Bekijk originele versie : wat te doen bij onzekerheid?
AttraCtioN_C
20-05-2004, 21:32
wat moet je doen als je een vriendin hebt die echt superonzeker is? er hoeft maar iets kleins te gebeuren of ze voelt zich al helemaal down.
hoe zou je haar daarmee helpen?
randbboy
20-05-2004, 21:36
Origineel gepost door AttraCtioN_C
wat moet je doen als je een vriendin hebt die echt superonzeker is? er hoeft maar iets kleins te gebeuren of ze voelt zich al helemaal down.
hoe zou je haar daarmee helpen?
Je kan er niet veel aan doen. ze moet het zelf leren. Je kan haar wel wijzen op de dinges die ze goed doet en dat ze zowiezo zal bereiken wat ze wilt. Waar een wil is, is er een weg. Geloof in je eigen. De tegenslagen moet ze verslaan en in haar voordeel gebruiken.
Welke dinges maken haar down?
AttraCtioN_C
20-05-2004, 21:40
Origineel gepost door randbboy
Je kan er niet veel aan doen. ze moet het zelf leren. Je kan haar wel wijzen op de dinges die ze goed doet en dat ze zowiezo zal bereiken wat ze wilt. Waar een wil is, is er een weg. Geloof in je eigen. De tegenslagen moet ze verslaan en in haar voordeel gebruiken.
Welke dinges maken haar down?
alle kleine dingetjes....iemand hoeft maar een kleine rottige opmerking te maken tegen haar of ze krimpt helemaal inelkaar.
Gijs_Rijbewijs
20-05-2004, 21:44
Welcome to the clan honey, we love you all.
Het is altijd leuk een vraag te stellen, maar beantwoorden is ook leuk.
Meer zelfvertrouwen. Als je denkt dat iets slecht is, zul je vaker pessimistisch zijn. Zaak is; een vreedzame toekomst tegemoet te zien. ;)
randbboy
20-05-2004, 21:45
alle kleine dingetjes....iemand hoeft maar een kleine rottige opmerking te maken tegen haar of ze krimpt helemaal inelkaar.
Ik denk gewoon met haar babbelen. Ze moet zelf vertrouwen krijgen en da kan jij haar niet geven.
Het is niet makkelijk.
AttraCtioN_C
20-05-2004, 21:49
Origineel gepost door Gijs_Rijbewijs
Welcome to the clan honey, we love you all.
Het is altijd leuk een vraag te stellen, maar beantwoorden is ook leuk.
Meer zelfvertrouwen. Als je denkt dat iets slecht is, zul je vaker pessimistisch zijn. Zaak is; een vreedzame toekomst tegemoet te zien. ;)
thnx ;)
maar mn vraag is kan ik als vriendin haar zelfvertrouwen niet opkrikken??
nadoria86
20-05-2004, 21:52
laat haar inzien dat die onzekerheid
nergens voor nodig is...niemand is
tenslotte perfect.. ze moet minder op
andere letten,op wat hun zeggen..
laat haar ook de positieve kanten van
zichzelf zien..
veel succes
Nadoria
EgYpTiAn_EyEs
20-05-2004, 22:00
ik heb dat ook een kleine opmerking en dan ben ik 2 dagen down.......
Lady_moi
20-05-2004, 22:01
Ik heb ook een vriendin die zo is
T'is verschrikkelijk hoe ze zichzelf naar beneden haalt
Ze voelt zich ook om het minste down het is echt erg
Ik heb al verschillende keren met haar erover gepraat maar ze beweert dat zij zo is
Het verbeterd de laatste tijd wel omdat ik haar er steeds op aanwijs
Zo van " Je doet het weer! " of " Aub aub denk positief "
Vroeger was ik ook zo maar nu nie meer
Iwa wat kunt ge doen gewoon keer serieus over praten en haar zelfvertrouwen geven
ZE MOET ZICH AANMELDEN BIJ EXTREM MAKEOVER:maf2:
nee hoor grapje.........jullie moeten haar gewoon vaker complimenteren.... wijs haar op de mooie dingen(als ze die heeft)
en andersweet ik het ook niet)...van een minderwaardigheidscomplex kom je niet zo gaow af en als je geen raad weet..raadpleeg dr PHILL...
