Bekijk originele versie : Vraagje over de pil.. wie heeft ervaring met verschillende pillen?
LovechewingGum
20-08-2009, 19:21
Hey dames,
Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen. Ik weet me geen raad meer!! Ik slikte ongeveer een jaar Microgynon30 maar toen ik naar de dokter ging kreeg ik opeens ethinylestradiol/levonorgestrel ik heb de bijsluiter van beide verpakkingen gelezen en ze zijn niet het zelfde. Dosering etc.. is heel verschillend. Nou dacht ik dat de dokter het wel beter weet.. maar kreeg veel lichamelijke klachten toen ik naar de apotheek belde noemde ze mij min of meer gek. Wie heeft het zelfde meegemaakt? Of slikt ook gewoon ethinylestradiol/levonorgestrel en heeft geen klachten.
En voor de mensen die het heel goed weten welke is beter? (niet als anticonceptiemiddel)
Hey dames,
Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen. Ik weet me geen raad meer!! Ik slikte ongeveer een jaar Microgynon30 maar toen ik naar de dokter ging kreeg ik opeens ethinylestradiol/levonorgestrel ik heb de bijsluiter van beide verpakkingen gelezen en ze zijn niet het zelfde. Dosering etc.. is heel verschillend. Nou dacht ik dat de dokter het wel beter weet.. maar kreeg veel lichamelijke klachten toen ik naar de apotheek belde noemde ze mij min of meer gek. Wie heeft het zelfde meegemaakt? Of slikt ook gewoon ethinylestradiol/levonorgestrel en heeft geen klachten.
En voor de mensen die het heel goed weten welke is beter? (niet als anticonceptiemiddel)
hetzelfde hier
last van mijn maag darmen en me niet lekker in mijn vel voelen
vanaf het moment dat ik de eerste pil van die ethinylestradiol gebruikte
ben ook naar de apotheek gegaan en die dacht dat het komt door de pil want de samenstelling is anders.
ben weer bij de arts geweest en uitgelegd en die begreep me en nu krijg ik de microgynon weer, maar nu staat er bij op medische indicatie.
ben echt bij dat ik weer microgynon 30 heb
Fatma352
20-08-2009, 22:19
Ethinylestradiol/Levonorgestrel is de goedkopere variant van de fabrikant. Je belt je doktersassistente op zegt wat voor klachten je hebt van de goedkopere variant en dat je geen klachten hebt gehad van de ECHTE Microgynon 30. Dan vraag je of de assistente erbij wil zetten MEDISCH NOODZAAK DE ECHTE MICROGYNON LEVEREN. Zo kom je aan de echte. Is geen probleem.
Suc6
khadoeja
20-08-2009, 22:26
Ik slik de yasmin pil en die vind k echt geweldig geen bijwerkingen en me menstruatie loopt perfect! ;)
jamila2009
21-08-2009, 15:39
Ik slik ook de Jasmin. Het enige nadeel daarvan vind ik hoofdpijn voor en na de stopweek. Erg vervelend. Maar volgens mij krijg je dat van meerder pillen..:kwaad:
Ik heb ook de nuvaring gebruikt, en het fijnst vond ikzelf dat je niets meer hoeft te slikken, en het minst vond ik ook weer de hoofdpijn!:rolleyes:
sweet_angel
21-08-2009, 17:03
k slik al 2maanden Stediril 30, me menstruatie is wel goed maar k voel me nie zo lekkr in me vel vaak hoofdpijn en voel de laatste tijd dat me ademhaling soms wat sneller is, ben naar de dokter gegaan maar die zei dat ze meestal na 3 of 4 maanden pas kunnen vaststellen of het door de pil komt dus ja!!
LovechewingGum
21-08-2009, 19:42
hetzelfde hier
last van mijn maag darmen en me niet lekker in mijn vel voelen
vanaf het moment dat ik de eerste pil van die ethinylestradiol gebruikte
ben ook naar de apotheek gegaan en die dacht dat het komt door de pil want de samenstelling is anders.
ben weer bij de arts geweest en uitgelegd en die begreep me en nu krijg ik de microgynon weer, maar nu staat er bij op medische indicatie.
ben echt bij dat ik weer microgynon 30 heb
Ik had me dokter gebeld en vroeg dus of ik hem aan de lijn kon krijgen .. en heb met hem een praatje gehad en hij zei dat ik beter de microgynon kon gebruiken in verband met zwakheid, black outs.. nou heb ik het receptje gekregen.. en ben er enorm blij om. Maar als ze zoveel klachten krijgen over die ethinylestradiol waarom verkopen ze 'm nog? I don't understand.
LovechewingGum
21-08-2009, 19:44
k slik al 2maanden Stediril 30, me menstruatie is wel goed maar k voel me nie zo lekkr in me vel vaak hoofdpijn en voel de laatste tijd dat me ademhaling soms wat sneller is, ben naar de dokter gegaan maar die zei dat ze meestal na 3 of 4 maanden pas kunnen vaststellen of het door de pil komt dus ja!!
Ik zou echt zo snel mogelijk naar je huisarts gaan!! En vraag gewoon de microgynon. Jij bepaald wat je slikt niet de apotheek of de dokter!!
Je luistert naar zijn advies maar als het erop aankomt ben jij de gene die het gaan slikken er last van heeft. Dit kun je echt niet accepteren!
Ik had me dokter gebeld en vroeg dus of ik hem aan de lijn kon krijgen .. en heb met hem een praatje gehad en hij zei dat ik beter de microgynon kon gebruiken in verband met zwakheid, black outs.. nou heb ik het receptje gekregen.. en ben er enorm blij om. Maar als ze zoveel klachten krijgen over die ethinylestradiol waarom verkopen ze 'm nog? I don't understand.
ja ziekenfonds doet alles om geld te besparen
dus alles te kosten van de mens
ben blij dat je toch gewoon je microgynon hebt gekregen:banana: :banana: :banana: :banana:
LallaMadame
25-08-2009, 11:23
Hey dames,
Ehmmmmm? Mij is ook wijsgemaakt dat het dezelfde pillen waren alleen
andere verpakking en naam. De microgynon is alleen duurder vandaar
dat zij die andere pil nu tegenwoordig geven.Eerlijk gezegd heb ik er
weinig van gemerkt, ik heb ook geen klachten.
Ik gebruik nu al een tijdje Marvelon..
En heb nooit last gehad van de bijwerkingen, behalve mijn eetlust die meer werd..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.