Bekijk originele versie : ik schaam me altijd heel erg
Maryam_Iglouzan
15-11-2002, 11:56
ik heb een probleem
ik schaam me echt heel erg
voor alle mensen ik durf niets
en bij. mensen die ik helemaal niet ken voel ik me helemaal ongemakkelijk
serieus het is echt erg mensen hebben jullie hier ook last van
ik durf niet eens met jongens te praten :rolleyes:
Maryam_Iglouzan
15-11-2002, 11:57
niet dat ik dat wil maar ik moet toch normaal kunnen communiceren
kickgirl
15-11-2002, 11:59
je communiceert nu toch ook! dat is al een goed begin meid
er bestaan heel veel verschillende soorten therapieen voor dit.. Surf eens op internet meid, het kan echt verschil in je leven maken.
Succes
mimi_tangaouia
15-11-2002, 12:05
Origineel gepost door kickgirl
je communiceert nu toch ook! dat is al een goed begin meid
ja mee eens
lieve maryam dit is al een begin zoals kickgirl al zei
probeer je grenzen te verleggen
probeer iedere kee riets meer
wat heel belangrijk is oogcontact als jij communiceert met iemand en er is geen oogcontact dan kan dat heel irritant zijn
non-verbale communicatie is ook heel belangrijk
probeer het stap voor stap en je zal zien dat het helpt
succes mimi
Geeft toch niks lieverd,
iedereen heeft daar last van maar de een erger dan de ander,
ik heb het ook hoor. Als ik vind dat ik voor gek sta krijg ik een kleurtje, dan moet ik blozen haha soms echt om niks en dan vragen ze waarom bloos je en dan word het nog erger ! Herken je dit ook ???
Met jongens heb ik het af en toe weleens als ze een opmerking maken bv. die raar is of wat dan ook weet je wel.
Toch heb ik nu bijna 9 maanden een vriend die weet hoe ik ben, hij weet dat ik verlegen ben en me snel schaam en hij helpt me er bovenop. Door hem word ik minder onzeker en ik schaam me ook niet voor hem. En als ik eens een keertje bloos bij hem vind hij het juist schattig haha ik bedoel een jongen moet je nemen zoals je bent, en als jij nou verlegen bent en snel schaamt moet hij dat respecteren hoor.
Uiteindelijk gaat dat allemaal weer weg die onzekerheid.
nou succes ermee hoor en let niet op wat anderen mensen zeggen lieverd.
Dikke kus
Origineel gepost door Maryam Iglouzan
ik heb een probleem
Ik heb je profiel gelezen en je chat wel met jongens dus dat is al een hele opstap toch....
Kijk vroeger toen ik een jaar of 16 was en een klasgenoot die toevallig ook nog van het mannelijke geslacht was en die sprak me aan... dan werd ik helemaal pimpel paars met gele vlekken!!! Echt niet normaal joh... ik was ook een heel onopvallend typje en ik praatte niet echt veel.. maar ik had wel veel vriendinnen...
Oja ook als ik in de klas als de leraar tegen me sprak en ik moest hem antwoorden werd ik ook altijd rood en de klasgenootjes pestte me altijd hiermee... nou als ze dat deden werd ik altijd nog roder!!
Naarmate ik ouder werd kreeg ik meer lef en ik ging ook niet meer veel blozen (alleen als ik een keer voor schut stond :D ) maar het gaat wel over meid echt waar....
IK BEN HET EENS MET MIMI TANGOUIA MEID HET LUKT JE WEL
THALA
Maryam_Iglouzan
16-11-2002, 19:57
dankjewel maar ik heb die profiel niet ingevuld mijn zus heeft dat gedaan
het zit niet in de familie want al mijn zussen schamen zich niet zo erg
ik ben ook vrij onzeker ik kan niet tegen complimentjes word dan rood
als ik op straat loop dan kijk ik richting de grond
dit is toch niet normaal
iedereen zegt dat ik gewoon iets moet durven maar t lukt mij gewoon niet
Origineel gepost door Maryam Iglouzan
ik heb een probleem
weetje nog die ruzie van mij en jouw op de chat :D
nou ik vindt dat al een heel begin hoor :goedzo:
:zwaai:
=emsoem=
Maryam_Iglouzan
16-11-2002, 20:06
nee dat weet ik niet mijn zus moet dat zijn geweest
wholla ik lieg niet dat was ik niet
dat je vlug een roodkopje krijgt ja, dat is niets want ik ook weet je dat is gewoon zo, en bovenal heb ik een lichte huidskleur en al bij nature rode wangen dus als ik bovenal nog velegen ben alatieffffffff erug!!!!
maar ja, en dat je naar de grond kijkt op straat , dat doe ik ook niet uit verlegenheid maar meer uit gewoonte.
Ik denk dat je het op een gegeven moment beu gaat worden verlegen te zijn en je altijd schamen dat je eruit gaat komen dus
geef niet op en denk zeker niet dat je niet normaal bent!!!!!
BentDagilia
16-11-2002, 20:22
Hey meid...
Weet je wat het is Jongeren schamen zich steeds minder ze zijn steeds opener tegen elkaar en dat jongens tegenwoordig ook je best vriend kunnen zijn dat is ook geen schok dus als je je in deze tijd schaamt
dan valt het enorm op.. Ik ben 16 en ik hoorde net iemand zeggen dat ze op haar 16 zich nog enorm schaamde en niet eens met jongens durfde te praten.. Nou ik ben 16 en ik durfde op me 13 niet naast een jongen te zitten in de klas :D Ook al heb ik altijd de grootste mond gehad maar als het ging om jongens altijd afstand... Maar ja nu 3 jaar later vind ik het de normaalste zaak.. meid je komt erwel over heen ... je moet je proberen open te stellen voor anderen en je bij groepjes mengen .. het zal hel moeilijk gaan in het begin maar je komt er wel meid...
Bent Dagilia :zwaai:
Maryam_Iglouzan
16-11-2002, 20:22
ik ben bang dat ik nooit iemand zal vinden doordit ben 15 maar tijd gaat toch snel ik ben niet het meisje dat opvalt omdat ik stil ben
Origineel gepost door fatimab
dat je vlug een roodkopje krijgt ja, dat is niets want ik ook weet je dat is gewoon zo, en bovenal heb ik een lichte huidskleur en al bij nature rode wangen dus als ik bovenal nog velegen ben alatieffffffff erug!!!!
maar ja, en dat je naar de grond kijkt op straat , dat doe ik ook niet uit verlegenheid maar meer uit gewoonte.
Ik denk dat je het op een gegeven moment beu gaat worden verlegen te zijn en je altijd schamen dat je eruit gaat komen dus
geef niet op en denk zeker niet dat je niet normaal bent!!!!!
Zeker !!!! Ik heb ook lichte huidskleur dus als ik me schaam of onzeker voel moet je nagaan hoe rood ik ben ! whahaha pesten mn vriendinnen kijk die tomaat en dan nog erger !!!
achteraf moet ik er dan om lachen.....maar op dat moment schaam je je echt dood. En dat is dus waar ik zo'n moeite mee heb, hoe je je dan moet gedragen op het moment zelf. Ik kijk dan naar de grond of doe net alsof ik m'n haar moet doen .....
:zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.