Bekijk originele versie : Ik wil HAAR!
Salaam alaikum,
Ik vind zelf dat ik een groot probleem heb, maar mijn omgeving denkt daar anders over. Die vinden dat ik de problemen opzoek. In ieder geval zou ik het prettig vinden als jullie even met me mee zouden denken, want ik ben radeloos en de moed zakt me steeds verder in de schoenen.
Ik ben een student en verliefd op een Marokkaanse. We kennen elkaar ruim anderhalf jaar en weten dat we met elkaar verder willen. Ik ben oprecht moslim (sinds kort) en wil met haar trouwen. Wat is het probleem vraag je je nu af, je vraagt toch gewoon om haar hand? Het probleem is dat haar ouders zijn gescheiden en met pa hebben ze nog nauwelijks contact. Haar broers wonen ook nog thuis. Die zijn iets jonger dan ik en hebben al 's achter me aan gezeten. Geen lieve jongens en in de hele stad bekend/berucht. Vooral bij agenten... We gaan allebei nog naar school en zouden het graag zo regelen dat ze bij me zou kunnen komen wonen. Ik ben bang dat wat ik ook doe, ik nooit geaccepteerd zal worden! Ten eerste vraag ik me af hoe het zit met de voogd die toestemming moet geven voor het huwelijk. Geen van de heren zou die toestemming geven. Moeder valt wel over te halen, maar we zijn bang dat ze zal weigeren omdat ze problemen met haar zoons voorziet. Zelfs als zij toestemming zou geven ben ik bang dat ze dan voor de deur staan met wat maten. De vragen aan jullie: Hoe kan ik haar moeder duidelijk maken dat ik geen moslim ben geworden voor haar, maar voor mezelf/Allah. Hoe voorkomen we dat die jongens agressief worden, daar ze nu denken alles te kunnen bepalen? Hoe gaat het daarna in z'n werk? Een groot feest is niet nodig, we willen een islamitisch goedgekeurd huwelijk. Desnoods alleen een papiertje. Waar zijn die jongens bang voor? Dat hun maten ze uitlachen omdat hun zusje met een bekeerde Hollander trouwt? Dat hun zusje trouwt met iemand die zij niet voor haar uitgekozen zouden hebben? Ik weet het niet meer. Zij is wanhopig en ik weet niet hoelang het nog duurt voor ze de hoop opgeeft. Ik was van plan om een neef, die ik ken uit de moskee, te vragen of hij me wil helpen. Is dat een plan? Maar hij heeft veel met me gesproken toen ik in het begin in de moskee kwam. Ik ben zo bang dat hij denkt dat ik hem misbruikt heb voor zijn nichtje! Het is namelijk echt niet zo dat ik die mensen die mij op het goede pad gebracht hebben voor de gek houdt. Maar goed, maak dat iemand maar 's duidelijk. Onbewust denk ik dat ze dat altijd zullen blijven denken. Gelukkig weet Allah het het beste. Alvast bedankt voor jullie reacties, ook mensen die het absoluut niet zien zitten zijn welkom..
chebbatetouan
24-05-2004, 10:04
salaam wa 3alaikom,
ten eerste wil ik je complimenteren van je bekering. Ik heb je verhaal gelezen en kan er al duidelijk in opvatten dat het niet de makkelijkste probleem is.
echter vind ik wel dat als je echt om jezelf moslim bent geworden (voor een ander heeft het echt geen zin) en als je de juiste pad volgt dat je insh'allah beloond zal worden.
Ik denk dat het geen kwaad kan om even met die neef erover te hebben.je hebt niks te verliezen .Je zou hem gewoon precies hetzelfde moeten vertellen als wat je hier in het kort gedaan hebt. Ik denk dat hij zo ongeveer ook wel merkt datje dan wel een goede moslim bent en echt serieus met dat meisje verder wil. als dit geen resultaat zal boeken zal ik in jou plaats misschien met iemand die veel over t geloof weet (bv imam) ook je probleem voorleggen wie weet kan die je tips geven. Ik denk wel dat als je naar die neem en die moeder gaat dat je je op een bepaalde manier al wel bewijst. dat die broers moeilijk doen is wel een beetje logisch. ter bescherming v hun zusje en omdat ze geen vader hebben in hun huis gedragen ze zich zo.
