Bekijk originele versie : Wie ben ik?
Salaam,
Ik ben Irshad, en ik zit ergens mee.. Ik weet niet wie ik ben.
Laat ik mijn verhaal even uitleggen, mijn moeder is Hindoestaans (moslim wel ma'shallah), en mijn vader is Marokaans, dit maakt mij een halfbloedje. Vanaf jongs afaan is mijn vader 'verdwenen' uit mijn leven toen hij erachter kwam dat ik geboren werd. Mijn moeder heeft mijn op een hindoestaanse manier opgevoed, maar ik voel me daar niet thuis. Zelf neig ik nu naar de Marokaanse kant, maar het probleem is, waar is mijn Marokaanse familie, oftewel, waar is mijn identiteit?
Ik zit hier best wel mee, ik ben namelijk ook de laatste tijd depressief. Ik hoor heel vaak van marokanen van "wat voor marokaan ben jij," en dat soort dingen, ik zie er zelf ook eerder uit dan een marokaan dan een hindoestaan. En vaak hoor ik Arabische woorden bij Marokaanse vrienden, maar dan denk ik : "wat betekent dat?". De laatste tijd word ik gek van mezelf, ik weet niet wie ik ben en ik wil graag meer leren over de Marokaanse cultuur want, of ik het wil of niet, ik ben half Marokaans.
Inshallah iemand zal mij helpen,
Salaam oe'a lakoem.
Wat wil je weten over de marokkaanse cultuur??
Gewoon alles, ik weet er eigenlijk niks over..
Gewoon alles, ik weet er eigenlijk niks over..
Weet je uit welke stad in marokko je vader komt??
Nee ik weet niks over mijn vader..
ezinariffi
07-08-2009, 14:55
waarom vraag je het jou moeder niet? zij heeft jou vader toch gekent?
ezinariffi
07-08-2009, 15:00
het is begrijpelijk dat je graag meer wilt weten van de marokaanse kant.
om te beginnen heb je ook marokaanse vrienden lees ik. dat is al een stap.
zij kunnen je veel leren. wil je iets weten? vraag het ze gewoon. daar leer je van. weet je niet wat dat woord betekent? vraag wat het is. ga eens bij ze thuis eten? proef de marokaanse sfeer.
je kan naar marokko zelf gaan. kijken hoe het daar is. het land waar jou vader vandaan komt.
ik hoop dat je in de toekomt iets van je vader zal horen inchallah. maar nogmaals, vraag jou moeder over jou vader. waar hij vandaan komt uit morokko en of hij hier familieleden heeft enzo. misschien kan je daar wat mee. inchallah.
Sharifa__
07-08-2009, 15:23
Er zijn instanties die kunnen helpen zoeken naar je biologische vader.
En anders rustig met je ma erover praten.
Wel jammer dat je pa nooit acties heeft ondernomen om je te leren kennen, maar misschien weet hij niet van jou bestaan af? Een verhaal heeft altijd twee kanten.
Wat cultuur betreft is het natuurlijk iets heel anders dan wat je van je moeder/familie hebt geleerd. Marokkaanse cultuur gaat meestal gepaard met de islam. Er zijn heel wat site's die gaan over marokkanen of moslims. Moge God je rust en harmonie geven en je roots terug laten vinden.
MiszSamira
07-08-2009, 16:29
Salaam,
Laat ik mijn verhaal even uitleggen, mijn moeder is Hindoestaans (moslim wel ma'shallah), en mijn vader is Marokaans, dit maakt mij een halfbloedje. Vanaf jongs afaan is mijn vader 'verdwenen' uit mijn leven toen hij erachter kwam dat ik geboren werd. Mijn moeder heeft mijn op een hindoestaanse manier opgevoed, maar ik voel me daar niet thuis. Zelf neig ik nu naar de Marokaanse kant, maar het probleem is, waar is mijn Marokaanse familie, oftewel, waar is mijn identiteit?
