Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoelang van te voren ging jij aan de pil?

Juffrouw
20-05-2004, 20:05

Aan de dames die getrouwd zijn: Hoe lang van te voren ging jij aan de pil voor je trouwdatum?

houdat
20-05-2004, 21:48
hey meid, weet echt niet, ik wist niet eens dat je de pil moest nemen voordat je ging trouwen.., waarom moet dat?? Groetjes, Houda

Juffrouw
20-05-2004, 22:15
Origineel gepost door houdat hey meid, weet echt niet, ik wist niet eens dat je de pil moest nemen voordat je ging trouwen.., waarom moet dat?? Groetjes, Houda HOi meid, Maar de reden daarvoor is natuurlijk zodat je niet zwanger raakt .... niet iedereen wil een kind in het eerste jaar dat ze getrouwd zijn!!!! En het is gewoon een vraagje, want ik vraag me af of je lichaam al gewend is aan de pil voordat je sexueelactief wordt, snappie?

houdat
21-05-2004, 22:45
ja ik snap dat wel, maar je kan toch ook andere voorbehoedsmiddelen gebruiken zoald condoom??

_SiMa_FoR_LiFe_
21-05-2004, 22:50

Ik ken een meisje die het 1 maand van te voren begon ennn ze is pas deze laatste zomer getrouwd en ze is in april vergeten de pil te nemen en nu is ze ONVERWACHT zwanger......ze baalt er wel van maar aan de andere kant vind ze het leuk om een kindje te krijgen.....

Juffrouw
22-05-2004, 22:41
Origineel gepost door houdat ja ik snap dat wel, maar je kan toch ook andere voorbehoedsmiddelen gebruiken zoald condoom?? Een condoom bij je eerste keer .... nou nee dank je!

Shaimaa
22-05-2004, 22:46
Salaam, Ik trouw over een maand Insha'Allah enne begin deze week met de pil. Ik heb er zelf bewust voor gekozen om er zo laat mogelijk mee te beginnen want de pil te lang innemen heeft nare gevolgen wa AllahuAlem

Juffrouw
22-05-2004, 22:52
Origineel gepost door Shaimaa Salaam, Ik trouw over een maand Insha'Allah enne begin deze week met de pil. Ik heb er zelf bewust voor gekozen om er zo laat mogelijk mee te beginnen want de pil te lang innemen heeft nare gevolgen wa AllahuAlem De pil te lang innemen? Ik neem aan dat je straks niet gelijk zwanger wil worden toch, dus dan zal je hem toch nog een tijdje in moeten nemen, toch? In ieder geval, van harte, Allahie Kemel belgier ..... en al zenuwen? Ik trouw in september en ben nu nog niet zenuwachtig, maar ik weet dat ik tegen die tijd wel de kriebels zal hebben ....

Juffrouw
22-05-2004, 23:18
Origineel gepost door amira_00 mij is geadviseerd door mijn huisarts om er 6 maanden van te voren mee te beginnen, als een bepaalde pil niet bij je past kun je nog op tijd switchen. En je lichaam moest aan de pil wennen het blijkt dat je net nadat je begint met de pil je hormonen een beetje op hol gaan slaan dus een tip begin er op tijd mee. Thanks ... ik ga ook iets eerder dan 1 maand beginnen .... en zeker omdat ik in de vakantie in Marokko ben ....en jij ben jij getrouwd?

Shaimaa
22-05-2004, 23:25
Origineel gepost door Juffrouw De pil te lang innemen? Ik neem aan dat je straks niet gelijk zwanger wil worden toch, dus dan zal je hem toch nog een tijdje in moeten nemen, toch? In ieder geval, van harte, Allahie Kemel belgier ..... en al zenuwen? Ik trouw in september en ben nu nog niet zenuwachtig, maar ik weet dat ik tegen die tijd wel de kriebels zal hebben .... Ik wil zeker niet meteen zwanger worden maar ik wil er ook niet te lang mee wachten. Na een jaar (iets meer mss) getrouwd te zijn wil ik Insha'Allah er aan beginnen. Gewoon 1kindje en nadien kan ik er nog lang mee wachten Insha'Allah voor een tweede kind. Maar goed ik zeg maar wat alles ligt in de handen van Allah soubhana wa tala! Ik ben enorm zenuwachtig....maar de voorbereiding vind ik ook zo superspannend... Ik wil er echt iets goed, moois van maken (binnen de termen van de islam natuurlijk) en Insha'Allah is dit dan een nieuwe start voor een goed, gezond leventje. Moge Allah ta ala jou huwelijk zegenen. Allahouma Ameen!!

