Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Rotterdam krijgt grootste moskee van Europa.

Pagina's : [1] 2

wael_gataarlijk
21-05-2004, 16:17

De bouw van de Marokkaanse Essalam-moskee in Rotterdam (Feyenoord stadion) is vorig jaar van start gegaan en hoopt in 2005 voltooid te zijn. Het gebouw heeft een koepel van 25 meter en 2 minaretten van ieder 50 meter! Daarmee is het het grootste islamitische gebedshuis van Europa. Het stadsbestuur had liever een moderner eigentijdser ontwerp gezien maar aangezien het recente ontwerp al in 1999 was goedgekeurt hebben ze geen poot om op te staan. Het gebouw heeft een vrij oosters karakter en bied plaats aan 1.600 gelovigen. Naast de gebedsruimte zijn er ook een bibliotheek, keuken, klaslokalen, kantoren en een zaal voor congressen.

roebla
21-05-2004, 16:20
Ik kom daar elke dag langs maar ik zie geen start

islamicgirl3
21-05-2004, 16:22
Toen ik er een week geleden langsreed, waren ze bezig met de onderkant van de moskee. Ik vind het persoonlijk wel mooi, zo'n Oosterse moskee op Nederlands gebied. Het straalt iets moois uit.......Weet je wat me ook leuk zou lijken, een echte typische Hollandse molen in een dorpje in Marokko, lijkt me echt cool.... :Iluvu:

islamicgirl3
21-05-2004, 16:25
Origineel gepost door roebla Ik kom daar elke dag langs maar ik zie geen start Ja, klopt. Toen ik er ongeveer 2 maanden geleden langsreed, zag ik nog NIETS. Maar nu zijn ze wel druk bezig hoor. ;)

LadyBerkania
21-05-2004, 20:34

Origineel gepost door wael_gataarlijk De bouw van de Marokkaanse Essalam-moskee in Rotterdam (Feyenoord stadion) is vorig jaar van start gegaan en hoopt in 2005 voltooid te zijn. Het gebouw heeft een koepel van 25 meter en 2 minaretten van ieder 50 meter! Daarmee is het het grootste islamitische gebedshuis van Europa. Het stadsbestuur had liever een moderner eigentijdser ontwerp gezien maar aangezien het recente ontwerp al in 1999 was goedgekeurt hebben ze geen poot om op te staan. Het gebouw heeft een vrij oosters karakter en bied plaats aan 1.600 gelovigen. Naast de gebedsruimte zijn er ook een bibliotheek, keuken, klaslokalen, kantoren en een zaal voor congressen. Inchallah ya rabi :)

AlHoceima_Leila
21-05-2004, 20:48
oh wat tof zeg gevaarlijk

AboeAbdullah
21-05-2004, 23:50
Wat moeten we met zó'n moskee? De meeste "moslims" in Nederland bidden niet. De drugshandel wordt beheerst door "moslims" de "moslima's" zitten in de hoerenbuurten de **** uit te hangen. En dan willen wij de grootste moskee van Europa. Belachelijk wat we echt nodig hebben is de grootste DAWAH van Europa zodat we eindelijk weer massaal de Islaam leren kennen. En dat gevolgd door de grootste hijrah van Europa zodat wij eindelijk VRIJ ons geloof kunnen uitleven.

zinne_dinne_nr1
21-05-2004, 23:53
Origineel gepost door AboeAbdullah Wat moeten we met zó'n moskee? De meeste "moslims" in Nederland bidden niet. De drugshandel wordt beheerst door "moslims" de "moslima's" zitten in de hoerenbuurten de **** uit te hangen. En dan willen wij de grootste moskee van Europa. Belachelijk wat we echt nodig hebben is de grootste DAWAH van Europa zodat we eindelijk weer massaal de Islaam leren kennen. En dat gevolgd door de grootste hijrah van Europa zodat wij eindelijk VRIJ ons geloof kunnen uitleven. Dan moet er toch eerst een plek zijn waar dit allemaal tot stand kan komen?

Ole_Guapa
21-05-2004, 23:54
Origineel gepost door AboeAbdullah Wat moeten we met zó'n moskee? En dat gevolgd door de grootste hijrah van Europa zodat wij eindelijk VRIJ ons geloof kunnen uitleven. Wie of wat belemmert jou dan om je geloof uit te leven? Ik neem aan dat je niet bedoelt dat je andere mensen wilt lastig vallen of de wet wilt voorschrijven of zoiets, maar gewoon een goed moslim zijn en je geloof belijden, je aan de vijf zuilen houden, bidden thuis of in een moskee enzovoort. Kun je nu niet vrij je geloof uitoefenen?

