Bekijk originele versie : Nagellak als je bid?
Dames, ik zou graag willen weten of je mag bidden met nagellak op. Ik had namelijk via via gehoord dat als je je ritueel gereinigd hebt, je wel nagellak op mag doen en ermee mag gaan bidden. dat is omdat je dan "schoon"bent. Diegene had het op t.v. tijdens een Hadith-programma gezien, maar ik wil het zeker weten, voordat mijn bidden niet geldig is.
Alvast bedankt!!
Groetjes Imen
Je mag 100% GEEN nagellak op als je gaat bidden, omdat tijdens de wassing het water je nagels en nagelriemen dan niet kan bereiken.
afz. jasmina
Het is niet haram nagelak... maar de reden is idd dat het water niet je nagels en nagelriemen kan bereiken als je wodoe doet...! Maar waarom zou je het uberhaupt opdoen bedoel... doe anders henna ofzo op je handen is veel mooier bij marokkaanse vrouwen...
ik denk dat ze bedoeld na de woedoe het opdoen en ermee bidden want er staat als je ritueel gereinigd bent maar ik weet t ook nie
Juist, dat bedoelde ik jellaba. Maar ik ga er nu gewoon vanuit dat het niet mag.
Groetjes Imen
sallaam,
ik heb gehoord dat je het wel op mag doen[ook er mee bidden ] maar als je loedoe moet doen moet je het wel weg halen zodat de water onder je nagelriemen komt.
ik heb wel een tip:
als ik lid ben van de rodekruis dan doe ik wel lichte nagellak dan kan ik er 6 dagen lekker er mee lopen zonder steeds erop en er afhalen. :o :D
:zwaai:
Het schijnt dat je het beter kunt doen wanneer je ongesteld bent.
Op dat moment bid je dan niet.
Jep, eraf halen als je gaat bidden. :moe:
het beste van al is, geen nagellak op doen. Anders ben je heel de dag door alleen bezig met het erop en eraf halen van nagellak.
want elke keer als je woedoe verricht mag je geen nagellak op hebben.
Origineel gepost door toety
ik heb wel een tip:
als ik lid ben van de rodekruis dan doe ik wel lichte nagellak dan kan ik er 6 dagen lekker er mee lopen zonder steeds erop en er afhalen. :o :D
:zwaai:
he :confused: dit snap ik niet, leg eens uit
jasmina
Met lid zijn van het rode kruis bedoelt ze ongesteld zijn. Je hebt tig benoemingen voor ongesteldheid en dit is er een van!
Groetjes Imen
zinne_dinne_nr1
22-05-2004, 19:06
Heeft iemand een hadieth waarin staat dat het water je nagelriemen moet raken of wat dan ook? Ik heb altijd alleen geleerd hoe ik woedoe moet doen en niet dat het water op mijn nagelriemen moet komen of wat dan ook.
Ja, ik wist dat ook niet. Vind wel dat de hadieths van tegenwoordig erg tegenstrijdig zijn, je weet niet wie je nou wel of niet moet geloven. Is best irritant vind ik maar goed, ik kom er wel uit insa-Allah.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.