Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help mee! Wees een goed mens en geef ook een weeskind zijn eigen wens!

Pagina's : [1] 2

Oprecht0
23-08-2009, 16:39

Salaam ma3lekom, Via deze weg willen wij vragen of er mensen bereid zijn mee te helpen aan het bouwen van een weeshuis genaamd Dar el Ghair. Samen met 8 andere leden bestaat ons doel eruit weeskinderen te helpen door een weeshuis te openen. Alle hulp is welkom, stuur een pm als je geïnteresseerd bent! Doe dit a.u.b wel alleen als je ook echt bereid bent hier tijd en aandacht in te steken. Het doel van Dar el Ghair, is een weeshuis te openen in Tanger. De precieze locatie is nog onbekend. Het weeshuis moet maximaal 80 weeskinderen kunnen voorzien van hun basisbehoefte, er zullen 10 tot 15 arme volwassenen als vrijwilligers in kunnen werken, als vergoeding krijgen zij een kamer en ook zij worden van de nodige basisbehoefte voorzien. Verder moeten er nog extra slaapkamers komen, voor gehandicapten, zieken, meiden die vast zitten aan de prostituee en hier van af willen etc. Er moet genoeg speelruimte zijn, maar er moet ook gedacht worden aan leerruimte waarin vrijwilligers bereid zijn de kinderen te onderwijzen. Het is de bedoeling dat er op de begane grond van het weeshuis een garage, en kledingwinkel zullen worden geopend. De jongens/mannen zullen in de garage kunnen werken, de vrouwen die hiertoe bereid zijn in de winkel, en anders kunnen zijn de kleding naaien in het weeshuis. Hierdoor zullen de bewoners van Dar el Ghair zichzelf van een inkomstenbron kunnen voorzien. Zodat zij op den duur op eigen benen staan en onafhankelijk zijn, zodat we in de verdere toekomst inchallah aan het volgende weeshuis kunnen beginnen. We zijn op zoek naar mensen die bereid zijn om bijvoorbeeld vergunningen aan te vragen, brieven te schrijven, geld op te halen, evenementen te organiseren waarbij de opbrengsten voor Dar el Ghair zijn, lezingen willen houden, koran kunnen reciteren voor bepaalde bijeenkomsten etc. Met vriendelijke groet, Ma3a salaam, De oprichters van Dar el Ghair. save4orphanage@live.nl Bankrekening nummer Dar el ghair: 1511.324.619

Salim---
24-08-2009, 00:54
Goed initiatief Allahi 3awen.

Ik-ram-je
24-08-2009, 00:57
Vanwaar in NL zijn jullie?

Experience
24-08-2009, 02:01
Heb je al een rekeningnummer waar geld op kan worden gestort? Als je die alvast hebt dan wil ik wel voor jullie promoten. Laat het me maar weten. :goedzo:

Oprecht0
24-08-2009, 08:33

Vanwaar in NL zijn jullie? Leiden Gelderland Amsterdam :goedzo:

Oprecht0
24-08-2009, 08:36
Heb je al een rekeningnummer waar geld op kan worden gestort? Als je die alvast hebt dan wil ik wel voor jullie promoten. Laat het me maar weten. :goedzo: Ik zal vanmiddag het bankrekeningnummer hier plaatsen incha allah! Alvast bedankt voor je mogelijke hulp, nogmaals alle hulp is welkom ook dit soort hulp! :goedzo:

Esmeraldaaa
24-08-2009, 14:41
Salaam ma3lekom, Via deze weg willen wij vragen of er mensen bereid zijn mee te helpen aan het bouwen van een weeshuis genaamd Dar el Ghair. Samen met 8 andere leden bestaat ons doel eruit weeskinderen te helpen door een weeshuis te openen. Alle hulp is welkom, stuur een pm als je geïnteresseerd bent! Doe dit a.u.b wel alleen als je ook echt bereid bent hier tijd en aandacht in te steken. Het doel van Dar el Ghair, is een weeshuis te openen in Tanger. De precieze locatie is nog onbekend. Het weeshuis moet maximaal 80 weeskinderen kunnen voorzien van hun basisbehoefte, er zullen 10 tot 15 arme volwassenen als vrijwilligers in kunnen werken, als vergoeding krijgen zij een kamer en ook zij worden van de nodige basisbehoefte voorzien. Verder moeten er nog extra slaapkamers komen, voor gehandicapten, zieken, meiden die vast zitten aan de prostituee en hier van af willen etc. Er moet genoeg speelruimte zijn, maar er moet ook gedacht worden aan leerruimte waarin vrijwilligers bereid zijn de kinderen te onderwijzen. Het is de bedoeling dat er op de begane grond van het weeshuis een garage, en kledingwinkel zullen worden geopend. De jongens/mannen zullen in de garage kunnen werken, de vrouwen die hiertoe bereid zijn in de winkel, en anders kunnen zijn de kleding naaien in het weeshuis. Hierdoor zullen de bewoners van Dar el Ghair zichzelf van een inkomstenbron kunnen voorzien. Zodat zij op den duur op eigen benen staan en onafhankelijk zijn, zodat we in de verdere toekomst inchallah aan het volgende weeshuis kunnen beginnen. We zijn op zoek naar mensen die bereid zijn om bijvoorbeeld vergunningen aan te vragen, brieven te schrijven, geld op te halen, evenementen te organiseren waarbij de opbrengsten voor Dar el Ghair zijn, lezingen willen houden, koran kunnen reciteren voor bepaalde bijeenkomsten etc. Met vriendelijke groet, Ma3a salaam, De oprichters van Dar el Ghair. save4orphanage@live.nl Ik ben geinteresseerd in het ontvangen van meer informatie over dit initiatief. Wie zijn de oprichters, wat zijn de doelen? Wat is er concreet gedaan tot nu toe?

