Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Voor de zusters onder ons, lees dit....

alhoceima
18-05-2004, 11:13

Salaam alaikoem zusters onder ons.... Ik heb deze topic geopend met alle goede bedoelingen insjaAllah Dit is een topic voornamelijk gericht naar de zusters onder ons die een relatie hebben... je zal wel denken dit is de zoveelste die komt vertellen dat het haram is en alles... maar lees wat ik te vertellen heb, wij zijn zusters van elkaar en zouden elkaar op het rechte pad moeten helpen insjaAllah Ik ben een zuster die ook fouten in haar verleden heeft gemaakt waar ik heel veel spijt van heb, moge Allah SWAT mij vergeven daarvoor, probeer jullie duidelijk te maken dat een relatie echt nergens goed voor is, zelfs al zeg je 100 keer bij jezelf dat je zo sterk in je schoenen staat en dat je je grenzen hebt, je zult ze overtreden zodra je alleen bent met een jongen, en hij je paait met zijn mooie woorden, mooie praatjes....dingen als:"je word toch wel mijn vrouw" en "we gaan toch wel trouwen" of "als je van me houd, dan doe je dat voor mij" niet wetend dat onze liefde voor Allah SWAT op dat moment het belangrijkste zou moeten zijn, vertel me zusters die een relatie hebben, kunnen jullie echt 100% met een gerust hart zeggen, dat deze man je toekomstige word? (ondanks dat hij dat vast en zeker wel tegen je gezegd zal hebben) eerlijk?? hoe voel je je nadat je met hem hebt afgesproken, schuldig? als je naar huis gaat en je ouders vragen je hoe het op je werk was? hoe voel je je dan, wetend dat je met hem was? liegend tegen je ouders, vergetend dat Allah SWAT alwetend is over alle zaken? vertel me alsjeblieft wat haal je uit je relatie, ik zal je een ding vertellen...hoe kan je blij zijn en vrolijk en verliefd, wetend dat het Allah SWAT diegene die ons geschapen heeft het niet goedkeurd! hoe kan je verwachten dat het goed gaat? vertel me alleen maar waarom is het haram, WAAROM...is het niet met een reden, kijk om je heen...kijk wat er gebeurt? meisjes die zichzelf verlagen...jongens die vergeten dat het eigenlijk hun eigen zuster is waar ze mee spelen?? zusters in een relatie, maar je relatie halal,(door hem naar je huis te laten komen) laat Allah SWAT tevreden zijn en niet Sjitan (moge Allah hem vervloeken) die iedere keer weer denkt, weer eentje die gedwaald is,...zusters ik spreek uit ervaring, ik heb spijt, spijt en nogmaals spijt! ik kan wel huilen als ik iemand over haar relatie hoor vertellen!! begin er niet aan, er zal een dag komen dat je ernaar gevraagd zult worden, (de Dag des Oordeels).... Zusters er is nog zoveel wat ik jullie zou willen vertellen, maar ik hoop dat dit misschien een beetje jullie ogen zal openen, nogmaals ik heb echt insjaAllah goede bedoelingen bij!! ik hoop dat jullie je niet aangevallen voelen, maar geloof me als ik zeg dat je als je later terug denkt..echt alleen maar HELE GROTE SPIJT zult hebben.... Laat Allah SWAT tevreden over je zijn en niet SJITAN!! Salaam alaikoem

OemShaheed
18-05-2004, 12:00
MashaAllah oegtie... Djazzakie Allah Ff een opmerkinkje: het is Allah SWT (Soebhanahoe Wa Ta´ala), waar staat SWAT voor?

alhoceima
18-05-2004, 12:20
DjazakAllahoegairan zuster, maar SWAT is een afkorting van Soebhana WaTahala...

