Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Dit stukje in de islam zal ik nooit begrijpen, Slavinnen/sex

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

fafafa
03-09-2009, 10:32

"En dwingt jullie slavinnen niet tot onkuisheid indien zij kuisheid wensen omdat jullie de vergankelijkheden van de wereld begeren.Maar indien iemand hun dwingt : voorwaar Allah is na hun dwang(voor deze vrouwen) Kan iemand mij het bovenste stukje uitleggen.? Zover ik weet heeft allah slaven/slavinnen verboden en de islam heeft ze bevrijdt. Waarom worden ze keer op keer gebruikt in de koran als of dat mag?? En nog iets, waarom mogen mannen sex hebben met hun slavinnen zonder dat ze getrouwd zijn of de gebruikelijke islamitische voorschriften toepassen?

marok_lekkertje
03-09-2009, 11:00
Je moet inderdaad een geleerde vragen die het ook in het arabisch kan verklaren.. Vergeet niet dat niet alles in de koran te begrijpen is als je het vertaalt naar een andere taal want bij sommige dingen denk je waar slaat dat op.. terwijl er eigenlijk wat anders bedoelt word dus beter een geleerde vragen die dat stuk dat in het arabisch staat geschreven woord v oor woord verklaard en niet vertalen in een ander taal.

fafafa
03-09-2009, 11:07
ik lees het anders en vat het ook anders na mijn idee staat er juist dat je geen sex met ze mag hebben en ze ook niet mag dwingen en totzover ik weet mag een man ook geen sex heben voor het huwelijk maar ik denk dat je dit beter aan een geleerde kan vragen mischien dat amira1986 het weet Lost van dit stukje boven, mag een man gewoon sex hebben met zijn slavinnen dat las ik vaker letterlijk in de koran. en hij mag ook een niet moslima huwen zonder dat ze zich bekeert..zolang het een cristen of jooding was allahoe3am Bedankt ik wacht op weesbarmhartige of diepongelukkig (niet lachen wat een combi he die 2) die kunnen dingen best goed en begrijpelijker uitleggen. amira ook maar naar mijn ervaring haalt zij stukken letterlijk uit een context waardoor het voor mij als nog een ?? blijft.

fafafa
03-09-2009, 11:30
oke je kan die vraag ook stellen op www.aljaqeen (http://www.aljaqeen) .com in het nederlands en je krijgt ook in het nl een antwoord Maar je begrijpt wat ik er mee bedoel he, dat het zo tegenstrijdig is met sommige soerats uit de koran. De een pleit voor het haram houden van slaven in het algemeen en de ander weer mogen zelf sex met ze hebben:confused: En nog iets waarom mag de vrouw deshuizens ook niet genieten van hun mannelijke slaven?

fafafa
03-09-2009, 12:21

ik begrijp jou helemaal,maar ik denk juist doordat ze de koran vertalen er veel fouten in komen en dingen anders worden geschreven zou jij dan mannelijke slaven willen ..........genieten Nee mocht dat mijn voorkeur hebben, elk man op aarde kan je als sexslaaf zien.

fafafa
03-09-2009, 12:38
ok jammer ;) :moe:

fafafa
03-09-2009, 12:47
;) get lost!!

kuifje
03-09-2009, 12:48
Doorstrepen en verder gaan.

fafafa
03-09-2009, 13:02
hhahah waarom Jij wilt breien op de mannelijke slaven, en daar ging me topic niet over. Mannelijke slaven oud niets.

Sohail
03-09-2009, 13:07
Maar je begrijpt wat ik er mee bedoel he, dat het zo tegenstrijdig is met sommige soerats uit de koran. De een pleit voor het haram houden van slaven in het algemeen en de ander weer mogen zelf sex met ze hebben:confused: En nog iets waarom mag de vrouw deshuizens ook niet genieten van hun mannelijke slaven? Ik kan er ook niet veel over kwijt. Wat ik wel weet is dat de koran niet in 1 keer is neergezonden. Ook alcohol wordt in bepaalde teksten niet verboden in de koran. Dat is namelijk stapsgewijs gegaan. Eerst mocht je niet drinken voor het bidden, daarna wordt er verteld dat het veel voor- en nadelen heeft maar dat de nadelen groter zijn en aan het einde wordt er gezegd daar moet je gewoon afstand van nemen. Dat geldt voor alle rituelen die toen in die samenleving heel normaal waren, zoals slavernij. Mensen moesten stapsgewijs bekeerd worden tot het juiste pad, in een keer alles verbieden is nooit goed. Zo is de koran opgebouwd. Ik denk dat dit enigszins verklarend is voor de teksten die naar jouw idee tegenstrijdig zijn. Een zin in de koran is nooit op zich, het gaat om de hele context ervan en de historische benadering ervan. Het is geen leesboek, zelfs geen wetenschappelijk boek maar Allah's woorden. Om dat te begrijpen moet je op z'n minst jarenlang gestudeerd hebben. Zoals de rest ook al heeft aangeraden, vraag een deskundige.

