Bekijk originele versie : Wagen Niet Uitgeschreven Bij Doaune In Marokko
rachid75
10-08-2009, 23:09
broeders,
ik ben vergeten m'n wagen uit te schrijven bij het verlaten van marokko.
wat moet ik nu doen, ben bij consulaat geweest hier, ze kunnen niks doen en ben van plan de wagen te verkopen.
wie weet wat ik moet doen, zie het echt niet zitten om terug naar marokko t rijden, moet trouwens terug werken wat is de snelste en beste oplossing volgens jullie. ( heb nu de wxitte en groene exemplaar in mijn bezit maar de wagen staat in de computer bij hun nog .
shoekran
lina2003
13-08-2009, 14:16
Je moet die formulieren niet weggooien! Bij je volgende bezoek aan Marokko, kun je dan je auto laten uitschrijven. Zo heeft mijn neef het een keer opgelost, de consulaat hier kon hem toendertijd niet helpen..hij moest toch echt naar Marokko. Maar het is wel belangrijk dat je de formulieren hebt, want zonder kunnen ze nog veel moeilijker doen.
Dan ben je best wel goed flink de lul, als je niet teruggaat zul je de volgende keer dat je marokko weer in wilt heeel moeilijk gaan doen. met heel moeilijk bedoel ik dus dat je het volle bedrag moet betalen als je die wagen had ingevoerd. Ik weet niet wat voor auto je had/hebt, maar dat bedrag zit meestal ergens tussen de 8 tot 30.000 euro.
VrouwZonderLeve
13-08-2009, 15:15
Dan ben je best wel goed flink de lul, als je niet teruggaat zul je de volgende keer dat je marokko weer in wilt heeel moeilijk gaan doen. met heel moeilijk bedoel ik dus dat je het volle bedrag moet betalen als je die wagen had ingevoerd. Ik weet niet wat voor auto je had/hebt, maar dat bedrag zit meestal ergens tussen de 8 tot 30.000 euro.
Als je boven de 65 bent is het goedkoper :maf: Nieuwe trend onder de marokkaanse opa's.
XxTOPPIExX
13-08-2009, 18:10
Definitieve uitvoer van auto's
Het uitvoeren van auto's moet bij een kantoor van de Rijksdienst voor het wegverkeer gemeld worden. Als het voertuig naar een land buiten de Europese Unie gaat, moet tevens bij de douane een zogenoemde 'aangifte ten uitvoer' gedaan worden. Het is ook mogelijk om de uitvoer achteraf te regelen.
Meer informatie:
RDW: www.rdw.nl (> Voertuigeigenaar > Auto > Uitvoeren).
In veel gevallen moet de Marokkaanse koper aan de autoriteiten of de douane kunnen aantonen dat hij de auto heeft gekocht. Dit kan op de volgende twee manieren:
De Nederlandse verkoper stelt in Nederland een kentekenbewijs op naam van de Marokkaanse koper op.
De Nederlandse verkoper stelt een document op genaamd Acte de Cession. Dit document moet gelegaliseerd worden door de desbetreffende gemeente. De tekst van de 'Acte de Cession' luidt ongeveer als volgt: 'Je soussigné, déclare avoir vendu le véhicule (merk, type, chassisnummer, et cetera) à Mr. X', met vermelding van plaats en datum.
De invoerrechten die betaald moeten worden bij de invoer van een auto, kunnen berekend worden via de site van de Marokkaanse douane: www.douane.gov.ma (> E-douane > Dédouanement des véhicules > vervolgens soort, merk, type en bouwjaar invoeren).
Bron:http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=3747&location=
Wat je ook kan doen is contact opnemen met de RDW.
Veel succes!
Dat wordt een retourtje terug boeken.Je gaat erheen en je laat hem uitschrijven.
