Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : nieuwe onthullingen over abu ghraib-gevangenis........

Pagina's : [1] 2

LZN
18-05-2004, 21:56

Nieuwe onthullingen over Abu Ghraib-gevangenis Uitgegeven: 18 mei 2004 21:14 Laatst gewijzigd: 18 mei 2004 21:15 WASHINGTON - De dode Irakees uit de Abu Ghraib-gevangenis in Irak, die wereldberoemd is geworden door de foto waarin zijn lichaam in ijs ligt verpakt, stierf tijdens een verhoor. Dat bleek dinsdag uit getuigenverklaringen in een geheime hoorzitting van een militair tribunaal, waarop de Amerikaanse krant Los Angeles Times de hand legde. Toen de Irakees de gevangenis binnenkwam, was zijn hoofd bedekt met een lege zandzak. Zijn bewakers kregen de opdracht hem direct voor verhoor naar een doucheruimte te brengen. Na een uur van intensief verhoor stierf de man, geketend aan de muur. Pas toen werd de zak van zijn hoofd gehaald. Hij bleek ernstige hoofdwonden te hebben, die niet waren behandeld. Oud vuil Ook na zijn dood werd de Irakees behandeld als oud vuil, bleek tijdens de hoorzitting. De autoriteiten konden het niet eens worden over wie de verantwoordelijkheid had voor zijn lichaam, dat zolang in ijs werd bewaard. Pas toen het lijk ernstig begon te stinken, werd de Irakees begraven. De verklaringen zijn afgelegd door verscheidene medewerkers uit de Abu Ghraib-gevangenis, onder wie enkelen van de zeven aangeklaagde cipiers. Daaruit blijkt ook dat gevangenen structureel eten, slaap, kleding en zonlicht werd onthouden. Hondenriem Een van de verhoorden is Lynndie England, die op verscheidene foto's van de mishandelingen is te zien. Zij is onder meer gefotografeerd met een gevangene aan een hondenriem en naast naakte Irakezen. Volgens haar werden de gedetineerden gedwongen op handen en knieën door gebroken glas te kruipen. Bewakers hechtten zelf met naald en draad wonden van gevangenen, die ze veelal tijdens een verhoor hadden opgelopen. Het Britse persbureau Reuters maakte dinsdag melding van mishandeling van drie van zijn Iraakse medewerkers in januari. Het trio, Irakezen, werd met een Iraakse journalist in dienst van het Amerikaanse NBC in Fallujah opgepakt en enkele dagen vastgezet. De Irakezen zeggen te zijn mishandeld en vernederd. Zo zouden twee van hen zijn gedwongen een vinger in hun anus te steken om die vervolgens af te likken. dat is nou wat de westers wereld ,vrijheid noemt, stelletje verkrachters dat ze zijn .wat zijn die mensen vies zeg ,gewoon geen worden voor..

lady_khadija
18-05-2004, 22:43
:jammer: niet normaal meer....

Deliana
18-05-2004, 22:50
Sick zeker na het zien van de foto van die Lynndie.

JamalOnTheNet
19-05-2004, 01:35
Die ' beschaafde' westerlingen voelen zich gewoon in hun nopjes wanneer ze martelingen , sex met dieren of verkrachtingen of andere misdaden vastgelegd zien op video of foto' s. Het internet zit vol met gruwelijke beelden waar men ( ' beschaafde' westerlingen) een cijfer voor kan geven . Een paar voorbeelden zijn rotten.com , de freelance-journalisten in dienst van het amerikaanse leger die de martelingen in Irak filmden, de camera' s van de westerse die op de tanks van de amerikanen vastgetaped zaten toen ze bezig waren Irak binnen te dringen , de enorme kijkcijfers bij real-life series zoals Ronbinson Island ( waar men elkaar weleens in de haren vloog) , de executies in Amerika die massaal bekeken worden, de peilingen die uitwijzen dat veel of de meeste Amerikanen het niet erg zouden vinden als executies live worden uitgezonden etc etc. Kortom: Die gast die die martelfilm heeft gemaakt doet dat niet vanwege de emotionele waarde ervan, het is een drogreden om het aan zichzelf en anderen te verkopen, vooral de film zelf. Het zit waarschijnlijk in hun cultuur. Kankervolk.