Juffrouw
22-05-2004, 23:30
Origineel gepost door Shaimaa Ik wil zeker niet meteen zwanger worden maar ik wil er ook niet te lang mee wachten. Na een jaar (iets meer mss) getrouwd te zijn wil ik Insha'Allah er aan beginnen. Gewoon 1kindje en nadien kan ik er nog lang mee wachten Insha'Allah voor een tweede kind. Maar goed ik zeg maar wat alles ligt in de handen van Allah soubhana wa tala! Ik ben enorm zenuwachtig....maar de voorbereiding vind ik ook zo superspannend... Ik wil er echt iets goed, moois van maken (binnen de termen van de islam natuurlijk) en Insha'Allah is dit dan een nieuwe start voor een goed, gezond leventje. Moge Allah ta ala jou huwelijk zegenen. Allahouma Ameen!! Ik wil ook insha'Allah niet te lang wachten met een kind ... Ik hoop dat Allah jou de kinderen die je wil zal schenken! Spannend toch, dat je bijna gaat trouwen, probeer naast die zenuwen ook te genieten .... want ja we trouwen maar 1 keer in ons leven!!! Ik ben pas verloofd en dat was al zooooooooooo geweldig, dus ik kijk helemaal uit naar de bruiloft! :zwaai:

Shaimaa
22-05-2004, 23:36
Origineel gepost door Juffrouw Ik wil ook insha'Allah niet te lang wachten met een kind ... Ik hoop dat Allah jou de kinderen die je wil zal schenken! Spannend toch, dat je bijna gaat trouwen, probeer naast die zenuwen ook te genieten .... want ja we trouwen maar 1 keer in ons leven!!! Ik ben pas verloofd en dat was al zooooooooooo geweldig, dus ik kijk helemaal uit naar de bruiloft! :zwaai: Enne...geniet vooral van je laatste weekjes lekker bij je ouders en zussen en broers... ;) Trouwen is het héél nieuw leventje Ik was verloofd in Oktober en ja dat was ook zooo zalig maar een bruiloft is nog meer :Iluvu: :Iluvu:

Juffrouw
22-05-2004, 23:39
Origineel gepost door Shaimaa Enne...geniet vooral van je laatste weekjes lekker bij je ouders en zussen en broers... ;) Trouwen is het héél nieuw leventje Ik was verloofd in Oktober en ja dat was ook zooo zalig maar een bruiloft is nog meer :Iluvu: :Iluvu: Ik probeer zeker van deze laatste maanden met mijn familie te genieten, maar ik kijk ook uit naar het samen leven met mijn mannetje!!!! Maar ik moet je eerlijk zeggen, ik vond het wel moelijk op de verloving toen mijn ma een traan moest weg pinken, terwijl ik dacht de verloving is niet voor tranen!!!!! Maar op de bruiloft zal het niet makkelijk worden om afscheid te nemen!!!! En hoe zijn jouw ouders nu tegen jou?

Shaimaa
22-05-2004, 23:52
Origineel gepost door Juffrouw Ik probeer zeker van deze laatste maanden met mijn familie te genieten, maar ik kijk ook uit naar het samen leven met mijn mannetje!!!! Maar ik moet je eerlijk zeggen, ik vond het wel moelijk op de verloving toen mijn ma een traan moest weg pinken, terwijl ik dacht de verloving is niet voor tranen!!!!! Maar op de bruiloft zal het niet makkelijk worden om afscheid te nemen!!!! En hoe zijn jouw ouders nu tegen jou? Masha'Allah van je moeder...vind ik superlief :D Men ouders :) mseiken ik ben al de 3e dochter die ze weggeven(waarvan er al eentje terug thuiswoont :( ) Het is nooit makkelijk voor een ouder zen dochter weg te geven. Men pa beseft het percies nog niet echt, en men moeder is zooooo druk bezig met de voorbereiding dat we niet veel meer de tijd hebben om van die diepgaande gesprekken houden. dat zal ik het meest missen denk ik... De ouders bezien je niet meer als hun kleine meid, maar echt als een vrouw.