nadoria85
19-05-2004, 20:04
Origineel gepost door alhoceima Salaam alaikoem zusters onder ons.... Ik heb deze topic geopend met alle goede bedoelingen insjaAllah Dit is een topic voornamelijk gericht naar de zusters onder ons die een relatie hebben... je zal wel denken dit is de zoveelste die komt vertellen dat het haram is en alles... maar lees wat ik te vertellen heb, wij zijn zusters van elkaar en zouden elkaar op het rechte pad moeten helpen insjaAllah Ik ben een zuster die ook fouten in haar verleden heeft gemaakt waar ik heel veel spijt van heb, moge Allah SWAT mij vergeven daarvoor, probeer jullie duidelijk te maken dat een relatie echt nergens goed voor is, zelfs al zeg je 100 keer bij jezelf dat je zo sterk in je schoenen staat en dat je je grenzen hebt, je zult ze overtreden zodra je alleen bent met een jongen, en hij je paait met zijn mooie woorden, mooie praatjes....dingen als:"je word toch wel mijn vrouw" en "we gaan toch wel trouwen" of "als je van me houd, dan doe je dat voor mij" niet wetend dat onze liefde voor Allah SWAT op dat moment het belangrijkste zou moeten zijn, vertel me zusters die een relatie hebben, kunnen jullie echt 100% met een gerust hart zeggen, dat deze man je toekomstige word? (ondanks dat hij dat vast en zeker wel tegen je gezegd zal hebben) eerlijk?? hoe voel je je nadat je met hem hebt afgesproken, schuldig? als je naar huis gaat en je ouders vragen je hoe het op je werk was? hoe voel je je dan, wetend dat je met hem was? liegend tegen je ouders, vergetend dat Allah SWAT alwetend is over alle zaken? vertel me alsjeblieft wat haal je uit je relatie, ik zal je een ding vertellen...hoe kan je blij zijn en vrolijk en verliefd, wetend dat het Allah SWAT diegene die ons geschapen heeft het niet goedkeurd! hoe kan je verwachten dat het goed gaat? vertel me alleen maar waarom is het haram, WAAROM...is het niet met een reden, kijk om je heen...kijk wat er gebeurt? meisjes die zichzelf verlagen...jongens die vergeten dat het eigenlijk hun eigen zuster is waar ze mee spelen?? zusters in een relatie, maar je relatie halal,(door hem naar je huis te laten komen) laat Allah SWAT tevreden zijn en niet Sjitan (moge Allah hem vervloeken) die iedere keer weer denkt, weer eentje die gedwaald is,...zusters ik spreek uit ervaring, ik heb spijt, spijt en nogmaals spijt! ik kan wel huilen als ik iemand over haar relatie hoor vertellen!! begin er niet aan, er zal een dag komen dat je ernaar gevraagd zult worden, (de Dag des Oordeels).... Zusters er is nog zoveel wat ik jullie zou willen vertellen, maar ik hoop dat dit misschien een beetje jullie ogen zal openen, nogmaals ik heb echt insjaAllah goede bedoelingen bij!! ik hoop dat jullie je niet aangevallen voelen, maar geloof me als ik zeg dat je als je later terug denkt..echt alleen maar HELE GROTE SPIJT zult hebben.... Laat Allah SWAT tevreden over je zijn en niet SJITAN!! Salaam alaikoem salaam wa 3alaykom wr wb, salaam zusters, Ten eerste wil ik deze zuster bedanken dat ze haar verhaal hier heeft geplaatst want het is een heel belangrijk punt dat ze hier aanhaalt. allereerst wil ik zeggen dat ik nog nooit ene relatie heb gehad en moge allah swt mij daarvoor behoeden. Als mensen mij ernaar vragen en ik geef dit antwoord dan wordt ik al gauw ouderwets gevonden en wordt meteen de vraag gesteld,"heb je strenge ouders??" dus de ouders worden als obstakel gezien terwijl ze heel rechtvaardig zijn en het beste voor hun kinderen willen. dan denk