Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Stoppen met werk bij Tnt, Help...

Pagina's : [1] 2

112233moh
25-08-2009, 14:35

Ik had Gesolliciteerd bij Tnt post bezorger, maar ben van gedachte veranderd. en wil het niet. ik had al een sollicitatiegesprek enzo... maar ik wil niet meer werken bij Tnt als postbezorger... ik heb snel me besluit genomen en dat had ik niet moesten doen.. maar kan ik nog zeggen of ik niet meer verder wil werken.. want hoorde namelijk van me team couch dat het 1000 euro kost om jou aan te nemen.. is dat zo:rolleyes: straks zeggen ze nog nee, je kan niet stoppen. je moet vast bij ons werken:maf:

ilhem_b
25-08-2009, 14:45
Ik had Gesolliciteerd bij Tnt post bezorger, maar ben van gedachte veranderd. en wil het niet. ik had al een sollicitatiegesprek enzo... maar ik wil niet meer werken bij Tnt als postbezorger... ik heb snel me besluit genomen en dat had ik niet moesten doen.. maar kan ik nog zeggen of ik niet meer verder wil werken.. want hoorde namelijk van me team couch dat het 1000 euro kost om jou aan te nemen.. is dat zo:rolleyes: straks zeggen ze nog nee, je kan niet stoppen. je moet vast bij ons werken:maf: Natuurlijk niet!! Ze kunnen je alleen aan je wettelijk verplichte opzeg termijn houden als die clausule is opgenomen in je arbeidscontract. Meer niet hoor, ze kunnen je echt niet verplichten tot arbeid. Je zegt dat je alleen nog maar een sollicitatiegesprek hebt gehad dus dan kan en mag je ze gewoon bellen dat je er toch van af wilt zien. De reden gaat hun niets aan, het is jouw keuze dus daar heeft een bedrijf niets over te zeggen.

Incognito
25-08-2009, 16:00
Heb je al wat getekend? Zo nee, dan zit je nergens aan vast. Je bent immers nog niet begonnen. Heb je wel een contract getekend? Check of er een proeftijd in is opgenomen, zo ja, dan kan je op elk gewenst moment in de proeftijd stoppen zonder enige opgaaf van reden. Check wel heel goed of er een opleidingsclausule oid in is opgenomen. Dwz dat als je binnen bepaalde periode stopt je een deel of het gehele bedrag terug moet betalen wat ze aan je "besteed" hebben. En mocht er geen proeftijd zijn, dan mag je tegen de wettelijke opzegtermijn van 1 maand je contract opzeggen. Tenzij er een opzegbeding in het contract is opgenomen.

Incognito
25-08-2009, 16:01
Heb je al wat getekend? Zo nee, dan zit je nergens aan vast. Je bent immers nog niet begonnen. Heb je wel een contract getekend? Check of er een proeftijd in is opgenomen, zo ja, dan kan je op elk gewenst moment in de proeftijd stoppen zonder enige opgaaf van reden. Check wel heel goed of er een opleidingsclausule oid in is opgenomen. Dwz dat als je binnen bepaalde periode stopt je een deel of het gehele bedrag terug moet betalen wat ze aan je "besteed" hebben. En mocht er geen proeftijd zijn, dan mag je tegen de wettelijke opzegtermijn van 1 maand je contract opzeggen. Tenzij er een opzegbeding in het contract is opgenomen.

Samiaaaa
25-08-2009, 17:47

Neen, ze hebben je iets wijsgemaakt dat niet klopt. Je hebt gewoon gesoliciteerd. Het is van zodra dat je een arbeidsovereenkomst ondertekent dat je vast zit. Maar niet vast in de zin dat je niet zonder kosten ontslag kan nemen, want dat is niet waar!

112233moh
25-08-2009, 18:41
Neen, ze hebben je iets wijsgemaakt dat niet klopt. Je hebt gewoon gesoliciteerd. Het is van zodra dat je een arbeidsovereenkomst ondertekent dat je vast zit. Maar niet vast in de zin dat je niet zonder kosten ontslag kan nemen, want dat is niet waar! Ok, Dus dan heeft die vrouw gewoon gelogen over die 1000 euro.. Want waarvoor hebben moeten ze dat gebruiken.. ben ik zo speciaal dan:hihi: zo dacht ik dan. toen ze dat zei.. maar ik kan dus volgens jullie gewoon ontslag nemen. zonder reden..:rolleyes:

Samiaaaa
25-08-2009, 19:29
Ok, Dus dan heeft die vrouw gewoon gelogen over die 1000 euro.. Want waarvoor hebben moeten ze dat gebruiken.. ben ik zo speciaal dan:hihi: zo dacht ik dan. toen ze dat zei.. maar ik kan dus volgens jullie gewoon ontslag nemen. zonder reden..:rolleyes: Jaaa zeker je hebt toch niks getekend é? Nou dan is er helemaal niks afgesprokken... je hoeft zekerrrrruhh niks te betalen. Het is wel zo bijvoorbeeld stel je had een arbeidsovereenkomst (contract) met hen betekend, en je zegt erna van ja ik kom niet werken, dan ben je verplicht te gaan, maar ja als je het vuil wilt spelen doe je gewoon ziekte en ga je lekker niet, of je vraagt je ontslag aan en dan kan het zijn dat ze tegen je zeggen, je opzeg duurt toch aantal weken/maanden of dagen zelfs dus dat verschilt allemaal. Betalen is absurd, je hoeft niet te betalen, stel je had een vast contract aangenomen, dan alsnog moet je niet betalen maar wel je opzeg doen... dan kan het zijn dat ze tegen jou zeggen we laten je pas gaan als we iemand anders vinden. Maar zeker niet betalen, ze heeft je wat wijs gemaakt. Heb je al ander werk op het oog?