DiepOngelukkig_
03-09-2009, 13:16
"En dwingt jullie slavinnen niet tot onkuisheid indien zij kuisheid wensen omdat jullie de vergankelijkheden van de wereld begeren.Maar indien iemand hun dwingt : voorwaar Allah is na hun dwang(voor deze vrouwen) Kan iemand mij het bovenste stukje uitleggen.? Zover ik weet heeft allah slaven/slavinnen verboden en de islam heeft ze bevrijdt. Waarom worden ze keer op keer gebruikt in de koran als of dat mag?? En nog iets, waarom mogen mannen sex hebben met hun slavinnen zonder dat ze getrouwd zijn of de gebruikelijke islamitische voorschriften toepassen? Slaven zijn niet verboden in islam, je dient ze wel goed te behandelen.Als jij een armani truitje draagt, dan moet je die ook voor hem kopen.Je moet hem/haar goed onderhouden eten kleren etc. geven.. maar het is niet de bedoeling dat je met een vangnet de straat op gaat en iemand die langs loopt vangt en zegt je bent mijn slaaf voortaan, slaven moeten al slaven zijn en Allah zal jou van de Hel bevrijden als je een slaaf vrij zet. Verder kwamen veel slaven voor door oorlogen, de vijand(mannen en vrouwen) die werd gevangen door de moslims na een overwinning, werden als slaven onder de moslims verdeeld, vandaar... het vers dat je aanhaalt is van hoofdstuk 23, vers 5 tot 7 dit is wat ik kon vinden van de tafsir (And those who guard their private parts. Except from their wives and their right hand possessions, for then, they are free from blame. But whoever seeks beyond that, then those are the transgressors.) means, those who protect their private parts from unlawful actions and do not do that which Allah has forbidden; fornication and homosexuality, and do not approach anyone except the wives whom Allah has made permissible for them or their right hand possessions from the captives. One who seeks what Allah has made permissible for him is not to be blamed and there is no sin on him. Allah says: [فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَفَمَنِ ابْتَغَى وَرَآءَ ذلِكَ] (they are free from blame. But whoever seeks beyond that) meaning, other than a wife or slave girl, [فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْعَادُونَ] (then those are the transgressors.) meaning , aggressors. [وَالَّذِينَ هُمْ لاًّمَـنَـتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَعُونَ ] maar je moet er echt een boek over lezen,want dat zal alles echt duidelijk zijn en logisch maken.