ik "mens open je ogen en vrees je schepper" Dus este zusters tegenwoordig is het niet meer dan normaal dat er onwettige relaties worden aangegaan voor het huwelijk. Als je tegenwoordig zegt "ik heb nog nooit een relatie gehad" dan zijn er verschillende dingen die je naar je hoofd geslingerd krijgt. Je bent schijnheilig, je bent leugenares, of er is niemand die je wil. Als we de vraag stellen: 'heb je weleens een relatie gehad" dan zal deze vraag spijtig voor 75% met "ja"worden beantwoord. En sommige zullen dit zelfs met trots zeggen. Als ik om mij heen kijk welke fitna er allemaal is en waar sommige meisjes in verzijld raken dan raakt het me echt diep. De maatschappij is heel erg veranderd en zal blijven veranderen. Jongeren van tegenwoordig willen niet met iemand trouwen die ze niet kennen. En om die persoon te leren kennen beginnen ze een relatie. Dan vraag ik mij af wat maakt ons tot moslims. De shari3a is er niet voor niets. Daar staan alle zaken van klein tot groot in beschreven. En allah swt wil alleen het beste voor ons. Het is dus ook niet voor niets verboden zoals deze zuster al zei. Iedereen die een beetje verstand heeft van de islam weet dat het Haram is en toch zijn er zoveel mensen die daar lak aan hebben. En vooral als we kijken naar de jongens, soebhana allah waar is het geloof in de alwetende de alziende gebleven? waarom sluiten we onze ogen voor de dingen waar allah swt ons voor waarschuwt..... wat ik mij altijd heb afgevraagd en wat ik mij nog steeds af vraag is waarom zoveel mensen relaties aan gaan, terwijl ze weten dat het fout is. Wat bereiken ze ermee?? Van sommige mensen hoor je"liefde maakt blind" en "ik kan het niet meer aan ik moet hem zien". Liefde is iets menselijks dat kan iedereen overkomen maar waar het om gaat is dat je op een goede manier met dit gevoel omgaat. Onze profeet en grote voorbeeld mohammed saws heeft een keer gezegd dat als je interesse in een persoon hebt dat je dat niet meteen moet laten merken en al helemaal niet op een rechtstreekse manier. want als je duidelijk maakt aan die persoon dat je interesse in hem of haar hebt ( vooral in hem) dan zal deze persoon zich verheven voelen en zal je gevoelens misschien kwetsen. maar als je laat blijken dat je niet al te makkelijk te krijgen bent dan zal het respect van deze persoon voor jou gaan groeien. En dus zal deze persoon meer moeite voor je doen en weet hij dat die mooie woorden geen indruk zullen maken. Dus als deze persoon echt interesse heeft en voor jou gaat dan zal hij wel bij je ouders aankloppen. En als de ouders het ermee eens zijn en het meisje ook dan zijn alle belangrijke partijen ervan op de hoogte en krijgen ze de gelegenheid om elkaar op een wettige manier te leren kennen maar wel altijd met een mahram erbij. Op deze manier zijn de intentie van beide partijen zuiver, en is het uitgangspunt de islam. Ik kan me geen betere manier bedenken dan deze. Zo blijft iedereen in zijn of haar waarde. Maar ma3a el asaf gaat dat niet altijd op deze manier. En we zien nu al wat de gevolgen ervan zijn laat staan wat ons nog te wachten staat op de dag des oordeels. Dus beste zusters en broeders denk minstens 3 keer na voordat je wat doet. Want spijt komt altijd achteraf en als het te laat is heb je er niets meer aan. allah yehdiena insha'allah. En moge allah swt ons al onze zondes vergeven ons bijstaan het goede te doen en het slechte achterwege te laten insha'allah. wa ssalaam wa 3alaykom wr wb. nadoria85 :zwaai:

