imaad
28-02-2002, 15:07
Heb je deze al gelezen????? > > > > Wanneer de dood je in de ogen kijkt.... > > Dit is het verhaal van een gewone man. > > Die handelt in strijd met Allah's plan > > Wanneer u uzelf hierin weerspiegelt ziet > > Heb dan berouw en zondig verder niet > > > > Het was eens midden in de nacht > > Toen de dood een bezoekje bracht > > De slapende riep: "Wie klopt daar aan?" > > "Ik ben Israel, laat me binnengaan" > > > > De man kreeg het koud en weer heet > > Rilde, badend in het doodszweet > > Schreeuwende tegen zijn slapende vrouw > > "Laat hem weggaan...alsjeblieft...gauw!"" > > > > Engel des Doods, neemt mijn leven niet > > Ik ben nog niet klaar zoals je ziet > > Mijn familie is afhankelijk van mij > > Geef me toch nog wat tijd erbij > > > > De Engel klopte, weer en weer > > "Vriend, je leven nemen doet niet zeer > > Het is je ziel waar Allah om vraagt > > Het helpt niet als je nu nog klaagt > > > > Hysterisch, huilend riep de man > > "O Engel, de dood, ik ben zo bang ervan > > Ik geef jou goud, ik word je slaaf > > Maar zend me toch niet naar het graf" > > > > "Laat me erin vriend", zei de Engel toen > > "Kom uit je bed, ga de deur opendoen > > Want, laat jij me nu niet zelf erin > > Dan kom ik door de deur als een Djinn" > > > > De man pakte een pistool om zich te beweren > > Net alsof dat de Engel zou kunnen deren > > "Ik schiet je hoofd eraf, > > Dan ga jij wellicht naar je eigen graf" > > > > Maar de Engel stond al naast zijn bed. > > "Vriend, je ondergang is al ingezet > > Engelen sterven immers niet, dom mens > > Leg je pistool neer, het is Allah's wens > > > > Waarom ben je bang, vertel eens man > > Om te sterven volgens Allah's plan? > > Glimlach nu maar en laat geen traan > > Wees blij dat je tot hem terug mag gaan > > > > O Engel, ik schaam me dood en buig mijn hoofd > > Vergeten was ik Allah, Zijn Naam zij geloofd > > Werken voor geld, verdeed ik mijn tijd > > Zelfs niet denkend aan eigen gezondheid > > > > Allah's geboden gehoorzaamde ik niet > > Vijf keer bidden? Dat deed ik niet > > Ik zag de Ramadan komen en gaan > > Maar had geen tijd vol berouw te staan > > > > De plicht van de Hadj heb ik uitgesteld > > Dat vond ik zonde van mijn tijd en geld > > Alle liefdadigheid heb ik genegeerd > > Wel heb ik steeds meer rente begeerd > > > > Ik zag geen kwaad in een slokje wijn > > Vond het gezellig met vrouwen te zijn > > O Engel, neemt me Alsjeblieft niet mee > > Spaar mijn leven nog een jaar of twee > > > > Dan gehoorzaam ik de regels van de Koran > > Vijf keer bidden van nu af aan > > Het vasten en Hadj zal ik volbrengen > > En me niet in andermans zaken mengen > > > > Ik zal aan anderen geen rente vragen > > En liefdadigheid, alle dagen > > Ik zal me niet over een wijnglas buigen > > Maar van Allah's EENHEID getuigen > > > > Wij Engelen doen alles op Allah's bevel > > Wij kunnen niets doen tegen zijn Wil > > De Dood is voorbeschikt voor iedereen > > Man, vrouw of kind, uitgezonderd geen > > > > Dit is je laatste moment, kom erbij > > Je verleden trekt aan je voorbij > > Hoewel ik je angsten begrijpen kan > > Is het nu te laat voor tranen, man > > > > Jarenlang heb je op aarde kunnen leven > > Je hebt nooit geld aan armen gegeven > > Je ouders heb je nooit gerespecteerd > > En nooit iets van je fouten geleerd > > > > Je negeerde dagelijks de roep van de Adhaan > > Je las nooit een stuk uit de Koran > > Beloften verbrak jij altijd, je leven lang > > Voor jou waren zelf je vrienden bang > > > > Goederen opgepot, gigantische winst > > Jouw personeel verdiende het minst > > Geld verdienen was je grootste plezier > > Ontspannen deed je met gokken en bier > > > > Met vitaminepillen hield jij je gezond > > Terwijl je nooit aan iemands ziekbed stond > > Ook heb je nooit aan iemand een liter bloed gegeven > > Voor het redden van een andermans leven > > > > O mens, je hebt zoveel verkeerd gedaan > > En met hulpacties aan de kant gestaan > > Jij hebt andere mensen nooit vergeven > > Kijk maar zelf terug op je leven > > > > Het Paradijs voor jou? Geen idee!! > > > > > > > > Eerder de hel, een grote vlammenzee > > Je kunt je zonden niet afbetalen > > Ik ben hier om je ziel te halen > > > > Er is een triest eind aan dit verhaal > > De man had tot dan geen enkele kwaal > > Sprong schreeuwend uit zijn bed, kwam ten val > > En viel ploteseling dood....Hartaanval???? > > > > > > *********** > > O, lezer, wellicht heeft dit verhaal > > Voor U een boodschap. > > Als de dood komt, zijn we onvoorbereid > > Dus gebruik iedere minuut van uw tijd en gedenk Allah (swt)die u het >leven > > heeft gegeven en tevens zal ie het van je ontnemen.. > > Verander uw leven nu het nog kan en toon berouw. > > Zodat u HET PARADIJS binnen kan gaan insa alah!!!!