Bekijk originele versie : Ik wil HAAR!
Salaam alaikum,
Ik vind zelf dat ik een groot probleem heb, maar mijn omgeving denkt daar anders over. Die vinden dat ik de problemen opzoek. In ieder geval zou ik het prettig vinden als jullie even met me mee zouden denken, want ik ben radeloos en de moed zakt me steeds verder in de schoenen.
Ik ben een student en verliefd op een Marokkaanse. We kennen elkaar ruim anderhalf jaar en weten dat we met elkaar verder willen. Ik ben oprecht moslim (sinds kort) en wil met haar trouwen. Wat is het probleem vraag je je nu af, je vraagt toch gewoon om haar hand? Het probleem is dat haar ouders zijn gescheiden en met pa hebben ze nog nauwelijks contact. Haar broers wonen ook nog thuis. Die zijn iets jonger dan ik en hebben al 's achter me aan gezeten. Geen lieve jongens en in de hele stad bekend/berucht. Vooral bij agenten... We gaan allebei nog naar school en zouden het graag zo regelen dat ze bij me zou kunnen komen wonen. Ik ben bang dat wat ik ook doe, ik nooit geaccepteerd zal worden! Ten eerste vraag ik me af hoe het zit met de voogd die toestemming moet geven voor het huwelijk. Geen van de heren zou die toestemming geven. Moeder valt wel over te halen, maar we zijn bang dat ze zal weigeren omdat ze problemen met haar zoons voorziet. Zelfs als zij toestemming zou geven ben ik bang dat ze dan voor de deur staan met wat maten. De vragen aan jullie: Hoe kan ik haar moeder duidelijk maken dat ik geen moslim ben geworden voor haar, maar voor mezelf/Allah. Hoe voorkomen we dat die jongens agressief worden, daar ze nu denken alles te kunnen bepalen? Hoe gaat het daarna in z'n werk? Een groot feest is niet nodig, we willen een islamitisch goedgekeurd huwelijk. Desnoods alleen een papiertje. Waar zijn die jongens bang voor? Dat hun maten ze uitlachen omdat hun zusje met een bekeerde Hollander trouwt? Dat hun zusje trouwt met iemand die zij niet voor haar uitgekozen zouden hebben? Ik weet het niet meer. Zij is wanhopig en ik weet niet hoelan