nobodyy
25-08-2009, 19:59
Ok, Dus dan heeft die vrouw gewoon gelogen over die 1000 euro.. Want waarvoor hebben moeten ze dat gebruiken.. ben ik zo speciaal dan:hihi: zo dacht ik dan. toen ze dat zei.. maar ik kan dus volgens jullie gewoon ontslag nemen. zonder reden..:rolleyes: Je hebt het zeker over zo een bemiddeling bureau, voor lang werklozen of speciaal gevallen. maar dat kan kloppen daar hebben ze subsidie voor ik denk dat ze dat bedoelt, maar zolang je niet getekend hebt is er niets aan de hand. dus praat met haar en wees je zelf en vooral eerlijk, dat het niets voor je is.

112233moh
25-08-2009, 22:18
Jaaa zeker je hebt toch niks getekend é? Nou dan is er helemaal niks afgesprokken... je hoeft zekerrrrruhh niks te betalen. Het is wel zo bijvoorbeeld stel je had een arbeidsovereenkomst (contract) met hen betekend, en je zegt erna van ja ik kom niet werken, dan ben je verplicht te gaan, maar ja als je het vuil wilt spelen doe je gewoon ziekte en ga je lekker niet, of je vraagt je ontslag aan en dan kan het zijn dat ze tegen je zeggen, je opzeg duurt toch aantal weken/maanden of dagen zelfs dus dat verschilt allemaal. Betalen is absurd, je hoeft niet te betalen, stel je had een vast contract aangenomen, dan alsnog moet je niet betalen maar wel je opzeg doen... dan kan het zijn dat ze tegen jou zeggen we laten je pas gaan als we iemand anders vinden. Maar zeker niet betalen, ze heeft je wat wijs gemaakt. Heb je al ander werk op het oog? OK, ik was al bang dat ze mischien moeilijk zouden doen. maar ik heb geen Arbeidsovereenkomst getekend. ik heb wel wat getekend. maar ik denk niet dat dat een Arbeidsvoorwaarden was. maar toch Erg bedankt dat je een goeie antwoord op me vraag had. dit is echte en Fout waar ik van heb geleerd. En ja Me zus die heeft voor me werk gevonden, als schoonmaakster 2 uur in de avond. veel beter.. ik had een sleutelpand, maar toen ben ik ermee gestopt. en nu heb ik zo veel spijt dat ik gewoon niet verder ben gegaan.. voor mijn leeftijd (21) verdiende dat heel goed. Maar ik ga wel weer verder zoeken ook Sleutelpand.:)

Samiaaaa
25-08-2009, 22:23
OK, ik was al bang dat ze mischien moeilijk zouden doen. maar ik heb geen Arbeidsovereenkomst getekend. ik heb wel wat getekend. maar ik denk niet dat dat een Arbeidsvoorwaarden was. maar toch Erg bedankt dat je een goeie antwoord op me vraag had. dit is echte en Fout waar ik van heb geleerd. En ja Me zus die heeft voor me werk gevonden, als schoonmaakster 2 uur in de avond. veel beter.. ik had een sleutelpand, maar toen ben ik ermee gestopt. en nu heb ik zo veel spijt dat ik gewoon niet verder ben gegaan.. voor mijn leeftijd (21) verdiende dat heel goed. Maar ik ga wel weer verder zoeken ook Sleutelpand.:) haaa je bent precies het leeftijdsgenootje van mij (21)!!! Neen echt van zodra je iets ondertekend kunnen ze moeilijk doen om te laten gaan maar zeker niet dat je moet gaan betalen. In jou geval zit je gewoon goed, je hebt niks ondertekend, zodus kunnen ze je nikssss maken. Fijnnn schoonmaakwerk verdiend ook goed hoor! Sleutelpand, ken ik niet?

112233moh
25-08-2009, 22:37
haaa je bent precies het leeftijdsgenootje van mij (21)!!! Neen echt van zodra je iets ondertekend kunnen ze moeilijk doen om te laten gaan maar zeker niet dat je moet gaan betalen. In jou geval zit je gewoon goed, je hebt niks ondertekend, zodus kunnen ze je nikssss maken. Fijnnn schoonmaakwerk verdiend ook goed hoor! Sleutelpand, ken ik niet? ok, gelukkig maar:) Sleutelpand is dan heb jij een pand voor je zelf, niemand die Commandeerd. gewoon je werk doen en naar huis. zonder werkoverleg met je collaga´s geen gezeik aan je hoofd:D

fatima_1986
25-08-2009, 23:07
Je hebt proeftijd krachtens de wet, als ik het nog uit mijn hoofd weet; art. 7:652 BW

fatima_1986
25-08-2009, 23:12
Tevens is de werknemer beter beschermd in de wet, kijk gewoon ff wat je hebt getekend en wat de bepalingen zijn.

112233moh
26-08-2009, 00:08
Je hebt proeftijd krachtens de wet, als ik het nog uit mijn hoofd weet; art. 7:652 BW ok. sokran a lella fatima:)

emad
26-08-2009, 01:10

Je kan altijd per direct ontslag nemen met ofzonder overeenkomst!

Pagina's : [1] 2