Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Opgelet! Oplichters actief!!

Pagina's : [1] 2

guadalupe
07-08-2009, 11:22

Salaam allemaal, Ik was eergisteren op marktplaats een auto aan het zoeken, zie ik een mooie volkswagen passat bj. 2005, de nieuwe model voor 4.300 euro!!:rolleyes: Ik geloofde het niet, maar dacht ik probeer het even. Dus ik stuurde een email naar de verkoper, met de vraag of het wel de echte prijs is? Kort daarna kreeg ik antwoord dat de prijs gewoon goed was, hij wil de auto dringend verkopen.:confused: Hij schreef een lange tekst met een geloofwaardig verhaal, even in het kort: hij vertelde dat de auto van zijn vader was, die in nederland woonde, toen is die overleden en hij nam de auto toen over. Hij zelf woont in Engeland, hij zei dat hij de auto daar wilde verkopen, maar geen succes omdat de stuur aan de linkerkant is en daar aan de rechterkant!! En omdat de auto nog steeds nederlandse kentekenplaten heeft wil hij het dringend verkopen, omdat volgens hem, hij binnenkort op missie wordt gezonden hij is namelijk militair in het britse leger!! Als ik akkoord zou gaan met de verkoop, zou de auto via Moneybookers verkocht en verzonden worden. Aangezien moneybookers een groot betrouwbaar bedrijf is, dacht ik dat zal wel. Oke, ik ging akkoord, hij stuurde mij een naagemaakte factuur met een logo van moneybookers, er stond gewoon alles wat je maar kan voorstellen. Mijn gegevens en die van hem stonden erop, ik vond het al raar dat hij alleen de naam en het adres vroeg van mij en verder niets, geen kopie paspoort of iets dergelijks, niets! De regel was dat ik eerst het geld moest opsturen, maar niet rechtstreeks naar moneybookers maar via westren union naar een agentschap (klein kantoor) van moneybookers. Ik moest van hem tegen westren union zeggen dat ik het geld naar een familie of vriend wil opsturen want dat zou veel goedkoper zijn, als ik zou zeggen rechtstreeks naar moneybookers verzenden dan zou het 10% tot 12% duurder zijn. Hij weet niet dat hij met een marokkaan te maken heeft!!!!!!!!!!!:( Een van zijn mooie praatjes de auto wordt gratis verzonden want zijn vrouw werkt bij 1 van die bedrijven:hihi: :hihi: Ik stuurde een mailtje terug dat ik mijn geld niet via westren union naar een onbekende agent wil opsturen, want die had ik inmiddels al nagechekt bij westren union. Ik vroeg hem om te komen naar nederland met de auto, en dan kan ik het pas kopen. En nu wacht ik op een reactie van hem. Ik vertel jullie wel als jullie het einde willen horen. Klaar, sorry hoor!!! Ik wil jullie alleen attent maken op dit soort dingen, er zijn toch heel veel mensen die erin trappen!!!!!!! Als ik mijn hersens niet had gebruikt dan had ik allang dat geld opgestuurd en zit ik nu te wachten op een auto die ik maar niet kreeg. Ik heb de auto ook bij de RDW nagetrokken, het is niet gestolen of iets dergelijks, maar ja ze zijn echt slim, maar niet slimmer dan ik!!!!!!!! Dus pas op! Die auto staat nog steeds op marktplaats, kijk maar!!! VOLKSWAGEN PASSAT bj.2005 voor maar 4.300. een koopje........... nou jullie horen van mij.......................:goedzo: Salaam

Bourgoss
07-08-2009, 11:25
klopt zijn die vieze nigeriaan! al een tydje actief ... weet je hoevaak ik van die brieven heb gehad

barae000
07-08-2009, 11:47
Ik had percies het zelfde meegemaakt en met percies de zelfde verhaal alleen was het een vrouw. Dus opgelet!

