Bekijk originele versie : Alcohol moet gewoon verboden worden!!!
Dronkaard rijdt negen schapen dood
Uitgegeven: 19 mei 2004 10:05
AMSTERDAM - Een 27-jarige automobilist uit Wanneperveen heeft in het Overijsselse Vollenhove in dronken toestand negen stamboekschapen doodgereden. De man verloor de macht over het stuur en belandde in een weiland met een kudde van honderd schapen. Dat meldt De Telegraaf woensdag.
De getroffen schapen lagen te slapen toen de dronkaard dwars door de afrastering reed. De man was zich blijkbaar wel bewust van het ongeluk wat hij veroorzaakt had en sloeg op de vlucht. Pas uren later vond de politie met speurhonden hem op een camping in de buurt. Bij een blaastest scoorde hij zo'n anderhalf promille. Zijn rijbewijs is in beslaggenomen en tegen de man is proces verbaal opgemaakt.
Het 'geniet maar drink met mate' is voor schrikbarend veel mensen kennelijk te moeilijk.
Verbieden vind ik een goed plan, maar alcohol is zo geaccepteerd in Nederland (en alle landen om ons heen) dat dit nooit de realiteit zal worden.
Maar aan de andere kant, je ziet ook dat roken steeds minder geaccepteerd wordt en lastiger gemaakt. Dus wie weet!
Origineel gepost door siestri
Gaan we dan ook moslims verbieden omdat er moslims zijn die onschuldigen met de duizenden doden?
Ik drink graag een goed glas wijn, en doe dat zonder schapen dood te rijden.
En niemand zal je tegen houden om water te drinken, maar bliij met je bekrompen tengels van mijn glas wijn. :D
Inderdaad, laten we dan ook de islam en de Koran verbieden.
want in naam van Allah zijn al vele duizenden doden gevallen.
En dan doeken we ook meteen de bijbel en het christendom op, want die hebben met Bush als een van hun voorgangers ook niet veel goeds gedaan de laatste jaren.
Alcohol hoeft niet verboden te worden omdat rijden onder invloed al verboden is. Alleen zou het de toegestane hhoeveelheid alcohol waarmee je nog mag rijden teruggedraaid moeten worden naar 0 en zouden er strengere straffen moeten worden uitgedeeld.
Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee. Ik drink toch niet als ik nog moet rijden.
arabchrstn
19-05-2004, 18:33
Origineel gepost door Raihana
Dronkaard rijdt negen schapen dood
Uitgegeven: 19 mei 2004 10:05
AMSTERDAM - Een 27-jarige automobilist uit Wanneperveen heeft in het Overijsselse Vollenhove in dronken toestand negen stamboekschapen doodgereden. De man verloor de macht over het stuur en belandde in een weiland met een kudde van honderd schapen. Dat meldt De Telegraaf woensdag.
De getroffen schapen lagen te slapen toen de dronkaard dwars door de afrastering reed. De man was zich blijkbaar wel bewust van het ongeluk wat hij veroorzaakt had en sloeg op de vlucht. Pas uren later vond de politie met speurhonden hem op een camping in de buurt. Bij een blaastest scoorde hij zo'n anderhalf promille. Zijn rijbewijs is in beslaggenomen en tegen de man is proces verbaal opgemaakt.
Maar waarom vind je dat het nu verboden moet worden?
Stel er zouden alleen positieve kanten aan het drinken van alcoholhoudende dranken zitten, dan nog zou jij het willen verboden hebben.
Omdat je dat gelooft. Dat kan je nu mooi larderen met voorbeelden die jouw denken ondersteunen. Het is alleen volgens mij niet nodig. Want whatever de redenen: het is verboden.
Toch?
Origineel gepost door arabchrstn
Maar waarom vind je dat het nu verboden moet worden?
Stel er zouden alleen positieve kanten aan het drinken van alcoholhoudende dranken zitten, dan nog zou jij het willen verboden hebben.
Omdat je dat gelooft. Dat kan je nu mooi larderen met voorbeelden die jouw denken ondersteunen. Het is alleen volgens mij niet nodig. Want whatever de redenen: het is verboden.
Toch?
Ook ja!
Waarom denk je dat Allah sbt het heeft verboden, om dit soort dingen, en het kan nog erger met dronken mensen...
bint_duh_bledie
19-05-2004, 21:40
alcohol verbieden laat ze toch doen en laten wat ze willen
iedereen is oud genoeg om zelf te beslissen over zijn leven en als je jezelf wil beschadigen ga je gang want dan verzeker ik je dat je ver van de pad afdwaalt
Ole_Guapa
19-05-2004, 21:52
Ook ja!
Waarom denk je dat Allah sbt het heeft verboden, om dit soort dingen, en het kan nog erger met dronken mensen...
Allah heeft mij niks verboden want ik ben helemaal geen moslim.
Als moslims zich aan de regels van de islam willen houden, vind
ik het allemaal prima. Maar jij bevestigt weer eens mijn ergernis over religieuze mensen die er niet genoeg aan hebben om zèlf moslim te zijn, en hun geloof aan anderen willen opdringen.
Wat heb ik met jullie regels te maken?
Ik zit nu lekker een kruidenbittertje te drinken en ik heb nog nooit een schaap doodgereden.