Ik zeg je er wel nogmaals bij dat je echt je best moet doen want het is echt niet makkelijk om als ''hollander'' (niet racistisch bedoeld maar je zal me begrijpen) een hand te vragen aan een marokkaanse meisje, vooral niet hoe je haar thuissituatie beschreven hebt.
tot slot wil ik je nogmaals zeggen, als je echt het goede pad volgt en goede bedoelingen hebt met het meisje, en jullie ook echt voormekaar bestemd zijn (moektab) zal het insh'allah allemaal goed komen
ik wens jullie veel succes !
DaNGeRouZLy
24-05-2004, 10:38
3Aleikoem Salaam
Allah Oe Akbar dat je opnieuw moslim bent geworden Masha`allah.
Het is idd een moeilijke situatie waar je nu in zit vooral wat je schreef over haar broers. Alhamdoulilah zijn jullie intensies oprecht en daarom moeten jullie ook niet opgeven.
Jammer genoeg is voor heel veel Marokkanen cultuur belangrijker dan geloof. Islam geeft ons vrouwen het recht om zelf te kiezen met wie we trouwen als hij maar een moslim is. Maar veel ouders willen perse een marokkaanse echtgenoot voor hun kind en soms is dat niet eens belangrijk als hij nu een praktiserende moslim is of niet. Lang leve de cultuur :(
Ik zou als eerste eens gaan praten met de imam van de moskee en je probleem voorleggen en vertellen wat er aan de hand is. Daarna zou je idd naar die neef kunnen toestappen en vertellen dat je graag met zijn nicht wilt trouwen omdat ze je een goede praktiserende echtgenote lijkt. Als hij goed reageert ben je al een heel eind, wordt hij boos dan kan de imam je nog altijd bijstaan en eens met hem gaan praten. Ik zou dit doen voordat je met de moeder praat. De broers voelen zich zeker verantwoordelijk voor hun zusje en hun moeder, zeker omdat de vader buitenspel staat. Jij wordt nu als een bedreiging gezien maar als haar neef met hun gaat praten en uitlegt dat je goede intensies hebt en moslim bent dan is de kans groter dat ze het accepteren dan dat de moeder of de zus dit doen.
Als iemand gaat denken dat jij moslim bent geworden voor deze vrouw dan kun je gewoon uitleggen dat dit iets is tussen jou en Allah en dat geloof geen spelletje is. Maar dat je gewoon de tweede helft van je geloof wilt vervullen. En daarvoor een goede moslima nodig hebt en je het gevoel hebt dat zij de ware voor je is. Desnoods haal je citaten uit de Koran erbij die aantonen dat er geen onderscheid is tussen ras of volk zolang iemand maar moslim is. En vraag ze wat nou belangrijker is het geluk van hun zusje/nichtje of dat er geen praatjes komen van de buren.
veel sterkte broeder Moge Allah jullie helpen en gelukkig laten worden Insha`allah
wa Salaam
groetjes Aminaatje :zwaai:
hbohuisvrouw
24-05-2004, 10:43
Ik vind het zelf wel een hele moeilijke situatie.
Eigenlijk zouden er geen problemen mogen zijn. Je bent Moslim (bekeerd of niet-bekeerd) doet er niet toe. Ieder mens word als Moslim geboren.
Ze zouden je volgens de Islam niet mogen weigeren omdat je Nederlander bent, er bestaat geen Chauvinisme in de Islam.
Die broers zouden ook toestemming moeten geven, maar je geeft zelf aan dat het niet de beste vertegenwoordigers van de Islam zijn.
Kun je de vader van het meisje niet opsporen en hem om de hand van het meisje vragen? Of toch proberen die neef, of ander familie lid, als bemiddelaar te vragen bij deze kwestie?
Als laatste kan ik je adviseren om met een Imam te gaan praten. Die weet natuurlijk alles over het geloof en misschien kan die samen met jou met de familie praten.
Ik weet ook niet zo snel een oplossing. Het is en blijft een moeilijke kwestie.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hoop dat het lukt.
Niet vergeten: Bid veel tot Allah (SWT), vraag om hulp en heb veel geduld, Allah (SWT) is met de geduldigen.
pfffff... geen worden... ik heb ook broers, en een hollander die moslim is nee dan slopen ze mij
Ja, heel erg moeilijk!
Wij zijn Thuis ook allemaal moslim Alhamdollilaah maar m'n ouders zouden het ook echt niet echt prachtig vinden als ik "thuiskom" met iets anders dan een Marokkaan. :(
Ik zou als ik jou was veel du3aa doen en je best doen als het niet lukt heeft Allah sub7ana wa ta3la het zo gewild...
LoVeLy_GiRlY
25-05-2004, 08:55
Origineel gepost door Daarom
Ja, heel erg moeilijk!
