Bekijk originele versie : Vraagjes aan de nederlanders
Diamond_Vert
17-05-2004, 19:59
Gezien het aantal autochtone nederlanders dat zich al een geruime tijd hier tussen de Marokkanen heeft gemengd op dit forum, ben ik benieuwd wat hun bevindingen zijn. Zijn jullie van gedachte veranderd in positieve zin of negatieve zin?. Heeft dit forum jullie houding tov Marokkanen in real-life beinvloed en vooral in welke opzichte en mate?.
Graag verneem ik van jullie.
Blizzard
17-05-2004, 20:01
Ik zet de marokkanen sowiezo niet in een kwadelijk daglicht, dat doet de media.
Diamond_Vert
17-05-2004, 20:05
Origineel gepost door Aman
goeie topic diamond vert!
Graag gedaan :o
hbohuisvrouw
17-05-2004, 20:05
Grappig, ik vraag me hetzelfde af en wou ook zo'n Topic openen.
Ik vraag me vooral af wat de redenen zijn voor autochtone Nederlanders om je aan te melden bij Marokko.nl.
Blizzard
17-05-2004, 20:08
Origineel gepost door hbohuisvrouw
Grappig, ik vraag me hetzelfde af en wou ook zo'n Topic openen.
Ik vraag me vooral af wat de redenen zijn voor autochtone Nederlanders om je aan te melden bij Marokko.nl. Omdat het hier gezellig is.
Sensabillah
17-05-2004, 20:09
Origineel gepost door Diamond_Vert
Gezien het aantal autochtone nederlanders dat zich al een geruime tijd hier tussen de Marokkanen heeft gemengd op dit forum, ben ik benieuwd wat hun bevindingen zijn. Zijn jullie van gedachte veranderd in positieve zin of negatieve zin?. Heeft dit forum jullie houding tov Marokkanen in real-life beinvloed en vooral in welke opzichte en mate?.
Graag verneem ik van jullie.
Voor antwoorden verwijs ik je naar de topic,
die King_Zita hieromtrent een tijdje terug
heeft geopend.
Diamond_Vert
17-05-2004, 20:12
Als mijn Marokkaanse medeburgers zich geroepen voelen om ook wat serieuse vragen te stellen aan hun autochtone Nederlandse medeburgers, voel je dan vooral vrij om ze te stellen.
We behoren iets van/over elkaar te leren is mijn mening. Vooral als je hier al een geruime tijd via deze weg contact met elkaar hebt.
Blizzard
17-05-2004, 20:12
Origineel gepost door KohiNoor
Ik dacht en denk nog steeds positief over de Marokkanen, sommige zijn fantastisch. Helaas zijn er ook een paar die ik totaal niet moet. Ik ook, alleen sommige mensen zoals jij generaliseren ook. Ik schaam me dat jij ook een nederlandse bent :X ( gatver ). Jij moet maar naar http://www.americannaziparty.com/ gaan , raad ik je aan.
Diamond_Vert
17-05-2004, 20:14
Origineel gepost door Sensabillah
Voor antwoorden verwijs ik je naar de topic,
die King_Zita hieromtrent een tijdje terug
heeft geopend.
Een link zou wel handig zijn insha Allah. Bedankt voor je attendering.
Ik ben een melkwitte (moet nog ff in de zon gaan liggen) atheïstische Nederlander die ooit op dit forum is gekomen omdat hij al het gestigmatiseer wat hij in de kranten las over Marokkanen niet geloofde en die zelf op dit forum wilde zien wat Marokkanen nou werkelijk denken.
Hoewel ik een atheïst ben heb ik geen hekel aan mensen die hun geloof (welke richting dan ook) op een normale eerzame wijze belijden. Maar als ze extremistisch worden of mij proberen te bekeren krijg ik de kriebels.
Ik heb een pesthekel aan het Israëlische beleid in de bezette gebieden en ten opzichte van de Palestijnen. Daarnaast verafschuw ik Bush, zijn regering en hun politiek. Maar ik ben wel blij voor de Irakezen dat ze bevrijd zijn van de idioot Satan Hoessein.
Ik verafschuw geweld, of het nou door Israëlisch, Amerikanen, Extreme Moslims, Nederlanders of Marokkanen wordt uitgeoefend.
Als je mij posts leest zul je misschien merken dat ik altijd genuanceerd probeer te blijven maar dat ik ook wel eens uit mijn slof schiet tegen die extremisten.
Ik ben namelijk bang dat die mensen het verpesten voor onze samenleving. Een samenleving waarin ik als Atheïst graag samen wil leven met gematigde mensen van alle gezindten.
Ik heb in het verleden veel samengewerkt met moslims en dat is me altijd goed bevallen. En dat wil ik zo houden. Vandaar dat ik soms misschien iets te gedreven lijk in mijn aanvallen tegen extremisten die hier zitten en die de sfeer proberen te verpesten.