Oprecht0
25-08-2009, 11:03
Heb je al een rekeningnummer waar geld op kan worden gestort? Als je die alvast hebt dan wil ik wel voor jullie promoten. Laat het me maar weten. :goedzo: Bankrekening nummer: 1511.324.619

Oprecht0
25-08-2009, 11:06
Ik ben geinteresseerd in het ontvangen van meer informatie over dit initiatief. Wie zijn de oprichters, wat zijn de doelen? Wat is er concreet gedaan tot nu toe? Mail naar het mail adres dat hierbij geschreven staat voor zulke informatie :) Inchallah zullen we spoedig je vraag beantwoorden :goedzo:

Experience
25-08-2009, 20:13
Bankrekening nummer: 1511.324.619 Shoukran. Dan zal ik die bovenstaande tekst erbij plaatsen en overal waar ik kan het bericht posten.

Oprecht0
25-08-2009, 21:18
Shoukran. Dan zal ik die bovenstaande tekst erbij plaatsen en overal waar ik kan het bericht posten. Hartelijk bedankt voor je hulp !:goedzo:

Oprecht0
27-08-2009, 09:10
Voor degene die bereid zijn een steentje te kunnen bijdrage maar geen idee hebben waar ze mee worden 'opgezadeld' dit zijn een enkele onderwerpen waar we graag hulp bij krijgen! - Stuk grond in Marokkko, kan dit via Nederland geregeld worden ? - Papieren voor een officele stichting gedeeltelijk in orde kunnen maken, hier is veel papierwerk aan verbonden en dit moet op een bepaalde manier geschreven worden (officele taal etc.) - Weeshuizen informeren over hoe zij aan hun weeskinderen zijn gekomen. - Een ontwerp maken via bijvoorbeeld photoshop voor een leuke en aantrekkelijke flyer. - De wetten van Marokko wat betreft het openen van een weeshuis, wat zit hierachter ? - Is het mogelijk om gesteund te worden via de Nederlandse overheid dan wel via de Marokaanse overheid zo ja wat is hier voor nodig. - Hoe klop je aan bij grote bedrijven, met de vraag of zij een financiële bijdrage willen leveren aan het opstarten van dit weeshuis ? - Mensen die brieven willen schrijven voor deze financiële bijdrage. Mocht je je hulp op deze manier willen aanbieden, en heb je ook de mogelijkheiden om achter één van deze vragen het antworord te kunnen achterhalen. Pm dan 1 van de medeoprichters van Dar el Ghair of stuur ons een persoonlijke mail die op de 1e blz. staat weergegeven. Ook mag je als je te lui bent hier het antwoord posten :) Oprichters Dar el Ghair, Oprecht0 boelboel tanger_Hanae_

nisrin83
27-08-2009, 10:25
Goed initiatief! Vraagje, waarom hebben jullie gekozen voor Tanger? Er zijn al namelijk weeshuizen in tanger, waarom niet gekozen voor het riffgebergte?

Oprecht0
27-08-2009, 10:34
Goed initiatief! Vraagje, waarom hebben jullie gekozen voor Tanger? Er zijn al namelijk weeshuizen in tanger, waarom niet gekozen voor het riffgebergte? De zekerheid zit nog niet voor de volle 100 % op Tanger, maar wel voor een groot gedeelte. Dit aangezien dit voor ons de meest haalbare en realistische plaats is. We zijn geen mannen die overal kunnen reizen waar wij willen, en toch willen we graag betrokken blijven bij ons eigen project en dit niet uit handen geven doordat wij zelf het weeshuis niet kunnen bezoeken. Aangezien er niet genoeg weeshuizen zijn in Tanger is het ook niet iets wat verkeerd is, er zijn nog jammer genoeg een hele boel weeskinderen ook al heb je gelijk in Tanger zijn er al wat weeshuizen. Bovendien zijn de meeste weeskinderen daar in de grote steden.

vrouwtje24
27-08-2009, 10:46

En goed initiatief, alleen heb ik zo mijn vragen. Jullie vragen veel hulp wat overgigens nooit kwaad kan, maar wat doen jullie zelf?. Ik denk dat jullie dit een goed idee vinden maar niet hebben nagedacht over de eventuele nadelen. Nogmaals ik vind het top dat jullie dit doen maar er komt veel meer bij kijken. Succes! Groetjes,

Pagina's : [1] 2