Bekijk originele versie : Leeftijd Tussen Bruid en Bruidegom
SCHULDIG
24-05-2004, 00:19
Is het verplicht dat een jongen ouder moet zijn dan een meisje?
Mohiem ik hoor het wel van jullie :D
maissa505
24-05-2004, 01:18
nee tuurlijk niet:moe:
neej een man hoeft niet perse ouder te zijn... alleen jammer dat niet iedereen het zo ziet zitten....... de meeste ouders willen dat je een jonegn trouwt dat ouder dan jou is ....
ik vigeen probleem, als ik maar van hem hou:boogie:
najimafissoune
24-05-2004, 12:57
onze profeet trouwde toch ook met een vrouw die ouder was dan hij. Dus ik vind dit echt geen probleem.
palestijntje
24-05-2004, 13:08
hey
mijn mama is een jaartje ouder dan mijn papa.
Maroc_oogjes
24-05-2004, 14:07
Nee, Tis inderdaad niet verplicht..
maissa505
24-05-2004, 15:52
Origineel gepost door najimafissoune
onze profeet trouwde toch ook met een vrouw die ouder was dan hij. Dus ik vind dit echt geen probleem.
juist jaaa :moe:
Alleen is het helaas zo dat de vrouw meestal rijper is, dat wordt dan met een man compenseerd die wat ouder is.
Kan me niet voorstellen met een jongen van mijn leeftijd getrouwd te zijn omdat ze gewoon veel kindischer zijn (geld natuurlijk niet voor iedreen maar toch voor de meesten).
Maar als het paar gewoon op een niveaulengte ligt moet het wel kunnen.
Saidat0en
24-05-2004, 16:26
Origineel gepost door maissa505
juist jaaa :moe:
:confused:
alhoceimachaima
24-05-2004, 16:29
nou mijn tante is ouder dan me oom dus als je maar respect en van elkaar houdt is alles tog goed
Casa_angel
24-05-2004, 16:32
het mag wel maar ik wil toch wel een oudere man maar als er iemand komt die jonger is en hij is je mekteb dan kan je er ook niks aan doen
Ik ken wel meer mensen die zeiden dat ze hun man ouder moest zijn maar uiteindelijk een jongere man gevonden hebben
maissa505
24-05-2004, 22:45
Origineel gepost door Saidat0en
:confused:
was ist meid
nee dat slaat nergens dat maken wij daar van.
net als onze profeet hij was 9 toen hij met oemena khadisha ging trouwen terwijl zij 40 jaar was.
dus leeftijd zegt niks. als hij een goeie man is en kent zijn geloof waarom niet?.......... wat houd jou tegen.
kamillia83
25-05-2004, 00:47
Origineel gepost door soumeia
nee dat slaat nergens dat maken wij daar van.
net als onze profeet hij was 9 toen hij met oemena khadisha ging trouwen terwijl zij 40 jaar was.
dus leeftijd zegt niks. als hij een goeie man is en kent zijn geloof waarom niet?.......... wat houd jou tegen.
Sorry, maar WAAR HEB JIJ HET OVER??!!!!Onze profeet (saws) was 25 toen hij met Khadija (ra) trouwde....Wanneer je voortaan niet zeker bent over een geloofskwestie of een overlevering moet je deze ook niet uitspreken en publiekelijk maken! Wa Allahoe 3lem.
Natuurlijk is het niet verplicht! Stel je voor zeg. Maar ik zou er niet voor kiezen dus. Ik vind dat een man toch zeker wel een jaartje of 3 ouder mag zijn.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.