Bekijk originele versie : Gevaar voor de wereld vrede
Het buitenlands beleid van president Bush wordt door veel jongeren gezien als het grootste gevaar voor de wereldvrede. De Amerikaanse oorlog tegen het terrorisme wordt door 38 procent van de jongeren veroordeeld. Dit zijn resultaten van een onderzoek door onderzoeksbureau Qrius in opdracht van de Volkskrant.
Het moslimfundamentalisme wordt door ongeveer 30 procent van de jongeren als het grootste bedreiging voor de wereldvrede gezien. De strijd tussen Palestina en Israël is volgens 11 procent het grootste gevaar. Een andere 10 procent denkt dat de armoede in de Derde Wereld een bedreiging vormt.
Uit het onderzoek blijkt ook dat er grote verschillen zijn tussen de jongens en de meisjes. Door jongens wordt het moslimfundamentalisme vaak als het grootste gevaar gezien. Meisjes vrezen voornamelijk Bush. Ook het conflict tussen Palestina en Israël en de problemen in de Derde Wereld worden vaker door meisjes aangehaald. Het onderzoek is overigens gehouden voordat de beelden van martelingen in de Abu Ghraib-gevangenis openbaar werden.
Bij de vraag wat jongeren voor zichzelf als grootste bedreiging zagen antwoordde 28 procent criminaliteit gevolgd door gevolgd door terrorisme (22 procent), nieuwe virussen als Sars (18 procent) en de teloorgang van het milieu. Ongeveer 10 procent maakt zich zorgen over de oplopende werkeloosheid.
Dat is die Chimpancee ook.....Dreiging voor de Wereldvrede
SabroenDjamiel
18-05-2004, 20:59
Hmmm vreemd dat ze Nederland nie hebben opgenoemd als een gevaar voor de wereldvrede aangezien 't de duivels op aarde achterna huppelt.....Hmmm ik stem; Nederland is een gevaar voor de wereldvrede gezien haar onvoorwaardelijke steun voor landen ( lees: Israel en Amerika) die een bedreiging vormen voor de mensheid en zijn voortbestaan.....
Origineel gepost door Nawera
Hmmm vreemd dat ze Nederland nie hebben opgenoemd als een gevaar voor de wereldvrede aangezien 't de duivels op aarde achterna huppelt.....Hmmm ik stem; Nederland is een gevaar voor de wereldvrede gezien haar onvoorwaardelijke steun voor landen ( lees: Israel en Amerika) die een bedreiging vormen voor de mensheid en zijn voortbestaan.....
Geef ze eens ongelijk....Balkenende is niet echt het meest angstaanjagende jongetje :D .....als je grote vrienden hebt kan je rustig de stoere bink uithangen.
hmm ik vind die Polls maar niks !!
Nieuwe mode ! Stemming makerij en er zijn bedrijven die daar miljoenen aan verdien om bullshit te verkondigen !
Een mening hoeft geen feit te zijn ! maar dat weten jullie wel :cool:
arabchrstn
19-05-2004, 00:45
Als je roept dat 'Bush' de vertegenwoordiging van het kwaad in de wereld is, dan is dat een duidelijk gebrek aan zelfreflectie.
Schuld en onschuld zijn niet makkelijk te onderscheiden. Dat is nooit zo geweest, dat in nu niet zo, en dat zal nooit zo zijn.
hbohuisvrouw
19-05-2004, 09:15
Welk jaar was 11 september ook alweer?
11 september, altijd en eeuwig die 11 september.
Er zijn reeds voor 11 september vreselijke dingen gebeurd in wereld en ook daarna en er zullen nog wel afschuwelijker dingen gebeuren.
Het is niet zo dat alle ellende in de wereld begonnen is met 11 september. Die ellende was eral. Alleen zijn de mensen zich er nu alleen een KLEIN BEETJE meer van bewust.
11 september was alleen een symptoom. Een symptoom van een nog veel grotere ziekte.
NAdiAtje123
19-05-2004, 10:16
amerika.. amerika ben jij daar wel eens geweest, dan weet jij waarschijnlijk ook hoe de echte amerikanen leven en onderdrukt worden. hoeveel onschuldige mensen zijn daar niet ter dood veroordeeld, hoeveel mensen worden daar niet onschuldig gevangen gezet, amerika is heus niet "the big appel of this world" een eigen mening telt niet in dat land, en zolang je maar verstandig meehobbelt met hun politiek laten ze je wel met rust, verzet je jezelf ertegen dan word je vervolgt ze vinden dan wel wat, wat tegen je gebruikt kan worden bekijk de geschiedenis eens van jou o zo geliefde amerika, en kijk niet teveel hollywood rotzooi, open je ogen en kijk naar 'the real stuf;
NAdiAtje123
19-05-2004, 10:35
grapig hoe jij de v.s verdedigt, kennelijk heb jij een groot bord voor je hoofd.
