Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een winkel openen! Waar te beginnen??

Pagina's : [1] 2

amiras
30-07-2009, 20:32

Selaam, Ik zou heel graag een winkel willen openen waar ik o.a. marokkaanse vrouwenkleding, mannenkleding en kinderkleding ga verkopen en verhuren..Ik zie om mij heen bij marokkaanse winkels, jurken voor minimaal 400 euro..en dat zonder de kosten die er nog komen bijkijken, zoals de riem innemen en de jurk innemen!! En ik weet uit ervaring hoe moelijk het is om een mooie en een niet al te dure jurk te vinden. Vandaar dat ik de jurken wil laten ontwerpen door jonge meiden, die met de mode meegaan.. En de prijzen liggen dan tussen 150/300 euro. Incl. innemen van jurk en riem en bijbehorende sjaal. Ik heb alleen paar vragen en hoop dat iemand daar een antwoord op heeft. -Wat zijn de nadelen? -Is het wel zo slim om een winkel te openen om marokkaanse jurken te verkopen..terwijl er zo veel concurrentie is!! -Aan welke unieke thema/product/handeling moet ik denken, als ik klanten wil trekken. -Wat zijn jou ervaringen bij het zoeken van marokkaanse kledij? (dus wat moet beter gaan bij de service en aan de kleren zelf) Alvast bedankt!!!

Het_AMC_duo
30-07-2009, 21:40
Als iemand dat weet denk ik niet dat ze het jouw gaan vertellen maar het voor hun zelf gaan gebruiken, toch veel succes!

amiras
30-07-2009, 21:55
Als iemand dat weet denk ik niet dat ze het jouw gaan vertellen maar het voor hun zelf gaan gebruiken, toch veel succes! Dankjewel!

Het_AMC_duo
31-07-2009, 04:30
Dankjewel! Misschien een idee om een enquĂȘte te houden onder je doelgroep en zo toch aan je antwoorden te komen;)

DiepOngelukkig
31-07-2009, 08:58

Ik zou er voor gaan, beetje op de prijzen letten. Ik kwam het laatst bij Arabic Fashion binnen, ze verkopen daar ook marokkaanse jurken, schoentjes, tasjes, sieraden..nou de jurken waren super duur, de prijzen lagen tussen de 450 euro en 600 euro..plus waren het nog allemaal dezelfde jurken, er zat helemaal geen variatie in niks, zelfs alle jurken hadden hetzelfde soort stoffen. Plus was het allemaal te simpel , gewoon 2delige jurken..en voor die bedragen vond ik het dus echt niet waard. De sfeer in de winkel is ook niet leuk, het is zo koud en kil daar, en je wordt ook niet hartelijk ontvangen. dat was de eerste en tevens de laatste keer dat ik daar naar binnen ging.

DiepOngelukkig
31-07-2009, 09:03
Bijpassende accesoires bij de jurk verkopen zou ook top zijn!!

DiepOngelukkig
31-07-2009, 09:12
En dan heb je Meryem boutiek, die is ook gek bezig. Dat kind is altijd dicht. en ik vind de winkeltijden die de marokkanen erop na houden ook best vervelend, ze maken hen eigen tijden die voor hen het beste uitkomen, smorgens gaan ze pas om 1 uur open..doen niet aan koopavonden, als ze om 3 uur ff de winkel willen sluiten om naar de dokter te gaan, dan doen ze dat..gooien de deur dicht..en weg zijn ze. IK VIND DAT NIET KUNNEN!! Het gebeurt teveel en te vaak. Hier moet ook aan gewerkt worden. en wat mij ook iriteert die blikken die op je gericht zijn als je binnen bent..ik weet niet hoe gauw ik dan weer weg moet komen. Laat klanten gewoon op hun gemakkie de jurken bekijken, waarom altijd zo staren??????????????

