Bekijk originele versie : Verpicht te lezen Leugens van NL media censuur!!!!
crimineel
20-05-2004, 12:36
beste mensen
vanmorgen las ik op het nieuws teletekst rtl 4 dat er in irak 40 doden zijn gevallen. Het zou gaan om een bruiloft. Er staat letterlijk; Er [SIZE=4]zouden[/SIZE kinderen en vrouwen zijn gedood. E :kwaad: n dit terwijl er beeldmateriaal voor handen is waar duidelijk dode kinder te zien zijn !!!!! Dit is voor mij het duidelijke voorbeeld van censuur. Het nieuws wat wij te zien krijgen is niet de hele waarheid en in dit geval gewoon gelogen!!!!
RitaMaria
20-05-2004, 17:28
Juist..of de spaanse (TVE) is ook erg verhelderend..
Juist! En de BBC is ook nog altijd beter. De raportages / documentaires op onze zuider - en oosterburen zijn ook altijd een stuk inhoudelijker!
arabchrstn
21-05-2004, 04:07
Origineel gepost door crimineel
beste mensen
vanmorgen las ik op het nieuws teletekst rtl 4 dat er in irak 40 doden zijn gevallen. Het zou gaan om een bruiloft. Er staat letterlijk; Er [SIZE=4]zouden[/SIZE kinderen en vrouwen zijn gedood. E :kwaad: n dit terwijl er beeldmateriaal voor handen is waar duidelijk dode kinder te zien zijn !!!!! Dit is voor mij het duidelijke voorbeeld van censuur. Het nieuws wat wij te zien krijgen is niet de hele waarheid en in dit geval gewoon gelogen!!!!
What's the point nu..?
Je zegt dat Nederlandse media aan censuur doen, maar dit bericht heb je zelf uit de Nederlandse media?
Maar goed, waarschijnlijk ben ik erg dom.
In ieder geval houd ik het altijd bij de BBC worlserice. Hoewel ik van mening ben dat Televisie geen journalistiek medium is. Je kunt beter een krant lezen. Maar daar zijn velen te lui voor.
DonAgewan
21-05-2004, 10:49
Wil je hiermee zeggen dat de Nederlandse media onpartijdig en onderzoek doet naar wat zij als nieuws naar buiten brengt?
Zouden is hier helemaal verkeerd want het IS zo maar van dat trekje hebben ze wel vaker last als het om berichtgevingen gaat die tegen de eigen vriendenkring zijn. En de koppen slaan soms helemaal nergens op.
Er is al meer dan een jaar oorlog in Irak . Hoe vaak zijn Irakies aan het woord geweest en hoe vaak is het nieuws dat met hen te maken heeft door hen te vragen naar hun verhaal naar buiten gebracht en hoe groot is het aandeel van het voorgelezen pentagon briefing als nieuws hier neer gezet?
RitaMaria
21-05-2004, 11:41
Origineel gepost door KohiNoor
Hier krijg je alleen maar Aktienieuws over slangen die ontsnapt zijn en Patricia Paay die opnieuw haar kut heeft geschoren.
inderdaad. :hihi:
Hoogervorst
21-05-2004, 11:49
De behoefte aan een objectieve nieuwsvoorziening zal altijd actueel zijn, omdat nooit iedereen tevreden kan worden gesteld.
De grootste kritiek van de publieke nieuwinformatie was dat die teveel in het straatje van de sociaal-democratie lulde. Dit is vooral in liberale en fortuynistische kringen een gedachtegoed. Zo zou Pim Fortuyn gedemoniseerd zijn. Ook zou zelfs het Israƫl-Palestijns conflict teveel pro-Palestijns zijn. En werd de multi-culturele samenleving verheerlijkt.
Nu, de TS zegt dat hij irriteert dat niet alle beelden beschikbaar zijn. Zou dat de nieuwswaarde aanzienlijk verbeteren? Zullen Nederlanders dan anders naar de oorlog in Irak kijken? Moeten we ook alle slachtoffers en daders van misdrijven in Nederland op tv komen?
Discussie genoeg lijkt mij.
hahaha
Ik let ook allang niet meer op wat de nederlandse media "zegt"
Voor het dagelijkse nieuws moet je gewoon op Marokko.nl zijn..
arabchrstn
22-05-2004, 03:19
Origineel gepost door CitriC
Voor het dagelijkse nieuws moet je gewoon op Marokko.nl zijn..
Nou dat zeker niet. De wereld is heel wat groter dan pedofiele hollanders, 'Amerika en zionisten versus moslims en onderdrukte Palestijnen.
Al mensen alleen op Marokko.nl aan hun nieuws komen, krijgen ze wel een eg scheef beeld van de wereld...
arabchrstn
22-05-2004, 03:31
Origineel gepost door DonAgewan
Wil je hiermee zeggen dat de Nederlandse media onpartijdig en onderzoek doet naar wat zij als nieuws naar buiten brengt?
Kom op Don. eeen intelligente jongen als jij weet dat objectieviteit en onnpartijdigheid niet bestaan, dus ook niet binnen de media.
Zouden is hier helemaal verkeerd want het IS zo maar van dat trekje hebben ze wel vaker last als het om berichtgevingen gaat die tegen de eigen vriendenkring zijn. En de koppen slaan soms helemaal nergens op.
Beetje heel erg ongenuanceerd en niet erg intelligent om alles op de grote hoop te gooien. 'De media' is natuurlijk bullsh.t. Er zijn honderden kranten en tijdschriften in Nederland en veele televisie- en radiozenders.
Je kunt de Groene Amsterdammer niet vergelijken met Elsevier, Je kan NRC niet vergelijken met de Telegraaf, en Netwerk niet vergelijken met Hart van Nederland.
Overigens zijn de Nederlandse media volgens onderzoek nogal links van karakter. Maar misschien conflicteert dat met veel Mocro's omdat deze vaak uiterst rechts zijn.
Er is al meer dan een jaar oorlog in Irak . Hoe vaak zijn Irakies aan het woord geweest en hoe vaak is het nieuws dat met hen te maken heeft door hen te vragen naar hun verhaal naar buiten gebracht en hoe groot is het aandeel van het voorgelezen pentagon briefing als nieuws hier neer gezet?
Ontzettend veel. Zeker als je kijkt naar andere conflicten in de wereld, die nauwelijks aandacht krigen.
Erg slap van je om je in de slachtofferrol te plaatsen. Want qua hoeveelheid berichtgeving valt er niets te klagen voor landen in het Midden-Oosten. De NOS heeft zelfs 3 vaste corespondenten in het Midden-Oosten, terwijl bv China (1,3 mld mensen) maar een freelance correspondent heeft. Of neem Afrika, broeihaard van conflicten die vele maten groter zijn dan wat er gebeurt in Iraq. Geen aandacht, slechts een freelance correspondent.
Kijk gewoon het Belgische nieuws en de BBC...die beschikken over journalisten die het vak journalist tenminste verstaan.
Mijn voorkeur gaat uit naar BBCWorld.
Website's als whatreallyhappened.com zijn ook aan te raden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.