smile1234
03-09-2009, 13:30
het vers dat je aanhaalt is van hoofdstuk 23, vers 5 tot 7 Tis hoofdstuk 24 vers 33. :) @ fafafa check: Islam verdeeld over slavernij door Johan Lamoral. donderdag 01 februari 2007 | 14:48 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 01 februari 2007 | 15:00 DEN HAAG (GPD) - Islamkenners debatteren reeds enige tijd verwoed over de vraag in hoeverre de slavernij een wezenlijk onderdeel van de islam is geweest of nog is. Is er sprake van slavernij in de Golfstaten als je kijkt hoe buitenlandse arbeiders en huishoudsters daar behandeld worden? Sommige deskundigen herkennen in de Arabische wereld, met name in de Golfstaten, een moderne vorm van slavernij. Deze zou door de Koran zijn toegelaten. ,,Een grove veralgemening,'' beweren anderen. Slavernij kan daar niet bestaan, want in de geschiedenis van de islam hebben regelmatig sterke stromingen gepleit voor afschaffing van de slavernij. Het strijdpunt over de slavernij is destijds aangezwengeld door de befaamde Amerikaanse islamoloog Bernard Lewis, nu hoogbejaarde professor-emeritus van de Princeton University. Hij is al vele jaren de gewaardeerde adviseur voor het Midden-Oosten van het Witte Huis. Lewis kwam de afgelopen jaren nog in het nieuws met zijn studie over de frustratie en de woede van de Arabische wereld ten opzichte van de westerse wereld. Die frustratie, zegt Lewis, komt voort uit het politieke en culturele verval van de islam en richt zich tegen het westen als historische oorzaak van alle vernederingen. De aanslagen van 11 september ziet hij als een bewijs van de haat die de Arabische wereld reeds eeuwenlang tegen het westen koestert. ,,Het is in zekere zin normaal dat zij ons haten,'' aldus Lewis, ,,want er is die duizendjarige rivaliteit tussen twee wereldgodsdiensten. Uit Arabisch standpunt bekeken, is de godsdienst van de ongelovigen op cultureel en politiek gebied aan de winnende hand.'' Rond het thema botsing der beschavingen – de Engelse uitdrukking Clash of Civilisations komt trouwens van Lewis en niet van zijn collega Samuel Huntington – mengde Lewis zich ook in de heftige polemiek rond islam en slavernij. Hij publiceerde daarover een boek en verdedigde de thesis dat de afschaffing van de slavernij nooit een punt is geweest in de islam. Uit islamitisch standpunt is een poging ,,om te verbieden wat God toelaat een bijna even grote belediging als toe te laten wat God verbiedt.'' Daarmee wijst hij erop dat slavernij door de Koran is toegelaten en geregeld en bovendien vast verankerd is in de sociale ordening van de islamitische wereld, zo stelt Lewis. Tegenstand Deze gewaagde stelling van de grijze eminentie stuit inmiddels op felle tegenstand van enkele jongere historici. Zo heeft William Gervase Clarence-Smith, een der topislamologen van de vermaarde School of Oriental and African Studies aan de universiteit van Londen, in een diepgaande studie aangetoond dat er in de geschiedenis van de islam wel degelijk belangrijke stromingen voor afschaffing of toch een mildere vorm van de slavernij hebben bestaan. In zijn boek Islam and the Abolition of Slavery (uitg. Hurst & Company, London 2006), ontkent de auteur niet dat de geschiedenis van de islam nauw verbonden is met slavernij. Hij stelt vast dat de islam geen monolithisch blok is met algemeen geldende regels voor gelovigen en ook ongelovigen. Er bestonden in de islamitische wereld grote verschillen tussen wie slaaf werd, welke behandeling hij onderging en onder welke omstandigheden hij of zijn familieleden weer konden vrijkomen. Zo bestond er in het islamitische West-Afrika geen coherent systeem van institutionele slavernij en er bestond ook geen aparte slavenklasse. Slaven konden er zelfs carrière maken en hoge posten bekleden. Clarence-Smith waarschuwt er evenwel voor zich niet te laten misleiden door de belangrijke ambten die afzonderlijke slaven konden bekleden in de geïslamiseerde koninkrijken in Afrika. Slaven die als generaals in strijdkrachten optraden leefden uiteraard beter en waren machtiger dan de vrije boeren en veehouders maar ontleenden hun autoriteit steeds aan hun heer en meester die ten allen tijde naar willekeur over hen kon beschikken. De oppositie tegen de slavenhandel in islamitische samenlevingen begon niet, zoals vaak werd verondersteld, onder westerse invloed. De Droezen, die in de elfde eeuw in Caïro uit een islamitische sekte ontstonden, schaften reeds in diezelfde eeuw de slavernij af. Het ging hier evenwel om een kleine marginale groep die hoofdzakelijk in Libanon woonde en weinig invloed had. Belangrijker waren vijfhonderd jaren later de hervormingsbewegingen in diverse staten in Azië, zoals in het rijk van de Grootmogol in Hindoestan, waar extreme vormen van slavernij werden afgeschaft. Bovendien ontstonden van het islamitische cultuurcentrum Timbuktu in Mali tot Sulawesi op Celebes opgemerkte bewegingen tegen bepaalde vormen van slavernij en uitbuiting van slaven. Deze bewegingen legden de basis voor een islamitische traditie waarop later hervormers zich konden beroepen. Kritisch Het ontstaan rond het einde van de negentiende eeuw van een zichtbare en invloedrijke islamitische beweging voor afschaffing van de slavernij, is daarom niet alleen terug te voeren op de druk van de toenmalige westerse koloniaalmachten, aldus Clarence-Smith. Hervormers uit uiteenlopende islamitische belijdenissen begonnen de Koran op een meer intensieve en kritische manier te lezen. Zij ontdekten tot hun verbazing dat de teksten met betrekking tot slavernij zeer dubbelzinnig en allesbehalve eensluidend zijn. Dat gaf rond het begin van de twintigste eeuw aanleiding tot het ontstaan van vaak radicale bewegingen tot afschaffing van de slavernij in Nigeria en Niger, die eisten dat ,,deze schande met wortel en tak diende uitgeroeid''. In de daaropvolgende decennia waren het vooral stedelijke middengroepen en intellectuelen die meer gematigde protesten tegen de slavernij lieten horen. Clarence-Smith bekijkt echter met bezorgdheid de stijgende tendens in sommige islamitische landen, om slavernij als instituut in een nieuwe en modernere verpakking weer in te voeren of te behouden. Hij stelt vast dat de islamitische wereld dringend aan een open en eerlijk debat over dit onderwerp toe is. Bron: http://www.destentor.nl/algemeen/bui...cle1067243.ece Zie ook Islam & Slavery (http://www.lse.ac.uk/collections/economicHistory/GEHN/GEHNPDF/Islam&SlaveryWGCS.pdf)