arabchrstn
19-05-2004, 02:19

Wanneer komt er eens aandacht voor onthullingen over mensen die door Saddam vermoord zijn. De media focussen alleen op wat er nu gebeurt in die gevangenis. Ik kan je vertellen, het is niets vergeleken bij wat anderen hebben moeten doorstaan. Ik ken mensen die in de gevangenis (niet de Abu Ghraib)) zijn gegooid om echt niets, en die hebben daar dingen meegemaakt die nog nooit door media, Westers, danwel arabisch, beschreven zijn. 1,2 MILJOEN doden. Laten we de verhoudingen in het oog houden. 600.000 'vermisten'... Daarmee zeg ik NIETS over de Amerikanen. Inderdaad, Amerikanen kunnen geen land opbouwen, inderdaad, Amerika vergroot de kloof tussen het westen en het oosten, inderdaad, de autoritaire houding van de VS en Europa zorgt voor veel armoede en onderdrukking in deze wereld. Maar mijn hemel, laten we alles wel naar de eigen maatsaven beoordelen. Saddam heeft (met vroegere hulp van de VS) zijn land en haar inwoners, financieel, maar vooral MOREEL vakkundig om zeep geholpen.

Peej
19-05-2004, 07:01
Micheal Moore is nou net het voorbeeld van een zeer goede westerling. De manier waarop hij de Amerikaanse Bush-istische samenleving op de hak neemt in Bowling for Colombine en de wijze waarop hij nu weer het Amerikaanse buitenlandbeleid op de hak neemt is geweldig. Dit is dé manier om Bush en zijn foute volgelingen keihard aan te pakken. Laat het de hele wereld maar zien Meneer Moore.

sneakynawal
19-05-2004, 08:59
Ik denk het ook niet. Moore lijkt me een oprechte man.

guercifia
19-05-2004, 11:28
Origineel gepost door arabchrstn Wanneer komt er eens aandacht voor onthullingen over mensen die door Saddam vermoord zijn. De media focussen alleen op wat er nu gebeurt in die gevangenis. Ik kan je vertellen, het is niets vergeleken bij wat anderen hebben moeten doorstaan. Ik ken mensen die in de gevangenis (niet de Abu Ghraib)) zijn gegooid om echt niets, en die hebben daar dingen meegemaakt die nog nooit door media, Westers, danwel arabisch, beschreven zijn. 1,2 MILJOEN doden. Laten we de verhoudingen in het oog houden. 600.000 'vermisten'... Daarmee zeg ik NIETS over de Amerikanen. Inderdaad, Amerikanen kunnen geen land opbouwen, inderdaad, Amerika vergroot de kloof tussen het westen en het oosten, inderdaad, de autoritaire houding van de VS en Europa zorgt voor veel armoede en onderdrukking in deze wereld. Maar mijn hemel, laten we alles wel naar de eigen maatsaven beoordelen. Saddam heeft (met vroegere hulp van de VS) zijn land en haar inwoners, financieel, maar vooral MOREEL vakkundig om zeep geholpen. daar is genoeg aandacht voor geweest je moet nou niet de zaken gaan verdraaien.ik bedoel ik vind dit een zielige uitspraak.das wat al die amerikanen ook zegggen."dit is lang niet zo erg als wat de irakezen bij onze soldaten hebben gedaan"groot gelijk ze kunnen toch niet gewoon staan kijken terwijl hun land afgepakt wordt!!! by the way saddam werkte niet met hulp van vs maar saddam is op z'n troon gezet door het westen.dus alles wat hij deed was van hogerhand (neemt natuurlijk niet weg dat het een monster is).hij was maar een marionettje,en dat bewezen de amerikanen door de manier waarop hij is gearesteerd.mijn punt is dat diegene die achter alle gruwelijke dingen zitten altijd dezelfde zijn.AMERIKA.en saddam heeft zijn land helemaal niet financieel om zeep geholpen.irak was een van de rijkste landen in het midden oosten.maar ja geld is natuurlijk niet alles.maar ik ben van mening dat het regime van saddam lang niet zo erg was dan de bevrijdingen van de amerikanen.en veel irakezen zullen het met mij eens zijn.

