Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Info. bouwprojecten Tanger (Marjane)

Pagina's : [1] 2 3

Vreemdeling3000
28-08-2009, 10:35

Salaamoe 3alajkoem, Hier volgt een beetje informatie over bouwbedrijven in Tanger, omgeving Marjane, van wat ikzelf daar heb gezien en gehoord na sommige verkoopkantoren te hebben bezocht: Je hebt in Tanger, omgeving van Aswak Marjane, vele bouwprojecten waarvan al van redelijk wat bouwbedrijven hun appartementen zijn opgeleverd. Hier een overzichtje met uitleg: Enkele jaren geleden begonnen de bouwbedrijven Addoha en Jamaï met het realiseren van appartementen van 20.000.000 Centieme (€18.500). Deze appartementen bevinden zich naast Aswak Salaam, bij de afslag die leidt naar het strand van Ashkar. Deze appartementen zijn grotendeels opgeleverd en worden (in Marokko) al van de hand gedaan voor 23.000.000 tot 25.000.000 centieme. De kwaliteit van deze appartementen is slecht in de zin dat het zeer waarschijnlijk geen aardschok zal overleven wa-Lahoe a3lem. Deze appartementen hebben allemaal een totaal oppervlak van rond de 60m2 (ongeveer de grote van een woning in Rotterdam/Den Haag/Amsterdam) met 2 slaapkamers, 1 salon, een keuken, doucheruimte met toilet en bij de appartementen van Addoha een kleine balkon. De locatie is erg strategisch; Pal naast een grote Supermarcheé (Aswak Salaam) en even verderop Aswaak Marjane. Enkele minuten lopen verwijderd van een rotonde waar grandé taxi's te vinden zijn. Het bevindt zich achter de hoofdweg Triq Rabat die enerzijds richting vliegveld leidt (enkele minuten met de auto verwijderd van deze appartementen) en anderzijds richting het centrum. Het strand van Ashkar is tevens binnen enkele minuten rij-afstand verwijderd van deze appartementen. Door de lage verkoopprijs trekken deze nieuwbouwwijken ook arme mensen en criminelen aan wa-Lahoe a3lem. De rijkere middenklasse zal niet zo snel hier wonen denk ik. Even verderop deze appartementen, vanuit Triq Rabat richting het centrum, bevinden zich vele andere bouwprojecten van beter bekendstaande bouwbedrijven zoals Promosol en Chaabi Lil Iskane. Deze zijn ook iets duurder maar groter en van betere kwaliteit wa-Lahoe a3lem. Promosol heeft ook heel wat appartementen opgeleverd in de prijscategorie tussen 35.000.000 en 55.000.000 centieme (€ 29.500 tot € 46.000). Deze prijzen waren van eind oktober 2008. Tot hoe hoog deze prijzen nu, een jaar later, zijn gestegen is mij niet bekend. Hiervoor heb je een appartement met een totaal oppervlak van tussen de 65m2 en 85m2, 2 tot 3 slaapkamers, 1 (ruime) salon, keuken, badkamer en eventueel (kleine) balkon. Deze locatie is ook erg strategisch omdat deze appartementen allemaal rondom Aswak Marjane zijn gebouwd (Aswak Marjane is dus binnen enkele minuten loopafstand te bereiken). Ook tegenover Aswak Marjane, achter Hotel Ahlen, bevindt zich een bouwproject van Promosol. Deze appartementen liggen vlak aan de kruising van Triq Rabat waar regelmatig Grandé/Petit taxi's en verschillende buslijnen langskomen. Verder zijn er reeds bestaande appartementen, veelal gemaakt door particulieren en niet door bedrijven, in de wijken Ouamma (naast de bekende volkswijk Drissia) te vinden voor prijzen tussen de 30.000.000 en 55.000.000 centieme wa-Lahoe a3lem. Informeer voor de zekerheid naar eventuele prijsstijgingen en kwaliteit van de appartementen/wijk. Bekijk even www.moslimsaanhetwerk.nl voor budgetprijzen (onder de € 20.000) of www.rifli.com.