kebdani1
07-08-2009, 12:09
;) Salaam allemaal, Ik was eergisteren op marktplaats een auto aan het zoeken, zie ik een mooie volkswagen passat bj. 2005, de nieuwe model voor 4.300 euro!!:rolleyes: Ik geloofde het niet, maar dacht ik probeer het even. Dus ik stuurde een email naar de verkoper, met de vraag of het wel de echte prijs is? Kort daarna kreeg ik antwoord dat de prijs gewoon goed was, hij wil de auto dringend verkopen.:confused: Hij schreef een lange tekst met een geloofwaardig verhaal, even in het kort: hij vertelde dat de auto van zijn vader was, die in nederland woonde, toen is die overleden en hij nam de auto toen over. Hij zelf woont in Engeland, hij zei dat hij de auto daar wilde verkopen, maar geen succes omdat de stuur aan de linkerkant is en daar aan de rechterkant!! En omdat de auto nog steeds nederlandse kentekenplaten heeft wil hij het dringend verkopen, omdat volgens hem, hij binnenkort op missie wordt gezonden hij is namelijk militair in het britse leger!! Als ik akkoord zou gaan met de verkoop, zou de auto via Moneybookers verkocht en verzonden worden. Aangezien moneybookers een groot betrouwbaar bedrijf is, dacht ik dat zal wel. Oke, ik ging akkoord, hij stuurde mij een naagemaakte factuur met een logo van moneybookers, er stond gewoon alles wat je maar kan voorstellen. Mijn gegevens en die van hem stonden erop, ik vond het al raar dat hij alleen de naam en het adres vroeg van mij en verder niets, geen kopie paspoort of iets dergelijks, niets! De regel was dat ik eerst het geld moest opsturen, maar niet rechtstreeks naar moneybookers maar via westren union naar een agentschap (klein kantoor) van moneybookers. Ik moest van hem tegen westren union zeggen dat ik het geld naar een familie of vriend wil opsturen want dat zou veel goedkoper zijn, als ik zou zeggen rechtstreeks naar moneybookers verzenden dan zou het 10% tot 12% duurder zijn. Hij weet niet dat hij met een marokkaan te maken heeft!!!!!!!!!!!:( Een van zijn mooie praatjes de auto wordt gratis verzonden want zijn vrouw werkt bij 1 van die bedrijven:hihi: :hihi: Ik stuurde een mailtje terug dat ik mijn geld niet via westren union naar een onbekende agent wil opsturen, want die had ik inmiddels al nagechekt bij westren union. Ik vroeg hem om te komen naar nederland met de auto, en dan kan ik het pas kopen. En nu wacht ik op een reactie van hem. Ik vertel jullie wel als jullie het einde willen horen. Klaar, sorry hoor!!! Ik wil jullie alleen attent maken op dit soort dingen, er zijn toch heel veel mensen die erin trappen!!!!!!! Als ik mijn hersens niet had gebruikt dan had ik allang dat geld opgestuurd en zit ik nu te wachten op een auto die ik maar niet kreeg. Ik heb de auto ook bij de RDW nagetrokken, het is niet gestolen of iets dergelijks, maar ja ze zijn echt slim, maar niet slimmer dan ik!!!!!!!! Dus pas op! Die auto staat nog steeds op marktplaats, kijk maar!!! VOLKSWAGEN PASSAT bj.2005 voor maar 4.300. een koopje........... nou jullie horen van mij.......................:goedzo: Salaam Speelt al een tijdje op marktplaats met veel dingen.;)

MR_TANGIA
07-08-2009, 12:14

Meen je dit ik heb gisteren 4300 euro overgemaakt, hoe kan ik mijn geld terug krijgen want de auto zou woensdag op de boot naar rotterdam gezet worden. ik vond het verhaal geloof waardig en ben erin gestonken. wie kan me helpen wie. kan ik aangifte doen tegen dit soort zaken?

kabkab
07-08-2009, 12:21
Je gaat toch geen auto kopen zonder het gezien te hebben behalve foto's ??????

Chamsina
07-08-2009, 12:28
Zulke oplichters zijn al jaren actief op het internet. En sorry, maar je moet niet echt slim zijn om door te hebben dat je met een oplichter te maken hebt... :rolleyes: Heb dit jaren geleden ook meegemaakt met een Pakistaan uit Engeland. Hij kwam ook met een heel verhaal dat hij zijn auto niet kon verkopen in Engeland omdat het stuur links is. Bla bla bla.... Kortom, van zodra je ziet dat de verkoopprijs te laag is, dan is de kans zeer groot dat je met oplichters te maken hebt.

MaRoCcInA
07-08-2009, 12:33
Meen je dit ik heb gisteren 4300 euro overgemaakt, hoe kan ik mijn geld terug krijgen want de auto zou woensdag op de boot naar rotterdam gezet worden. ik vond het verhaal geloof waardig en ben erin gestonken. wie kan me helpen wie. kan ik aangifte doen tegen dit soort zaken? :eek:

beunhaas
07-08-2009, 12:39
als ik jou was zou ik ook niet teveel mailen met die gasten.. zij kunnen namelijk zo je computer hacken en maybe bankgegevens of andere belangrijke gegevens eruit halen....

