Bekijk originele versie : Verkeren (met de intentie voor te trouwen), met meisje (of jongen)met zwarte verleden
Salaam,
Ik zou graag jullie standpunten willen weten i.v.m. het verkeren met een meisje die nu wel een hijab draag en zo, MAAR je weet wel dat ze nogal een zwart verleden had, daarmee bedoel ik: Jointjes roken, drinken, uitgaan .... enz.
Je wilt wel verkeren, maar de vertrouwen in haar zijn vrij miniem, wie weet wordt ze terug haar oude "ik"!!!!!.
Alsof jij geen verleden hebt?...
wie kan je verzekeren dat wij niet in onze verleden terugvallen jonge jonge iedereen heeft een verlede als zij nu hijab draagt en die dinge niet meer doet dan is dat toch genoeg bewijs dat ze wil verandereen inshalah blijft ze ook zo en niet zo negatief denke over je vriendingewoon vertrouwen en als je van haar houd vraag haar gewoon tenhuwelijk een verkering is eigenlijk haram maar ik denk ook dat julie gewoon elkaar met elkaar praten wat julie eigenlijk van elkaar willen en verwachten ik hoop dat ik je heb kune helpen
Het verleden moet je vergeten, iemand kan spijt hebben en berouw tonen en z'n leven nu heel anders beleven dan voorheen.
Maak je niet zo druk om het verleden en vecht voor een mooie toekomst met haar door te trouwen, verkeren is geen goede start voor een huwelijk.
AHLAM1201
21-05-2004, 15:27
Salam aleikoum,
Ik begrijp dat je bang bent dat ze in haar oude patroon terug valt, maar luister, als zij berouw heeft getoond in Allah (SWT), dan hoef je niet bang te zijn dat ze weer in de oude patroon terug valt. Als mensen ouder worden gaan ze meer nadenken over hun daden en meestal komen ze tot besef dat het niet goed is wat ze gedaan hebben.
Als je eenmaal spijt hebt en je toevlucht zoekt tot je geloof, dan denk ik dat mensen juist door fouten sterker worden en wijzer worden. Als je je hoofd hard hebt gestoot, dan moet je ervan leren.
Vraag aan haar hoe ze over haar verleden denkt. Praat met haar over haar verleden! Alleen zo kun je weten of ze er echt spijt van heeft. En ik weet zeker dat als ze er spijt van heeft, dan valt ze niet terug in haar oude patroon!! Want we weten allemaal wat goed en fout is.
Veel succes!!!
Masalama,
alhoceima_hayat
03-06-2004, 11:30
mensen kunnen spijt hebben/krijgen en kunnen veranderen...
Als er geen vertrouwen is dan is er niks...
Origineel gepost door alhoceima_hayat
mensen kunnen spijt hebben/krijgen en kunnen veranderen...
Als er geen vertrouwen is dan is er niks...
Je kunt spijt hebben, maar je moet niet terugkeren naar de zonde. Kennelijk wilde zij dat wel door een haramrelatie te beginnen.
miss__1984
03-06-2004, 12:27
ze mag toch wel een tweede kans in haar leven krijgen... ik bedoel het is heel goed van deze jongen wat hij allemaal zegt, als ze de steun van hem erbij krijgt dan gaat haar dat inshallah helpen ... ik vind het egt supper goed van je dat je haar wilt helpen.. MAAR HO STOP WACHT... Wat bedoel je met verkeren... verkering ofzo.. vergeet dat jongen.. wil je haar op het rechte pad krijgen, ga dan bij haar ouders langs, dat relatie voor het huwelijk gedoe is egt slecht.. ik spreek uit ervaring!!
veel suc6 ermee
Origineel gepost door miss 17
ze mag toch wel een tweede kans in haar leven krijgen... ik bedoel het is heel goed van deze jongen wat hij allemaal zegt, als ze de steun van hem erbij krijgt dan gaat haar dat inshallah helpen ... ik vind het egt supper goed van je dat je haar wilt helpen.. MAAR HO STOP WACHT... Wat bedoel je met verkeren... verkering ofzo.. vergeet dat jongen.. wil je haar op het rechte pad krijgen, ga dan bij haar ouders langs, dat relatie voor het huwelijk gedoe is egt slecht.. ik spreek uit ervaring!!
veel suc6 ermee
Zoals ik eerder aangaf: ze was in het verleden fout. Dan verdien je een tweede kans. Maar dat doe je niet door weer een zonde te plegen door een haramrelatie aan te gaan. Je krijgt alleen vergeving van Allah als je spijt hebt, en niet terugkeert naar dezelfde zonde.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.