amahoela
31-07-2009, 10:06
SWOT-analyse maken

amiras
31-07-2009, 11:41
En dan heb je Meryem boutiek, die is ook gek bezig. Dat kind is altijd dicht. en ik vind de winkeltijden die de marokkanen erop na houden ook best vervelend, ze maken hen eigen tijden die voor hen het beste uitkomen, smorgens gaan ze pas om 1 uur open..doen niet aan koopavonden, als ze om 3 uur ff de winkel willen sluiten om naar de dokter te gaan, dan doen ze dat..gooien de deur dicht..en weg zijn ze. IK VIND DAT NIET KUNNEN!! Het gebeurt teveel en te vaak. Hier moet ook aan gewerkt worden. en wat mij ook iriteert die blikken die op je gericht zijn als je binnen bent..ik weet niet hoe gauw ik dan weer weg moet komen. Laat klanten gewoon op hun gemakkie de jurken bekijken, waarom altijd zo staren?????????????? O het komt mij allemaal zo bekend voor :) Dat vind ik ook zoiezo niet kunnen.. en als je een afspraak hebt, dan regel je maar iemand die maar in de winkel gaat staan en die er ook verstand van heeft. Dat is ook nog zoiets, ik ken de prijzen niet, dus kom maar strx terug als blabla terug is PFFF! Nou lekker service is dat.. Hartelijk dank voor je tips, hier heb ik nog tenminste iets aan!!

DiepOngelukkig
31-07-2009, 12:00
O het komt mij allemaal zo bekend voor :) Dat vind ik ook zoiezo niet kunnen.. en als je een afspraak hebt, dan regel je maar iemand die maar in de winkel gaat staan en die er ook verstand van heeft. Dat is ook nog zoiets, ik ken de prijzen niet, dus kom maar strx terug als blabla terug is PFFF! Nou lekker service is dat.. Hartelijk dank voor je tips, hier heb ik nog tenminste iets aan!! Juistem, heel vaak moeten ze ook naar elkaar gaan lopen bellen voor de prijzen. Ik vind het veel fijner als er aan de jurk een prijskaartje hangt, dan weet je tenminste ook dat ze niet zomaar een bedrag uit hun hoofd zeggen. Wat ik ook vervelend vind is wanneer er een man in de zaak staat. (Samen met zijn vrouw)..of soms is de vrouw er niet en dan staat er een man alleen. Klinkt een beetje raar, maar ik vind het dan niet fijn om jurken te passen. ik wil dan gewoon niet geholpen worden door een vent!! Maar de beste service die er is, is gewoon je klanten vriendelijk ontvangen, en ze ook vriendelijk blijven behandelen OOK als ze besluiten niets te kopen. Dan komen ze eerder terug. Ik ga liever terug naar waar een vriendelijk meid in de winkel staat met minder mooie jurken dan naar zo een schagerijn met prachtige jurken, ik vertik het dan om mijn geld aan haar te geven voor een jurk die je meestal toch 1 keer draagt. hier moet dus ook echt aan gewerkt worden, want ik heb verschillende zaken meegemaakt waar je gewoon scheef wordt aangekeken, en als je ze vraagt kijken ze je aan alsof ze water zien branden:maf: Het verhuren van jurken is ook altijd fijn. Verkoop van djellabas niet vergeten, getaileerde doen het goed. bij de wat jongere dames. waar wil je je gaan vestigen meid?

amiras
31-07-2009, 12:11
Juistem, heel vaak moeten ze ook naar elkaar gaan lopen bellen voor de prijzen. Ik vind het veel fijner als er aan de jurk een prijskaartje hangt, dan weet je tenminste ook dat ze niet zomaar een bedrag uit hun hoofd zeggen. Wat ik ook vervelend vind is wanneer er een man in de zaak staat. (Samen met zijn vrouw)..of soms is de vrouw er niet en dan staat er een man alleen. Klinkt een beetje raar, maar ik vind het dan niet fijn om jurken te passen. ik wil dan gewoon niet geholpen worden door een vent!! Maar de beste service die er is, is gewoon je klanten vriendelijk ontvangen, en ze ook vriendelijk blijven behandelen OOK als ze besluiten niets te kopen. Dan komen ze eerder terug. Ik ga liever terug naar waar ik een vriendelijk meid in de winkel staat met minder mooie jurken dan naar zo een schagerijn met prachtige jurken, ik vertik het dan om mijn geld aan haar te geven voor een jurk die je meestal toch 1 keer draagt. hier moet dus ook echt aan gewerkt worden, want ik heb verschillende zaken meegemaakt waar je gewoon scheef wordt aangekeken, en als je ze vraagt kijken ze je aan alsof ze water zien branden:maf: Het verhuren van jurken is ook altijd fijn. Verkoop van djellabas niet vergeten, getaileerde doen het goed. bij de wat jongere dames. waar wil je je gaan vestigen meid? Idd, ook verhuur van jurken inschallah! In Rotterdam wil ik de winkel openen inschallah, samen met mijn schoonzus. Alleen ben ik nog aan het twijfelen of ik me alleen op de verkoop en verhuur van kleding incl. accesoires moet focussen of nog een product erbij..ik wil geen muziek erbij, maar iets aparts.. Weet jij mss wat dat zou zijn?? :melig2: Iets Wat aan zou slaan ?!?

