Bekijk originele versie : Gewoon trouwen
Wat is dat nou tegenwoordig met relaties en zo. Men hoort nog te trouwen zoals onze ouders dat deden. Zonder stiekeme relaties!
Veel meisjes gebruiken een smoes tegenover hun ouders om een afspraak na te komen met hun vriendjes. Wat is dat nou? Eh niet liegen he lebnet. Als je ouders al een relatie niet goedkeuren hoe ken je dan heel trots een relatie hebben, al heeft dit uitzicht op een eventuele toekomst samen met de desbetreffende jongen.
Dus volgens onze tradities en de normen van de islam adviseer ik de meiden om geen relaties aan te gaan. Mocht je verliefd zijn en de jongen op jou vraag hem dan om samen met zijn ouders naar jouw ouders te gaan met een arkab un sukar. De enige relatie die wij kennen is een relatie in als man en vrouw.
Afz. Ariffi.
Origineel gepost door Gerdin
Wat is dat nou tegenwoordig met relaties en zo. Men hoort nog te trouwen zoals onze ouders dat deden. Zonder stiekeme relaties!
Veel meisjes gebruiken een smoes tegenover hun ouders om een afspraak na te komen met hun vriendjes. Wat is dat nou? Eh niet liegen he lebnet. Als je ouders al een relatie niet goedkeuren hoe ken je dan heel trots een relatie hebben, al heeft dit uitzicht op een eventuele toekomst samen met de desbetreffende jongen.
Dus volgens onze tradities en de normen van de islam adviseer ik de meiden om geen relaties aan te gaan. Mocht je verliefd zijn en de jongen op jou vraag hem dan om samen met zijn ouders naar jouw ouders te gaan met een arkab un sukar. De enige relatie die wij kennen is een relatie in als man en vrouw.
Afz. Ariffi
Helemaal mee eens!! Onze ouders zijn ook supergelukkig.. zonder dat pre......voor het trouwen....relaties van jaren....met als doel" leren kennen fase".......
Gegroet,
Nadyaz
tkehbinitto
24-05-2004, 02:21
ewa jallah,
dan hebben we de leren kennen fase, waarbij de ouders vanaf weten,
en als het niet bevalt, hoeveel mannen/vrouwen moet je gaan leren kennen waarbij ouders zijn betrokken, voordat je die gene kiest,
op een gegeven moment kies je iemand, niet omdat je wilt, maar omdat het anders de zoveelste is die je afwijst, dat men verkeerd gaat denken.
die suiker raakt een keer op, en het is ook niet goedkoop
Weet je wat het is met veel jongeren nu? Ze willen wel trouwen maar hebben geen (genoeg) geld. :(
Ik zie het veel in m'n omgeving gebeuren... Jongens die willen trouwen moeten een te hoge bruidschat betalen...Het meisje wilt een superdure bruiloft en dat geld hebben ze gewoon niet. :(
Maar als iedereen volgens de Islam i.p.v de Marokkaanse regeltjes zou leven zouden inderdaad veel meer mensen getrouwd zijn omdat de Islam niks van ons vraagt wat we niet kunnen. Zo hoeft de jongen alleen een bruidschat te betalen die hij aankan en de Islam verbiedt verspilling en een grote dure bruiloft is verspilling dus na een beetje sparen kan hij ook zijn bruiloft betalen.
Gijs_Rijbewijs
24-05-2004, 09:29
Origineel gepost door Daarom
Weet je wat het is met veel jongeren nu? Ze willen wel trouwen maar hebben geen (genoeg) geld. :(
Jongens die willen trouwen moeten een te hoge bruidschat betalen...Het meisje wilt een superdure bruiloft en dat geld hebben ze gewoon niet. :(
:kwaad: De 'vrouwen' van tegenwoordig.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd. ;)
Niet alle vrouwen zijn zo. ;)
Als je wilt trouwen moet je genoegen nemen met weinig, anders trouw je niet. :)
marjam123
24-05-2004, 18:07
Origineel gepost door SuperSalima
Geen Haramrelatie staat niet gelijk aan Niet kennen.
