Bekijk originele versie : Ernstig Probleem.......HElp
tatata_matata
18-05-2004, 13:55
Hallo allemaal,
Ik zit met een ernstige probleem....ik heb nu op dit moment een serieuze vriend...die me hand heeft gevraagd bij me ouders....het ging allemaal goed.....tot de moment dat ik een nieuwe liefde heb ontmoet. Het klikt zo goed met ons dat ik gewoon niet meer verder wil met deze, en degene met ik nu verloofd ben, heb ik altijd niet gewild heb het alleen voor me ouders gedaan, omdat ze deze jongen erg mogen.
Maar nu de echte probleem..hoe los ik dit op..me huidige verloofde weet van niks, en ik durft het hem niet te vertellen, vooral omdat hij onlangs een huis heeft gekocht, zitten we helemaal in de problemen.
En mensen ik weet dat ik een fout heb begaan, maar het is eenmaal de waarheid...dus heb ik geen zin in preken...maar in advies...dus help a.u.b...wat moet ik nu gaan doen
Azzzizzz
18-05-2004, 13:59
oke, hoe duur was die huis die hij gekocht heeft?
Nee schat, sorry maar ik zie maar een mogelijkheid, en die mogelijkheid wil jij echt niet horen.
oem_ismael
18-05-2004, 14:01
je verloofde is nog niet je man
dus denk goed na wat je wil en verricht salaat istigarah met de kracht van Allah swt zou je erachter komen inscha Allah wat voor jou het beste is....
want straks ga je scheiden en dat is veel erger dan een "verloving" verbreken...ik wens je veel sterkte
leigfad.....leef met je mee dame....
Tip :
Wake up before its to late...choose the right path or .....be fooled instead...
Origineel gepost door tatata_matata
Hallo allemaal,
Ik zit met een ernstige probleem....ik heb nu op dit moment een serieuze vriend...die me hand heeft gevraagd bij me ouders....het ging allemaal goed.....tot de moment dat ik een nieuwe liefde heb ontmoet. Het klikt zo goed met ons dat ik gewoon niet meer verder wil met deze, en degene met ik nu verloofd ben, heb ik altijd niet gewild heb het alleen voor me ouders gedaan, omdat ze deze jongen erg mogen.
Maar nu de echte probleem..hoe los ik dit op..me huidige verloofde weet van niks, en ik durft het hem niet te vertellen, vooral omdat hij onlangs een huis heeft gekocht, zitten we helemaal in de problemen.
En mensen ik weet dat ik een fout heb begaan, maar het is eenmaal de waarheid...dus heb ik geen zin in preken...maar in advies...dus help a.u.b...wat moet ik nu gaan doen
Zoals je dit hier voor duizende Marokkanen hebt kunnen zeggen, lukt het je vast wel om het je aanstaande te vertellen. Don't ya think. ;)
tatata_matata
18-05-2004, 14:53
Bedankt allemaal voor jullie reactie.....
Maar even voor de duidelijk heid...ik hou niet van me verloofde...en zal dat ook nooit doen....ik heb nooit gevoelens voor hem gehad...ik had het alleen voor me ouders gedaan...me ouders vonden het een geschikte jongen voor mij...en ze waren zo gelukkig met hem...toen durfde ik het op een gegeven moment niet te vertellen...maar ik zit hier met een enorme schuldgevoel...het knaagt me helemaal op..echt waar...de nieuwe liefde ( serieus man)weet wel van me situatie af...ik heb het eerlijk aan hem verteld...hij had er wel begrip voor....maar zit ook met de onzekerheid....hij heeft gezegd dat ik een keuze moet maken...hoemoeilijk het ook is......maar dat is het nou....me verloofde is hele lieve man....echt een ideale man...maa durft het hem echt niet te vertellen...ik ben bang om zijn hartje te breken....terwijl hij zoveel voor mij doet....echt waar...het blijft moeilijk voor me......ik zit echt met spijt en vreselijke spijtgevoelens......het me zoveel pijn....echt waar
tatata_matata
18-05-2004, 14:53
Bedankt allemaal voor jullie reactie.....