NAdiAtje123
19-05-2004, 10:38
kijk alleen maar eens hoe de oorspronkelijke bewoners van de v.s. worden behandelt. erg democraties :moe:
arabchrstn
19-05-2004, 11:20
Ach, de meeste mensen hebben alleen kennis van de VS uit de schoolboekjes of van de media.
Man standpunt is. Om te kunnen oordelen, moet je de mensen persoonlijk kennen. Dat geldt voor 'Amerikanen', dat geldt voor 'Iraqi', etc.
Is een volk verantwoordelijk voor wat haar regering doet?
hbohuisvrouw
19-05-2004, 11:33
Een ziekte in de Arabische wereld ja. De ziekte van onderdrukkende regimes die hun mensen geen kansen geven.
Helaas krijgt het westen of liever Amerika daar de schuld van, vooral van domme mensen overigens.
Vraagje: wie heeft die onderdrukkende regimes daar in de Arabische landen neergezet, aangezien ze niet zijn gekozen door het volk? En wie houdt die onderdrukkende regimes in stand om daar zelf beter van te worden?
Voorbeeld Irak: Amerika heeft Saddam daar zelf neergepoot.
Toen Saddam niet meer naar de ****** danste van Amerika werd hij afgezet door dat zelfde Amerika.
Afghanistan: wie heeft de Taliban machtig gemaakt in Afghanistan? Wie heeft de Taliban van wapens voorzien om zich te verzetten tegen de Sovjets?
Ja, wie heeft zelfs Osama Bin Laden geholpen in Afganistan om zich te verzetten tegen de Russen? Wie heeft hem destijds van wapens voorzien? Wie heeft hem opgeleid. Ja en nou is hij de Boogieman.
arabchrstn
19-05-2004, 11:45
Zucht...deze riedel wordt altijd afgestoken.
En ik zeg niet dat het niet waar is. Maar iedere MiddenOosten-historicus weet dat het veel gecompliceerder is, zoals jij het voorstelt.
Maar deze vereenvoudigde weergave doet het helaas erg makkelijk, we zijn weinig geinteresseerd om buiten onze eigen denkkaders te denken.
Niet alles, zoals ons van verschillende kanten voorgeschoteld wordt, is ook daadwerkelijk zo...
De wereld is een spel, en allemaal spelen wij het spelletje mee.
hbohuisvrouw
19-05-2004, 15:57
Ja, zucht nog maar eens even lekker. Je maakt het jezelf wel heel makkelijk door datgene wat ik neertyp een riedel te noemen.
Vereenvoudigde weergave? Misschien is het wel de waarheid.
Misschien wel een klein beetje van de hele waarheid. Ja, maar wat IS nou DIE WAARHEID. Dat weet inderdaad niemand. Misschien alleen de heren Bush en Bin Laden zelf.
Ik ben het met je eens dat er van alles verborgen wordt gehouden; zowel het Westen als ook het Oosten doen daar aan mee. En de media probeert ons ook van alles voor te schotelen. Het ligt aan jezelf (als Moslims of niet) hoe je daar mee omgaat.
Als Moslim zijnde voelde ik me toch geroepen om even te reageren.
NoisySilence
19-05-2004, 16:35
Ik zie in niets of niemand een gevaar, wanneer ik dat wel zou doen, dan betekent dit dat ik het vrees en Woorden van Allah en zijn boodschapper salla Allahu 3alayhi wa salam zou ontkennen. Ik vrees dus alleen de Schepper. Een van de grote tekenen die plaats zullen vinden aan het einde van het bestaan is: de komst van de masee7-a-Dajjal (anti-Christ) en de komst van profeet 3isa(vrede zij met hem). De Joden spelen hier een belangrijke rol in als de volgers van de anti-Christ en zij zullen insha Allah vernietigd worden door de moslims. Maar om tot die geredde groep te behoren zullen de moslims wel iets moeten doen aan hun geloof en dit dan ook praktiseren naar het Woord. Vrees niets of niemand behalve Allah.
Wat ik wel doe is, de politiek die Pisrael aan het voeren is in het Midden-Oosten en daarbuiten verachten. Er is nu zoveel puinhoop op de wereld waardoor de genocide van ruim een halve eeuw op de palestijnen, steeds bedolven wordt door andere genocides die elders gaande zijn op moslims. Men is van oudsher bezig om de aandacht op de Pisraeliers te sussen op vele manieren. Maar godszij dank blijven de moslims hun aandacht vestigen op dat kankergezwel en dringt men aan om DAAR wat aan te doen.
Geloof mij, daar wordt NIETS aan gedaan!. Moslims, be ware en doe wat aan jullie geloof voordat je het te laat is!.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.