TanJaOuiaa
28-08-2009, 11:43
Wa alaykum salaam, Wat goed van je zeg, baraka allahofiek. Wat ik eraan wou toevoegen; als ik kijk na de appartementen en alles wat er nu op word gebouwd.. Sorry hoor, maar dat zou geen aardbeving of iets allahi'yster overleven. Zulke dunne pilaren, ik zei nog tegen me vader hoe durven ze zo iets groots op zulke pilaartjes te zetten. Echt lef hoor.:jammer:

Vreemdeling3000
28-08-2009, 11:54
Wa alaykum salaam, Wat goed van je zeg, baraka allahofiek. Wat ik eraan wou toevoegen; als ik kijk na de appartementen en alles wat er nu op word gebouwd.. Sorry hoor, maar dat zou geen aardbeving of iets allahi'yster overleven. Zulke dunne pilaren, ik zei nog tegen me vader hoe durven ze zo iets groots op zulke pilaartjes te zetten. Echt lef hoor.:jammer: wa fieki baarak Allah. Klopt, vooral wat ik bij Addoha bouwprojecten heb gezien schokte me. Bij Aswak Salaam bouwen Jamaï en Addoha naast elkaar en kan dus gemakkelijk worden vergeleken wat de verschillen van beide bouwbedrijven zijn in ontwerp van de appartmentcomplexen. De pilaren van Jamaï zagen er nog enigzins stevig uit maar die van Addoha waren net tandenstokertjes vergeleken met die van Jamaï. Ook de appartementcomplexen van Addoha waren kleiner en saaier in ontwerp dan die van Jamaï welk opzich er wel redelijk uizagen. Promosol en vooral Chaabi Lil Iskane hebben veel mooiere projecten die er stevig en fraai uitzien. tussen Aswak Marjane en het nieuwe voetbalstadion is ook een bouwbedrijf aan de slag genaamd 'Lotinord' (www.lotinord.com) die flink duurder zijn maar erg mooie appartementen aanbieden. Ik had daar gesproken met een opzichter die mij vertelde dat de architect ervan Duits is (Duits/Europees ontwerp). Daarvan was ik wel enigzins van onder de indruk maar ja, dan hoor je die prijzen...

TanJaOuiaa
28-08-2009, 11:59
wa fieki baarak Allah. Klopt, vooral wat ik bij Addoha bouwprojecten heb gezien schokte me. Bij Aswak Salaam bouwen Jamaï en Addoha naast elkaar en kan dus gemakkelijk worden vergeleken wat de verschillen van beide bouwbedrijven zijn in ontwerp van de appartmentcomplexen. De pilaren van Jamaï zagen er nog enigzins stevig uit maar die van Addoha waren net tandenstokertjes vergeleken met die van Jamaï. Ook de appartementcomplexen van Addoha waren kleiner en saaier in ontwerp dan die van Jamaï welk opzich er wel redelijk uizagen. Promosol en vooral Chaabi Lil Iskane hebben veel mooiere projecten die er stevig en fraai uitzien. tussen Aswak Marjane en het nieuwe voetbalstadion is ook een bouwbedrijf aan de slag genaamd 'Lotinord' (www.lotinord.com) die flink duurder zijn maar erg mooie appartementen aanbieden. Ik had daar gesproken met een opzichter die mij vertelde dat de architect ervan Duits is (Duits/Europees ontwerp). Daarvan was ik wel enigzins van onder de indruk maar ja, dan hoor je die prijzen... Ja klopt wat je zegt. Dan denk je toch van; je betaald toch ergens voor. Is belangrijk hoor waar het huis op gebouwd is. Me oom heeft pas een prachtig appartementje gekocht. Hij kijkt tegen de weg van marjane aan en tegen de stadion aan. Weet niet meer voor hoeveel, zou het 54 kunnen zijn?

chippooo
28-08-2009, 12:10

Salaam Mohammed1980, Bedankt voor de informatie. een vraagje...zij er nieuwe projecten in tanger die nog niet zijn begonnen met bouwen? Alvast bedankt