smileyy
19-05-2004, 21:11

helemaal mee eens.. ik heb nog nooit een vriend gehad, en ik ben daar tevreden mee. als ik een leuke jongen zie lopen denk ik bij mezelf niet voor mij, want jongens brengen alleen maar problemen met zich mee.. zo is het toch??!!?? :zwaai:

Mocro4eva
19-05-2004, 22:44
Origineel gepost door nadoria85 salaam wa 3alaykom wr wb, salaam zusters, Ten eerste wil ik deze zuster bedanken dat ze haar verhaal hier heeft geplaatst want het is een heel belangrijk punt dat ze hier aanhaalt. allereerst wil ik zeggen dat ik nog nooit ene relatie heb gehad en moge allah swt mij daarvoor behoeden. Als mensen mij ernaar vragen en ik geef dit antwoord dan wordt ik al gauw ouderwets gevonden en wordt meteen de vraag gesteld,"heb je strenge ouders??" dus de ouders worden als obstakel gezien terwijl ze heel rechtvaardig zijn en het beste voor hun kinderen willen. dan denk ik "mens open je ogen en vrees je schepper" Dus este zusters tegenwoordig is het niet meer dan normaal dat er onwettige relaties worden aangegaan voor het huwelijk. Als je tegenwoordig zegt "ik heb nog nooit een relatie gehad" dan zijn er verschillende dingen die je naar je hoofd geslingerd krijgt. Je bent schijnheilig, je bent leugenares, of er is niemand die je wil. Als we de vraag stellen: 'heb je weleens een relatie gehad" dan zal deze vraag spijtig voor 75% met "ja"worden beantwoord. En sommige zullen dit zelfs met trots zeggen. Als ik om mij heen kijk welke fitna er allemaal is en waar sommige meisjes in verzijld raken dan raakt het me echt diep. De maatschappij is heel erg veranderd en zal blijven veranderen. Jongeren van tegenwoordig willen niet met iemand trouwen die ze niet kennen. En om die persoon te leren kennen beginnen ze een relatie. Dan vraag ik mij af wat maakt ons tot moslims. De shari3a is er niet voor niets. Daar staan alle zaken van klein tot groot in beschreven. En allah swt wil alleen het beste voor ons. Het is dus ook niet voor niets verboden zoals deze zuster al zei. Iedereen die een beetje verstand heeft van de islam weet dat het Haram is en toch zijn er zoveel mensen die daar lak aan hebben. En vooral als we kijken naar de jongens, soebhana allah waar is het geloof in de alwetende de alziende gebleven? waarom sluiten we onze ogen voor de dingen waar allah swt ons voor waarschuwt..... wat ik mij altijd heb afgevraagd en wat ik mij nog steeds af vraag is waarom zoveel mensen relaties aan gaan, terwijl ze weten dat het fout is. Wat bereiken ze ermee?? Van sommige mensen hoor je"liefde maakt blind" en "ik kan het niet meer aan ik moet hem zien". Liefde is iets menselijks dat kan iedereen overkomen maar waar het om gaat is dat je op een goede manier met dit gevoel omgaat. Onze profeet en grote voorbeeld mohammed saws heeft een keer gezegd dat als je interesse in een persoon hebt dat je dat niet meteen moet laten merken en al helemaal niet op een rechtstreekse manier. want als je duidelijk maakt aan die persoon dat je interesse in hem of haar hebt ( vooral in hem) dan zal deze persoon zich verheven voelen en zal je gevoelens misschien kwetsen. maar als je laat blijken dat je niet al te makkelijk te krijgen bent dan zal het respect van deze persoon voor jou gaan groeien. En dus zal deze persoon meer moeite voor je doen en weet hij dat die mooie woorden geen indruk zullen maken. Dus als deze persoon echt interesse heeft en voor jou gaat dan zal hij wel bij je ouders aankloppen. En als de ouders het ermee eens zijn en het meisje ook dan zijn alle belangrijke partijen ervan op de hoogte en krijgen ze de gelegenheid om elkaar op een wettige manier te leren kennen maar wel altijd met een mahram erbij. Op deze manier zijn de intentie van beide partijen zuiver, en is het uitgangspunt de islam. Ik kan me geen betere manier bedenken dan deze. Zo blijft iedereen in zijn of haar waarde. Maar ma3a el asaf gaat dat niet altijd op deze manier. En we zien nu al wat de gevolgen ervan zijn laat staan wat ons nog te wachten staat op de dag des oordeels. Dus beste zusters en broeders denk minstens 3 keer na voordat je wat doet. Want spijt komt altijd achteraf en als het te laat is heb je er niets meer aan. allah yehdiena insha'allah. En moge allah swt ons al onze zondes vergeven ons bijstaan het goede te doen en het slechte achterwege te laten insha'allah. wa ssalaam wa 3alaykom wr wb. nadoria85 :zwaai: Amien. Mooi gezegd! :goedzo:

Sofia30
20-05-2004, 20:19
Origineel gepost door alhoceima Salaam alaikoem zusters onder ons.... Ik heb deze topic geopend met alle goede bedoelingen insjaAllah Dit is een topic voornamelijk gericht naar de zusters onder ons die een relatie hebben... je zal wel denken dit is de zoveelste die komt vertellen dat het haram is en alles... maar lees wat ik te vertellen heb, wij zijn zusters van elkaar en zouden elkaar op het rechte pad moeten helpen insjaAllah Ik ben een zuster die ook fouten in haar verleden heeft gemaakt waar ik heel veel spijt van heb, moge Allah SWAT mij vergeven daarvoor, probeer jullie duidelijk te maken dat een relatie echt nergens goed voor is, zelfs al zeg je 100 keer bij jezelf dat je zo sterk in je schoenen staat en dat je je grenzen hebt, je zult ze overtreden zodra je alleen bent met een jongen, en hij je paait met zijn mooie woorden, mooie praatjes....dingen als:"je word toch wel mijn vrouw" en "we gaan toch wel trouwen" of "als je van me houd, dan doe je dat voor mij" niet wetend dat onze liefde voor Allah SWAT op dat moment het belangrijkste zou moeten zijn, vertel me zusters die een relatie hebben, kunnen jullie echt 100% met een gerust hart zeggen, dat deze man je toekomstige word? (ondanks dat hij dat vast en zeker wel tegen je gezegd zal hebben) eerlijk?? hoe voel je je nadat je met hem hebt afgesproken, schuldig? als je naar huis gaat en je ouders vragen je hoe het op je werk was? hoe voel je je dan, wetend dat je met hem was? liegend tegen je ouders, vergetend dat Allah SWAT alwetend is over alle zaken? vertel me alsjeblieft wat haal je uit je relatie, ik zal je een ding vertellen...hoe kan je blij zijn en vrolijk en verliefd, wetend dat het Allah SWAT diegene die ons geschapen heeft het niet goedkeurd! hoe kan je verwachten dat het goed gaat? vertel me alleen maar waarom is het haram, WAAROM...is het niet met een reden, kijk om je heen...kijk wat er gebeurt? meisjes die zichzelf verlagen...jongens die vergeten dat het eigenlijk hun eigen zuster is waar ze mee spelen?? zusters in een relatie, maar je relatie halal,(door hem naar je huis te laten komen) laat Allah SWAT tevreden zijn en niet Sjitan (moge Allah hem vervloeken) die iedere keer weer denkt, weer eentje die gedwaald is,...zusters ik spreek uit ervaring, ik heb spijt, spijt en nogmaals spijt! ik kan wel huilen als ik iemand over haar relatie hoor vertellen!! begin er niet aan, er zal een dag komen dat je ernaar gevraagd zult worden, (de Dag des Oordeels).... Zusters er is nog zoveel wat ik jullie zou willen vertellen, maar ik hoop dat dit misschien een beetje jullie ogen zal openen, nogmaals ik heb echt insjaAllah goede bedoelingen bij!! ik hoop dat jullie je niet aangevallen voelen, maar geloof me als ik zeg dat je als je later terug denkt..echt alleen maar HELE GROTE SPIJT zult hebben.... Laat Allah SWAT tevreden over je zijn en niet SJITAN!! Salaam alaikoem Wijze woorden en dank je voor het plaatsen van je topic. Liefs Sofia

moslima_zaio
22-05-2004, 17:09
Mashallah allemaal voor jullie wijze woorden. Moge allah swt jullie hiervoor belonen inshallah!

