Bekijk originele versie : De vrouw en werken
De vrouw en werken? wat vinden jullie daarvan? ik heb het dan over de getrouwde vrouw; met kinderen of zonder kinderen...........
TenderHeart
24-05-2004, 09:44
Dat is een keuze die de vrouw en haar man samen moeten maken. Als ze geen kinderen hebben lijkt het me makkelijk dat zowel de man als de vrouw fulltime kunnen werken, wanneer er wel kinderen zijn lijkt dat me lastig. Het ligt dan denk ik een beetje aan de leeftijd van de kinderen en de opvang die er voor de kinderen is of de vrouw wel of niet moeten werken.
En vrouw zou haar baan moeten opzeggen als ze een kind ter wereld brengt...
Alles draait om "liefde". Een vrouw is van nature niet gemaakt om een carriere op te bouwen, ik zal het je uitleggen: er is geen enkele persoon ter wereld die meer liefde voor het kind heeft dan de moeder, daar zij 9 maanden de "last" heeft moeten dragen van het kind, en niet de man. De moeder is dus de enige persoon die het kind met de meest mogelijke oprechte aandacht,liefde en geduld zou opvoeden.
Een bloem moet je ook van begin af aan voldoende water geven, anders verdort zij....
Hier word ik zo moe van he!
Voortdurend die kritiek omdat malief het "lef" heeft haar kind bij een oppas te laten terwijl zij gaat werken.
Ik zie dat je student bent, misschien dat je anders gaat piepen als je zelf ook een fulltime baan hebt en een gezin met alle bijkomende verantwoordelijkheden.
Ik werk ook en ben moeder en ik kan je verzekeren dat het mijn kind zeer zeker niet aan moederliefde ontbreekt!!!!!
Dan neem ik aan dat je niet werkende bent...........of heb ik dat verkeerd?
marocco_girl1
24-05-2004, 13:27
ikzelf als ik een kind zou krijgen dan zou ik ff gaan stoppen met werken..zodat ik goed kan uitrusten en goed voor mn kind kan zorgen..ik bedoel hoe wil je het anders gaan doen..ik zou het niet prettig vinden als een ander mijn kind gaat opvoeden/verzorgen en ik zit dan op mn werk...
en mannen zijn ook nietzo handig met kinderen..tuurlijk moet hij ook helpen en voor zn kind verzorgen ..maar de moeder id daar meestal het best in ..
beslamma liefs mij
Marocco als je kind bij je eigen direkte familie kan laten dan is daar toch niks mis mee. Onze moeders zijn de beste leermeesters voor ons. Mijn man past 2 dagen in de week op haar, hij doet het bijna nog beter dan ik.
mijn advies is : schenk het kind van jongs af aan liefde en aandacht, laat de opvoeding nooit aan een ander over. Laat de man kostwinner zijn, aangezien hij minder liefde voor het kind zal hebben dan de moeder, aangezien bij haar de liefde in het hart gegrift zit, niet zoals bij de man.
marocco_girl1
24-05-2004, 13:42
Origineel gepost door Selly
Marocco als je kind bij je eigen direkte familie kan laten dan is daar toch niks mis mee. Onze moeders zijn de beste leermeesters voor ons. Mijn man past 2 dagen in de week op haar, hij doet het bijna nog beter dan ik.
daar heb je gelijk in..
maar ik denk dat ik later toch liever zelf mn kind verzorg of mijn man..
zo denk ik er nu over in ieder geval
misstomatisch
24-05-2004, 20:59
Ik vind dat het best wel kan. Ben zelf net getrouwd en werk ook gewoon fulltime. Ik denk dat het wel zwaarder zal zijn zodra er kinderen in het spel zijn. Maar het liefst blijf ik absoluut gewoon werken. (vooral als je je oppas goed geregeld hebt.)