fafafa
03-09-2009, 13:43
Dankjewel zuster/broerders voor het genomen tijd om het op te zoeken paar vragen nog -zijn er op heden nog slaven op de wereld? -is een slaaf per defensie alleen een kleuerling (negeroiden uiterlijkheden) -waarom mag een islamitische man sexhebben met zijn slavinnen? - tenslotte voorbeeld uit me omgeving: mijn vader is merendeels in marokko hij heeft daar 2huishoudelijke vrouwen indienst (nee ze worden niet uitgebuit hebben een salaris van een ambtenaar in marokko. nu komt de vraag mag hij sex met ze hebben, zijn ze slavinnen van hem?? voor de correctheid mijn vader is niet het type man daar voor maar goed.

jamall27
03-09-2009, 13:45
Slaven zijn niet verboden in islam, je dient ze wel goed te behandelen.Als jij een armani truitje draagt, dan moet je die ook voor hem kopen.Je moet hem/haar goed onderhouden eten kleren etc. geven.. maar het is niet de bedoeling dat je met een vangnet de straat op gaat en iemand die langs loopt vangt en zegt je bent mijn slaaf voortaan, slaven moeten al slaven zijn en Allah zal jou van de Hel bevrijden als je een slaaf vrij zet. Verder kwamen veel slaven voor door oorlogen, de vijand(mannen en vrouwen) die werd gevangen door de moslims na een overwinning, werden als slaven onder de moslims verdeeld, vandaar... het vers dat je aanhaalt is van hoofdstuk 23, vers 5 tot 7 dit is wat ik kon vinden van de tafsir (And those who guard their private parts. Except from their wives and their right hand possessions, for then, they are free from blame. But whoever seeks beyond that, then those are the transgressors.) means, those who protect their private parts from unlawful actions and do not do that which Allah has forbidden; fornication and homosexuality, and do not approach anyone except the wives whom Allah has made permissible for them or their right hand possessions from the captives. One who seeks what Allah has made permissible for him is not to be blamed and there is no sin on him. Allah says: [فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَفَمَنِ ابْتَغَى وَرَآءَ ذلِكَ] (they are free from blame. But whoever seeks beyond that) meaning, other than a wife or slave girl, [فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْعَادُونَ] (then those are the transgressors.) meaning , aggressors. [وَالَّذِينَ هُمْ لاًّمَـنَـتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَعُونَ ] maar je moet er echt een boek over lezen,want dat zal alles echt duidelijk zijn en logisch maken. dat noem ik nou nog eens een antwoord goedzo meid

A_bdars
03-09-2009, 13:47

ik lees het anders en vat het ook anders na mijn idee staat er juist dat je geen sex met ze mag hebben en ze ook niet mag dwingen en totzover ik weet mag een man ook geen sex heben voor het huwelijk maar ik denk dat je dit beter aan een geleerde kan vragen mischien dat amira1986 het weet :goedzo: ik neem aan dat in die tijd mannen hun slavinnen dwingde tot sex en deze Verz is als waarschuwing en Allah zegt erin dat je ze niet mag dwingen tot sex en ookal vragen de slavinnen je om sex moet je dat weigeren want het is haram verboden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14