oma
19-05-2004, 11:56
Origineel gepost door siestri Beschaafde westerlingen? Kankervolk? Gezien de feiten voor de inval van Amerika een pak erger waren, gaan we dan in dezelfde verhouding generaliseren en zeggen "Beschaafde oosterlingen? Kankervolk?" Ik blijf het steeds nog altijd ontzettend hypocriet vinden hoe vele moslims voorbijgaan aan de periode saddam die wat repressie betreft aanzienlijk verschrikkelijker was, maar die zich vastspietsen op wat sommige Amerikanen uitsteken in Irak. Waardoor steeds maar weer blijkt dat het leed van hun moslimbroers hen geen bal kan schelen, maar dat ze enkel hun gal wuillen spuwen tegen Amerika en zoals JamalOnTheNet aangeeft op het westen. Ik hoor tot het westen, en mijn beschaafdheid wordt aldus door dit heerschap en met hem vele anderen in vraag gesteld. Dommmer kan eigenlijk niet, maar ik heb hier nog niet al te veel intelligente Marokkanen tegen gekomen die tegelijkertijd ook nog bekwaam zijn de feiten te bekijken zoals ze zijn, en niet zoals zij ze willen zien. :rolleyes: Meteen er maar gemakkelijkheidshalve bijzeggen dat ik het verschrikkelijk vind wat sommige Amerikanen de Iraki's aandeden in die gevangenis, en dat ik hoop dat deze mensen de passende straf mogen ontvangen. Salaam Allemaal Ten eerste wil ik zeggen: je hebt helemaal gelijk. Saddam was zeker een tiran en god mag weten wat hij allemaal wel niet uitgespookt heeft, dat is gewoon een feit (die zie ik degelijk zoals ze zijn). Een ander feit is dat het land is aangevallen zonder enkele bewijzen van massavernietigingswapens, dit betekent dat de Amerikanen daar zonder enkele recht zitten. Begrijp me niet verkeerd, ik was TEGEN Saddam, maar niet voor een oorlog. Kijk maar wat er nu aan de hand is: iedere dag gaan er mensen dood. Zowel aan de Irakeese kant als aan de Amerikaanse kant. Dat je tegen de martelingen bent (hoe kan je dat niet zijn?) betekent niet dat je de tijd voor de inval goed vondt. Daar maak je denk ik de fout. Tegen de martelingen, vernederingen en moorden zijn betekent niet dat je VOOR Sadam bent, toch?Tenminste zo kwam je verhaal op mij over. En JA toevallig had Amerika binnen beide periode een grote rol gespeeld. Voor de inval steunde ze Saddam, toen vielen er veel doden en waren er zeker nog meer martelingen. En na de inval heeft Amerika nog steeds een grote rol, en zijn er nog steeds martelingen. Vind je het dan gek dat sommige mensen raar opkijken tegen de VS? Er is naar mijn idee 1 rode draad die door heel de periode doorloopt:Amerika. Het is dan ook niet gek dat de Amerikaanse regering zo gehaat wordt. Ik kan het ook helemaal verkeerd hebben... ;) Beslama Oma

SoleCuoreAmore
19-05-2004, 19:52
Italia/Spanje/Frankrijk/Zwitserland/Nederland/etc/etc vinden het dus allemaal 'normaal' en zijn niet geschokt door wat er is gebeurd daar. Je moet niet zo generaliseren. Degene die misdaden hebben begaan, zijn die Amerikaanse en Britse soldaten uit die Abu G. gevangenis. Niet gelijk zo hatelijk doen over 'Westerlingen'. Niet elke Moslim is extreem. Niet elke Westerling is een varken. :rolleyes: Bij wijze van.

JamalOnTheNet
20-05-2004, 16:41
Origineel gepost door arabchrstn Wanneer komt er eens aandacht voor onthullingen over mensen die door Saddam vermoord zijn. De media focussen alleen op wat er nu gebeurt in die gevangenis. Ik kan je vertellen, het is niets vergeleken bij wat anderen hebben moeten doorstaan. Ik ken mensen die in de gevangenis (niet de Abu Ghraib)) zijn gegooid om echt niets, en die hebben daar dingen meegemaakt die nog nooit door media, Westers, danwel arabisch, beschreven zijn. 1,2 MILJOEN doden. Laten we de verhoudingen in het oog houden. 600.000 'vermisten'... Daarmee zeg ik NIETS over de Amerikanen. Inderdaad, Amerikanen kunnen geen land opbouwen, inderdaad, Amerika vergroot de kloof tussen het westen en het oosten, inderdaad, de autoritaire houding van de VS en Europa zorgt voor veel armoede en onderdrukking in deze wereld. Maar mijn hemel, laten we alles wel naar de eigen maatsaven beoordelen. Saddam heeft (met vroegere hulp van de VS) zijn land en haar inwoners, financieel, maar vooral MOREEL vakkundig om zeep geholpen. Ga nou niet weer lopen janken over Saddam, dat was een kankerhond, die hadden ze 20 jaar geleden al moeten afschieten. Saddam is verleden tijd, al bijna anderhalf jaar, kom dus niet steeds met die bullshit over Saddam, is het duidelijk of moet ik in koeieletters typen? Die man zou best wel duizenden onschuldige Irakezen hebben gedood en gemarteld, vrouwen hebben laten verkrachten. Echter, de Amerikanen kwamen daar naar eigen zeggen om daar een eind aan te maken, maar wat men ziet , is dat alles maar dan ook alles wat Saddam deed, nog eens dunnetjes over wordt gedaan door de Amerikanen. Hierbij zijn de Amerikanen erger, want Saddam bestookte geen steden of huizen met burgers, wat de Amerikaantjes wel doen. Om niet te spreken over de 90 % onschuldige gevangenen in de Iraakse gevangenissen nu de amerikaantjes daar ' t baasje spelen. Feit is dat je jezelf constant tegenspreekt wanneer je als er kritiek op de amerikaanse tactiek geleverd wordt m.b.t. Irak er weer op een zwakke manier Saddam bijhaalt als ' excuus' omdat "Saddam het ' ook' deed" . Dan ben je verkeerd bezig, omdat je dan gewoon ronduit toegeeft dat je zowel het optreden van Saddam als de amerikaantjes goedkeurt, waaruit ik dan kan opmaken dat je dus gewoon een enorme hekel aan Irakezen of aan moslims in het algemeen hebt.