Heeft me pa ook gehad
Poblauw23
20-08-2009, 12:24
kan je maar beter snel doen want een oom van mij had een auto in 93 niet gemeld dat ie is uitgevoerd en sinds dien komt hij via de spanjaarden marokko binnen want die douane heeft nog steeds in hun pc staan van gozer heeft een auto hier gehad maar niet uitgevoerd en dat was in 93 kijk hoelang geleden en wij maar denken ff betalen en thats it
Rapid_Advies
20-08-2009, 16:00
Als je niet binnen 6 maanden je auto afmeldt in marokko, kan je hem invoeren. Zou maar snel gaan, want volgend jaar is telaat :(
trouwens:
Hoe kwam je de douane door zonder je auto af te melden ? Meestal vragen gelijk de papieren op bij de douane....en alle auto's mogen pas doorrijden als je je groene papiertje hebt ingeleverd bij de douaniers...
Definitieve uitvoer van auto's
Het uitvoeren van auto's moet bij een kantoor van de Rijksdienst voor het wegverkeer gemeld worden. Als het voertuig naar een land buiten de Europese Unie gaat, moet tevens bij de douane een zogenoemde 'aangifte ten uitvoer' gedaan worden. Het is ook mogelijk om de uitvoer achteraf te regelen.
Meer informatie:
RDW: www.rdw.nl (> Voertuigeigenaar > Auto > Uitvoeren).
In veel gevallen moet de Marokkaanse koper aan de autoriteiten of de douane kunnen aantonen dat hij de auto heeft gekocht. Dit kan op de volgende twee manieren:
De Nederlandse verkoper stelt in Nederland een kentekenbewijs op naam van de Marokkaanse koper op.
De Nederlandse verkoper stelt een document op genaamd Acte de Cession. Dit document moet gelegaliseerd worden door de desbetreffende gemeente. De tekst van de 'Acte de Cession' luidt ongeveer als volgt: 'Je soussigné, déclare avoir vendu le véhicule (merk, type, chassisnummer, et cetera) à Mr. X', met vermelding van plaats en datum.
De invoerrechten die betaald moeten worden bij de invoer van een auto, kunnen berekend worden via de site van de Marokkaanse douane: www.douane.gov.ma (> E-douane > Dédouanement des véhicules > vervolgens soort, merk, type en bouwjaar invoeren).
Bron:http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=3747&location=
Wat je ook kan doen is contact opnemen met de RDW.
Veel succes!
RDW staat hier los van. Hij heeft in Marokko zijn auto niet laten uitschrijven.
Dat houd in dat hij staat geregistreerd met auto nog in Marokko.
In Marokko kennen ze geen RDW, noch hebben ze daar een samenwerkingsband mee.
LELLA_YASMINA
24-08-2009, 16:08
trouwens:
Hoe kwam je de douane door zonder je auto af te melden ? Meestal vragen gelijk de papieren op bij de douane....en alle auto's mogen pas doorrijden als je je groene papiertje hebt ingeleverd bij de douaniers...
:haha:ik vroeg het net ook tegen mij vader, hij zo ''hoe kun je zoiets vergeten, er staat meestal wel een agent bij om het te controleren''
HEEL VREEMD
beste raad is met de zelfde auto en die 2 papieren heen gaan binnen de 6 maanden
Mayday09
24-08-2009, 18:31
Ben je al geweest?
Amazigh_United
24-08-2009, 20:35
eerlijk? hoe kun je zoiets ''vegete'' :hihi:
Rapid_Advies
25-08-2009, 09:49
:haha:ik vroeg het net ook tegen mij vader, hij zo ''hoe kun je zoiets vergeten, er staat meestal wel een agent bij om het te controleren''
HEEL VREEMD
inderdaad.
LELLA_YASMINA
25-08-2009, 12:43
inderdaad.
Meestal staat er een agent bij enzo...Maar bij jou blijkelijk niet....:rolleyes:
Maar goed je moet binnen 6 maanden dat geregeld hebben, het kan niet tot volgend jaar w8 zoals de andere leden hier zeggen....je zult er problemen hebben als je volgend jaar pas terug gaat...
Retourtje geboekt:D
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.