Het ligt dus blijkbaar aan de egoïstische overtuiging om net zo veel recht te willen hebben als mannen en dus carriëre willen maken. Welnu, vrouwen moeten dat recht ook hebben en hebben die ook. Maar wanneer ze hun eigen essentie van het leven negeren, de rol om te baren en te verzorgen, negeren ze hun eigen levensinstinct. Gelijk zullen de vrouwen nooit worden aan de man, omdat sommige dingen die de man kan nooit door een vrouw vervult kan worden, netzomin als de man ooit een kind zou kunnen baren
Waarom zou een vrouw niet mogen werken???!!! Ik vind dat toch zo'n onzin. Als het mag van de man dan is het niet meer dan normaal. Anders wordt het als de man het verbiedt en de vrouw toch gaat, tja dat is dan andere koek!
Het is heerlijk om te werken en aan het eind van de maand de bankrekening te zien groeien...Toch?
Origineel gepost door Rebel81
Het ligt dus blijkbaar aan de egoïstische overtuiging om net zo veel recht te willen hebben als mannen en dus carriëre willen maken. Welnu, vrouwen moeten dat recht ook hebben en hebben die ook. Maar wanneer ze hun eigen essentie van het leven negeren, de rol om te baren en te verzorgen, negeren ze hun eigen levensinstinct. Gelijk zullen de vrouwen nooit worden aan de man, omdat sommige dingen die de man kan nooit door een vrouw vervult kan worden, netzomin als de man ooit een kind zou kunnen baren
Egoistisch??? Wat dacht je van pure noodzaak???? Bespaar me alsjeblieft je vooroordelen.
Ik vervul mijn eigen essentie van het leven, ik heb gebaard en ik verzorg mijn kind meer dan naar behoren, ze krijgt alle onvoorwaardelijke liefde die ik in mij heb, mijn huis is altijd tiptop in orde, mijn man wordt zelfs zo nu en dan zelfs verwend met een hap zelfgemaakte lemsemmen EN ik werk er ook nog bij. Ik hoef geeneens gelijke rechten als de man, zolang mijn man mij respecteert ben ik tevreden.
Ik vind dat alleen maar bewonderenswaardig van mezelf en met mij meerdere vrouwen die in dezelfde situatie als ik zitten.
Saloua1978
30-05-2004, 10:17
Er zijn vrouwen die de hele dag thuis zitten en hun kinderen komen nog steeds aandacht tekort. Juist als je werkt kun je als je thuis komt je kind kwalitatieve aandacht geven. Ik zeg niet dat alle thuiszittende moeders zo zijn.. Maar ik weet van mezelf dat ik niet thuis kan zitten. Werken geeft me voldoening en daardoor zit ik lekkerder in mn vel en behandel ik mn kind ook beter. Ik ben momenteel nog zwanger dus het is nog even afwachten hoe het zal uitpakken allemaal. Maar ik ben van plan straks 4 dagen te gaan werken. Mijn kindje gaat naar mn ma. Ik kan me geen betere oppas wensen.
Ik vind het jammer dat werkende vrouwen zich constant moeten verdedigen over het feit dat hun kind niets tekort komt.
Saloua
alhoceima_hayat
30-05-2004, 11:00
Origineel gepost door Rebel81
En vrouw zou haar baan moeten opzeggen als ze een kind ter wereld brengt...
Alles draait om "liefde". Een vrouw is van nature niet gemaakt om een carriere op te bouwen, ik zal het je uitleggen: er is geen enkele persoon ter wereld die meer liefde voor het kind heeft dan de moeder, daar zij 9 maanden de "last" heeft moeten dragen van het kind, en niet de man. De moeder is dus de enige persoon die het kind met de meest mogelijke oprechte aandacht,liefde en geduld zou opvoeden.
Een bloem moet je ook van begin af aan voldoende water geven, anders verdort zij....
ik ben het volkomen met je eens....
maar eefe een toevoeging...de kinderen kunnen ook bij de oma blijven tijdens het werken van de ouders...
en n principe is het zo van..en vrouw die heeft haar diploma's gehaald..waarom zou ze dan niet gaan werken...dan kan ze net zo goed niet naar school gaan..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.