Chamsina
07-08-2009, 12:41
Hello, The car is still for sale.The reason wich I want to sell my car is that I just moved back in United Kingdom. I was in Germany in the last year with my job and that`s why i bought a car from Germany. I found a family car here wich I want to buy it,a UK model, but first I have to sell my car.I tried to sell it to a local dealer but they told me they can not accept it in UK because of the left side wheel drive. My car it`s a european model and also the papers. The km are real and the car was never been involved in accidents.The interior looks great and also the exterior.The engine it`s perfect and the car has no damages.I`m non smoker and the car looks like a new one. If you are interested we gonna have a safe deal for both of us. Here is my phone numbers: 00447031817996 and 0040742493578 . The final price is 2400 euros. You can see some pictures of the car bellow. Please get back to me to explain you more about the transaction.I will send you the car trough a shipping company. They will bring you the car to your place, to your country.You will pay the agent first (he will verrify the money first) ,and will come after that with the car, and if you will be agree to buy it then the agent will keep the money, if not he will give you back the money in maxim 5 minutes. So, that way you have the option to see the car, even to test it because after that you will pay the shipping agent then he will come to the car to you, and if you will decide to buy it then he will keep the money. if not he will send it to me back here in UK.. All the shipping taxes will be paid by me. Thank You ! Deze mail heb ik gekregen. De oplichters gebruiken min of meer dezelfde smoes als hierboven wordt beschreven. Dus opletten, mensen!

guadalupe
07-08-2009, 16:44
Meen je dit ik heb gisteren 4300 euro overgemaakt, hoe kan ik mijn geld terug krijgen want de auto zou woensdag op de boot naar rotterdam gezet worden. ik vond het verhaal geloof waardig en ben erin gestonken. wie kan me helpen wie. kan ik aangifte doen tegen dit soort zaken? Meen je dat nou!!!!!!!!! Hoe heb je het geld overgemaakt, via westren union? dat nummer heb je toch niet gefaxt aan hun of wel? Nou ik hoop al het beste voor je, 4300 is geen grap..........

mokhtari
07-08-2009, 16:50
Meen je dit ik heb gisteren 4300 euro overgemaakt, hoe kan ik mijn geld terug krijgen want de auto zou woensdag op de boot naar rotterdam gezet worden. ik vond het verhaal geloof waardig en ben erin gestonken. wie kan me helpen wie. kan ik aangifte doen tegen dit soort zaken? :hihi: :hihi: iwa bazzz

25Lady
07-08-2009, 16:51
Meen je dit ik heb gisteren 4300 euro overgemaakt, hoe kan ik mijn geld terug krijgen want de auto zou woensdag op de boot naar rotterdam gezet worden. ik vond het verhaal geloof waardig en ben erin gestonken. wie kan me helpen wie. kan ik aangifte doen tegen dit soort zaken? :hihi: Je kan fluiten naar je geld!

guadalupe
07-08-2009, 17:05
Meen je dit ik heb gisteren 4300 euro overgemaakt, hoe kan ik mijn geld terug krijgen want de auto zou woensdag op de boot naar rotterdam gezet worden. ik vond het verhaal geloof waardig en ben erin gestonken. wie kan me helpen wie. kan ik aangifte doen tegen dit soort zaken? Gisteren had hij mij een factuur gestuurd en een apk formulier van de auto, met de logo van moneybookers met 3 handtekeningen op. En op dezelfde dag ontvangt hij geld van jou, a jema, a jema!!!!!!!! En wie weet zijn er nog meer ingetrapt...................vuile oplichter. inmiddels hebben meer dan 800 mensen naar die advertentie gekeken. En laten we zeggen een stuk of 12 erop gerageerd............. 12 x 4.300= 51.600,00 euro wauw!!!!!!!!!!!!!!

Mocrorifboy
07-08-2009, 17:25

Ik wens degene die erin is getrapt zeer veel succes toe.. Wat voor oplossing zou de politie hier eigenlijk voor hebben? Ik bedoel, ookal ben je verzekerd, zulke koopjes zijn toch op eigen risico ?

Pagina's : [1] 2