MA AASALAMA...
:advies was gratis en voor niets)
Origineel gepost door Intisar
ZE MOET ZICH AANMELDEN BIJ EXTREM MAKEOVER:maf2:
nee hoor grapje.........jullie moeten haar gewoon vaker complimenteren.... wijs haar op de mooie dingen(als ze die heeft)
en andersweet ik het ook niet)...van een minderwaardigheidscomplex kom je niet zo gaow af en als je geen raad weet..raadpleeg dr PHILL...
MA AASALAMA...
:advies was gratis en voor niets)
:moe:
zelfvrtrouwen is een deel van aanvaarden, zemoet eerst leren dat falen geen ramp is, het leven is v. stimuleer haar en als je kritiek gefet, wees mild.
iedereen is de moeite waard ;)
CHINEESJE
20-05-2004, 23:27
thnx ;)
maar mn vraag is kan ik als vriendin haar zelfvertrouwen niet opkrikken??
Je kunt als vriendin haar opvangen als ze weer zo down is, haar blijven inprenten dat er niks mis is met haar, dat ze zich niks moet aantrekken van anderen.
Het zal haar niet meteen meer zekerheid geven, maar voor dat ene moment maakt t echt uit, geloof me..
Mijn vriendinnen hebben t ook te verduren met mij en mn onzekerheid, maar dat ene moment dat ze mn hoofd volpompen met positieve dingen, kan ik er weer even tegenaan... :(
Onzekerheid is heel moeilijk weg te werken. Heb gewoon geduld met haar en wees daar voor haar wanneer ze je nodig heeft..
heel veel succes ;)
Mandalay
20-05-2004, 23:50
Als ze nog eens zo reageert moet je haar de volgende keer helemaal de grond in boren! Schreeuw zo hard je kan dat je het helemaal zat bent om die negativiteit aan te horen en begin dan te razen en te tieren zolang je het uithoudt of totdat ze zelf ontploft en uit haar schulp kuipt. Let wel op dat er geen scherpe objecten rond liggen anders vind je jezelf nog dood op de grond. Je weet maar nooit met zulke introverte mensen. Maar als ze eenmaal ontploft is zal ze zich veel beter voelen. Het kan best zijn dat er naast zit. Gewoon mijn mening!
ClassyCasaouia
21-05-2004, 01:01
Origineel gepost door Mandalay
Als ze nog eens zo reageert moet je haar de volgende keer helemaal de grond in boren! Schreeuw zo hard je kan dat je het helemaal zat bent om die negativiteit aan te horen en begin dan te razen en te tieren zolang je het uithoudt of totdat ze zelf ontploft en uit haar schulp kuipt. Let wel op dat er geen scherpe objecten rond liggen anders vind je jezelf nog dood op de grond. Je weet maar nooit met zulke introverte mensen. Maar als ze eenmaal ontploft is zal ze zich veel beter voelen. Het kan best zijn dat er naast zit. Gewoon mijn mening!
Het kan ook met meer tactiek!
Je kan wel met je vriendin praten, maar in de meeste gevallen gaat het er het ene oor in en het andere oor weer eruit. Ze heeft meer aan begrip, een luisterend oor en een beetje aanmoediging dan aan medelijden of advies van iemand die haar nooit goed zal begrijpen.
Je kan wel willen helpen (met de beste intenties) maar de hulp moet wel effectief zijn.
Hoe oud is ze dan? Als ze nog jong is dan is er geen nood, zoiets groeit ze wel overheen insha allah. Maar als het echt ernstig is of als ze al wat ouder is dan zou professionele hulp beter zijn. Hiermee moet je wel optijd zijn want mijn vriendin is uiteindelijk depressief geworden en moet nu met pillen etc. weer de oude zien te worden.
Thallai fiha
CC,
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.