AboeAbdullah
22-05-2004, 00:01
Origineel gepost door Ole_Guapa Wie of wat belemmert jou dan om je geloof uit te leven? Ik neem aan dat je niet bedoelt dat je andere mensen wilt lastig vallen of de wet wilt voorschrijven of zoiets, maar gewoon een goed moslim zijn en je geloof belijden, je aan de vijf zuilen houden, bidden thuis of in een moskee enzovoort. Kun je nu niet vrij je geloof uitoefenen? De Nederlandse maatschappij staat bol van de moslimhaat tegenwoordig. Bidden op het werk is vaak niet mogelijk. Studentes met hoofddoek kunnen geen stage vinden. Mannen met baarden zien er onverzorgd uit. ............... Dit bedoel ik de Nedelandse samenleving ziet de moslims liever gaan dan komen en de Islaam leert ons ook dat we moeten gaan. De rechtse forums zeggen ook steeds "aanpassen of opkrassen" nou ik ben voor het laatste.

ChebbaZina
22-05-2004, 00:14
Jullie zijn gewoon jaloers omdat wij de grootste moskee krijgen (joke) voor de gene die commentaar hebben dat de moskee er toch voor niks komt te staan!!!! Je hebt nog moslims die niet in drugs handelen en achter het raam staan!, Dus heb voor die gene RESPECT en spreek niet voor allen !!!! asjeblieft en ja het wordt een pracht van een moskee midden in Rotterdam zuid !!!1:) groetjes faat

Ole_Guapa
22-05-2004, 01:28
Origineel gepost door AboeAbdullah De Nederlandse maatschappij staat bol van de moslimhaat tegenwoordig. Bidden op het werk is vaak niet mogelijk. Studentes met hoofddoek kunnen geen stage vinden. Mannen met baarden zien er onverzorgd uit. ............... Dit bedoel ik de Nedelandse samenleving ziet de moslims liever gaan dan komen en de Islaam leert ons ook dat we moeten gaan. De rechtse forums zeggen ook steeds "aanpassen of opkrassen" nou ik ben voor het laatste. Ik zit op een lerarenopleiding en er zijn bij ons ontzettend veel studentes met een hoofddoek die WEL een stage vinden. Echter, enkelen die nergens anders over kunnen praten dan over de islam en het liefst iedere leerling willen bekeren, hebben wat meer moeite met het vinden van een gepaste stage. Mannen met verzorgde baarden zien er verzorgd uit. Mannen met sliertige onverzorgde baarden zien er onverzorgd uit. Mannen die een jurk, geitenwollen sokken in sandalen en een gehaakt petje dragen EN een baard moeten niet beweren dat ze zijn afgewezen voor die topfunctie vanwege hun baard. Bidden op het werk is vaak WEL mogelijk. Alleen krijgen moslims niet een aparte gebedsruimte toegewezen. Maar eerlijk gezegd, in Marokko is dat ook niet zo. Daar bidt men toch ook gewoon waar het zo uitkomt? Even een matje in het magazijn, het kantoortje, een leeg vergaderlokaaltje en bidden maar. En ik ken heel fatsoenlijke moslims die daarin heel pragmatisch zijn. Als het , qua tijdstip, niet helemaal lukt, dan maar even op een ander tijdstip. Je doet je best, meer kun je niet doen. Als je gewoon redelijk overlegt met je baas en/of collega's, dan is er vaak een heleboel mogelijk. Maar als je hoog van de toren gaat blazen en op hoge toon eisen gaat stellen, stuit je op een muur van onwil en onbegrip.

CitriC
22-05-2004, 01:33
5 jaar geleden zou dit iets zijn waar iedere nederlander trots op kon zijn..

arabchrstn
22-05-2004, 04:10
Wat ik jammer vind, is dat veel nieuwe moskee's in holland vaak dezelfde bouwstijl hebben. Niet dat ik het niet mooi vind, maar waarom zou je in Nederland niet een Nederlandse moskee neerzetten. Dit is toch Nederland? En islam is toch niet beperkt tot een bepaald grondgebied. Je kunt het wel Oosters noemen, maar het is natuurlijk hartstikke nep. Als ik mooie Oosterse moskees wil zien, dan ga ik wel naar het Midden-Oosten. Het zou best vernieuwend, ja revolutionair zijn, als je een bakstenen gebouw met pannendak zou neerzetten... Persoonlijk heb ik niets met overdadig mooie religieuze gebouwen. ooit ben ik in Rome geweest. Als ik daar loop, dan denk ik: van dat geld zou je aardig wat Afrikaanse monden kunnen voeden.

Deliana
22-05-2004, 18:36

Origineel gepost door ChebbaZina Jullie zijn gewoon jaloers omdat wij de grootste moskee krijgen (joke) voor de gene die commentaar hebben dat de moskee er toch voor niks komt te staan!!!! Je hebt nog moslims die niet in drugs handelen en achter het raam staan!, Dus heb voor die gene RESPECT en spreek niet voor allen !!!! asjeblieft en ja het wordt een pracht van een moskee midden in Rotterdam zuid !!!1:) groetjes faat Niet jullie maar Nederland krijgt de grootste moskee :D Eigenlijk wel logisch, na de grootste luchthaven, en haven nu dus ook de grootste moskee.

Pagina's : [1] 2