Maar even voor de duidelijk heid...ik hou niet van me verloofde...en zal dat ook nooit doen....ik heb nooit gevoelens voor hem gehad...ik had het alleen voor me ouders gedaan...me ouders vonden het een geschikte jongen voor mij...en ze waren zo gelukkig met hem...toen durfde ik het op een gegeven moment niet te vertellen...maar ik zit hier met een enorme schuldgevoel...het knaagt me helemaal op..echt waar...de nieuwe liefde ( serieus man)weet wel van me situatie af...ik heb het eerlijk aan hem verteld...hij had er wel begrip voor....maar zit ook met de onzekerheid....hij heeft gezegd dat ik een keuze moet maken...hoemoeilijk het ook is......maar dat is het nou....me verloofde is hele lieve man....echt een ideale man...maa durft het hem echt niet te vertellen...ik ben bang om zijn hartje te breken....terwijl hij zoveel voor mij doet....echt waar...het blijft moeilijk voor me......ik zit echt met spijt en vreselijke spijtgevoelens......het me zoveel pijn....echt waar
rachidaaaa
18-05-2004, 15:01
he schat ik ken ook iemand bij wie zoiets is gebeurd zei deed het ook alleen voor haar ouders en uiteindelijk is het ook geeindigd met een scheiding dus als je echt niet van hem houdt stop beter nu zoals ismael al zei een verloving verbreken is beter dan een scheiding
kamillia83
18-05-2004, 15:02
Origineel gepost door oem_ismael
dus denk goed na wat je wil en verricht salaat istigarah met de kracht van Allah swt zou je erachter komen inscha Allah wat voor jou het beste is....
want straks ga je scheiden en dat is veel erger dan een "verloving" verbreken...ik wens je veel sterkte
Ik ben het hier mee eens.
Je kunt beter je verloving verbreken.
tatata_matata
18-05-2004, 15:04
Dank je wel mij zusters voor jullie reactie....ja, maar dat is het nou...ik ben ook bang voor de reactie van me ouders...
01LaHbIbAh09
18-05-2004, 15:07
Origineel gepost door oem_ismael
Idd,
leipe6mocro
18-05-2004, 15:13
he he he he waar gaat dit naar toe? hebben de wijfe van tegenwoordig ook kies recht op mannen. wat denk je nou wel!!!! je bent verloofd dame je hebt al je man gevonden en je ouders vinden het zelfs ook een geschikte persoon voor je. en het mooiste nog hij heeft al een huis voor jullie beide gekocht dat bewijst dat hij een echte man is. en trouwens als jij al verloofd bent wat kijk jij nog naar andere mannen. het is SATAN dus mij advies is vergeet die balhaar en ga voor je verloofde een echte man.
rachidaaaa
18-05-2004, 15:17
leg het je ouders rustig uit vertel ze dat je niet van hem houd en dat je nooit van hem zult gaan houden dan zullen je ouders ook wel begrijpen dat jullie samen nooit gelukkig zullen worden zeg ze dat je alleen ja hebt gezegd om hun gellukig te maken maar dat je zelf niet gelukkig bent met die besluit het is nog niet te laat
....balhaar :hihi: nou kijk ik geef jullie beiden gelijk het is de shitan dat is waar...maar als je geen gevoelens hebt ...dan kun je toch leren om t ehouden van hem?....proberen kan nooit kwaad en misschien raak je zelfs verliefd op hem met de tijd?...
succes
01LaHbIbAh09
18-05-2004, 15:18
Origineel gepost door tatata_matata
Dank je wel mij zusters voor jullie reactie....ja, maar dat is het nou...ik ben ook bang voor de reactie van me ouders...
Als je niet van hem houdt, dan houdt 't op meid. Dan heeft trouwen geen zin!! Ga als allereerste met je ouders praten, en geloof mij ze zullen boos en vernederd zijn dus laat staan je verloofde!! Ik weet er alles van, heb 't precies hetzelfde meegemaakt met een nicht van mij... Ze is zelfs van huis weg gelopen van al die problemen. En weglopen van je problemen is domste wat je kunt doen, want je komt je problemen toch weer uiteindelijk tegen. 't was een moeilijke peroide geweest voor mijn nicht. Maar uiteindelijk is toch alles goed gekomen alhamd. Ze heeft 't met haar verloofde verbroken en is nu gelukkig getrouwd met wie zij wou. Haar ouders hebben 't na veel moeite kunnen accepteren. In de koran staat dat je nooit iemand mag uithuwelijken met tegenzin!!
Zuster, praat eerst met je ouders dat is 't belangrijkste. Want 't maakt 't een stuk gemakkelijker als je ouders je steunen als je met je verloofde gaat praten!! Ik wens je veel sterkte meid, en hopelijk leer je van je fouten!!
Begeir Inscha'Allah.
01LaHbIbAh09
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.