Bekijk originele versie : Verkracht en zwanger (Allahfed) Abortus plegen?
Ik, never. Ik hou het kind, als ik abortus zou plegen..zou ik kiezen voor leven..voor eer..en niet voor geloof.
Ik zou 100 % voor geloof kiezen, schijt aan eer en of het schande is of niet. Ik zou het houden, het is een test..leven is een test.
MoEtJe_MoEtJe
20-05-2004, 15:54
Wij kunnen hen, die ons beledigd hebben, vergeven, maar hen, die wij beledigd hebben, kunnen wij niet vergeven.
DaNGeRouZLy
20-05-2004, 15:58
Allahfed
ik kan nu wel iets zeggen maar je weet het toch niet wat je doet als je in zo`n situatie terrecht komt.
Als je verkracht wordt dan mag je het wel weghalen volgens de Islam
Nee dat mag niet !
Van wie heb je dat? Want dat is onzin, hoe je ook zwanger bent geraakt..je mag het kind nooit ''vermoorden''. Dus wat jij zegt is onzin.
lady_khadija
20-05-2004, 16:00
is een moeilijke keus.....
ik zou niet weten wat ik moet doen....
je hebt iets van je verkrachter... dus lijkt het me vanzelfsprekend dat je het weghaalt...
maar Allah heeft je iets moois gegeven... niet om het weg te laten halen..maar om hem/haar groot te brengen....
Saartje20
20-05-2004, 16:01
Hangt uiteraard allemaal van je situatie af. Werk je? Verdien je voldoende om je kind een goed leven te geven?
En ja, als het nu zou gebeuren, zou ik het zeker weghalen. Ik ga niet voor de rest van m'n leven boeten voor iets dat iemand anders mij aandoet. En dan komt er nog eens bij dat je hele toekomstperspectief (studies) naar de vaantjes is, waardoor je verplicht bent om te gaan werken. Als je perse het kind wil houden, moet je ook dat kind een goede toekomst kunnen geven.
En dan nog te zwijgen over de psychische factor van dit verhaal. Is die kleine eindelijk geboren, en hij lijkt misschien op zijn vader. In normale omstandigheden is dat leuk, maar in geval van verkrachting kan het een trauma veroorzaken denk ik of erger, een postnatale depressie (psychische toestand dat je je kind negeert en verwaarloosd).
En dan heb je ook nog het feit dat je zelf nog een psychisch vrak bent en een trauma hebt opgelopen door die verkrachting. Eer je dat hebt verwerkt ben je al een paar jaartjes verder. Leuke moeder heeft die kleine dan :D
Dus nee, het kind houden, biedt niets dan nadelen in mijn ogen.
lady_khadija
20-05-2004, 16:01
Origineel gepost door Endless
Nee dat mag niet !
Van wie heb je dat? Want dat is onzin, hoe je ook zwanger bent geraakt..je mag het kind nooit ''vermoorden''. Dus wat jij zegt is onzin.
is absoluut geen onzin..
je mag het weghalen voor 40 dagen na je zwangerschap... later mag niet...
helaas heb ik er geen hadith over.....
mocro_chicaaa
20-05-2004, 16:03
ja klopt je mag t weghalen binnen 3 weken want daarna krijgt t kindje een ziel
en ik zou t ook weg laten halen
want ik wil een kind opvoeden met liefde
en t kind is al ontstaan uit haat
wat voor goeds kun je dat kind dan nog geven??
Wa mensen, het leven is een test..Het is 7ARAM, om een abortus te doen..desondanks hoe je zwanger bent geraakt..Kortom je hebt geen keus, als je het kind weghaald..zat het grotendeels gaan om eer, om roddels te voorkomen.
