Bekijk originele versie : kadaffie loopt weg bij arabische top .......
Kadaffi loopt weg bij Arabische top
Uitgegeven: 22 mei 2004 16:38
Laatst gewijzigd: 22 mei 2004 19:01
TUNIS - De Libische leider Kaddafi is zaterdag weggelopen bij de opening van de top van de Arabische Liga in Tunesië. Secretaris-generaal Amr Moussa sprak op dat moment over hervorming van de liga.
Kadaffi zei later tijdens een persconferentie dat hij tot zijn daad was gekomen omdat de top "de agenda van de Arabische regeringen en niet van de Arabische volkeren volgt". Het lijkt erop dat Kaddafi zijn land wil terugtrekken uit de Liga. Het was lange tijd de vraag of Kaddafi naar Tunis zou komen. Pas vrijdag wisten leden van de Liga hem over te halen.
Onenigheid
Op de top in Tunesië zijn nu nog 21 landen vertegenwoordigd, door onder anderen dertien staatshoofden en drie premiers. Een aantal landen heeft lagere vertegenwoordigers gestuurd. Hervorming van de Liga, Irak, Israël en democratisering in de Arabische wereld zijn belangrijke onderwerpen. Eind maart werd de top uitgesteld omdat er grote onenigheid was op veel punten. Gastheer president Ben Ali van Tunesië vroeg zaterdag in zijn openingstoespraak een minuut stilte "uit respect voor de Palestijnse martelaren". Later sprak de Palestijnse leider Arafat de deelnemers in Tunis toe via een beeldverbinding. Arafat zit al vele maanden opgesloten in zijn hoofdkwartier in Ramallah, omsingeld door Israëlische troepen.
Andere mening
De meeste Arabische landen willen dat het conflict wordt opgelost door een onafhankelijke Palestijnse staat naast Israël. Ook op dit punt heeft Kadaffi een andere mening. Hij wil een staat waarin Palestijnen als gelijken samenleven. Op de persconferentie in Tunis zei Kadaffi dat dit plan de enige oplossing is.
kadaffi keert zeg tegen andere arabische broeders .ik vraag me echt af wat de ongedierte en marikanen met hem hebben gedaan ?.
Wat ik eigenlijk schokkender vond, is dat die man doodleuk in de vergaderzaal zat te roken!
Origineel gepost door Jassino
'schokkend' wat *** je nou met je schokkend. Natuurlijk zit hij daar te roken, hij neemt dat hele freakshow niet serieus en dat lijkt hij blijken ook.
Aha, zit dat zo.
Dan vind ik het wel weer een goeie. :D
hbohuisvrouw
22-05-2004, 22:58
Khaddafi heeft die Arabische "Shows" nooit serieus genomen.
Hij is zelfs een keer in slaap gevallen tijdens zo'n Arabische Top. Kun je nagaan.
Sellatin
23-05-2004, 01:00
Origineel gepost door saidmocro
en gelijk heeft ei ook .kijk bv naar de bevolking van libie ,ze hebben het allemaal goed ,niemand zit ook in buiten land ,kan je niet zeggen van andere arabische leiders ,
Dan heeft ie het zeker goed voor elkaar..maar het is ook iemand die echt voor het volk leeft..hij wil pas in een huis wonen als de laatste man in libie ook in een huis kan wonen, vandaar dat ie meestal zijn intrek neemt in een nomaden tent in de woestijn inplaats in een van zijn paleisen...er wonen trouwens maar 5000.000 mensen in Libie...maar toch,,hij is een voorbeeld als het gaat om het dienen van een volk.
Zitten toch allemaal huichelaars in die zaal.....allemaal hondjes van Amerika....
Als er nou echte moslims in die zaal zaten...dan was er allang al wat gebeurt aan het conflict in het Midden-Oosten...
de 1 zegt 1 staat de ander 2 ...
f.ucking egypte moet die grens openmaken, als president nasser er nog was dan had die het allaaang gedaan dan waren al die joden allaang doooddd!!!!!!!!!!!
Origineel gepost door hbohuisvrouw
Khaddafi heeft die Arabische "Shows" nooit serieus genomen.
Hij is zelfs een keer in slaap gevallen tijdens zo'n Arabische Top. Kun je nagaan. :hihi: Ik zou ook in slaap zijn gevallen bij zo een slaapwekkende meeting :D ;)
nou van jou weten we het al ,waneer slaap je nou niet :D leuk je weer te zien schrijven Saidreffi
waar was je al die tijd ,zeker in slaap gevallen of niet ? :D :haha: ben in slaap gevallen maar niet uit vrije wil ;)
AL_ZAWAHIRI
23-05-2004, 19:53
ja dat is ook waar ,maar toch vraag ik me af waarom hij voor en staat is waar zo wel pisreal en palestina wil hebben ,? ik denk niet dat palestijnen dat willen hebben ,en ook hoor ik vaak van mensen dat hij gewoon wraak wil nemen op de arbische leiders, omdat ze hem in het verleden hebben laten vallen .
Die gaddafi is niet zo gek zoals de meeste mensen denken.
Hij is voor een staat waar joden en palestijnen naast elkaar leven naar het model zuid afrika. En zoals vele weten waren in de tijd van de apartheid de blanken die het voor het zeggen hadden.En de grote gekleurde meerderheid had niets in te brengen en werd onderdrukt. Maar door de afschaving van de apartheid en invoering van de democratie en gelijke plichten en rechten voor ieder zuid-afrikaan ongeacht huidskleur. Zijn de blanke minderheid in het niets verdwenen.En door de democratiese verkiezingen zijn de kleurlingen die de macht hebben overgenomen. Begrijp je de gedachten gang van gadaffi nou die is niet gek.
En de betreft de banden aanhalen met amerika en de rest van de wereld is een hele goede zet. Want alleen zo kan hij kritiek geven en de kritiek ook serieus word genomen. Hij heeft zijn kern programma gestopt en de al informatie gegeven die ze wilden hebben.Zo kunnen ze hem niet meer als een teroristen staat zien.
Hij is een vent dat kun je niet van vele leiders in arabische wereld zeggen. Die zeggen ja en amen tegen amerika. Maar hij onderhandelt met ze ik heb jouw nodig maar jij mij ook. En zo kan hij zaken doen met de rest van de wereld. gelijk heeft die!!!!
NoisySilence
23-05-2004, 23:32
Ze kunnen allemaal de schurft krijgen, incl Khaddafi!.
Ik wil Saddam Hoessein weer terug :D
zindelali
24-05-2004, 03:10
ik heb met tranen in mijn ogen gekeken naar het nieuws , kort daarna was er nieuws over Irak waar Amerikanen in een moskee hebben gevochten . hoe halen deze k a n k e arabieren ( koraish volk ) het in hun k a n k e kop om in een gezamelijke bijeenkomst niets te doen tegen deze aktie's , ik hoop dat allah hun als eerst straft voor hun daden en dan pas de joden , wallah ik heb neigingen gekregen om een bomaanslag te plegen in een van hun dure paleizen waar ze zo vrolijk leven terwijl hun broeders worden gedood en gemarteld ,
Origineel gepost door Jassino
'schokkend' wat lu l je nou met je schokkend. Natuurlijk zit hij daar te roken, hij neemt dat hele freakshow niet serieus en dat laat hij blijken ook.
ha ha h a ha
happen naar de baas?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.