Alcohol in het verkeer is al lang verboden, dus dat hoeft niet meer verboden te worden. De wet moet alleen goed gehandhaafd worden, en dat wordt 'ie ook al een stuk beter dan vroeger. (ahum, opoe spreekt) In mijn jonge jaren was alcohol in het verkeer ook al verboden maar iedereen vond het normaal om met alcohol op te gaan rijden. Nu wordt er niet meer raar opgekeken als je "nee" zegt tegen alcohol omdat je nog moet rijden.
Overigens vind ik dat "nee" zeggen altijd moet kunnen.
Maar zeur niet over "verbieden" dit en "verbieden" dat.
Trouwens verbieden helpt geen fluit. Al die verboden in de Islam, bijvoorbeeld, verhinderen niet dat er in Marokko alles gebeurt wat Hij verboden heeft. Ik vond het er daar heel wat heftiger aan toe gaan dan in Nederland op het gebied van alcohol, drugs, seks enzovoort. Om dan nog maar te zwijgen van het verkeer.
Waarschijnlijk denken ze daar: "God is met mij, dus het zal wel weer goed aflopen".
Echt, ik kreeg af en toe gewoon een hartverzakking en weigerde op een gegeven moment om nog een keer achter het stuur te kruipen totdat we weer in Spanje waren. :D
Olé
Origineel gepost door Ole_Guapa
ik het allemaal prima. Maar jij bevestigt weer eens mijn ergernis over religieuze mensen die er niet genoeg aan hebben om zèlf moslim te zijn, en hun geloof aan anderen willen opdringen.
Ik zit nu lekker een kruidenbittertje te drinken en ik heb nog nooit een schaap doodgereden.
Alcohol in het verkeer is al lang verboden, dus dat hoeft niet meer verboden te worden. De wet moet alleen goed gehandhaafd worden, en dat wordt 'ie ook al een stuk beter dan vroeger. (ahum, opoe spreekt) In mijn jonge jaren was alcohol in het verkeer ook al verboden maar iedereen vond het normaal om met alcohol op te gaan rijden. Nu wordt er niet meer raar opgekeken als je "nee" zegt tegen alcohol omdat je nog moet rijden.
Trouwens verbieden helpt geen fluit. Al die verboden in de Islam, bijvoorbeeld, verhinderen niet dat er in Marokko alles gebeurt wat Hij verboden heeft. Ik vond het er daar heel wat heftiger aan toe gaan dan in Nederland op het gebied van alcohol, drugs, seks enzovoort. Om dan nog maar te zwijgen van het verkeer.
Waarschijnlijk denken ze daar: "God is met mij, dus het zal wel weer goed aflopen".
Echt, ik kreeg af en toe gewoon een hartverzakking en weigerde op een gegeven moment om nog een keer achter het stuur te kruipen totdat we weer in Spanje waren. :D
Olé Ole, verkeer in Marokko is inderdaad :maf: Maar India en Italie spannen de kroon:schreeuw: ;)
Ole_Guapa
19-05-2004, 23:03
Origineel gepost door a3ir
Ole, verkeer in Marokko is inderdaad :maf: Maar India en Italie spannen de kroon:schreeuw: ;)
Ik heb (gelukkig) nog niet het genoegen gehad om in India of
Italië een auto te besturen.
En over het Marokkaanse verkeer: Marokkanen hebben blijkbaar
geen alcohol nodig om als dronkenmannen te rijden. :D
Voor een belabberde verkeersveiligheid hoeven we enkel Hazeldonk te passeren.:rolleyes:
Drank mogen ze van mij beperken tot de eigen woonomgeving. Ik irriteer me mateloos aan mensen die gezopen hebben. En dan vinden ze je ongezellig als je liever 7up hebt dan een biertje. Is dat omdat je je geneert voor je veranderende gedrag ofzo? Ik snap dat niet.
Ook ja!
Met alle respect. Maar ik, en met mij de Nederlandse wetgevers hebben geen ene donder met jou Allah te maken.
We leven in een samenleving waar kerk en staat gescheiden zijn. Jou Allah heeft hier dus helemaal NIETS over mij te zeggen.
En dus ook niet over het feit dat ik alcohol drink als ik daar zin in heb.
XXZEINABXX
20-05-2004, 14:40
Origineel gepost door Ole_Guapa
Olé
O wat zijn we lollig :rolleyes: Ben beniewd of je dat nog steeds bent als je voor Allah s.a.w.t. staat en te horen krijgt dat je leven een grote leugen was, kijken of je dan nog van die stoere praatjes hebt.... :giechel: :giechel: :giechel:
XXZEINABXX
20-05-2004, 14:42
Origineel gepost door Peej
Met alle respect. Maar ik, en met mij de Nederlandse wetgevers hebben geen ene donder met jou Allah te maken.
We leven in een samenleving waar kerk en staat gescheiden zijn. Jou Allah heeft hier dus helemaal NIETS over mij te zeggen.
En dus ook niet over het feit dat ik alcohol drink als ik daar zin in heb.
met jou nederlandse wetgever :giechel:
kijken of die je uit de hel kan redden... :zwaai:
Origineel gepost door XXZEINABXX
met jou nederlandse wetgever :giechel:
kijken of die je uit de hel kan redden... :zwaai:
haha of niet, echte sukkel die peej
groetjes een andere zeinab :D
Welke hel?
De hel bestaat helemaal niet.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.