islaamlaila
23-05-2004, 13:00
dank je voor deze topic ik heb ook nooit een vriend gehad en moge alah deze zonden vermijden amin. Alleen het probleem is een jongen is helemaal gek op mij wat moet ik doen ik kan deze zonde niet aan gaan. Ik zou hem alleen 1 keer willen spreken klaar hij weet wat mijn standpunten zijn ik ben er heel streng in alleen we zijn nu nog te jong om te trouwen ik zeg nu ik zie wel waar het naar toe loopt als hij mij echt wil dan weet hij waaar ik woon! Maar zou dat ook erg zijn alleen een keer babbelen zonder bijbedoelingen

nadoria85
23-05-2004, 13:44
Origineel gepost door islaamlaila dank je voor deze topic ik heb ook nooit een vriend gehad en moge alah deze zonden vermijden amin. Alleen het probleem is een jongen is helemaal gek op mij wat moet ik doen ik kan deze zonde niet aan gaan. Ik zou hem alleen 1 keer willen spreken klaar hij weet wat mijn standpunten zijn ik ben er heel streng in alleen we zijn nu nog te jong om te trouwen ik zeg nu ik zie wel waar het naar toe loopt als hij mij echt wil dan weet hij waaar ik woon! Maar zou dat ook erg zijn alleen een keer babbelen zonder bijbedoelingen salaam wa 3alaykom wr wb, Ik wilde graag reageren op je bericht zuster. Ik wil je adviseren om het niet te doen. Je bent nog jong en je zegt zelf dat jullie te jong zijn om te trouwen. En zuster je hebt elhamdoelillah nooit een vriend gehad zeg je, probeer het zo te houden want daar komt alleen ellende van. Zoals ik al eerder zei liefde is iets menselijks en kan iedereen overkomen. Sterker nog het overkomt iedereen. Maar het gaat erom hoe je ermee omgaat. Dus het kan echt zijn dat die jongen echt gek op je is en jij misschien ook op hem. Maar je moet kijken naar wat jullie doel is. Stel jullie zouden echt een toekomst met elkaar willen dan is het geen goed uitgangspunt om met elkaar af te spreken al is het alleen maar om te praten. Jou bedoeling is goed maar je weet maar nooit wat er uit voort kan komen. Allah swt heeft het niet voor niets verboden, dus we moeten goed nadenken voor we iets doen. En ik begrijp heel goed dat het heel moeilijk is, want je denkt dat praten geen kwaad kan. Maar geloof me er zijn meisjes die er ook zo over dachten en die zijn in hele erge situaties terecht gekomen. Want sel je spreekt met hem af (als jullie alleen zijn is shetan de derde aanwezige, dus allahu a3lem wat er kan gebeuren) en jullie houden gewoon een praatje en daarna gaan jullie gewoon naar huis. Denk je dat het daarbij zal blijven?? Ik denk het niet want het is de natuur van de mens om grenaen te verleggen. Dus ik denk dat er nog een tweede gesprek volgt en nog één en nog één, tot het hele normaal wordt. En voor je het weet spreek je hem regelmatig en zie je hem regelmatig. En zuster misschien denk je nu op dit moment een relatie dat zou8 ik nooit doen, zo ben ik niet en ik hou het bij één gesprek.....ik denk dat dat niet gaat werken. Na elk gesprek zal je misschien versteld staan van wat je hebt gedaan en toch zet je keer op keer je die gedachten weg en denkt aan het voor afgaande gesprek en verheugt je op een volgend gesprek. Zo gaat dat heel vaak en ik zie om mij heen wat er van komt. Dus zuster ik raad het je echt af. Nogmaals als jullie samen een toekomst willen en hij is jouw waard dan zal hij geduld hebben. Want geduld is een schone zaak. En als de tijd daar rijp voor is dan kan hij je een keer gewoon zien als hij je nog nooit heeft gezien, gewoon even naar elkaar kijken met een zuivere intentie ( bijv als je zusje of ene vriendin of zo erbij is) En dan kan hij naar je ouders gaan. En dan pas als je ouders ervan op de hoogte zijn dan kunnen er afspraken worden gemaakt en krijg je de gelegenheid om hem beter te leren kennen op een wettige manier. Als het op deze manier gaat zal je nooit spijt krijgen maar als het op ene andere manier gaat zal je altijd spijt krijgen al is het alleen maar omdat je iets stiekems doet en je je ouders eigenlijk voorliegt. Tenzij je het niet erg vindt om met dat gevoel rond te lopen, maar dat lijkt mij sterk. Dus zuster denk hele goed na. Als je iets al hebt gedaan dan valt het niet terug te draaien. Dus wat ik je adviseer is duidelijk. Blijf zoals je bent en spreek niet met hem af. Als hij je waard is zal zijn respect voor je alleen maar stijgen en zal ij geduld hebben. Moge allah swt jou helpen een goede keuze te maken insha'alalh. En moge allah swt je behoeden voor het kwade. wa ssalaam wa 3alaykom wr wb :zwaai: ps: hoe jong ben je eigenlijk zuster?