DiepOngelukkig
31-07-2009, 12:37
Idd, ook verhuur van jurken inschallah! In Rotterdam wil ik de winkel openen inschallah, samen met mijn schoonzus. Alleen ben ik nog aan het twijfelen of ik me alleen op de verkoop en verhuur van kleding incl. accesoires moet focussen of nog een product erbij..ik wil geen muziek erbij, maar iets aparts.. Weet jij mss wat dat zou zijn?? :melig2: Iets Wat aan zou slaan ?!? Dan wordt ik je eerste klant, ik woon in Rotterdam. Waar in rdam wil je openen? Hmmm..schoenen?? maar dan mooie schoenen, van die mooie feestelijke elgante bling bling pumps. Ik zie weleens schoenen als ik een zo een gelijke zaak kom..en dan kijk ik ernaar..en dan denk ik waar halennn ze deze lelijke dingen toch vandaag. kwa schoenverkoop hebben de marokkaanse dames echt geen kaas van gegeten. dus dit mag voor mij ook wel veranderen. als ik een jurk huur of koop dan wil ik er gelijk nieuwe schoenen bij, en ik vind dat wel fijn als ik het dan ook gelijk daar indezelfde winkel kan doen. behalve dat wat zou ik nou graag terug willen zien?? Hmmm let me thinks..marokkaanse instrumenten, zoals een edjoen? derbouka, tsensoena hahhaha..:banana: verkoop van cd's zou ik niet doen, tegenwoordig doet iedereen douwnloaden, en in rdam heb je die selama selama muziekzaak, iedereen rent altijd daar naar toe. meer keus daar. Wat dacht je van makeup en produkten voor je haar? het is niet zo apart maar het verkoopt wel. wat had jij in gedachten?

amiras
31-07-2009, 12:46
Dan wordt ik je eerste klant, ik woon in Rotterdam. Waar in rdam wil je openen? Hmmm..schoenen?? maar dan mooie schoenen, van die mooie feestelijke elgante bling bling pumps. Ik zie weleens schoenen als ik een zo een gelijke zaak kom..en dan kijk ik ernaar..en dan denk ik waar halennn ze deze lelijke dingen toch vandaag. kwa schoenverkoop hebben de marokkaanse dames echt geen kaas van gegeten. dus dit mag voor mij ook wel veranderen. als ik een jurk huur of koop dan wil ik er gelijk nieuwe schoenen bij, en ik vind dat wel fijn als ik het dan ook gelijk daar indezelfde winkel kan doen. behalve dat wat zou ik nou graag terug willen zien?? Hmmm let me thinks..marokkaanse instrumenten, zoals een edjoen? derbouka, tsensoena hahhaha..:banana: verkoop van cd's zou ik niet doen, tegenwoordig doet iedereen douwnloaden, en in rdam heb je die selama selama muziekzaak, iedereen rent altijd daar naar toe. meer keus daar. Wat dacht je van makeup en produkten voor je haar? het is niet zo apart maar het verkoopt wel. wat had jij in gedachten? Hahah dat is probleem nou, ik heb niks in gedachten.. Maar dat is wel leuk bedacht, mooie pumps,tasjes,sieraden,hoofdoekken in alle kleuren.. Wat betreft de vestiging, ben ik nog niet zeker van, maar ik denk dat het nieuwe binnenweg wordt inschallah! :melig2:

Het_AMC_duo
31-07-2009, 12:58
Het schiet al op zie ik, succes!

DiepOngelukkig
31-07-2009, 13:01

Hahah dat is probleem nou, ik heb niks in gedachten.. Maar dat is wel leuk bedacht, mooie pumps,tasjes,sieraden,hoofdoekken in alle kleuren.. Wat betreft de vestiging, ben ik nog niet zeker van, maar ik denk dat het nieuwe binnenweg wordt inschallah! :melig2: Oh ja hoofddoekjes doen het altijd goed, ik was er zelf niet opgekomen omdat ik er zelf geen draag. dus ja dat moet het dan wel een beetje allemaal zijn. k wenssssssssss je heel veel succes. als ik nog op nieuwe ideetjes kom of iets dergelijk dan laat ik het wel weten laat maar weten wanneer de opening is, kom ik gratis een jurk halen.

Pagina's : [1] 2