Je kan elkaar best kennen zonder een haramrelatie aan te gaan.
precies... maar jammer dat tog veel meiden/jongens... liever dat afspreken enzo hebben...
maar geef es een paar voorbeelden... kunnen we wat van leren :D
xxx
eh maar Gerdin je hebt helemaal gelijk! waarom dat stiekeme gedoe maar het ligt ook aan een beetje aan de jongens de meeste willen niet trouwen en als ze trouwen. maar je ehbt wel gelijk!
marjam123
24-05-2004, 18:19
Origineel gepost door SuperSalima
Nou, een welbekende is 't hebben van een ma7ram erbij wanneer je elkaar ziet om elkaar te leren kennen.
een goeie... maar zo'n mahram vin je nie snel... kdenk dat ik me oom er maar mee ga lastigvallen... :D hem kan ik wel overhalen ;)
maar dan nog... achter de rug van me ouders om? ik zou nooit willen liegen... dus kdenk dat ie maar meteen naar huis zou moeten komen :D
maar goed... kdenk dat ik zoiets pas zou doen... als het egt serieus was... inshallah...
je zou het tog ook via msn, mail, telefoon, etc kunnen doen...? alles behalve dat afspreken... alleen nog wel... je weet maar nooit waar je belandt...
xxx
marjam123
24-05-2004, 18:21
Origineel gepost door qalby
eh maar Gerdin je hebt helemaal gelijk! waarom dat stiekeme gedoe maar het ligt ook aan een beetje aan de jongens de meeste willen niet trouwen en als ze trouwen. maar je ehbt wel gelijk!
ja ze willen niet trouwen... ook een probleem... kmoet nog dit doen... kmoet nog dat doen...
en t probleem is... de ene jongen meent het serieus... en de ander die liegt gewoon...
zelf heb ik wel zoiets van als ie alleen maar wil afspreken enzo... dan willen ze af en toe tog wel meer... of ben ik gewoon te wantrouwig ;)
xxx
riffiagirl18
24-05-2004, 18:34
Origineel gepost door Arabella
Bestaan er dan jongens die zonder je te kennen om je hand willen komen vragen? Ik heb het nog nooit zien gebeuren.
ik wel hoor ZOOO VAAK!!
maar dat zijn die jongens die ze3ma iedereen geplayd hebben en zodra het ''tijd'' is om te trouwen dan zeggen ze tegen hun moeder.. yemma kies voor mij een goeie meisje en ze moet beetje mooi zijn...
heb je ook niet veel aan he.. zo een mannelijke sletje....
en jah die haramrelaties die gaan al helemaal negers over..
daar moet echt niemand aan beginnen!!!>>>alleen maar meschekiel!!
kus,
een riffia :zwaai:
Cicatrice
24-05-2004, 19:03
wat is een haramrelatie:
1. een waarbij man en vrouw s.ex hebben
2. een waarbij man en vrouw geen lichamelijk contact hebben maar elkaar geestelijk het leven zuur maken
3. een gearrangeerde relatie
kies maar:wijs:
kamillia83
24-05-2004, 19:05
Zo zou het moeten zijn.... :(
marjam123
24-05-2004, 19:06
Origineel gepost door Cicatrice
wat is een haramrelatie:
1. een waarbij man en vrouw s.ex hebben
2. een waarbij man en vrouw geen lichamelijk contact hebben maar elkaar geestelijk het leven zuur maken
3. een gearrangeerde relatie
kies maar:wijs:
leg optie 3 eens uit als je wil...
xxx
marjam123
24-05-2004, 19:08
Origineel gepost door kamillia83
Zo zou het moeten zijn.... :(
dat is nou het probleem... zoveel dingen zouden zo en zo moeten zijn.... maar jammer genoeg is het niet zo... en moeten we er maar het beste van maken..
xxx
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.