Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Schaamte...1/3

Moamin
13-08-2009, 17:13

schaamte!!! Goed dan, dit is de Schaamte..schaamte dat van nature uit ons zit.En de schaamte die je jezelf kan aanleren via het geloof.Wat is dan de gunst van schaamte?...dit is dan de derde vraag ? Wat is dan de gunst van schaamte? Als er geen gunst of eer te noemen is bij schaamte ..behalve dat het een eigenschap van Allah( Verheven en Geprezen is Hij) dan was dit voldoende.Yaa Allaah (God Almachtige)! Wat zeg je daar? ik zeg dat schaamte een van de eigenschappen is van Allah..Wat is het Eervol.Rein,Nobel.Geweldig,Groor,Mooi en Hoog..Dat je een eigenschap bezit die een eigenschap van Allah is..(Verheven en Geprezen is Hij) Wie een van de eigenschappen van Allah zich eigenmaakt..zoals ibnoe Alqayiem heeft gezegd: Zal door deze eigenschap steeds dichterbij Allah worden geleid..(Verheven en geprezen is Hij) Allah is schaamtevol en Hij houdt van mensen die zich schamen Allah is vrijgevig en hij houdt van mensen die vrijgevig zijn, Allah is de Alwetende en hij houdt van de geleerden, Allah is de barmhartige en Hij houdt van barmhartige mensen.Schaamte is een van de Eigenschappen van Allah ? Ja, dat klopt. Heb je daar een duidelijke bewijs voor. Jazekers!! We hebben afgesproken; Geen woorden zonder een bewijs vanuit het boek van de koning en Majesteit (Allah) of vanuit de hadith van de Verkondiger en Waaeschuwer.Allah's vrede en zegeningen zij met hem en met zijn familie Geef me dan het duidelijke bewijs? Schaamte is een Eigenschap van Allah ?Een Eigenschap van de Ware God?Verheven en Geprezen is hij,Zegt: "Voorwaar,Allah acht het niet beneden ZIch om een mug tot een gelijkenis te stellen of iets dat nietiger is dan dat...(Verheven en Geprezen is hij,Zegt:en Allah Schaamt Zich niet van de waarheid.En degene (Profeet) die Hem het meeste kent..Hij is zijn dienaar en zijn uitverkoren Boodschapper.Hij is zijn Gezonden en Meest Geliefde Profeet..Allah's Vrede en zegeningen zij is met hem en met zijn familie.Hij (Profeet)Zei...Zoals in de overlevering van de imaam Ahamd ,Aboe Dawoed en At-tirmidie.In een authentieke handith..van salman Al-faarisie (Allah's welbehangen zij met hem) De profeet (vrede en zegeningen zij met hem)Zei:Allah de verhevene is Schaamtevol..Yaa Allah !(God Almachtige) en Hij is vrijgevig.Hij Schaamt Zich als iemand zijn handen smekend heft...om ze dan leeg en met nul achter te laten.Yaa Allah (God Almachtige)Groot en Majestueus is Mijn Heer!Verheven is hij van elke gelijkenis en tegenbeeld..en van elke voorbeeld of gelijkgestelde of afgod..Niets is aan Hem gelijk en hij is de Alhorende de Alziende. ALLAH DE VERHEVENE,IS SCHAAMTEVOLEN HIJ IS VRIJGEVIG.Hij Schaamt zich als iemand zijn smekend heft ..om ze dan leeg en met nu achter te laten.Oh Mijn Heer,als mijn zondes in meerderheid zijn toegenomen..weet ik dat Uw Vergiffenis daartegenover groter is .Als alleen de vrome dienaren hoop in U hebben.Op wie moet de zondaar hopen en zijn smeekbedes richten.Waarlijk ik heb slechts mijn hoop in U en in Uw Mooie Vergiffenis en dat ik een moslim ben .Oh Mijn Heer,als mijn zonders in meerderheid zijn toegenomen..Weet ik dat ik Uw Vergiffenis daartegenover groter is.Als alleen de Vrome dienaren hoop in u hebben op wie moet de zondaar hopen en zijn smeekbedes richten.Waarlijk ik heb slechs mijn hoop in U en in Uw Mooie vergiffenis...en dat ik een moslim ben. Yaa Allah ! God Almachtige! Allah de verhevene is schaamtevol en vrijgevig.Hij schaamt Zich als een dienaar zijn handen heft bij het smeken om ze dan leeg en met nu achter te laten.De profeet VREDE EN ZEGENIGEN ZIJ MET HEM zei..Zoals in moesnadi Ahmad en soenan At thirmidie..en in Soenan Abi Dawoed, in de authentieke hadith..Er is geen dienaar die Allah de verhevene smeekt..of hij krijgt van Allah een van de volgende zaken.....Of hij zal zijn smeekbede ter plekker verhoren..of hij zal het voor hem uitstellen tot het hiernamaals of hij zal hem daarmee afwenden van een tegenspoed.Daarop zei metgezel Omar: Oh Boodschapper van Allah..dan moeten we dus meer smeekbedes verrichten..Toen zei de profeet VREDE EN ZEGENIGEN ZIJ MET HEM. Allah Geeft meerderheid en gelukzaligheid.En wanneer Mijn dienaren jou vragen stellen over Mij.Waarlijk,ik ben nabij..ik verhoor de smeekbede van