Vreemdeling3000
28-08-2009, 12:24
Salaam Mohammed1980, Bedankt voor de informatie. een vraagje...zij er nieuwe projecten in tanger die nog niet zijn begonnen met bouwen? Alvast bedankt wa 3alajkoemoe salaam, Niet dat ik weet. In februari had ik in Tanger reclameposters gezien van een nieuw bouwproject van Addoha in de (nette) wijk Val Fleuri voor 30.000.000 centieme. Daarvan moest de bouw, voor zover ik weet, nog van start gaan. Kijk anders even op www.groupeaddoha.com. tegenover Aswak Marjane zijn enkele bouwbedrijven halverwege de bouw of al reeds klaar. Achter de wijk Hay Hasani, aan Triq Rabat tegenover het grote voetbalstadion, wordt ook nog gebouwd maar de bouw van al deze bouwprojecten zijn al reeds begonnen of bijna afgerond. Dat wilt niet zeggen dat er niets te koop is wa-Lahoe a3lem, enkel dat de prijzen die werden gehanteerd bij de start van de verkoop zeer waarschijnlijk gestegen zijn. Wat je moet weten is dat bouwbedrijven, gedurende de bouw van hun bouwproject(en), vaak geen vaste prijs hanteren maar deze aanpassen aan de waardestijging van de grond/appartement/wijk. Zo kan een appartement 'op plan' starten bij een bedrag van 35.000.000 centieme en verhoogd worden tot wel 50.000.000 centieme tot vlak voor oplevering. Wanneer de eigenaar van dit appartement na oplevering zijn appartement wilt doorverkopen kan hij al snel 55.000.000 centieme en meer vragen voor hetzelfde appartement dat een maandje geleden, voor oplevering, nog bijvoorbeeld 50.000.000 centieme was. Maar echt nieuwe bouwprojecten... ik zou het niet weten. Het worden er naar mijn weten wel minder omdat Tanger volgens mij met een (enorm) overschot aan niet verkochte appartementen zit opgeschept. Marokkanen uit het buitenland (s7aab gaariedj) hebben, mede door de krediet crisis, minder uit te geven en daarnaast worden deze appartementen ook steeds duurder (mede door de stijging van de grondprijs en materialen) waardoor het steeds onbetaalbaarder wordt. Wel heb je af en toe mensen die met spoed van hun, op aanbetaling aangekochte, appartement af willen omdat zij de aflossing niet kunnen betalen. Deze verkopen vaak hun appartement door voor een bedrag net boven de aankoopprijs (erg goedkoop dus). Vraag familieleden (in Marokko) voor meer informatie.

chippooo
28-08-2009, 13:30
wa 3alajkoemoe salaam, Niet dat ik weet. In februari had ik in Tanger reclameposters gezien van een nieuw bouwproject van Addoha in de (nette) wijk Val Fleuri voor 30.000.000 centieme. Daarvan moest de bouw, voor zover ik weet, nog van start gaan. Kijk anders even op www.groupeaddoha.com. tegenover Aswak Marjane zijn enkele bouwbedrijven halverwege de bouw of al reeds klaar. Achter de wijk Hay Hasani, aan Triq Rabat tegenover het grote voetbalstadion, wordt ook nog gebouwd maar de bouw van al deze bouwprojecten zijn al reeds begonnen of bijna afgerond. Dat wilt niet zeggen dat er niets te koop is wa-Lahoe a3lem, enkel dat de prijzen die werden gehanteerd bij de start van de verkoop zeer waarschijnlijk gestegen zijn. Wat je moet weten is dat bouwbedrijven, gedurende de bouw van hun bouwproject(en), vaak geen vaste prijs hanteren maar deze aanpassen aan de waardestijging van de grond/appartement/wijk. Zo kan een appartement 'op plan' starten bij een bedrag van 35.000.000 centieme en verhoogd worden tot wel 50.000.000 centieme tot vlak voor oplevering. Wanneer de eigenaar van dit appartement na oplevering zijn appartement wilt doorverkopen kan hij al snel 55.000.000 centieme en meer vragen voor hetzelfde appartement dat een maandje geleden, voor oplevering, nog bijvoorbeeld 50.000.000 centieme was. Maar echt nieuwe bouwprojecten... ik zou het niet weten. Het worden er naar mijn weten wel minder omdat Tanger volgens mij met een (enorm) overschot aan niet verkochte appartementen zit opgeschept. Marokkanen uit het buitenland (s7aab gaariedj) hebben, mede door de krediet crisis, minder uit te geven en daarnaast worden deze appartementen ook steeds duurder (mede door de stijging van de grondprijs en materialen) waardoor het steeds onbetaalbaarder wordt. Wel heb je af en toe mensen die met spoed van hun, op aanbetaling aangekochte, appartement af willen omdat zij de aflossing niet kunnen betalen. Deze verkopen vaak hun appartement door voor een bedrag net boven de aankoopprijs (erg goedkoop dus). Vraag familieleden (in Marokko) voor meer informatie. Hartelijk dank voor je informatie.. van Doha wil ik absoluut niets kopen....