Wij zijn Thuis ook allemaal moslim Alhamdollilaah maar m'n ouders zouden het ook echt niet echt prachtig vinden als ik "thuiskom" met iets anders dan een Marokkaan. :(
Ik zou als ik jou was veel du3aa doen en je best doen als het niet lukt heeft Allah sub7ana wa ta3la het zo gewild...
Ik sluit me helemaal bij jou aan!
Mijn vader zou in eerste instantie ook geen bekeerde accepteren.
Of het nou een nederlander is of een chinees dat maakt voor hem weinig uit.
Helaas is dat geen islam maar cultuur.
Daarom zorg ik ook dat ik niet in zo een situatie zal komen wa allah wa a3lam.
nou ik wil mijn mening geven ik vind het zo stom dat mensen kijken wie ze zijn voor mij is het belangerijk dat diegene moslim is niet een holander of pakistaan is of een turk allah heeft hun zo geschapen dat zè hollanders zijn of turk allah heeft ook ons geschapen dat we marokaans zijn wij laten ons meer slepen door cultuur dan wat allah subhene u tahalla zegt dat is mijn mening ik vind het jammer dat de mensen zo denke
Mysticalia
25-05-2004, 17:02
Tawakkal 3ala Allah :goedzo:
Als je bedoelingen oprecht zijn en de hare ook, dan komt het wel goed inshAllah.Veel bidden, veel dou3as doen.
:belgie:
DaNGeRouZLy
26-05-2004, 10:17
Origineel gepost door AMAR423
fake stuff
dit is 1 en dezelfde persoon
http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=279815
Amar lazer eens op man met je gezeik.
wat heb jij nu te verliezen? :rolleyes:
farhanah
26-05-2004, 11:52
Allah ziet alleen moslims geen, marokaan of turk of surinaam. Dit zijn wetten die we zelf gemaakt hebben en we zeggen wel dat we moslim zijn, maar eigenlijk gaat deze wet die we zelf gemaakt hebben boven die van Allah onze schepper. Esterfirullah, maar het is wel zo. Dus eigenlijk zijn hun het die fout zijn en al helemaal die gekke broers die bekend staan bij de politie!!!! ......En dat noemt zich moslim, stelletje zieligerds..... Goed, helaas gaat het moeilijk worden, maar ik hoop dat het lukt.. Overigis in de Koran staat dat Allah, SWT de mensen in groepen en volkeren geschapen heeft zodat we elkaar zouden leren kennen... Helaas zijn er weinig echte moslims te bekennen en vooral in Nederland niet, met mensen die denken dat ze rechtsstreeks uit een gangsta film zijn weggelopen....YEG.
youssefmaghrabi
26-05-2004, 11:55
Als zij mijn zus was geweest dan had ik haar al lang van kant gemaakt en jou ook trouwens. moslim geworden?? laat me alstublieft niet lachen!!! als je moslim bent geworden alleen maar om met haar te trouwen dan kan je beter weer christen of wat dan ook worden.
"Allah yesget 3likom jij en zij" Tfoeeeeeeeee
DaNGeRouZLy
26-05-2004, 15:36
Origineel gepost door youssefmaghrabi
Als zij mijn zus was geweest dan had ik haar al lang van kant gemaakt en jou ook trouwens. moslim geworden?? laat me alstublieft niet lachen!!! als je moslim bent geworden alleen maar om met haar te trouwen dan kan je beter weer christen of wat dan ook worden.
"Allah yesget 3likom jij en zij" Tfoeeeeeeeee
Subhan`Allah:jammer:
wie ben jij om te oordelen hierover? dat kan alleen Allah SWT
Weet je dan niet dat elk mens als moslim wordt geboren alleen dwalen veel mensen af. Deze broeder schrijft zelf dat hij niet voor haar moslim is geworden. Misschien is hij door haar sneller weer met de Islam in aanraking gekomen maar dat kan alleen als Allah hem wilde leiden op het juiste pad. Ipv een broeder welkom te heten kraak jij hem af, zeer spijtig :( De Islam is niet alleen voor Marokkanen en Turken maar voor de gehele mensheid Allah Oe Akbar.
farhanah
27-05-2004, 16:18
dangourezly...ik ben het helemaal mat je eens, als je marrokaan bent zegt allah heus niet, welkom in de hemel... dat doet hij enkel en alleen pas als je een goede gelovige bent... Overigens, youssefmaghrebi die vervloeking op het eind komt neer op jezelf als die voor die ander niet terecht is.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.