Bekijk originele versie : huis laten bouwen in marokko
chocolademelk
15-08-2009, 20:54
salaam,
Ik wil graag weten wat het mij gaat kosten om een huis te laten bouwen in marokko ik wil graag op de begane grond een garage, en salon,keukenen een douche.Op de 1ste verdieping wil ik een hele krote salon een slaapkamer en een badkamer en op de 2de verdieping allemaal slaapkamers en een badkamer ongeveer 4 slaapkamers en op het dak ook een washok en een wc weet iemand hoeveel het mij gaat kosten om alleen de bouw en de indeling van de woning dus zonder tegels en lgips etc iemand ervaring hiermee?O ja het gaat om 121m2 grond dus niet zo heel groot.
Heb je al grond? Zo ja dan moet je een makelaar in de hand nemen om al je wensen op papier te laten zetten, hij maakt dan een plan en dat moet goedgekeurd wordt door de gemeente zeg maar en aan de hand van zo een plan kan die makelaar je ook precies vertellen wat het ongeveer gaat kosten incl en exl tegels etc...
karimaa27
16-08-2009, 23:17
uuuuuuuuupppp
driouch030
25-08-2009, 16:24
grond ben je ongeveer 100-300 euro per vierkant meter uit ligt eraan hoeveel wegen die heeft en waar die precies is
en de kosten om te bouwen ligt aan wat voor een je wilt bouwen voor een mooie ben je circa 70.000euro kwijt
Het ligt denk ik ook waar in Marokko je wil bouwen!!! of geld dat allleen voor grond kopen??
driouch030
25-08-2009, 16:38
het ligt meer aan of er wegen voor de deur staan en is het daar altijd druk
hoe meer populair hoe duurder die word
als je nou ver gaat bouwen waar geen weg is een rkampo
dan word het goedkoop
dan word het goedkoop
aaahh zoooo merci..weer iets geleed vandaag:goedzo:
sje_angel
25-08-2009, 20:29
dan word het goedkoop
inderdaad hoe mer je een stad inkomt hoe duurder, hoe verder van de stad hoe goedkoper
archiboy
27-08-2009, 16:28
de bouwkosten zijn totaal niet afhankelijk van ligging van de bouwgrond.
wanneer je de grond moet kopen, dat is afhankelijk van de ligging daarvan.
In Nederland heb je algemene prijzen per vierkante meter of per kubieke meter. daaruit berekenen wij de geschatte bouwkosten van een woning.
maar in Marokko gaat het heel anders. de prijs van een materiaal (beton,staal, bakstenen enz..) verandert elke moment..in de zomer is het wat duurder dan in de winter. Zou je willen weten wat het ongeveer gaat kosten, dan moet je echt de hoeveelheden materialen bepalen..en dan prijzen aanvragen bij verkopers van die materialen.
driouch030
27-08-2009, 23:49
materialen kan je wel altijd vragen
als je een put wilt bouwen moet je een machine huren en een werknemer die het voor je gaat graven meestal bestaat de kosten 25euro per uur
maar als je een grond wilt kopen kom je het goedkoopste bij een plek waar het nooit druk is etc.
bouwmaterialen zijn altijd het zelfde prijs.
als je bijv je huis wilt versieren met mooie stenen kom je het goedkoopst uit met standaard uitvoering van stenen. en je hebt ook de duurste ook nog.
als ik een schatting zou maken kom je rond de 70.000uit voor alles.
dan heb je een fijne woning waar je rustig in kan slape n
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.