trial
28-08-2009, 13:39
Addoha is eigendom van de broer van de koning en zijn prima gebouwd, ik heb familie die in Kenitra hebben gebouwd aan die huizen Niet zomaar dingen roepen aub

Esmeraldaaa
28-08-2009, 14:24
wa fieki baarak Allah. Klopt, vooral wat ik bij Addoha bouwprojecten heb gezien schokte me. Bij Aswak Salaam bouwen Jamaï en Addoha naast elkaar en kan dus gemakkelijk worden vergeleken wat de verschillen van beide bouwbedrijven zijn in ontwerp van de appartmentcomplexen. De pilaren van Jamaï zagen er nog enigzins stevig uit maar die van Addoha waren net tandenstokertjes vergeleken met die van Jamaï. Ook de appartementcomplexen van Addoha waren kleiner en saaier in ontwerp dan die van Jamaï welk opzich er wel redelijk uizagen. Promosol en vooral Chaabi Lil Iskane hebben veel mooiere projecten die er stevig en fraai uitzien. tussen Aswak Marjane en het nieuwe voetbalstadion is ook een bouwbedrijf aan de slag genaamd 'Lotinord' (www.lotinord.com) die flink duurder zijn maar erg mooie appartementen aanbieden. Ik had daar gesproken met een opzichter die mij vertelde dat de architect ervan Duits is (Duits/Europees ontwerp). Daarvan was ik wel enigzins van onder de indruk maar ja, dan hoor je die prijzen... Heb je wel een keuze kunnen maken? Wat zijn je plannen?

manarretje
28-08-2009, 14:56
heeft er misschien iemand informatie over bouwprojecten in tetouan/rincon? liefst een project waar ze nog aan moeten beginnen?

Bayti_Vastgoed
28-08-2009, 19:46
heeft er misschien iemand informatie over bouwprojecten in tetouan/rincon? liefst een project waar ze nog aan moeten beginnen? http://www.bayti.nl/index.php?option=com_estateagent&Itemid=26&act=object&task=showEO&id=42

Vreemdeling3000
28-08-2009, 20:32
Heb je wel een keuze kunnen maken? Wat zijn je plannen? Nee, ik ga niets kopen. Het is allemaal veelste duur... En als je iets goedkoops wilt kopen betreft het meestal een kwalitatief slecht appartement waarvan je maar moet hopen dat er goede, sociale mensen bij jouw in het portiek komen te wonen. Als je in Marokko iets voor jezelf wilt (voor in de toekomst) kan je beter net buiten Tanger een stuk grond kopen en er om de zoveel jaar een etage op bouwen. Zo heb je insja Allah over 10 a 20 jaar een mooi huisje die je zelf hebt ontworpen en ingericht en waarvan je weet dat de bouwmaterialen kwalitatief sterk zijn. Misschien wordt het aanbod van appartementen in Tanger binnen enkele jaren al zo hoog dat er meer aanbod is dan vraag waardoor de prijzen misschien wel dalen? Ik zie het nog wel gebeuren hoor...

Vreemdeling3000
28-08-2009, 20:42
heeft er misschien iemand informatie over bouwprojecten in tetouan/rincon? liefst een project waar ze nog aan moeten beginnen? www.rifli.com De website is van een Nederlandse Marokkaan. Zeker het kijken waard!

Rachidaaatje
28-08-2009, 22:19
Hoe komt het eigenlijk dat je er zoveel verstand van hebt? Heb jij een achtergrond in de bouwwereld? (En bedankt voor je info!)

RkeMpoe_Boy
28-08-2009, 22:47

De meeste appartementen in de buurt van marjane zijn al verkocht voor dat ze al klaar zijn weet je meschien hoe dat komt?

Pagina's : [1] 2 3