Ik zit hier best wel mee, ik ben namelijk ook de laatste tijd depressief. Ik hoor heel vaak van marokanen van "wat voor marokaan ben jij," en dat soort dingen, ik zie er zelf ook eerder uit dan een marokaan dan een hindoestaan. En vaak hoor ik Arabische woorden bij Marokaanse vrienden, maar dan denk ik : "wat betekent dat?". De laatste tijd word ik gek van mezelf, ik weet niet wie ik ben en ik wil graag meer leren over de Marokaanse cultuur want, of ik het wil of niet, ik ben half Marokaans.
Salaam oe'a lakoem.
Als dit waar is... k lees namelijk veel onzin op m.nl... dan kan je het beste nagaan bij jezelf wat je echt wil. Misschien is het dan ook goed om met je moeder een gesprek aan te gaan. Misschien dat zij weet waar je vader is en/of weet hoe jij in contact kan komen met hem en/of zijn familie. Inshallah zullen zij jou helpen om je de Islam te laten ontdekken, je te leren bidden zoadat je je kan wenden tot Allah (swt) en natuurlijk de Marokkaanse taal etc.
Ik wens je veel succes.
ga je geboorteakte zoeken kijk wat vooor namen erop staan :o
Ehm, mijn moeder weet ook niet waar mijn biologische vader is, als ik erom vraag veranderd ze van onderwerp.
Ik probeer ook mijn familie te vinden, maar ik heb dus alleen mijn moeders kant van de familie die me kan helpen. Mijn tante zegt dat mijn biologische vader in Rotterdam woont, zelf weet ik niet of dit waar is. En ja, mijn vrienden zijn wel oké, maar ze hebben geen zin om dat soort dingen aan me uitteleggen. Wel helpt een goeie vriend mij te helpen zoeken naar zijn vader.
Moge Allah jullie zegenen voor de hulp.
DiepOngelukkig
08-08-2009, 16:28
Waarom wil je iemand zijn wat je niet bent? Je moeder heeft je grootgebracht, je bent gewoon een koeli, deal with it. Je vader heeft je alleen verwekt, meer niet.
Salaam,
Salaam oe'a lakoem.
'alaikoem salaam,
Beste Irshad, wat is de reden dat je moeder niet veel kwijt wil over je biologische vader?
Het is begrijpelijk dat je je afvraagt wie je vader is en waar hij vandaan komt. Heb je bij de plaatselijke gemeente waar je woont gevraagd naar info hierover (waarschijnlijk zullen zij dit niet aan je verstrekken, wie weet kunnen zij jou doorverwijzen naar instanties waar je die info wel kunt krijgen). Heeft je vader in diezelfde woonplaats gewoond als waar jullie nu wonen hier in NL?
Weet je iets van je Marokkaanse familie af (waar ze ev. kunnen wonen?).
Houdt er rekening mee bij je zoektocht dat je ook voor teleurstellingen kunt komen te staan, altijd met twee kanten rekening houden, is een bescherming voor jezelf dat je achteraf na lang zoeken eindelijk gevonden bij wijze van geen toegang wordt geboden. Of juist de andere kant, dat je vader / die kant van je familie je met open armen ontvangt InshaAllah.
Verder vindt ik dat je je niets aan behoort te trekken van wat anderen tegen jou zeggen "wat voor een Marokkaan ben je..." blabla, je bent een moslim, dat is al iets waar je mee gezegend bent.
Succes, en laat wat van je weten als je wat verdere stappen hebt genomen InshaAllah.
Het beste,
Salaam 'alaikoem
ga je geboorteakte zoeken kijk wat vooor namen erop staan :o
Dit is een goede, klopt.
ezinariffi
08-08-2009, 17:29
Waarom wil je iemand zijn wat je niet bent? Je moeder heeft je grootgebracht, je bent gewoon een koeli, deal with it. Je vader heeft je alleen verwekt, meer niet.
:moe:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.