Gelukkig zitten hier naast de extremisten (die nogal opvallen omdat ze zich zo nadrukkelijk laten gelden) genoeg normale mensen waar je op een goed niveau mee kunt debatteren.
Diamond_Vert
17-05-2004, 20:17
Origineel gepost door KohiNoor
Ik dacht en denk nog steeds positief over de Marokkanen, sommige zijn fantastisch. Helaas zijn er ook een paar die ik totaal niet moet.
Ja helaas is dat de harde werkelijkheid waarin wij leven, rotte appels heb je overal.
Onderhoud jij ook contact met Marokkanen in het dagelijkse leven en zie jij misschien overeenkomsten met hen en de Marokkanen hier op dit forum?.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Blizzard
17-05-2004, 20:21
Ja helaas is dat de harde werkelijkheid waarin wij leven, rotte appels heb je overal.
Onderhoud jij ook contact met Marokkanen in het dagelijkse leven en zie jij misschien overeenkomsten met hen en de Marokkanen hier op dit forum?.
Alvast bedankt voor je antwoord. FFS, wat wil jij hiermee bereiken aub zeg? Denk je echt dat wij de marokkanen of andersom de nederlanders goed vinden??
Wil jij ongelovigen als vrienden? zo ja, dan ben je 1 van hun.
Ik ga wel met marokkkanen om, wat heb je hiermee bereikt? niks
Administrators topic op slot aub :|
Diamond_Vert
17-05-2004, 20:23
Origineel gepost door Peej
Ik ben een melkwitte (moet nog ff in de zon gaan liggen) atheïstische Nederlander die ooit op dit forum is gekomen omdat hij al het gestigmatiseer wat hij in de kranten las over Marokkanen niet geloofde en die zelf op dit forum wilde zien wat Marokkanen nou werkelijk denken.
Hoewel ik een atheïst ben heb ik geen hekel aan mensen die hun geloof (welke richting dan ook) op een normale eerzame wijze belijden. Maar als ze extremistisch worden of mij proberen te bekeren krijg ik de kriebels.
Ik heb een pesthekel aan het Israëlische beleid in de bezette gebieden en ten opzichte van de Palestijnen. Daarnaast verafschuw ik Bush, zijn regering en hun politiek. Maar ik ben wel blij voor de Irakezen dat ze bevrijd zijn van de idioot Satan Hoessein.
Ik verafschuw geweld, of het nou door Israëlisch, Amerikanen, Extreme Moslims, Nederlanders of Marokkanen wordt uitgeoefend.
Als je mij posts leest zul je misschien merken dat ik altijd genuanceerd probeer te blijven maar dat ik ook wel eens uit mijn slof schiet tegen die extremisten.
Ik ben namelijk bang dat die mensen het verpesten voor onze samenleving. Een samenleving waarin ik als Atheïst graag samen wil leven met gematigde mensen van alle gezindten.
Ik heb in het verleden veel samengewerkt met moslims en dat is me altijd goed bevallen. En dat wil ik zo houden. Vandaar dat ik soms misschien iets te gedreven lijk in mijn aanvallen tegen extremisten die hier zitten en die de sfeer proberen te verpesten.
Gelukkig zitten hier naast de extremisten (die nogal opvallen omdat ze zich zo nadrukkelijk laten gelden) genoeg normale mensen waar je op een goed niveau kunt debatteren.
Hele heldere standpunten, Peej, mijn complimenten.
Zou het misschien kunnen zijn dat sommige mensen op deze anonieme virtuele wijze sneller de neiging hebben zich radicaler te doen gelden dan in het dagelijksleven?.
Sensabillah
17-05-2004, 20:25
Een link zou wel handig zijn insha Allah. Bedankt voor je attendering.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=262132
Ma3a salama.
Diamond_Vert
17-05-2004, 20:28
Origineel gepost door Blizzard
FFS, wat wil jij hiermee bereiken aub zeg? Denk je echt dat wij de marokkanen of andersom de nederlanders goed vinden??
Wil jij ongelovigen als vrienden? zo ja, dan ben je 1 van hun.
Ik ga wel met marokkkanen om, wat heb je hiermee bereikt? niks
Administrators topic op slot aub :|
Zoals Peej eerder al duidelijk maakte, wil ook ik dat autochtone Nederlanders en Marokkanen op een respectvolle manier elkaar proberen begrijpen. Dat er mensen zijn die dat niet willen, oké, zij zullen daar wel een reden voor zich zelf hebben en dat hoor ik te respectere. Maar er zijn ook genoeg Marokkanen aanwezig die daar anders over denken en graag hun woordje wil doen en dat horen wij insha Alah ook te respecteren.
Bedankt voor je mening.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.