Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : probleem

Pagina's : [1] 2

SABRI_Y
24-05-2004, 20:36

je bent berbers, en je schoonouders arabisch.... probleem ligt niet tussen jou en je vrouwtje, want we praten gewoon nederlands tegen elkaar, maar voro hoelang.. en welke taal gaan je kindjes praten... probleem is echter, hoe moet je praten met ej schoonouder, want je spreekt geen arabisch, en hoe praat het meisje met jou ouders, want ze spreekt geen berbers.... vertel...?? ervaringen... oplossingen??

Lil_Hajar
24-05-2004, 20:38
Je moet gewoon proberen elkaar te leren....bijv.. jij leert haar arabisch en zij jou berbers snappie!?...En als het lukt gaat alles gemakkelijk incha allah doei doei :zwaai: hajar

Rayhane_20
24-05-2004, 20:40
Origineel gepost door Lil_Hajar Je moet gewoon proberen elkaar te leren....bijv.. jij leert haar arabisch en zij jou berbers snappie!?...En als het lukt gaat alles gemakkelijk incha allah doei doei :zwaai: hajar :goedzo:

marjam123
24-05-2004, 20:41
Origineel gepost door SABRI_Y je bent berbers, en je schoonouders arabisch.... probleem ligt niet tussen jou en je vrouwtje, want we praten gewoon nederlands tegen elkaar, maar voro hoelang.. en welke taal gaan je kindjes praten... probleem is echter, hoe moet je praten met ej schoonouder, want je spreekt geen arabisch, en hoe praat het meisje met jou ouders, want ze spreekt geen berbers.... vertel...?? ervaringen... oplossingen?? voor de kindjes ---> allebei de talen :D of alledrie om precies te zijn: nederlands, arabisch en berbers... mijn ervaring: mijn tante sprak geeeeeeeeeeeeen woord berbers en heeft het geleerd... gewoon door haar man, schoonouders etc... dus jij leert arabisch... en je vrouwtje berbers... en ondertussen vertalen jullie voor elkaar ;) veel succes ;) xxx

Rayhane_20
24-05-2004, 20:42

Waar een wil is, is een weg! Zolang de inzet van beide kanten komt op elkaars taal te leren, zal het insha Allah wel lukken. Taal moet niet een probleem in een relatie kunnen vormen, je bent tenslotte nooit te oud om te leren!! Wa3aleikoem salaam

SABRI_Y
24-05-2004, 20:45
ik vind het wel een schande.. vooral als je om de rhand gaat vragen dan met met ej eigen ouders.. en dan... wallou arabisch.. en dat noemt zich een man die wil trouwen..alatif... schoonouders gaan meteen denken.. moet ik me dochter aan hem toevertrouwen, op vakantie naar marokko.. enzo.. hij redt het niet...:(... maar ja.. ik zie het allemaal voor me.. ik heb het nog niet meegemaakt... als ze me babyface zien... zeggen ze vast wel.... aaaaaaaaaagh hij doet er geen kwaad:P

marjam123
24-05-2004, 20:49
Origineel gepost door SABRI_Y ik vind het wel een schande.. vooral als je om de rhand gaat vragen dan met met ej eigen ouders.. en dan... wallou arabisch.. en dat noemt zich een man die wil trouwen..alatif... schoonouders gaan meteen denken.. moet ik me dochter aan hem toevertrouwen, op vakantie naar marokko.. enzo.. hij redt het niet...:(... maar ja.. ik zie het allemaal voor me.. ik heb het nog niet meegemaakt... als ze me babyface zien... zeggen ze vast wel.... aaaaaaaaaagh hij doet er geen kwaad:P weet je wanneer je problemen krijgt!! als jou/haar ouders het niet accepteren... dat jij/zij de taal niet spreekt... kvin zelf dat de liefde alles overwint... maar jammer genoeg denkt niet iedereen er zo over... xxx

Rayhane_20
24-05-2004, 20:50
De taal is geen houvast voor je karaktereigenschappen. Het wil niet zeggen dat als je een taal perfect kan spreken, dat je dan de meest zorgzame man bent voor hun dochter. Als je maar een oprechte moslim bent, dat zou voor mijn ouders het belangrijkste zijn. En waar ze vandaan komen, en welke taal ze spreken moet helemaal niet belangrijk zijn. Wa3aleikoem salaam

SABRI_Y
24-05-2004, 20:50
voor jou is het liefde... voor haar ouders is bruidschat hetgeen dat overwint en je lot bepaalt ...:P

marjam123
24-05-2004, 20:51
Origineel gepost door SABRI_Y voor jou is het liefde... voor haar ouders is bruidschat hetgeen dat overwint en je lot bepaalt ...:P lay7fed... nog een groter probleem... ;) xxx

SABRI_Y
24-05-2004, 20:53
als die bruidschat zo hoooooooooooog, ook al spreeek ik geen arabisch.... van schrik.. begin ik het toch wel te praten.. geloof mij!!

Rayhane_20
24-05-2004, 20:53
Origineel gepost door SABRI_Y voor jou is het liefde... voor haar ouders is bruidschat hetgeen dat overwint en je lot bepaalt ...:P De meest geliefde huwelijkskandidate is die voor een lage bruidschat voor een huwelijkskandidaad kiest. We moeten niet zo materialisch denken, dat zou het leven een stuk makkelijker maken...... Wa3aleikoem salaam

alhoceimachaima
24-05-2004, 20:55
me tante is berber me oom ook maar hij is in rabat opgegroeid dus hij praat arabisch nou hun praten gewoon arabisch gaan ze tog leren of niet :)

SABRI_Y
24-05-2004, 21:03
sommige mensen willen een verdieping erbij bouwen in marokko... sommige zien het als vakantie-geld... andere als een 13e maand... of ze3ma... dubbel salaris omdat je dochter 20 leeftydsjaren in dienswas geweest... lof net als bij voetbal.... transer-bedrag, ... ewa ja.. mgabra... zo zie je maar.. alles is te regelen me geld

Bnieja_Noor
24-05-2004, 21:08

TAz gewoon Arabisch Leren Als e echt van haar HOUDT en De FAMILIE

Pagina's : [1] 2