Bekijk originele versie : Hoe leuk zijn Marokkanen
samiaatje
14-11-2002, 12:31
Beste mensen,
Pas geleden is er hier in Den Haag een camagne van start gegaan, "Hoe leuk zijn Marokkanen?", het is bedoeld om Marokkanen in een positief daglicht te stellen.
Mijn vraag aan jullie is ; Hebben wij dit nodig????????!!!!!!!!!!???????????
Zit ik me nu kapot te studeren om een goede plaats te krijgen in de Nederlandse maatschappij, zodat er een stelletje idioten uit MEDELIJDEN zoiets stoms organiseren, en die Marokkanen die er aan deel nemen dan? Kunnen die niet nadenken? Zijn we zo laag gezakt dat dit de enige manier is om ons van onze goede kant te laten zien??????????????
:confused: :confused: :confused:
Ja ik denk dat we het zeker nodig heben. Want ik zie er helemaal niet uit als een marokaan de meeste zeggen dat ik op een indo lijk. Maar zodra ik vertel dat ik een marokaan ben dan kijken ze ineens anders, van weer zo'n *** marokaan. En wij moeten de rest van Nederland laten zien dat er ook een andere helft van de marokanen is. Die wel braaf na school toe gaat en nooit in aanraking met de politie is gekomen. Toch??? en soms schaam ik me wel hoor om te zeggen dan ik ben een marokaan, want een goede naam hebben wij zeker nie en dat moet veranderen.
kis Nesma
samiaatje
14-11-2002, 12:57
Ik lijk ook niet echt op een Marokkaan, niet dat ik er trots op ben of zo maar het heeft zeker zn voordelen, wat betreft de vooroordelen!
Maar ik blijf erbij dat dit soort acties aferechts werken. Door deze actie worden we er weer aan herinnerd dat hoe tolerant iedereen ook is ze blijven ons zien als ***MAROKKANEN, tenzij je zelf hard werkt aan je status; door bijvoorbeeld te studeren voor een hoge funtie dan hebben ze inneens bewondering voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
missenna
14-11-2002, 13:31
Salaam allemaal!!
Ramadan mabroek
ik vind het echt ***** om te lezen dat sommige van jullie anders aangekeken worden als ze zeggen dat ze marokkaans zijn (ben zelf nederlands). Ik kan alleen maar zeggen: Probeer het je niet aan te trekken, en wees trots op je afkomst!! Jullie hebben net zo veel om trots op te zijn als ieder ander. Ik heb zelf al heel lang een marokkaanse vriend en weet wel ongeveer wat jullie bedoelen. Mensen gaan aan mij altijd meteen hele rare vragen stellen als ik zeg dat ik een marokkaanse vriend heb. Ik heb er ****** aan en ben supertrots op mijn marokkaanse esin!!Toch baal ik soms wel van al die bekrompen en onnozele vragen.
Beslema Missenna
samiaatje
14-11-2002, 14:26
Origineel gepost door Abdelhay
Taz ik zou nooit bang zijn om te zeggen dat ik marokkaan ben ik ben er JUIST TROTS op en dat er mensen zijn die zo denken over ons **** hun dat is hun ****ed up probleem ik heb een leven te lijden en ga me niet bezighouden met mensen die marokkanen maar slecht vinden er zijn genoeg goede mgharba en je moet er gewoon trots op zijn dat je marokkaan bent!!!
En die stomme camopagne kan van mij de ****** KRIJGEN!!! zehma we zijn zielig of zo
Ben blij dat je het met me eens bent wat betreft die campagne, maar je begrijpt me verkeerd, ik ben ook trots op het feit dat ik een Marokkaan ben, en ik ben helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet bang om te zeggen dat ik Marokkaans ben.
AnouarBlueEyes
14-11-2002, 14:33
Samiaatje waar lijk jij op??
samiaatje
14-11-2002, 14:37
Op een Spaanse, of een Turkse, ik word dagelijks in het turks aangesproken, en op mn werk word ik weleens in het Spaans aangesproken.
Ik ben ook wel trots dat ik marokaan ben maar sosm denk ik zo van was ik maar geen marokaan. Alleen wat de marokaanse jeugd ons allemaal aan doet. Ik bedoel dan de criminelen. Hun doen het allemaal en wij zijn er ook de dupe van. Het is gewoon niet eerlijk. Het moet gewoon afgelopen zijn. Waarom moeten marokanen weer appart gaan doen. Doet het dan op een goede manier dat iedereen er plezier van heeft. Ik woon dan wel in het zuiden, daar heb je het niet echt in de gaten. Maar wat ik allemaal op tv over de marokanen. Het is toch gewoon om er voor te schamen. *** criminele marokanen ga een andere hobby zoeken dan ons leven te verzieken!!!!!!!!!!!!
samiaatje
14-11-2002, 14:49
Jij begrijpt me tenminste, ik moet wel bekennen dat er lagzamerhand wel vooruitgang geboekt word, steeds meer van die criminele Marokkanen gaan het "rechte" pad op, voorbeeldje; ik studeer Bestuurskunde en overheidsmanagement en er zit bij mij een jongen in de klas...............................daar zou je nog niet van verwachten dat die de basisschool af heeft gemaakt: Krullen tot aan zn achterste, Nike Air Max schoenen, gouden tand, grote gouden ketting , you name it, he's got it!!!!!!! :schrik2: :schrik2: :schrik2:
samiaatje
14-11-2002, 14:53
Origineel gepost door maisa
HOE LEUK ZIJN MAROKKANEN?
HEEL LEUK..........
MAAR IK VIND HET WEL OKE HOOR DIE CAMPAGNE!!
VAN MIJ MAG HET HEB ER GEEN PROBLEMEN MEE.
XXXXXXXXXXXXXXJES MAISA
Ja het kan wel leuk zijn, maar is alles wat leuk is ook goed?
Zijn wij nou echt te zwak om een beter beeld over onszelf te creeren?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.