Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom zoveel "sociale" controle bij Marokkanen????

Lunatic
14-11-2002, 21:00

Ja, ik word daar strontziek van, waarom hebben "wij" zo'n saamhorigheidsgevoel dat we allemaal op elkaar letten en over elkaar roddelen en vinde wat de ander moet doen?? Graag jullie mening??

sahira
14-11-2002, 21:13
Origineel gepost door Lunatic Ja, ik word daar strontziek van, waarom hebben "wij" zo'n saamhorigheidsgevoel dat we allemaal op elkaar letten en over elkaar roddelen en vinde wat de ander moet doen?? Graag jullie mening?? Soms vind het wel een beetje overdreven, dat gevoel van sociale kontrole..ik heb jarenlang in een molukse wijk gewoont, links en rechts, voor of achter.....er woonden 12 straten lang geen enkele nederlander, de enigen die een poging waagden zijn na een tropen jaar de wijk ontvlucht... :D roddelen is zeker in deze tijd iets waar we ons van bewust moeten worden, het is een kwalijke zaak!

-Reda-
14-11-2002, 21:16
:rolleyes:ze hebben nix te doen...:jammer:

Cina
14-11-2002, 21:17
Origineel gepost door Lunatic Ja, ik word daar strontziek van, waarom hebben "wij" zo'n saamhorigheidsgevoel dat we allemaal op elkaar letten en over elkaar roddelen en vinde wat de ander moet doen?? Graag jullie mening?? Sammhorigheidsgevoel heeft voor- maar ook nadelen. Zo help iedereen elkaar als het er op aan komt, maar er word ook vaak over elkaar geroddeld. Jammer, en af en toe kan ik me daar erg boos om maken, maar ja... :rolleyes:

-Reda-
14-11-2002, 21:24

Origineel gepost door Cina Zo help iedereen elkaar als het er op aan komt, maar er word ook vaak over elkaar geroddeld. nou, ik zie anders maar weinig van dat helpen...het blijft bij roddelen...

ask_me
14-11-2002, 21:31
salam als je niks verkeerd doet, dan zal ik zeggen laat ze maar roddelen ; als je niet van Allah bang bent, hoef je dan niet voor hun bang te zijn; als jij ook niet over mensen roddelt dan zou je niet aan deze conclusie komen het is nu eenmaal genetische ingebouwd :) roddel maar maar met maat groetjes said

Lunatic
14-11-2002, 21:34
nee, weet je wat *** is als marokkaanse zijnde vraag je je altijd af of er over je geroddeld wordt, ook al doe je niets, mensen verzinnen zomaar dingen. En als een maroc meisje met een niet-marokkaan loopt is ze gelijk een **** of ze wordt in elkaar geslagen das toch onzin, hoe kun je zoiets doen????

ask_me
14-11-2002, 21:46
Origineel gepost door Lunatic En als een maroc meisje met een niet-marokkaan loopt is ze gelijk een **** of ze wordt in elkaar geslagen das toch onzin, hoe kun je zoiets doen???? heb jij dit ook meegemaakt ? groetjes said

Lunatic
14-11-2002, 23:03
nee, ik heb wele en keer meegmaakt dat ik samen met een surinaamse jongen naar school ging lopen omdat de trein niet meer kwam en toen keken een stelletje illi's ons aan en zeiden wat ik verstond het niet maar ik schaamde me dood, stel je voor dat ze wat over hem zeiden en dat hij het heeft gehoord. Enne dat verhaaltje vertelde iemand in een andere topic!!

Lunatic
16-11-2002, 13:59
Maar eh wat ik me afvraag is waarom we elkaar als een geheel zien???