yafelsteen
20-05-2004, 16:44
moge god de sachtoffers bijstaan.

Palestine_77
20-05-2004, 17:32
Origineel gepost door arabchrstn Wanneer komt er eens aandacht voor onthullingen over mensen die door Saddam vermoord zijn. De media focussen alleen op wat er nu gebeurt in die gevangenis. Ik kan je vertellen, het is niets vergeleken bij wat anderen hebben moeten doorstaan. Ik ken mensen die in de gevangenis (niet de Abu Ghraib)) zijn gegooid om echt niets, en die hebben daar dingen meegemaakt die nog nooit door media, Westers, danwel arabisch, beschreven zijn. 1,2 MILJOEN doden. Laten we de verhoudingen in het oog houden. 600.000 'vermisten'... Daarmee zeg ik NIETS over de Amerikanen. Inderdaad, Amerikanen kunnen geen land opbouwen, inderdaad, Amerika vergroot de kloof tussen het westen en het oosten, inderdaad, de autoritaire houding van de VS en Europa zorgt voor veel armoede en onderdrukking in deze wereld. Maar mijn hemel, laten we alles wel naar de eigen maatsaven beoordelen. Saddam heeft (met vroegere hulp van de VS) zijn land en haar inwoners, financieel, maar vooral MOREEL vakkundig om zeep geholpen. Dit vind ik nou typisch he altijd als met wijst op de misdaden van VS, zionisten en hun buddies begint men over Sadam en de dictaturen in Arabische landen. Alsof de mensen daarvoor gekozen hebben. De dictaturen worden in stand gehouden door de VS. Amerikanen stonden achter Sadam totdat hij niet meer wilde doen wat zij wilden, dan verandert men oppeens in een terrorist. Zijn de beelden vergeten met Rumsfeld die de hand schudt van Saddam? Een groot deel van die 1,2 miljoen doden is toe te schrijven aan het embargo tegen irak dat het volk heeft uitgehongderd etc. Sadam was geen lieverdje maar dat geeft de VS niet het recht om Irak te bezetten en de mensen te vernederen/verkrachten/martelen en om hun olie in te pikken. Zulke gedachten zie je hier in NL ook terugkomen. Zo van in de landen waar jullie vandaan komen is er dictatuur en hebben jullie geen rechten dus moeten jullie er hier ook niet over zeuren. Jullie moeten maar tevreden zijn met wat wij jullie geven in jullie landen hebben jullie het ook slecht. :kwaad:

Palestine_77
20-05-2004, 17:37
Origineel gepost door SoleCuoreAmore Italia/Spanje/Frankrijk/Zwitserland/Nederland/etc/etc vinden het dus allemaal 'normaal' en zijn niet geschokt door wat er is gebeurd daar. Je moet niet zo generaliseren. Degene die misdaden hebben begaan, zijn die Amerikaanse en Britse soldaten uit die Abu G. gevangenis. Niet gelijk zo hatelijk doen over 'Westerlingen'. Niet elke Moslim is extreem. Niet elke Westerling is een varken. :rolleyes: Bij wijze van. Er is meer nodig dan alleen geschokt reageren. Laat ik het bij NL houden. De regering is geschokt maar doet ondertussen mee aan de bezeting van Irak. Ook zo iets..... WE STEUNEN DE OORLOG WEL POLITIEK MAAR NIET MILITAIR :confused: We wonen in de meest hypocriete land in europa!

Pagina's : [1] 2