islaamlaila
23-05-2004, 23:00
dank je voor je bericht je hebt me enorm geholpen. Want iedereen zegt tegen me ja doe het weet ik veel. Maar door jou kan ik nog in mijn stand punt blijven thenks ik ben bijna 18 jaar en hij 21 jaaar

nadoria85
24-05-2004, 00:57
salaam wa 3alaykom wr wb, Elhamdoelillah dat mijn bericht invloed op je heeft gehad. En lieve zuster mensen kunne heel makkelijk ervoor zorgen dat je de verkeerde keuzes maakt. Alleen de mensen die alles goed inzien en die je heel veel van je houden en het beste voor je willen kunnen je helpen de juiste keuzes te maken. En een heel goed voorbeeld daarvan zijn je ouders. En nog een beter voorbeeld is allah swt. Hij heeft ons niets voor niets leef regels gegeven. Hij wil alleen het allerbeste voor zijn oemma. Ik wil niet zeggen dat die mensen die tegen je zeggen doe het niets om je geven, maar ik denk dat ze het zwart/wit zien en zich niet realiseren wat de gevolgen kunne zijn. Dus lieve zuster ik zeg ej alleen wat ik denk dat het beste voor je is. Het is heel makkelijk om iemand te laten dwalen maar het is de kunst om iemand op het goede pad te houden en die persoon te helpen hoeveel overtuigingskracht je dat ook kost..... En ik wil ook nog even zeggen dat er een heel mooi leeftijdsverschil is tussen jullie. En echt geloof me als hij de elmakteb is en hij is jouw waard dan zullen jullie bij elkaar komen. Maar dat doel kan je alleen bereiken door standvastig te zijn in je geloof en je geen praatjes van anderen laat aanpraten. Gebruik je hersens en vertrouw op allah swt. Dan zul je nooit spijt krijgen insha'allah. en als hij een oprechte man is dan weet hij dat hij niets van jou kan vragen of verlangen. Een ieder hoort overigens te weten dat geduld altijd wordt beloond..... En zuster ik vind het ook heel goed van je dat je er zo over denkt. Veel meisjes zien de eerte ontmoeting als iets onschuldigs en grijpen gelijk de kans zonder de consequenties ervan in te zien. En zeg mij.... is het niet prachtig om later een persoonlijk gesprek met hem te voeren met ene gerust hart en met de garantie dat jullie geen zonde begaan en dat de intentie zuiver is.... dat lijkt mij in iedergeval heel mooi, beter dan je ouders voorliegen en dat stiekeme gedoe waar je niets mee opschiet. Dus zuster heel veel succes. En moge allah swt jullie beschermen. Ik hoop insha'allah dat je de juiste beslissingen neemt en insha'alalh zal allah je geduld belonen. En als je nog ergens over twijfelt of advies wilt of wat dan ook, je bent natuurlijk altijd welkom....het is een eer om iemand te kunnen helpen en moed in te brengen, want wij mensen hebben de mensen om ons heen nodig om ons in moeilijke tijden te steunen.. wa ssalaam wa 3alaykom wr wb nadoria85

xxlailaxxx
31-01-2005, 19:35
ik heb wel een vriend gehad maar ik heb er spijt van gehad. mensen doe jullie ogen open maak geen fouten voor dat het telaat is.xx