Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn Hijaabje en Ik....

IkBenSaliha
19-05-2004, 10:01

Oogjes die koekeloeren, gezichten die je miskeuren, blikken die je vuil aankijken. Wat heb je gedaan, helemaal niets. Je draagt een doekje dat je haren nek en oren bedekt. Het doekje valt wat over je schouders. Wat is er mis mee. Jij! Draagt het niet zij. Waarom word ik dan zo nagestaard. Mensen die begrijpen wat het nut is van de hijab, die kijken je respectvol aan. Subhaan Allah. Mensen die het niet begrijpen en die het ook niet willen begrijpen die kijken je aan of je uitschot bent. Ik begrijp het niet, ook zit ik er niet echt heel erg mee… jammer genoeg wel een beetje. Het doet pijn als je het ziet gebeuren en er aan terug denkt. Meisjes die half naakt rond lopen… die zich onbewust verkopen aan de mannenwereld. Dat mag wel. Dat is goedgekeurd. Ze worden als het ware gedwongen om zichzelf zo te gedragen om er maar een beetje bij te horen. En ik, ik wil het goed doen. Al is het niet helemaal perfect en zoals het hoort. Ik ben bezig en het lukt me aardig. Stap voor stap niet te overhaast. Ik word er dagelijks mee geconfronteerd, ik denk dat ik het niet meer zo goed aan kan. Ik hoop elke dag weer dat het goed komt met alles om mij heen.

BaNdEd_EsSiE
19-05-2004, 10:03
:goedzo: Allahoe akbar mooie woorden meid ;)

oem_ismael
19-05-2004, 11:38
Origineel gepost door IkBenSaliha Oogjes die koekeloeren, gezichten die je miskeuren, blikken die je vuil aankijken. Wat heb je gedaan, helemaal niets. Je draagt een doekje dat je haren nek en oren bedekt. Het doekje valt wat over je schouders. Wat is er mis mee. Jij! Draagt het niet zij. Waarom word ik dan zo nagestaard. Mensen die begrijpen wat het nut is van de hijab, die kijken je respectvol aan. Subhaan Allah. Mensen die het niet begrijpen en die het ook niet willen begrijpen die kijken je aan of je uitschot bent. Ik begrijp het niet, ook zit ik er niet echt heel erg mee… jammer genoeg wel een beetje. Het doet pijn als je het ziet gebeuren en er aan terug denkt. Meisjes die half naakt rond lopen… die zich onbewust verkopen aan de mannenwereld. Dat mag wel. Dat is goedgekeurd. Ze worden als het ware gedwongen om zichzelf zo te gedragen om er maar een beetje bij te horen. En ik, ik wil het goed doen. Al is het niet helemaal perfect en zoals het hoort. Ik ben bezig en het lukt me aardig. Stap voor stap niet te overhaast. Ik word er dagelijks mee geconfronteerd, ik denk dat ik het niet meer zo goed aan kan. Ik hoop elke dag weer dat het goed komt met alles om mij heen. hemm eigenlijk hoort de hjiaab over je boesems te vallen Allah zegt in de Qor'aan "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten. En laat zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert zij jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen." (Soerat an Noer aya 31). maar voor de rest is het gedicht Macha Allah!!

miss_nadorrifia
19-05-2004, 11:57
Origineel gepost door IkBenSaliha Oogjes die koekeloeren, gezichten die je miskeuren, blikken die je vuil aankijken. Wat heb je gedaan, helemaal niets. Je draagt een doekje dat je haren nek en oren bedekt. Het doekje valt wat over je schouders. Wat is er mis mee. Jij! Draagt het niet zij. Waarom word ik dan zo nagestaard. Mensen die begrijpen wat het nut is van de hijab, die kijken je respectvol aan. Subhaan Allah. Mensen die het niet begrijpen en die het ook niet willen begrijpen die kijken je aan of je uitschot bent. Ik begrijp het niet, ook zit ik er niet echt heel erg mee… jammer genoeg wel een beetje. Het doet pijn als je het ziet gebeuren en er aan terug denkt. Meisjes die half naakt rond lopen… die zich onbewust verkopen aan de mannenwereld. Dat mag wel. Dat is goedgekeurd. Ze worden als het ware gedwongen om zichzelf zo te gedragen om er maar een beetje bij te horen. En ik, ik wil het goed doen. Al is het niet helemaal perfect en zoals het hoort. Ik ben bezig en het lukt me aardig. Stap voor stap niet te overhaast. Ik word er dagelijks mee geconfronteerd, ik denk dat ik het niet meer zo goed aan kan. Ik hoop elke dag weer dat het goed komt met alles om mij heen. Echt mooi geschereven meid wallah ik vind 'm echt mooi. IK heb ook het zelfde probleem mensen doen anders tegen je me een hoofddoek dan zonder. IK draag mijn hijaab ook maar niet helemaal goed zoals het hoort ik draag ook bijpassende kleren so dat je de lijnen van mijn figuur niet ziet. Ik ben bezig o een goede moslima te worden en stap voor stap kom ik er wel. Inscha allah ik dank allah dat hij mij helpt om op het rechte pad te blijven. beslamma :zwaai:

hayat17
19-05-2004, 11:59

miss_nadorrifia Inch allah Zuster Stap Voor STap Kom Je In De Goede Richtingg Ben Trots Op je.. En wees Vooral Trots Op Jezelf.. Dat Je Het rechte PAd Blijft Volgen:zwaai:

miss_nadorrifia
19-05-2004, 12:01
jaah dankje wel inscha allah lukt het mij wel!:D groetjes

IkBenSaliha
19-05-2004, 12:10
Origineel gepost door miss_nadorrifia Echt mooi geschereven meid wallah ik vind 'm echt mooi. IK heb ook het zelfde probleem mensen doen anders tegen je me een hoofddoek dan zonder. IK draag mijn hijaab ook maar niet helemaal goed zoals het hoort ik draag ook bijpassende kleren so dat je de lijnen van mijn figuur niet ziet. Ik ben bezig o een goede moslima te worden en stap voor stap kom ik er wel. Inscha allah ik dank allah dat hij mij helpt om op het rechte pad te blijven. beslamma :zwaai: Ook zo bij mij. Ik doe het stap voor stap. Ik merk ook als ik het te overhaast doe dan gaat het niet lukken. Het moet rustig aan gaan. Misschien denken andere mensen... 'Ach, zij draagt hijaab maar moet je haar kleding zien.' Of iets dergelijks. Dat is jammer. Wie weet is zij of hij nog bezig met het praktiseren en is haar hijaab of zijn baard de eerste stap.

hayat17
19-05-2004, 12:10
Nisk te danken Het zal Je Zeker Lukken meid Ik heb Vertrouwen in Je Je Kunt hett Alhamdilolah