smekende..wanneer hij tot mijn smeekt.Laten zij aan Mij gehoor geven en in Mij geloven..Hopelijk zullen zij de juiste leiding volgen.Yaa Allah! God Almachtige.Schaamte is een Eigenschap van Allah Verheven en Geprezen is Hij. Daarin moeten wij als monotheisten in geloven zoals het in de edele koran is genoemd en ook zoals het in de Sunnah van de profeet is genoemd..Allah´s vrede en zegeningen zij met hem.Zonder vervorming van het woord..of een vervorming van de betekenis daarvan.En zonder het verwerpen de Eigenschap van schaamte.En Zonder een gelijkenis te stellen of verbeelding te maken.Door te zeggen : ik schaam me zoals Allah Zich schaamt.Is mijn schaamte als dienaar dan gelijk aan de schaamte van de schepper, Verheven is hij?Welnee Neen! Zonder een gelijkis te stellen of verbeelding te maken.Alles wat zich in jou opkomt, daar is Allah niet gelijk aan.Niets is aan Hem gelijk en Hij is de Alhorende de Alziende. Zeg:Hij is Allah de Enige..De Enige..in Hem Zelf,in Zijn Namen...In Zijn Eigenschappen en in zijn daden.Geen afgod is gelijk aan Hem Niets is aan hem gelijkgesteld of gelijkbeeldig hij heeft geen vander noch heeft hij geen zoon of een vrouw.De Barmharige,Die op de Troon zetelt..Hij zetelt op de Troon zoals hij dat heeft Gezegd..En op de manier die Hij heeft gewenst..En met de betekenis die Hij ons heeft Verteld..Het zetelen op de Troon dat niet gelijk wordt gesteld aan anderen.De Troon draagt Hem niet.Noch geeft zijn zetel Hem rugleuning.Maar de Troon en de dragers ENGELEN.En de Geweldige zetel Al koersie.Alles wordt gedragen door zijn Machtigheid En Alles is onderdanig aan Zijn Majestueuse Machtigheid.Het zetelen is dus bekend.En de wijze waarop is onbekend.En het geloven daarin is verplicht.Het stellen van vragen daarover is toevoeging aan het geloof.Verheven is mijn Heer van elke gelijkstelling of tegenbeeld..We mogen nooit een Eigenschap dat hem toebehoort ontkennen.vergeven en Geprezen is hij.Maar hij is onze plicht om in al zijn Schone Namen te geloven.En ook in al zijn verheven Eigenschappen.je bent niet instaat om Allah te kennen zoals hij zichzelf kent je bent niet instaat om Allah te kennen..zoals onze boodschapper van Allah ,Hem kent Allah´s vrede en zegeningen zij met hem en met zijn familie en degene die hem volgt en van hem houdt.Schaamte is een van de Eigenschappen van Allah..Verheven en Geprezen is Hij.Allah de verhevene is Schaamtevol en vrijgevig .Hij schaamt Zich als een dienaar zijn handen heft bij het smeken om ze dan leeg en met nu achter te laten.ik heb me met de hoop gekleed terwijl de mensen sliepen ik bleef op om mijn zorgen aan mijn heer an te geven.En ik zei:Oh Mijn Hoop in alle moeilijke situaties.En op Wie ik bij het verlossen van pijn al mijn vertrouwen zet.ik wil bij U mijn zorgen kwijt,die U al waarlijk kent ik heb echter geen kracht noch moed om het nog te verdragen.En ik hef onderhanig mijn handen,smekend tot U De edele tot Wie smekend de handen worden geheven .Oh Mijn Heer,Laat U mijn handen niet leef achter..Waarlijk de Zee van Uw Vrijgevigheid reikt iedereen.Sta op!...En werp jouw gebroken hart met onderhanigheid tot..De Almachtige, De vergever van zondes.Met een vaste zekerheid dat hij,verheven is hij,zichschaamt om jouw geheven handen leeg achter te laten..wees verheugd met al het goede!En weens verheugd met alle gunsten!hoe groot jou zondes ook zijn..En hoe gruwelijk jouw misdaad ook mag zijn.En hoe groot jouw zondes ook mogen zijn .Er gaat geen nacht voorbij of Allah Verheven is Hij in Zijn Hoogheid Daalt in de laaste gedeelte van de nacht tot de hemel des Aarde.Het neerdalen is gelijk aan zijn Volmaaktheid en Machitgheid.En dan Spreekt hij tot zijn schepselen en zegt:IK ben de Koning..Wie roept Mij aan en ik zal zijn smeekbede verhoren..Wie vraagt aan mij iets en zal hem het geven ..Wie vraagt om Mijn vergiffenis en ik zal hem vergeven..En Allah blijft Vragen totdat de dagerraad Fadjr opkomt. Yaa Allah ! God Almachtige.En waar ben jij dan? zit je nog steeds vieze films te bekijken??

LilmOslima
13-08-2009, 17:16
http://www.youtube.com/watch?v=q6RDP69u2Ig

LilmOslima
13-08-2009, 17:17
http://www.youtube.com/watch?v=7rnlSfgvQdM&feature=related

LilmOslima
13-08-2009, 17:18
http://www.youtube.com/watch?v=X2uYNdmGkCo&feature=related

Moamin
13-08-2009, 17:18

Mooi!!!