Bekijk originele versie : Ongesteldheid.
MamaS_Kindje
19-08-2009, 23:06
Salaam Iemand.
Het begon toen ik 14 was, de laaste dag van mijn ongesteldheid kwam me moeder met de mededeling dat me tante en oom was overleden. Door de schrik was ik weer ongesteld geworden en dat wel een maand lang. Het wou maar niet stoppen heb pilletjes gekregen bij de dokter en toen is het overgegaan, sindsdien is mijn ongesteldheid heel verschillend. Dan ben ik zes maanden niet ongesteld en dan om de dag en dan weer wel.
Ik ben nu 20 dit jaar ben ik naar Marokko gegaan. Er is daar een soort familie probleem onstaan en ik schrok me rot. Ik ben toen heel erg ongesteld geworden. Zo erg dan ik om de half uur door lekte omdat het zoveel is. Ik heb toen vervolgens weer paar pillen gekregen alleen is het nu niet helemaal over. Ik heb nu een vlekje bloed al drie dagen lang en de ramadan is binnenkort en ik wil gewoon vasten wat moet ik doen.
Mijn dokter is op vakantie en ik durf niet naar een andere dokter te gaan. Kan je bij de apotheek de pil halen zonder dat de dokter het moet voorschrijven?
Of weet iemand iets anders?
Ik schaam me kapot dat ik het hier mededeel, en sorry voor het ranzigheid.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Liefs MamaS_Kindje.
MamaS_Kindje
19-08-2009, 23:27
Niemand?
hartenboefje
19-08-2009, 23:29
Ik kan je niet helpen meid al zou ik dat graag willen. Als ik voor mijn moeder naar de apotheek ga om voor haar de pil te halen hebben ze alle gegevens nodig. Ik denk dat het toch voorgeschreven moet worden door de dokter. Ik hoop dat alles goed komt en Incha'Allah kun je gewoon meevasten.
xx-hartenboefje:)
Roosje_Roosje
19-08-2009, 23:32
Waarom moet jij je schamen meid? Ga gewoon een afspraak maken bij die andere arts en vertel hem jouw probleem..
Niemand kan je helpen hier op m.nl..
-SUMMERCHICK.
19-08-2009, 23:40
Je moet naar de dokter voor de pil..
Je hebt veel verschillende soorten pillen en de dokter weet welke voor jou goed is.
Sterkte ermee meid :sjans:
sunamila
20-08-2009, 10:57
selaam,er is niets waarvoor je je met schamen,het puur natuur,probeer naar een vrouwelijke arst te gaan,ze stelt je wat meer gerust,,,
ik bn ook veel ongesteld ik kreeg het vanaf men 11jaar,
en nu krijg ik het soms 2keer per maand,vroeger toen ik in de puberteit zat ,duurde het 13 dagen mischien meer,ik heb gelezen in een boek die overgeleverd is door bouchari moslim,dat je na 15dagen het gebed moet verrichten,ik weet niet of het precies hetzelfde is als jou regels of gwn bloed??hou rekening met de geur kleur etc...,zoek daar meer kennis achter
en ga niet zomaar bij vriendinnen,maar echt mensen die weten,een vriendin van mij heeft het ook,20dagen per maand ofso,ik zei het haar,maar ze neemt haar eigen weg,ze zegtvan euueh vies bla bla,als het zo is ,is het zo,sterkte
MamaS_Kindje
20-08-2009, 11:55
selaam,er is niets waarvoor je je met schamen,het puur natuur,probeer naar een vrouwelijke arst te gaan,ze stelt je wat meer gerust,,,
ik bn ook veel ongesteld ik kreeg het vanaf men 11jaar,
en nu krijg ik het soms 2keer per maand,vroeger toen ik in de puberteit zat ,duurde het 13 dagen mischien meer,ik heb gelezen in een boek die overgeleverd is door bouchari moslim,dat je na 15dagen het gebed moet verrichten,ik weet niet of het precies hetzelfde is als jou regels of gwn bloed??hou rekening met de geur kleur etc...,zoek daar meer kennis achter
en ga niet zomaar bij vriendinnen,maar echt mensen die weten,een vriendin van mij heeft het ook,20dagen per maand ofso,ik zei het haar,maar ze neemt haar eigen weg,ze zegtvan euueh vies bla bla,als het zo is ,is het zo,sterkte
Het is nu echt heeeeell weinig en ik heb het nu al aankomende maandag drie weken :wow: doordat ik het tell merk ik nu hoelang het is, en ik heb de hele dag niks en savonds paar druppels. Kan ik gewoon bidden en vasten? Het is echt heel weinig en 28 augustus komt mijn dokter terug ik durf niet naar een volkomende vreemde te gaan durf zelfs niet naar me dokter die ik al 13 jaar heb.
sunamila
20-08-2009, 17:22
men zus heeft ook heel weinig en soms helemaal niets,dan bid ze wel,want voelt zich schuldig,,,tel je 14dagen ,als die voorbij zijn,bid en vast,maar hou rekening,dat het een geur heeft en de kleur,sterkte meid,,
xxxx
LovechewingGum
20-08-2009, 19:26
HEy lieverd..
Ik heb precies het zelfde probleem!!
Ik heb een tijd geleden toen van mijn dokter de pil gehad maar ben met mijn stomme hoofd gestopt..!!!
En ik heb dat nu ook.. om de dag klein beetje.. of dan opeens 2dagen hevig en dan weer alsof het niks is! Ben het ook zat. En vooral nu met de ramadan dus ik ga gewoon mijn oude pil weer innemen.. ik raad het je aan!
Microgynon30 ga gewoon naar de apotheek en vraag naar die precies.. laat ze je geen ethinylestradiol/levonorgestrel aansmeren met de smoes dat het 't zelfde is want dat is het niet ;)
Ik hoop dat ik je heb geholpen!!
Kusjes,
mij
Hennabankje
21-08-2009, 21:28
Als je de naam van de pil nog weet, dan kun je met de doktersassistente bellen en vragen of ze een herhalingsrecept voor je wil uitschrijven/printen/faxen. Zo moet het wel lukken denk ik. Als je het laat faxen naar de apotheek, dan hoef je niemand bij je huisartsenpraktijk onder ogen te komen.
Succes!
Experience
22-08-2009, 02:23
Hmm, misschien kan je eerst een imam of cyberimam raadplegen over hoe je hier mee om moet gaan ivm bidden en ramadan.
MamaS_Kindje
23-08-2009, 14:53
Salaam Aleikoum,
Geluk bij ongeluk, ik ben vrijdag ernstig ziek geworden en ben nog steeds ziek. ik ben naar de huisartsenpost gegaan en moest hun ook gelijk vertellen over me ongesteldheid. Wat blijkt nou ik heb de mexicaanse griep:S. Maar ik heb pillen gekregen voor me ongesteldheid.
hhaha best wel grappig.
Liefs MamaS_Kindje
Vydushki
23-08-2009, 15:27
Hormonaal probleem meissie, je kunt niet vasten als je ongesteld bent. Kijk uit dat je niet te veel bloed verliest stap naar een andere dokter toe. Khayr inshaAllah.
Vydushki
23-08-2009, 15:27
:eek: Mexicaanse griep GRAPPIG?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.