Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vraagje

Pagina's : [1] 2 3

melia
20-05-2004, 18:30

Ik moet zelf iets doen voor school en heb jullie hulp nodig. Dus vertel nou ff Is het Nederlandse Marokkaan, of Marokkaanse Nederlander

luisvuitton
20-05-2004, 19:11
een marokkaanse marokkaan dat ben ik :D maar om te antwoorden op je vraag is het inderdaad een marokkaanse nederlander zoals jacko zegt

RitaMaria
20-05-2004, 22:13
Uhh..mag nederlandse moslima van (deels) marokkaanse kom af ook..? :o

Deliana
20-05-2004, 22:14
Nee :D

DaNGeRouZLy
20-05-2004, 22:25

Nederlandse Marokkaan is het

RitaMaria
20-05-2004, 22:30
Origineel gepost door DaNGeRouZLy Nederlandse Marokkaan is het juust.. ;)

DaNGeRouZLy
20-05-2004, 22:33
Origineel gepost door RitaMaria juust.. ;) :zwaai:

MissyR
21-05-2004, 00:36
klopt, T is Nederlandse Marokkaan

Daarom
21-05-2004, 02:10
Ik ben een Nederlandse Marokkaan. :moe: Wat ik ook doe, Marokkaans zal ik blijven. :moe:

arabchrstn
21-05-2004, 02:28
Stel ik ben Nederlander, en ik ga in Marokko wonen, dan ben ik een Nederlandse Marokkaan. Stel ik ben Marokkaan, maar ik ga in Nederland wonen, dan ben ik een Marokkaanse Nederlander. Zo simpel is dat. En stel je ouders zijn in een ander land geboren, maar jij in Nederland, dan ben je gewoon Nederlander. Oftewel. Ik ben een Iraanse Nederlander, maar mijn kind is Nederlandse. De meeste mensen die zeggen zich Marokkaans te voelen zijn gewoon Nederlands. Ik houd dus totaal niet van de termen 'Marokkaans', omdat de echte Mocro's anders zijn dan de surrogaat-mocro's in Nederland.

Daarom
21-05-2004, 02:52
Néé andersom juist. :moe:

arabchrstn
21-05-2004, 02:57
En waarom dan wel? Wat klopt er niet aan mijn redenering?

MELILLENSE
21-05-2004, 03:15
Origineel gepost door arabchrstn En waarom dan wel? Wat klopt er niet aan mijn redenering? Jij bent een christelijke Iraniër, dus kun je nooit weten hoe een islamitische Marokkaan zich voelt. Voor een moslim primeert zijn moslimzijn, daarna de identiteit die hij van zijn ouders heeft gekregen en dan pas de nationaliteit van het land waarin hij woont, dat louter een instrument is om zich te bewegen als individu in de wereld. Trouwens, hoe voelt het eigenlijk om Nederlander te zijn...welke emotionele waarde kun jij daar als Iraniër aan hechten? Jij hecht je aan iets wat je nooit zult zijn. Hoogstens een weerspiegeling ervan. MELILLENSE :belgie:

arabchrstn
21-05-2004, 03:29
Origineel gepost door MELILLENSE Jij bent een christelijke Iraniër, dus kun je nooit weten hoe een islamitische Marokkaan zich voelt. Voor een moslim primeert zijn moslimzijn, daarna de identiteit die hij van zijn ouders heeft gekregen en dan pas de nationaliteit van het land waarin hij woont, dat louter een instrument is om zich te bewegen als individu in de wereld. Excusez moi...maar volgens mij gaat het hier niet over godsdienst. Daarnaast: ik zou niet weten waarom ik dat niet zou kunnen begrijpen. Zoveel verschillen we ook niet. Volgens mij is moslim en Marokkaanzijn niet hetzelfde. Sterker nog, de islam verbiedt nationalisme. Dus het is dan hoofdzakelijk een Marokkaan-zijn kwestie. Trouwens, hoe voelt het eigenlijk om Nederlander te zijn...welke emotionele waarde kun jij daar als Iraniër aan hechten? Jij hecht je aan iets wat je nooit zult zijn. Hoogstens een weerspiegeling ervan. MELILLENSE :belgie: Ik gaf op een logische vraag, gewon een logisch antwoord. mocht die logica niet kloppen, dan zie ik dat graag. als we over iets vaags als 'emotionele waarde' gaan spreken, dan heb ik weinig met 'nederland'. Want als jij deze vraag wil stellen, dan is het handig een definitie van dat 'Nederlander' te geven. Is dat a la het extreemrechtse? De arisch, blonde, blauwogige Bataaf die aldoor Boerenkool en spruiten vreet? Volgens mij niet. De enige reden om je te noemen naar je oude land, is volgens mij of je daar geboren bent of niet. Voor de rest heb zie ik Nederland gewoon als smeltkroes van verschillende culturen. ik heb vrienden die zijn Italiaanse Nederlanders, Spaanse Nederlanders, Chinese Nederlanders en Marokkaanse Nederlanders. Niks vreemds aan toch? Ik heb niets met de definitie dat de nederlander iemand moet zijn die minstenns tien generaties moet bestaan uit mensen die geboren zijn in dat stukje land tussen Maastricht en zeeland, zeeland en Den Helder, Den Helder Groningen en Groningen Maastricht. Ik ben mijzelf. Zou ik in Frankrijk wonen, dan zou ik een Franse Iraniër zijn, of een Engelse, of een Amerikaanse Iraniër... Simpel toch? Om emotionele waarde te hebben, moet je ook een emotionele definitie van Nederland te hebben. En dat heb ik niet.

appie666
21-05-2004, 09:30

Ik ben een Haagse Marokkaan :D , een geval apart

Pagina's : [1] 2 3