eens, dat het veel leuker en specialer is om pas na de bruiloft samen te wonen.
Maar je kunt je ook vragen hoe speciaal het is als je al jaren met elkaar gaat en al jaren met elkaar vrijt (zonder al te ver te gaan) ......
Dus ach ja ..... het lijkt er op dat Marokkanenhun grenzen aan het verkennen zijn!!!!
Maar die receptie met wijn en kaas zie ik in ieder geval niet zitten!!!!!
:zwaai:
Helemaal gelijk hebben jullie, bij ons hier in belgie gaan ze tegenwoordig ook al samen wonen zelfs al zonder huwelijksakte en men vind het een normaal zaak, is iedereen zijn eigen zin en mening natuurlijk maar ik vind het inderdaad wel spijtig dat het er meer en meer uitgroeit bij ons marokkanen, heb hier al op een receptie geweest van marokkanen voor hun bruiloft en er was ook witte wijn en nog ander alcoholise dranken te krijgen, geloof me dat is echt geen zicht dan merk je hoe hard een marokkaan zich eigenlijk schaamt om marokkaan te zijn en net probeert te doen als de westerse terwijl ze dat helmaal niet zijn en ook nooit zullen worden, je bent wie je bent en daar hoort al je cultuur en wat dan ook bij!!!!
Groetejs
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Origineel gepost door Juffrouw
Hoi dames,
Ik ben het met jullie eens, dat het veel leuker en specialer is om pas na de bruiloft samen te wonen.
Maar je kunt je ook vragen hoe speciaal het is als je al jaren met elkaar gaat en al jaren met elkaar vrijt (zonder al te ver te gaan) ......
Dus ach ja ..... het lijkt er op dat Marokkanenhun grenzen aan het verkennen zijn!!!!
Maar die receptie met wijn en kaas zie ik in ieder geval niet zitten!!!!!
:zwaai:
vrijen zonder te ver te gaan ? :confused:
supadupa
29-05-2004, 15:35
ik ben het er niet mee eens.
supadupa
29-05-2004, 15:41
de link met vrijen en bruiloft snap ik niet zo.
Als je eenmaal getrouwd bent en je houdt van je man en je wilt heel graag bij hem zijn. waarom moet je dan wachten totdat je een feest hebt gegeven. onzin!
waarom niet lekker samen je huisje inrichten en samen een bruiloft regelen. veel leuker.
misstomatisch
29-05-2004, 15:55
Sorry hoor.............. waarom geven ze dan nog een huwlijksfeest????????????????????????????????????? ??
supadupa
29-05-2004, 16:12
om te vieren dat je gelukkig getrouwd bent!
en om een leuke gezellige onvergetelijke feest te houden.
jullie doen net of het een verplichting is....'oh het meisje gaat ontmaagd worden, laten we snel een feest geven!'
en de nodige stress die erbij komt kijken. nee ik zou zeggen doe het dan wat rustiger aan.
Gelijk samenwonen feest is nergens voor nodig toch gewoon een kleine etentje met familie een vrienden is genoeg waarom zo een groot feest .
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.