Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Belastingaangifte,vraagjee wie weet hier meer over....

fitnessmocroboy
23-08-2009, 22:08

Ik heb een vraagje Ik heb een oude jaaropgave waarin ik ergens een maandje had gewerkt er staat in van : Loon loonbelasting/ volksverzekering=417 Loon Zorgverzekeringswet=389 Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekering=0 En ingehouden Bijdrage zorgverzekeringswet:29euro. Als ik het goed heb kan ik die 29 euro terugeisen of niet? Wie kan me helpen en heeft hier verstand van... Trouwens nog een mabroek ramadan toegewenst aan iedereen:p

R.Abdel
27-08-2009, 18:11
Ik heb een vraagje Ik heb een oude jaaropgave waarin ik ergens een maandje had gewerkt er staat in van : Loon loonbelasting/ volksverzekering=417 Loon Zorgverzekeringswet=389 Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekering=0 En ingehouden Bijdrage zorgverzekeringswet:29euro. Als ik het goed heb kan ik die 29 euro terugeisen of niet? Wie kan me helpen en heeft hier verstand van... Trouwens nog een mabroek ramadan toegewenst aan iedereen:p Wij vullen de IB aangiften gratis voor onze klanten in, indien je nog geïnteresseerd bent dan verneem ik dat graag.

Naam_kwijt
28-08-2009, 13:33
Ik heb een vraagje Ik heb een oude jaaropgave waarin ik ergens een maandje had gewerkt er staat in van : Loon loonbelasting/ volksverzekering=417 Loon Zorgverzekeringswet=389 Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekering=0 En ingehouden Bijdrage zorgverzekeringswet:29euro. Als ik het goed heb kan ik die 29 euro terugeisen of niet? Wie kan me helpen en heeft hier verstand van... Trouwens nog een mabroek ramadan toegewenst aan iedereen:p Hallo, Voor de teruggave inkomstenbelasting is van belang het bedrag "Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekering". Deze is in jouw geval 0. Maar, indien je in datzelfde jaar andere werkgevers hebt gehad waarover je loon wel loonbelasting is ingehouden, kan je die 29 euro wel gebruiken als aftrekpost voor ziektekosten en mogelijk geld terugkrijgen. Vanaf 2008 is deze aftrekpost helaas wel afgeschaft. slm

R.Abdel
28-08-2009, 14:27
Hallo, Voor de teruggave inkomstenbelasting is van belang het bedrag "Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekering". Deze is in jouw geval 0. Maar, indien je in datzelfde jaar andere werkgevers hebt gehad waarover je loon wel loonbelasting is ingehouden, kan je die 29 euro wel gebruiken als aftrekpost voor ziektekosten en mogelijk geld terugkrijgen. Vanaf 2008 is deze aftrekpost helaas wel afgeschaft. slm Waarschijnlijk bedoel je 2009.

Naam_kwijt
28-08-2009, 14:31

Waarschijnlijk bedoel je 2009. Nee hoor, ik bedoel 2008. De aangifte zelf wordt weliswaar meestal in 2009 gedaan.

R.Abdel
28-08-2009, 14:33
Nee hoor, ik bedoel 2008. De aangifte zelf wordt weliswaar meestal in 2009 gedaan. Ik kan je met alle zekerheid vertellen dat dat onjuist is. De aftrekposten, worden vanaf 2009 aangescherpt en niet vanaf 2008, zoals jij beweert. Je kunt deze site raadplegen voor meer informatie; http://www.belastingdienst.nl/particulier/aftrekziektekosten2009/.

Naam_kwijt
28-08-2009, 14:38
Ik kan je met alle zekerheid vertellen dat dat onjuist is. De aftrekposten, worden vanaf 2009 aangescherpt en niet vanaf 2008, zoals jij beweert. Je kunt deze site raadplegen voor meer informatie; http://www.belastingdienst.nl/particulier/aftrekziektekosten2009/. Ik heb nooit gezegd dat alle aftrekposten voor ziekteuitgaven worden afgeschaft. Ik heb antwoord gegeven op de vraag van de TS over specifiek de aftrekpost "ingehouden Bijdrage zorgverzekeringswet". Je moet wel beter lezen. Dit valt me tegen van een financieel adviseur. Bovendien is de aanscherping aftrekposten eerder begonnen. Dit wordt in stapjes ingevoerd. En inderdaad, in 2009 worden deze aftrekposten nog verder aangescherpt en in 2010 gaan ze weer verder mee.