Het leven is een test, en alle dingen die niet leuk zijn en komen is voor jou een test hoe je ermee omgaat.
lady_khadija
20-05-2004, 16:05
Origineel gepost door mocro_chicaaa
ja klopt je mag t weghalen binnen 3 weken want daarna krijgt t kindje een ziel
en ik zou t ook weg laten halen
want ik wil een kind opvoeden met liefde
en t kind is al ontstaan uit haat
wat voor goeds kun je dat kind dan nog geven??
klopt... voordat de engel leven inblaast......
lady_khadija
20-05-2004, 16:05
Origineel gepost door Endless
Wa mensen, het leven is een test..Het is 7ARAM, om een abortus te doen..desondanks hoe je zwanger bent geraakt..Kortom je hebt geen keus, als je het kind weghaald..zat het grotendeels gaan om eer, om roddels te voorkomen.
Het leven is een test, en alle dingen die niet leuk zijn en komen is voor jou een test hoe je ermee omgaat.
ga naar een imam en vraag het....
Origineel gepost door lady_khadija
is absoluut geen onzin..
je mag het weghalen voor 40 dagen na je zwangerschap... later mag niet...
helaas heb ik er geen hadith over.....
Je mag het weghalen voor 40 dagen, als je bv in gevaar bent als in gezondheid.
WenS4life
20-05-2004, 16:07
Origineel gepost door lady_khadija
ga naar een imam en vraag het....
Nee ga jij maar naar een imam en vraag het, hier kan ik dus echt niet tegen. Mensen die van alles beweren zonder bewijs. Kom dan met het bewijs?
Want hoe jij het uitlegt is veel te simpel, zo werkt het niet.
WenS4life
20-05-2004, 16:09
Origineel gepost door Saartje20
Hangt uiteraard allemaal van je situatie af. Werk je? Verdien je voldoende om je kind een goed leven te geven?
En ja, als het nu zou gebeuren, zou ik het zeker weghalen. Ik ga niet voor de rest van m'n leven boeten voor iets dat iemand anders mij aandoet. En dan komt er nog eens bij dat je hele toekomstperspectief (studies) naar de vaantjes is, waardoor je verplicht bent om te gaan werken. Als je perse het kind wil houden, moet je ook dat kind een goede toekomst kunnen geven.
En dan nog te zwijgen over de psychische factor van dit verhaal. Is die kleine eindelijk geboren, en hij lijkt misschien op zijn vader. In normale omstandigheden is dat leuk, maar in geval van verkrachting kan het een trauma veroorzaken denk ik of erger, een postnatale depressie (psychische toestand dat je je kind negeert en verwaarloosd).
En dan heb je ook nog het feit dat je zelf nog een psychisch vrak bent en een trauma hebt opgelopen door die verkrachting. Eer je dat hebt verwerkt ben je al een paar jaartjes verder. Leuke moeder heeft die kleine dan :D
Dus nee, het kind houden, biedt niets dan nadelen in mijn ogen.
Als ik het dus goed begrepen heb, zou jij als het er echt op aan komt kiezen voor het wereldse leven en het geloof negeren.
Wel grappig dat je erbij zet dat je toekomst perspectief naar de vaantjes is.
lady_khadija
20-05-2004, 16:13
Origineel gepost door WenS4life
Nee ga jij maar naar een imam en vraag het, hier kan ik dus echt niet tegen. Mensen die van alles beweren zonder bewijs. Kom dan met het bewijs?
Want hoe jij het uitlegt is veel te simpel, zo werkt het niet.
salaam bro...
ik ga elke zondag naar een lezing... afgelopen zondag heeft een meisje vertelt over haar probleem met haar man.... ze is weg van hem door omstandigheden..... maar wat blijkt? ze is zwanger van hem... ze wist niet wat ze moest doen dus is ze naar imams gegaan.... die hebben haar verteld dat ze het mag weghalen voor 40 dagen.... wat ze uiteindelijk toch niet heeft gedaan...
na haar verhaal te hebben verteld heeft een nederlandse moslima (zij geeft die lezingen)... een hadith gegeven waarin staat dat het mag gebeuren voor 40 dagen....
ma3a salaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.